Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

5 timer siden, Annegru skrev:

@Aslan hvordan er Les Misérables-filmen? (ser det er lenge siden dere diskuterte dette, men jeg har ikke logget på siden fredag :p) Jeg har hatt lyst til å se den flere ganger, men backet ut, for jeg er så redd for at den skal ødelegge for meg. Jeg var og så den på Broadway for åtte år siden (Oi, det var lenge siden!) og satt med konstant gåsehud og tårer i øynene hele forestillingen. Og når jeg tenker meg om har jeg sett den på teater i Oslo også, for kanskje enda lenger siden. Og i konsertversjon. Jeg elsker Les Misérables! :wub: Har du sett den konsertversjonen fra ett eller annet jubileum? Den ligger på youtube og der er det kanskje 17 Jean Valjeans som synger, og det gir meg så gåsehud at jeg ikke klarer å sitte stille, selv med fryktelig dårlig video- og lydkvalitet.

Passe fin helg, uken starter med regnvær, håper det gir seg til jeg skal ut og løpe Fornebuløpet (!) på onsdag! Jeg angrer. 

Den ødela ikke min opplevelse i London, men den var ikke veldig bra for å si det mildt.

3 timer siden, Lola Pagola skrev:

Jeg vil tro bildene forsvinner når du sletter dem ja, har du sjekket om bildene på innlegget er der nå, etter å ha lastet inn siden på nytt? Laster du opp bildene i full størrelse eller forminsker du i forkant? Hvis ikke så lønner det seg å gjøre det, så tar de ikke like stor plass. Vet ikke hvor bred bloggen din er (ganske bred?), vil tro rundt 900-1000 pixler i bredden er passende for bilder du laster opp.

Søren, tror kanskje du har rett. Da får jeg nok finne ny blogg. Har lyst på wordpress denne gangen også. Noen som har noen gode bloggnavn- for Gyldenlykke2 er vel litt kjedelig???

Har fått kyd på jobben idag, og det var godt. Når jeg klarer å mekke sammen noe på under to timer som ingen andre klarte.

Nå må jeg sove litt, så skal jeg holde hundekurs. Natta sonen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Debbie skrev:

Søren, tror kanskje du har rett. Da får jeg nok finne ny blogg. Har lyst på wordpress denne gangen også. Noen som har noen gode bloggnavn- for Gyldenlykke2 er vel litt kjedelig???

Du kan bruke eksterne bildeopplastningssider og bare legge inn link til bilder i bloggen så kommer de frem, så slipper du å slette eller lage ny. Flickr har egen widget hos WP. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Debbie skrev:

Den ødela ikke min opplevelse i London, men den var ikke veldig bra for å si det mildt.

Søren, tror kanskje du har rett. Da får jeg nok finne ny blogg. Har lyst på wordpress denne gangen også. Noen som har noen gode bloggnavn- for Gyldenlykke2 er vel litt kjedelig???

Har fått kyd på jobben idag, og det var godt. Når jeg klarer å mekke sammen noe på under to timer som ingen andre klarte.

Nå må jeg sove litt, så skal jeg holde hundekurs. Natta sonen

 

Bruk Flickr, imgur eller photobucket i stedet for WordPress til å hoste bildene?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Bonden henter nye stormbergklæra mine i dag, som jeg ikke har sjans i havet til å passe - ta en ekstra tur med hundene istede for å sitte her da :aww: Så er jeg en tur nærmere å passe dem :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tinkie skrev:

Kjekt å starte på det viktigste, mest synlige stedet.

Kommer noen unger, og forrige gang de var her så dro de ut en hel haug med sokker fra under sofaen. Pluss diverse annet. Så prøver å unngå det nå :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raksha skrev:

Du kan bruke eksterne bildeopplastningssider og bare legge inn link til bilder i bloggen så kommer de frem, så slipper du å slette eller lage ny. Flickr har egen widget hos WP. 

 

3 minutter siden, Eplefe skrev:

Bruk Flickr, imgur eller photobucket i stedet for WordPress til å hoste bildene?

Brukte photobøtta før, men synes det var så mye kjass med det.Men kan forsøke igjen. Er Flickr bedre?

Takk for svar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag var en kunde skikkelig vanskelig.  Hun hadde grunn til å være missfornøyd, da vi ansatte ikke hadde fått en viktig beskjed men sjefen som viste det sa det på en stygg måte og det ble mye greier.  Men det var ikke min feil(noe hun viste) men hun var veldig urimelig og stygg med meg.  

Men i motsetning til 99% av alle misfornøyde kunder som har vært slemme så kom hun tilbake idag, bare for å beklage seg. Hun var glad jeg var på  jobb for hun viste jo at det ikke var min feil, men hun var så stresset og hun ble så frustrert og da gikk det ut over meg i stedet for sjefen (som var synderen).   Og det var jo ikke min feil at vi ikke fikk beskjeder.   Så hun hadde veldig dårlig samvittighet, og hun pleide egentlig ikke å snakke sånn til folk.  Gjorde dagen min ihvertfall, for jeg ble veldig fortvilet over  situasjonen på lørdag.  Er ikke greit å holde på sånn uansett, men det at hun dro tilbake bare for å beklage er stort gjort synes jeg.  :) 

  • Like 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i bilen i Oslo og kikker på all trafikken og alle folkene :P

En venninne er statist idag, så jeg ble med som selskap på turen,også gikk jeg en runde med valpis, midt i gryta på Carl Berner,og eneste tanken jeg gikk med ee at fy søren,for en hund jeg har :wub:

Trikk, buss, masse biler, bilalarmer, sykler, paraplyer, folk .... Nuuuull problem.. :wub:

Jeg elsker den hunden! :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toddy har vært helt alene for seg selv en hel arbeidsdag for første gang. 

Merket ikke noe forskjell på han.  Han lå og slappet av når jeg kom og ble glad for å se meg. 

Flink husky ! :D

 

Det letter ting en del når sambo ikke må la Nico bli hjemme for å holde Toddy med selskap når han skal noe.  Jeg synes Nico er mye jobb,  han synes Toddy er mye jobb :P

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎05‎.‎2016 at 9:42 AM, Tinkie skrev:

Hvis du er avhengig av tlf på jobb, så er vel de pliktige til å gi deg en, med mindre det står i kontrakten at du skal stille med egen. 

Tror jeg. :lol: 

 

Jeg er litt lei av ressursforsvaret til Kuro... Han må liksom brøle til pus hver gang pus spiser, og da bråvåkner jo jeg hvis det skjer om natten. :gaah: Nå for tiden står kattematen på soverommet, da kan jeg bare sende ham ut av rommet hvis han bråker. Hvis den står andre steder, så må jeg stå opp for å gå og hente ham og få ham til å holde kjeft... Drittbikkje. Tror kanskje ikke det blir ny valp før han ikke er mer, altså. Han hauser seg så sinnsykt opp når han vet at det er mat å få. Hvis han får noe digg, som et griseøre, så ligger det gjerne på gulvet i noen minutter før han spiser det - og hvis han SER pus, så går han på katten, selv om katten var på vei ut av rommet. Sukk. 

Det problemet sliter jeg med òg. Så fort det er mat tilstede, så bankes pus selv om han ligger i et annet rom å sover!! Bikkjefaen oppsøker pusen å banker`n, for så å gå tilbake å spise. Dette er hvis det gjelder noe spesielt godt, så det får han kun i buret nå. Når det gjelder tørrfor, spiser han litt å går ifra. Så fort katta nærmer seg skåla, kommer han som ei kule å flyr på. Så lenge jeg står å passer på, går det greit, men er ikke alltid jeg er like obs. Og andre ganger kommer det litt mer ut av det blå. Men jeg prøver så godt jeg kan å være i forkant. Skjønner godt at du syns det er slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Debbie skrev:

 

Brukte photobøtta før, men synes det var så mye kjass med det.Men kan forsøke igjen. Er Flickr bedre?

Takk for svar.

 

Litt knøvl er er det jo, men om du ikke har noe i mot tilbakelink til flickrkontoen så er det kjapt og enkelt, syns jeg. Jeg bruker bare rene linker uten tilbakelinking (egentlig ikke lov, fy på meg) - så da er det litt mer plukk og pell, men syns det funker greit. Jeg bruker flickr til alt. 

 

 

Kort tur, men tur er tur :aww:  Glad jeg holder båndtvangen for vi trimmet to rådyr. Og så lurer jeg på hvor i baggenbeltet mitt har gjemt seg. Må ha det snart altså. Billig forsikring når det kommer beitedyr ut tilfeller kløna ramler, så jeg ikke bare kan miste bånda. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

3-400g vh til en valp på 2-3 kilo, høres da absurd mye ut? 

Ja. Uno på 12 kg får ca 300 g + litt tørrfor...

Nå steker jeg rundstykker som såvidt rekker å bli ferdige før svigerfar kjører meg til teoridel av grunnkurs lydighet. Det skal visst også møte opp ei som skal kjøpe gubbens gamle mobil, og så må jeg rekke å lufte Uno før jeg går. Han er god og sliten etter joggetur i skogen i øspøsende regnvær og nødvendig men hatet dusj etterpå, og har slukt maten sin og inntatt plassen ved siden av meg i sofaen. Det er bare bra, da er det håp om at ikke noe blir ødelagt mens han er alene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket gulvene i går... 

Jeg skal vaske de igjen nå.  

Nei, jeg har ikke fått ocd,  jeg har bikkjer og unger og det er norsk vår :gaah:

Jeg lurer på om jeg var litt slem på jobb i dag, men altså : når skoleskyssgrensa er på 4 km så skjønner jeg ikke at voksen mann kan se på det som en umulighet å gå 5 km til og fra jobb. Det var liksom ikke et alternativ.  Det var tross alt 5 km liksom... 

JEG går i gjennomsnitt 8 km PÅ jobb hver dag , og jeg er en av få som egentlig har en kontorjobb  ( som om jeg har ro i røven til det :P ) ,  jeg gikk lengre enn 5 km til og fra gamle barnehagen til A , gjerne med  vogn i høy snø.  

Do not get it... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Raksha skrev:

Gratulerer med flytting!  Og huseier hørtes noget hysterisk ut :lol: godt mannen fiksa!  

Må si jeg er imponert om det er eneste skaden etter dere da.

Ja, han er virkelig hysterisk. Skal visst ikke være et eneste tegn på at det har bodd folk der, virker det som. Skapdøra er ikke eneste skaden da, det er hakk og skraper overalt :/ Og jeg har ikke gått gjennom sammen med huseier ennå :/ 

Men mannen til mamma skal hjelpe til med å fikse litt her og der, det er bare småplukk. Selv om det er en kjempe big deal for huseier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Jeg vasket gulvene i går... 

Jeg skal vaske de igjen nå.  

Nei, jeg har ikke fått ocd,  jeg har bikkjer og unger og det er norsk vår :gaah:

Jeg lurer på om jeg var litt slem på jobb i dag, men altså : når skoleskyssgrensa er på 4 km så skjønner jeg ikke at voksen mann kan se på det som en umulighet å gå 5 km til og fra jobb. Det var liksom ikke et alternativ.  Det var tross alt 5 km liksom... 

JEG går i gjennomsnitt 8 km PÅ jobb hver dag , og jeg er en av få som egentlig har en kontorjobb  ( som om jeg har ro i røven til det :P ) ,  jeg gikk lengre enn 5 km til og fra gamle barnehagen til A , gjerne med  vogn i høy snø.  

Do not get it... 

 

 

5 km én vei? Altså, det er faktisk ganske langt... :P  

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Ja, han er virkelig hysterisk. Skal visst ikke være et eneste tegn på at det har bodd folk der, virker det som. Skapdøra er ikke eneste skaden da, det er hakk og skraper overalt :/ Og jeg har ikke gått gjennom sammen med huseier ennå :/ 

Åh, det er det verste jeg vet om! Å gå gjennom sånn sammen med huseier!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...