Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Guest Klematis

Endelig har jeg funnet noe Timmiansen er god på, og som han virkelig elsker.

Han var rett og slett kongen i sporet i helgen.

Instruktøren hadde aldri hatt chihuahua på sporkurs før, og hadde aldri sett en så liten hund gå spor. Hun skrøt hemningsløs av innsatsen hans, og vi fikk alle sammen nesten litt tårer i øynene av å se han takle å komme seg fram i terrenget med de korte beina, og løse oppgavene på en så strålende måte.

Bizi viste også super innsats i sporet, hun fikk også like mye skryt som junior, men p.g.a hans korte bein så måtte han jobbe enda hardere enn de andre for å komme seg fram.

Fikk beskjed om at Bizi kan komme langt innen spor hvis jeg er interessert i det, Timmiansen bruker for lang tid på grunn av de korte beina. Altså strålende innsats på to meget fornøyde hunder. Jeg var så stolt av dem begge to at jeg ble nesten en meter lengre.:teehe::wub:

Det var en fantastisk helg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Klematis skrev:

Endelig har jeg funnet noe Timmiansen er god på, og som han virkelig elsker.

Han var rett og slett kongen i sporet i helgen.

Instruktøren hadde aldri hatt chihuahua på sporkurs før, og hadde aldri sett en så liten hund gå spor. Hun skrøt hemningsløs av innsatsen hans, og vi fikk alle sammen nesten litt tårer i øynene av å se han takle å komme seg fram i terrenget med de korte beina, og løse oppgavene på en så strålende måte.

Bizi viste også super innsats i sporet, hun fikk også like mye skryt som junior, men p.g.a hans korte bein så måtte han jobbe enda hardere enn de andre for å komme seg fram.

Fikk beskjed om at Bizi kan komme langt innen spor hvis jeg er interessert i det, Timmiansen bruker for lang tid på grunn av de korte beina. Altså strålende innsats på to meget fornøyde hunder. Jeg var så stolt av dem begge to at jeg ble nesten en meter lengre.:teehe::wub:

Det var en fantastisk helg.

 

Dette var koselig å lese om! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lemen skrev:

Så flott at Bugen har god almentilstand. :)

Det finnes flere urtegrupper på facebook. Jeg er med i "Urtekunnskap" og "Urtemedisin", men det finnes sikkert noen for urter og hest også. Jeg er til og med i en gruppe for bruk av eteriske oljer på dyr av alle ting, på internett finnes det alt mulig!:)

Tusen takk :flowers: skal snoke på grupper, sendt mail til sunnhest.no - de forhandler det jo så kan kjøpe første dose derfra om de kan hjelpe med dosering og sånt. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Tusen takk :flowers: skal snoke på grupper, sendt mail til sunnhest.no - de forhandler det jo så kan kjøpe første dose derfra om de kan hjelpe med dosering og sånt. 

 

Bare hyggelig! :) Jeg krysser fingrene for at Bugen friskner ordentlig til :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å pakke for en helg i arendal men hodet er tomt, det skal bli litt kaldere, men jeg pakker alt fra shorts, singlet til joggebukser og varmere klær :P ubesluttsom.no ! 

Og torsdagen blir litt maraton,så må pakke idag :P butikken til seks, så bare sette nesa for arendal men stoppe litt underveis og levere ting og tang, så finner jeg vel arendal før natta :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: til @Raksha og @Mud!

 

Det tok et par timer, men nå er grillen montert, hendene og ryggen min er ømme og jeg har landet i sofaen. Lady har gått frem og tilbake og passet på, kommet med en pinne innimellom som jeg kunne kaste for henne, og nå har hun flatet ut i sofaen også. I morgen blir det testet litt grillmat, tror jeg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å pakke for en helg i arendal men hodet er tomt, det skal bli litt kaldere, men jeg pakker alt fra shorts, singlet til joggebukser og varmere klær [emoji14] ubesluttsom.no ! 

Og torsdagen blir litt maraton,så må pakke idag [emoji14] butikken til seks, så bare sette nesa for arendal men stoppe litt underveis og levere ting og tang, så finner jeg vel arendal før natta :lol:

 

God tur!!

I dag har jeg sittet 12 timer i møter. Håper veldig at de siste 4,5 var veldig verdt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Debbie skrev: God bedring, håper det ordner seg.

 

I dag har det vært så varmt at jeg synes synd på meg selv, og Prima har definitivt ikke hatt det greit... ønsker meg høst

Takk [emoji4]

 

Takk, @SFX :hug: 

@Mud Takk! OG enda større klem til dere [emoji20] Stakkars Ask :cry:  

@Lemen

Takk! 

 

Hun er "irriterende" sprek. Er ikke sånn at hun ligger og kaver etter luft da hadde hun fått slippe i dag, men hun puster virkelig med hele seg. [emoji20] Humøret, matlysta alt er bra, så jeg bare mååå finne en løsning... Hatt henne lenger enn jeg har hatt noen av de nåværende hundene mine, og skulle jo ha henne i mange år til.  Vi prøver litt alternativ behandling i tillegg å fjerne henne fra de mistenkte triggerne, og så skulle jeg ringe vet. om det ikke var bedre på torsdag, for da skriver han ut kortison vi kan gi over noen dager og se an hvordan det blir.  Jeg prøver å være positiv, jeg prøver... 

 

 

Har dere prøvd ventipulmin eller liknende betablokkere? Du har også naturlige medisinering slik som Respiral som kan brukes over lang tid tid.

Håper at dere finner noe som funker :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
37 minutter siden, Tonje skrev:

Hvor lang tid må jeg se for meg at det tar før fysio-øvelsene begynner å hjelpe? Fysioterapeuten mente 6-8 uker og det synes jeg er lenge å måtte knaske smertestillende. Har jo gjort det allerede i flere uker nå...

Tja siden du ahr gått med det lenge så ville jeg også tru at det tok lang tid med behandling før du ble bra igjen

 

Hehe. bruker forbiter i trening med Niri og han stjeler dem rått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Har dere prøvd ventipulmin eller liknende betablokkere? Du har også naturlige medisinering slik som Respiral som kan brukes over lang tid tid.

Håper at dere finner noe som funker :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Kun prøvd kortison. Respiral er respetfritt? Ventiplumin er resptbelagt? *google* Får helt sikkert skrevet ut om jeg spør. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lijenta skrev:

Tja siden du ahr gått med det lenge så ville jeg også tru at det tok lang tid med behandling før du ble bra igjen

 

Hehe. bruker forbiter i trening med Niri og han stjeler dem rått

Du sier vel noe der *utålmodig*.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta
Akkurat nå, Tonje skrev:

Du sier vel noe der *utålmodig*.

 

Der er ikke min store tolmodighet heller. Men jeg vet gjerne at det er da en tur til Kiropraktor  SÅ blir det kvik fiks på meg å det hjelper. Nå har ikke jeg hatt senebetennelse men mye annet som låsninger og en nakke skade hvor jeg måtte vente å se hos legen. Tok med mr til Kiro og han knak det på plass. Eller såpass at det ikke fører med smerter og jeg kan gjøre ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev: Har dere prøvd ventipulmin eller liknende betablokkere? Du har også naturlige medisinering slik som Respiral som kan brukes over lang tid tid.

Håper at dere finner noe som funker [emoji4]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Kun prøvd kortison. Respiral er respetfritt? Ventiplumin er resptbelagt? *google* Får helt sikkert skrevet ut om jeg spør. 

 

Ja, ventipulmin er hurtigvirkende, litt som astmamedisin til menneske og har vært veldig effektivt på flere av de hestene jeg har vært borte med astma eller RAO så ville absolutt prøvd det når din får slik anfall. Respiral kan så vidt jeg husker gies hele året, eller i de perioden hesten har problemer og det kan gies i kombinasjon med Ventipulmin.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top gear var et av yndlingsprogrammene mine, bbc bomma noe vakent med de to nye tullingene. Vurderer å slå av etter en halvtime..  

Gleder meg til May, Hammond og Clarkson er på plass med The Grand Tour. :cheerleader:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top gear var et av yndlingsprogrammene mine, bbc bomma noe vakent med de to nye tullingene. Vurderer å slå av etter en halvtime..  

Gleder meg til May, Hammond og Clarkson er på plass med The Grand Tour. :cheerleader:

Slo av etter ca et kvarter av den gaulinga til apekatten Evans. Trist å se at BBC r**kjører hele TG konseptet på den måten. De burde bytta det ut med et helt nytt konsept, og innse at TG overhode egentlig ikke var et bilprogram.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bjornal skrev:

Slo av etter ca et kvarter av den gaulinga til apekatten Evans. Trist å se at BBC r**kjører hele TG konseptet på den måten. De burde bytta det ut med et helt nytt konsept, og innse at TG overhode egentlig ikke var et bilprogram.

De tre ER jo top gear. Jeg og Rørlegger'n ler så vi griner, de er jo fantastisk underholdende. Når Evans presenterer the stig som Jermey gjorde blir det litt dumt. Blir som å hoppe etter Wirkola. 

De mista en million UK seere første episoden. Tipper det raser på episode to. Vi ser for å ha sett, men tviler på at vi gidder en til episode.. Koser oss med gamle sesonger uansett, starta på sesong en for en mnd siden :D  

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Polfarer skrev:

Ja, ventipulmin er hurtigvirkende, litt som astmamedisin til menneske og har vært veldig effektivt på flere av de hestene jeg har vært borte med astma eller RAO så ville absolutt prøvd det når din får slik anfall. Respiral kan så vidt jeg husker gies hele året, eller i de perioden hesten har problemer og det kan gies i kombinasjon med Ventipulmin.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Takk :) Finner ikke respiral solgt i norge? Mulig jeg er blind. 

Nå har jeg fått tips om litt diverse vi skal prøve, men tar en ting om gangen, SÅÅ dårlig er hun ikke, heldigvis. Prøvde å filme henne i stad for å vise pusten hennes til @Marie (som kjenner hesten), men hun stod ikke stille så marie fikk film av Bugen som ruller seg, og Bugen som nekter å stå stille :lol:. Hun ser helt fin ut i holdning, kropp, bevegelser, alt. Helt normal i atferd. Like purkete mot Lus som vanlig osv. så vi har ikke bråhast. Heldigvis. Er "kun" at hun bruker hele buken til å puste med, hun har jo heller ikke så forhøyet respirasjonsfrekvens som hun hadde i helga. Skal få vet. til å skrive ut kortison før han drar på ferie, så vi har som akuttmedisin om hun blir brått dårligere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, rosinbolle skrev:

Noen som har tanker om det er for varmt til å trene hund i dag? Bilen min sa 23 grader, og det er sol. Jeg lurer litt på om det er dårlig gjort av meg å ha pelshunden min i bilburet i pausene selv om det er med åpen bagasjedør... Og hunden er ikke av typen som tar pause hvis han er utenfor bilen når vi ikke trener. :P

Jeg trener hund i tilsvarende temperatur , men det blir veldig korte økter og pauser i skyggen. Om ikke jeg kan parkere i skyggen eller ha silver shade over bilen står jeg heller over. Burvifte og kjølemadrass el lign er jo og greie alternativer. :)

 

 

.......kom jeg på at jeg har glemt middgasrestene/nattmat hjemme. Nedtur. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polfarer skrev:

Ja, ventipulmin er hurtigvirkende, litt som astmamedisin til menneske og har vært veldig effektivt på flere av de hestene jeg har vært borte med astma eller RAO så ville absolutt prøvd det når din får slik anfall. Respiral kan så vidt jeg husker gies hele året, eller i de perioden hesten har problemer og det kan gies i kombinasjon med Ventipulmin.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Finner ikke ventipulmin i felleskatalogen hverken for mennesker eller dyr, vet du virkestoffet? 

Edit: jo der kom det opp. Må søkes og styr :o  Får høre med han når jeg ringer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, rosinbolle skrev: Noen som har tanker om det er for varmt til å trene hund i dag? Bilen min sa 23 grader, og det er sol. Jeg lurer litt på om det er dårlig gjort av meg å ha pelshunden min i bilburet i pausene selv om det er med åpen bagasjedør... Og hunden er ikke av typen som tar pause hvis han er utenfor bilen når vi ikke trener. [emoji14]

Jeg trener hund i tilsvarende temperatur , men det blir veldig korte økter og pauser i skyggen. Om ikke jeg kan parkere i skyggen eller ha silver shade over bilen står jeg heller over. Burvifte og kjølemadrass el lign er jo og greie alternativer. [emoji4]

 

 

.......kom jeg på at jeg har glemt middgasrestene/nattmat hjemme. Nedtur. 

54 minutter siden, Polfarer skrev: Ja, ventipulmin er hurtigvirkende, litt som astmamedisin til menneske og har vært veldig effektivt på flere av de hestene jeg har vært borte med astma eller RAO så ville absolutt prøvd det når din får slik anfall. Respiral kan så vidt jeg husker gies hele året, eller i de perioden hesten har problemer og det kan gies i kombinasjon med Ventipulmin.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Takk [emoji4] Finner ikke respiral solgt i norge? Mulig jeg er blind. 

Nå har jeg fått tips om litt diverse vi skal prøve, men tar en ting om gangen, SÅÅ dårlig er hun ikke, heldigvis. Prøvde å filme henne i stad for å vise pusten hennes til @Marie (som kjenner hesten), men hun stod ikke stille så marie fikk film av Bugen som ruller seg, og Bugen som nekter å stå stille :lol:. Hun ser helt fin ut i holdning, kropp, bevegelser, alt. Helt normal i atferd. Like purkete mot Lus som vanlig osv. så vi har ikke bråhast. Heldigvis. Er "kun" at hun bruker hele buken til å puste med, hun har jo heller ikke så forhøyet respirasjonsfrekvens som hun hadde i helga. Skal få vet. til å skrive ut kortison før han drar på ferie, så vi har som akuttmedisin om hun blir brått dårligere. 

 

1 time siden, Polfarer skrev: Ja, ventipulmin er hurtigvirkende, litt som astmamedisin til menneske og har vært veldig effektivt på flere av de hestene jeg har vært borte med astma eller RAO så ville absolutt prøvd det når din får slik anfall. Respiral kan så vidt jeg husker gies hele året, eller i de perioden hesten har problemer og det kan gies i kombinasjon med Ventipulmin.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Finner ikke ventipulmin i felleskatalogen hverken for mennesker eller dyr, vet du virkestoffet? 

 

Respiral er vel fra ett Dansk merke så sikkert lettest å bestille derfra. Vet at en venninne kjøper gjennom sin veterinær i Oslo :)

Tror virkestoffet i ventipulmin er Clenbuterol. Kan sjekke det opp i morgen hvis du ikke finner noe :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Raksha skrev:
1 time siden, Polfarer skrev:
1 time siden, Polfarer skrev: Ja, ventipulmin er hurtigvirkende, litt som astmamedisin til menneske og har vært veldig effektivt på flere av de hestene jeg har vært borte med astma eller RAO så ville absolutt prøvd det når din får slik anfall. Respiral kan så vidt jeg husker gies hele året, eller i de perioden hesten har problemer og det kan gies i kombinasjon med Ventipulmin.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

 

Finner ikke ventipulmin i felleskatalogen hverken for mennesker eller dyr, vet du virkestoffet? 

Edit: jo der kom det opp. Må søkes og styr [emoji33]  Får høre med han når jeg ringer. 

 

 

Fant ATC koden til ventipulmin QR03CC13 :) Og om du kan tysk så finnes det en del info om Venti Plus som virker på samme måte ;)

Edit: svensk side om ventipulmin :) http://www.fass.se/LIF/product?userType=1&nplId=19901214000016&docType=14 

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre langbukser, to kortbukser, to par shorts, fem t skjorter, tynn ull jakke, college jakke og vind jakke, samt regnjakke, to par sko, 10 par sokker, undertøy og en mobillader. Mannen lurte på om jeg skulle på flere ukers ferie :aww:

Han forstår seg ikke på å pakke til en helg med hundetrening altså!

Nå må jeg bare pakke til vapsen, tørkedekken, bot og silvershade er pakket [emoji14]

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...