Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Raksha skrev:

Fryktelig mange slike! Alltid!

Jeg skulle bare sette meg ned med en kaffekopp, er komatøs i dag - værsyk og blæh. Men så skulle jeg bare inn på vaskerommet for å hente noe å ha klæra vi skal beholde av de vi fikk i går, og da måtte jeg jo tømme den da, så da måtte jeg sette på en klesvask, så skulle jeg bare putte de vi skal ha i det vaskenettet da, og sette på vaskerommet, men da måtte jeg jo legge de andre i en pose, og skoa i en annen pose, og når det var gjort så måtte jeg bråplanlegge middag, og så hadde saltet tørka etter søl på gulvteppet, så da måtte bare roboten få seg en rundet der for å ta opp det... og vips har jeg glemt hele kaffen :o  NÅ! 

 

Men hey, barnet har blitt venn med roboten! Fra å stå gråtende og skjelvende i et hjørne bare jeg snakker om den, til å si at "mamma kan bruke støvsugern!"  

Jeg må henge opp klær, men jeg gidder ikke å gjøre det før jeg har støvsugd det rommet oppe der klestativet står, der er det store hybelkaniner! Men da må jeg bære opp støvsugeren, og da er det jo greit å støvsuge her nede først så det ikke blir så mye bæring. Men jeg gidder ikke å støvsuge hele første etasje før jeg har fått meg noe mat. Altså kan jeg ikke henge opp de klærne nå. :aww:

Så bra at lille venn ikke er redd robotstøvsugeren lenger! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Kjære soniser! Jeg må mase litt. Vi er inne i siste innspurt i konkurransen hvor vi kan vinne penger til å bygge en innendørs hall hvor vi kan trene agility! Vær så snill å ta dere 2 sekunder til å stemme på oss. :cheerleader::cheerleader::cheerleader:

https://www.bkk.no/sosialenergi/bergen-agilityklubb-tak-over-hode-rubb-hall-lagelokale-dertil-egnet-bygg-for-vaar-aktivitet 

 

Tusen takk :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg må henge opp klær, men jeg gidder ikke å gjøre det før jeg har støvsugd det rommet oppe der klestativet står, der er det store hybelkaniner! Men da må jeg bære opp støvsugeren, og da er det jo greit å støvsuge her nede først så det ikke blir så mye bæring. Men jeg gidder ikke å støvsuge hele første etasje før jeg har fått meg noe mat. Altså kan jeg ikke henge opp de klærne nå. :aww:

Så bra at lille venn ikke er redd robotstøvsugeren lenger! :)

Helt logisk, spør du meg :aww::lol:  

 

Ja! :D Neste steg er å få henne mindre redd vanlig støvsuger og mixmaster. Hun er arvelig disponert for lydredsler, mora finnes ikke skuddfast og var hysterisk redd takvifter som lita. Og med foreldre som kjørte nedover europa hver bidige sommer fra jeg var 6 mnd til min far døde, så har jeg vært hysterisk redd i veeeeeldig mange resturanter og barer nedover europa. :lol:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg tror at den dagen ting er rosa bobler og fryd og gammen, så kommer jeg til å bli super-stressa :lol: Det finnes verre ting enn å være oppe et par ganger om natta da. Å ikke få sove i det hele tatt f.eks.. Eller å sove hele tiden :) 

:lol: Eller du går på noe veldig morsomt noe :lol: 
Men joda, det finnes helt sikkert verre ting - men det hadde jo helt sikkert vært fint å få sove også :D

1 time siden, 2ne skrev:

Jada, men du veit, vi må alltid pirke på noe :lol: Pappa, som var med på MH for første gang i går, skjønte ikke helt poenget med avstandsfiguranten og hvorfor de måtte helt bort da, kombinert med hunder som er litt selektive på innkalling, det var liksom en oppskrift på bikkjer som stikker av. Det er fordeler og ulemper med alt :aww::lol: 

:lol: 

1 time siden, 2ne skrev:

Wee! Gratulerer med dagen, Willy! :flowers: 
Flink gutt han, har vel lært seg å beherske seg litt på 8 år da, kanskje? :lol: 

Willy takker :). Han har vel lært en ting eller to i løpet av 8 år ja :lol:

Akkurat nå kom jeg på at jeg ikke har flere kaffekapsler i skapet... men jeg har pulverkaffe - det er da godt, det også :). Også liker jeg ikke alt dette snakket om vasking og rydding og sånt.... *hrmpf*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Raksha skrev:

Hipp hurra for Willy! 8 år... Snufsen min skulle vært 8 år hun og. Vemodig. Tiden går. 

Willy takker så meget :D. Søteste Kahlo... Husker fortsatt da de to møttes i Oslo den gangen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Å herregud altså. Jeg har vært så trøtt i dag! 
Sov hele natt til i går, og kjente etter på den mentale formen. La meg til å sove igjen, og sov da til over klokka 11. Stuptrøtt resten av dagen. Sov veldig godt i natt, men har vært trøtt i hele dag likevel. Duppet av flere ganger i formiddag, og sovnet på sofaen her nå. Dette lover ikke godt fremover :( Håper jeg klarer å holde meg gående... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Willy Nickersen! :D

 

Som den eminente husmoren jeg er glemte jeg helt at man gjerne spiser middag på søndager, så jeg har jo ikke handlet inn en dritt til middag i dag. 

Men : som den løsningsorienterte personen jeg er , tryllet jeg frem en deilig pølsepasta på ukas middagsrester og jaggu ble det ikke dritgodt :aww:

Jeg bør egentlig handle inn til 3 middager , maks. Vi kaster fortsatt for mye mat, til tross for at jeg prøver å planlegge så godt jeg kan..

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rora skrev:

Å vaske huset er ikke så morsomt for en 18åring.. Jaja, hva gjør man vel ikke for pengene som skal gå til valp! :ermm:

Som alle de andre sier, så er det ikke noe morsomt å vaske huset samme hvor gammel man er... :lol: Jeg er selv 25 og får ikke penger for å vaske :aww: Jeg synes det er helt sykt gørr, faktisk...

Musikeren påpekte at det ikke er så morsomt å vaske opp etter valper når de tisser inne heller :lol: 

 

Nå er vi på dag 5 som midlertidige vegetarianere. I går testet vi ut tofu, det var ikke sånn voldsomt godt... :lol: Da var blomkål- og brokkoligratengen i dag veldig mye bedre. Og veggistaco,  godt! Der tror jeg jammen vi gjør et permanent skifte, altså!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Hipp hurra for Willy Nickersen! :D

Willy takker og bukker :D

Akkurat nå, Mud skrev:

Som den eminente husmoren jeg er glemte jeg helt at man gjerne spiser middag på søndager, så jeg har jo ikke handlet inn en dritt til middag i dag. 

Men : som den løsningsorienterte personen jeg er , tryllet jeg frem en deilig pølsepasta på ukas middagsrester og jaggu ble det ikke dritgodt :aww:

Jeg bør egentlig handle inn til 3 middager , maks. Vi kaster fortsatt for mye mat, til tross for at jeg prøver å planlegge så godt jeg kan..

Sånne middager blir gjerne knallgode, de :). Litt sånn "man tager hva man haver" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vigdis ville være med ut å leke i regnet :D Også har jeg vasket kjøleskapet, nå ser jeg på bloggerne faktisk og vurderer å lage meg burger til middag mens Trym sutter på tærne mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Siri skrev:

Willy takker og bukker :D

Sånne middager blir gjerne knallgode, de :). Litt sånn "man tager hva man haver" :) 

Ikke sant? Og man har faktisk overaskende mye :blink:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

Jeg har hatt sånn Easy-Up-telt siden 2000 - og det ble skadet i vinden en gang for noen år siden da noen hjalp meg med å sette det opp og ikke sjekket at det stod skikkelig. Da knakk ett av leddene. Ellers er jeg utrolig overrasket over hvor godt det har holdt :D. Selv plastikkpluggene har holdt godt. Jeg er dog litt spent på det nye, for stengene er jo mye tynnere... Men skikkelig oppsetting (slik at ingen stenger står i spenn) og god bardunering er vel veien til suksess håper jeg :D

Meget mulig vi har gjort noe feil, men er ikke så intressert i å hive flere tusenlapper ut vinduet. Vær og vind vestpå er vi garantert liksom... :P Litt kjipt at ikke det holdt lengre for det var veldig greit å ha.

 

 

 

5 timer siden, Christine skrev:

Bare pass på de klaffene over inngangen. Var flere slike telt som ble tatt av vinden på agilityuken :P 

Takk for tips! Blir nok en stund til jeg kjøper nytt men greit å ha i bakhodet på drittværsdager.  :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Siri skrev:

Willy takker så meget :D. Søteste Kahlo... Husker fortsatt da de to møttes i Oslo den gangen :wub:

Jaa, de var så søte :wub: De var ikke året enda da tror jeg. Fineste bartedyrene :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mud skrev:

Ikke sant? Og man har faktisk overaskende mye :blink:

Ja, og det er nesten det som er det mest skremmende... Kjøleskapet er jo sjelden helt tomt liksom - bare fantasien som setter grenser her :D 

14 minutter siden, mokken skrev:

Meget mulig vi har gjort noe feil, men er ikke så intressert i å hive flere tusenlapper ut vinduet. Vær og vind vestpå er vi garantert liksom... :P Litt kjipt at ikke det holdt lengre for det var veldig greit å ha.

Veldig kjedelig at det ikke holdt lenger ja. Men finnes det ikke deler man kan skifte ut? Det gjør det i hvert fall til mitt gamle... der kunne jeg kjøpe nytt ledd og bytte ut det som knakk :) 

5 minutter siden, Raksha skrev:

Jaa, de var så søte :wub: De var ikke året enda da tror jeg. Fineste bartedyrene :D

Nei, det var vel ikke engang året da de møttes nei. Fine unger :D 

Har jeg endelig fått støvsugd her igjen... det kjedelige er jo at det sjelden varer særlig lenge *sukk*. FOrresten var pulverkaffen god - bare huske på at man ikke varmer vannet til kokepunktet :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ. Hater sånt grått og trist vær, blir så trøtt og giddalaus :yawn: Skulle liksom ta igjen masse jobb i dag, men det går fryktelig tregt ... Så da skriver jeg her i stedet.

Heldigvis var det fint vær da vi var på kenneltreff i går! Jessie hadde ikke sett en eneste collie siden vi hentet henne 8 uker gammel, så det var stas :D 

Med kullsøster Rafiki:

13227500_10157009920710529_7689460656518

Like barn leker best:

13235268_10157009921050529_5471863664086

13244215_10157009921165529_8829963175952

13227288_10157009921465529_7279050032100

Og alltid fint med nye mennesker å tigge fra :aww:

13268276_10157009922075529_7550919515766

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som helt hadde glemt at man spiser middag på søndager :aww:   Men fryseboksraid avslørte seibiff, poteter har vi "alltid", gulrøtter hadde vi, og remulade hadde vi. Nam :ahappy:                    

 

Hater å kaste mat, så må ha meg høns eller ender snart, de spiser matrester som ikke hundene vil ha :aww:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å sette sammen middag av det man har. Det er ikke jeg :P 

Støvsuging ja, det er noen ganger jeg nesten har lyst til å begynne å gråte når jeg ser på gulvet fem minutter etter at jeg har støvsuget... :P

 

I dag har jeg tømt hundene for energi uten å bruke så mye selv. Sykla tur/retur hundeklubbområdet, det er ca 14 km. Det var til sammen ti hunder, mest hannhunder, som alle lekte og koste seg. Til og med Isak har lekt masse i dag, har ikke sett han har gjort det med andre hunder siden han var unghund. Han og schæferen herja og hadde skikkelig mannelek og så nesten ut til å yppe på hverandre, men de bare lekte og tøffa seg. Nå er de slitne :lol: 

Sjekk "lille" Bamse på ett år, går 3+ settere vektmessig på han der. Og ingen hunder brydde seg om leka som ble kasta :lol:

27077264912_9ceeef4521_z.jpg

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen soniser som bor i Oslo, som kanskje har tid til å treffes og gå en bytur imorgen mellom 15-19 engang? ☺ Har muligheten til å være med ei venninne,men hun er opptatt fra 15-19, så tenkte kanskje å være med for litt bytrening med valpis .. men så er jeg jo ikke kjent ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Siri skrev:

 

Veldig kjedelig at det ikke holdt lenger ja. Men finnes det ikke deler man kan skifte ut? Det gjør det i hvert fall til mitt gamle... der kunne jeg kjøpe nytt ledd og bytte ut det som knakk :) 

 

Å? Det kan hende, verdt å sjekke opp i! Takk for tips :ahappy:

 

......burde jeg ha sovet litt. Burde.... :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Eller du går på noe veldig morsomt noe :lol: 
Men joda, det finnes helt sikkert verre ting - men det hadde jo helt sikkert vært fint å få sove også :D

Ja, kanskje. Jeg har ikke fått noe som har vært så morsomt til nå da, men så har jeg vel antageligvis ikke fått alt som er morsomt å få heller :lol: 

1 time siden, Siri skrev:

Willy takker :). Han har vel lært en ting eller to i løpet av 8 år ja :lol:

Det er fordelen med voksne hunder det :ahappy: 

--

Her er videoen av Ali sin MH. Jeg har fortsatt litt lyst til å be henne om å holde kjeft på kjeledressen :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Når jeg ser videoer av MH'er så blir jeg faktisk litt bekymret. Skal gjennomføre en med Sjef om en måneds tid. 
Og han har enda ikke gitt seg med å klemme seg inntil så folk velter når de skal håndtere ham, og hvis noen han fatter interesse for er på huk slik som det ser ut som de er ved avstandslek så er det en viss fare for at han river dem helt ned i bakken :P 

Fine, lille chihuahuaen min :aww: 

Nå har jeg dratt ut tiden nok synes jeg. Det er virkelig på tide å komme seg ut på tur nå. Sjef maser, og jeg er litt mer våken enn jeg var for en halvtime siden. Må jo benytte det lille vinduet jeg energimessig har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, kanskje. Jeg har ikke fått noe som har vært så morsomt til nå da, men så har jeg vel antageligvis ikke fått alt som er morsomt å få heller :lol: 

Det er fordelen med voksne hunder det :ahappy: 

--

Her er videoen av Ali sin MH. Jeg har fortsatt litt lyst til å be henne om å holde kjeft på kjeledressen :aww: 

 

Hun har jo nesten en behagelig bjeffelyd i forhold til pulien :P

Hun likte ikke den dressen henne, men veldig happy go Lucky! 

Irriterer meg litt at jeg aldri fikk meg på Mh med Nico. Det hadde vært gøy. Hadde sannsynligvis behøvd hørselsvern da. 

Hadde vært artig å sett om hun hadde brukt samme taktikk på spøken som på alt annet : storme bort for full musikk , og gjerne hoppe opp å bjeffe. Hun viker jo ikke for noe desverre :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, 2ne skrev:

Ja, kanskje. Jeg har ikke fått noe som har vært så morsomt til nå da, men så har jeg vel antageligvis ikke fått alt som er morsomt å få heller :lol: 

Og det er kanskje like greit :lol: 

24 minutter siden, 2ne skrev:

Det er fordelen med voksne hunder det :ahappy: 

Sant det altså :D 

Akkurat nå, Mud skrev:

Irriterer meg litt at jeg aldri fikk meg på Mh med Nico. Det hadde vært gøy. Hadde sannsynligvis behøvd hørselsvern da. 

Det er da bare å melde på, det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Og det er kanskje like greit :lol: 

Sant det altså :D 

Det er da bare å melde på, det :)

Hun ble påmeldt to i fjor men fikk ikke plass. Virker som de fleste prioriterer egne raser.. 

I år har vi ikke tid til sånt egentlig. Jeg har typ en ukes ferie og den skal tilbringes til skogs :P

Helgene går med på oppussning.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...