Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Hei

Bare sånn kjapt. Var det Petworld nettbutikk man skulle holde seg unna?  Eller er det andre steder som selger gode utstillingstelt?

Trodde jeg skulle være mer opplagt etter masse søvn, og avslapping- nope sa kroppen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pixie skrev:

Har en sånn en her også. Jeg kan få ham til å spise noen kuler tørrfor om det brukes som godbit eller hives utover plenen, men bare noen få. Får han tørrfor i skåla lar han det bare ligge. Så jeg har måttet finne ut hvor mye jeg kan blande i vommen, blir det for mye spiser han rundt det han også eller bare går fra skåla. Jeg begynte med å blande i bare litt og økte mengden tørrfor i vommen til han lot det ligge igjen, så gikk jeg ned igjen litt. Det har funka her, uten tørrfor blir han for fort sulten igjen.

Og jeg har lett lenge etter tørrfor som frister lille kresne dotten, Orijen valpefor og fish4dogs laks ser ut til å funke greit nok. Tenker jeg skal prøve Essentials når det begynner å bli tomt.

Kjenner meg igjen! Jeg er dessuten så sta at jeg nekter å gi meg, og tilbyr ikke annet enn tørrfor en god stund fordi jeg vil at han skal skjønne at han skal spise den maten han får. Men nå har han jo holdt på med det kresentullet ganske lenge, han spiser jo bare akkurat nok over lengre perioder, så nå kapitulerer jeg snart. Det var jo så praktisk da han var valp og åt som en hest, samme hva det var. Men jeg nekter å skifte tørrfor (må ha noe i back up til de dagene vi er tomme for vom) før sekken er oppspist! 

...frolic er skikkelig digg da, synes han. Vi pleier å bruke frolic som godbiter, og en gang i blant har han fått et helt måltid med frolic fordi vi var tomme for alt annet. Det sklir ned på høykant... Kvalitetsforet sitt, det ja. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ikke-fungerende høyreside, så hele dager i skogen er tydeligvis ikke noe jeg trenger å gjøre enda. Jeg har heller ikke sovet en hel natt siden jeg skrøyt av at jeg sov hele netter på sonen sist, så nå håper jeg at jeg jinxer jinxen ved å skrive nettopp det - jeg sover ikke hele netter, jeg :gaah: 

Men, i går var jeg på Hauerseter nesten hele dagen og så alle de fine lakristrollene mine gå MH. Det var ingen store overraskelser der, de er et hakk "luftigere" enn mammaen sin på det meste, med litt mer reaksjon og fjoll enn hun har. Ali var en av overraskelsene, hun syns at kjeledresser var noe man burde bjeffe på både når de spratt opp og når vi passerte de på kontrollrundene, uvisst av hvilken grunn - avreagering er tydeligvis for bikkjer, ikke pudler. Jeg mistenker at hun egentlig syns det er litt skrekkblandet fryd i dette med å leke skummel, hun er jo mer enn gjerne med på vaktpatruljene til Nora (at jeg forteller henne at det er langt mellom de som syns 8 kg puddel er skummelt, tror hun ikke på :P ), så når hun da får "lov" (fordi jeg ikke får lov å fortelle henne at hun er en idiot som burde holde kjeft :aww: ) å bjeffe på ting som er litt skummelt, så gjør hun jo det. Med halen rett opp.. Greit å være tøff på avstand, liksom. 

Men alle var forholdsvis sosiale (de fikk vel 3 på alle kontaktmomentene, om jeg ikke husker feil), og om vi ser bort fra at søster Wilma fikk 3 på skuddet, så er alle skuddfaste, det er stort sett grei avreagering selv om de blir skremt, og selv om spøkelser er noen stygge greier, så hilser de sjøl når de kommer bort (litt varierende på hvor mye hjelp de trengte til det :P ). Så alt i alt er jeg fornøyd! Den ene valpekjøperen som sa at hennes hund var stressa, var den som taklet aktivitets-momentet "best" - og ikke overraskende så var da min lille bebi den som taklet det dårligst :lol: 

Men viktigst av alt, er at alle valpekjøperne er fornøyde med sine pudler :ahappy: Tror samtlige av dem mener de har verdens beste hund, hun ene sa faktisk at hennes var den beste hun hadde hatt, og hun hadde hatt mange :lol: 

Om jeg skal pirke, så skulle jeg ønske at de lekte bedre med fremmede enn de gjorde, og at de var mer nysgjerrige og hadde en anelse høyere mot, så de turte å løpe ut til avstandsfigurant, f.eks (var vel bare en av de som gjorde det? Jeg får papirene i morgen, jeg husker ikke nå :P ). Jeg har alt på video da, så når jeg finner overføringskabelen, så kommer de vel ut på youtube :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Debbie skrev:

Hei

Bare sånn kjapt. Var det Petworld nettbutikk man skulle holde seg unna?  Eller er det andre steder som selger gode utstillingstelt?

Trodde jeg skulle være mer opplagt etter masse søvn, og avslapping- nope sa kroppen.

 

Prøv Hundihuset via facebook eller Finn.no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Debbie skrev:

Hei

Bare sånn kjapt. Var det Petworld nettbutikk man skulle holde seg unna?  Eller er det andre steder som selger gode utstillingstelt?

Japp... Hund i Huset på FB selger bra telt - ikke fullt så sterke stenger som de "gode gamle" easy-up-teltene, men tror det er veldig greie. Har et selv, men har bare brukt det en gang enn så lenge :)

10 minutter siden, rosinbolle skrev:

...frolic er skikkelig digg da, synes han. Vi pleier å bruke frolic som godbiter, og en gang i blant har han fått et helt måltid med frolic fordi vi var tomme for alt annet. Det sklir ned på høykant... Kvalitetsforet sitt, det ja. :P

Min bedlingtonterrier levde hele livet sitt på Frolic, han.... han nekta å spise noe annet :aww:. Han ble da over 11 år og var en glad og lykkelig hund :D 

4 minutter siden, 2ne skrev:

Jeg har en ikke-fungerende høyreside, så hele dager i skogen er tydeligvis ikke noe jeg trenger å gjøre enda. Jeg har heller ikke sovet en hel natt siden jeg skrøyt av at jeg sov hele netter på sonen sist, så nå håper jeg at jeg jinxer jinxen ved å skrive nettopp det - jeg sover ikke hele netter, jeg :gaah: 

Æsj... liker ikke slike oppdateringer.... nå skulle det liksom bare være rosa bobler og fryd og gammen, sant? *klem*

4 minutter siden, 2ne skrev:

Men, i går var jeg på Hauerseter nesten hele dagen og så alle de fine lakristrollene mine gå MH. Det var ingen store overraskelser der, de er et hakk "luftigere" enn mammaen sin på det meste, med litt mer reaksjon og fjoll enn hun har. Ali var en av overraskelsene, hun syns at kjeledresser var noe man burde bjeffe på både når de spratt opp og når vi passerte de på kontrollrundene, uvisst av hvilken grunn - avreagering er tydeligvis for bikkjer, ikke pudler. Jeg mistenker at hun egentlig syns det er litt skrekkblandet fryd i dette med å leke skummel, hun er jo mer enn gjerne med på vaktpatruljene til Nora (at jeg forteller henne at det er langt mellom de som syns 8 kg puddel er skummelt, tror hun ikke på :P ), så når hun da får "lov" (fordi jeg ikke får lov å fortelle henne at hun er en idiot som burde holde kjeft :aww: ) å bjeffe på ting som er litt skummelt, så gjør hun jo det. Med halen rett opp.. Greit å være tøff på avstand, liksom. 

Men alle var forholdsvis sosiale (de fikk vel 3 på alle kontaktmomentene, om jeg ikke husker feil), og om vi ser bort fra at søster Wilma fikk 3 på skuddet, så er alle skuddfaste, det er stort sett grei avreagering selv om de blir skremt, og selv om spøkelser er noen stygge greier, så hilser de sjøl når de kommer bort (litt varierende på hvor mye hjelp de trengte til det :P ). Så alt i alt er jeg fornøyd! Den ene valpekjøperen som sa at hennes hund var stressa, var den som taklet aktivitets-momentet "best" - og ikke overraskende så var da min lille bebi den som taklet det dårligst :lol: 

Men viktigst av alt, er at alle valpekjøperne er fornøyde med sine pudler :ahappy: Tror samtlige av dem mener de har verdens beste hund, hun ene sa faktisk at hennes var den beste hun hadde hatt, og hun hadde hatt mange :lol: 

Om jeg skal pirke, så skulle jeg ønske at de lekte bedre med fremmede enn de gjorde, og at de var mer nysgjerrige og hadde en anelse høyere mot, så de turte å løpe ut til avstandsfigurant, f.eks (var vel bare en av de som gjorde det? Jeg får papirene i morgen, jeg husker ikke nå :P ). Jeg har alt på video da, så når jeg finner overføringskabelen, så kommer de vel ut på youtube :ahappy: 

Fine gullunger det :ahappy: Willy hadde ikke mot nok til å gå ut til avstandsfiguranten, han heller, da han gikk, men det har da blitt en grei kar av ham like vel :lol: 

Og apropos... Willy er 8 år i dag!!!! Hurra for guttungen :D. Tenk at han er veteran nå... :o 
Men jeg er faktisk mektig imponert av ham må jeg si. Yasmine har løpetid, og er på dag 11 i dag og byr seg fram som DEN floksa - og det er null stress. Nå ligger de i sofaen sammen med meg her og sover, ikke noe mas og styr :wub:

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Takk.

Noen som vet noe om den svenske butikken Hæromi( det skrives ikke slik)

Sender de til Norge?

Du vil IKKE ha de teltene som Häromi selger - garantert. De er typisk håpløse å sette opp i forhold til de som selges fra Hund i Huset, og prisen er ikke så mye lavere (husk at det tilkommer MVA når du kjøper fra utlandet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for Willy:)

Ok, jeg har kikket lenge på et telt som heter Visent OneTouch. Det skulle visst være så bra, vanntett, lett å sette opp, og tålte vind veldig bra- og var så lite at det kom inn under disse teltreglene. 

Disse teltene synes jeg så så store ut?

Hva er målene for at teltet skal være lite nok. 

Jeg satte på Animal Planet Dog Tv bare for gøy. Prima synes det var spennende hun!

Akkurat nå, Siri skrev:

Japp... Hund i Huset på FB selger bra telt - ikke fullt så sterke stenger som de "gode gamle" easy-up-teltene, men tror det er veldig greie. Har et selv, men har bare brukt det en gang enn så lenge :)

Min bedlingtonterrier levde hele livet sitt på Frolic, han.... han nekta å spise noe annet :aww:. Han ble da over 11 år og var en glad og lykkelig hund :D 

Æsj... liker ikke slike oppdateringer.... nå skulle det liksom bare være rosa bobler og fryd og gammen, sant? *klem*

Fine gullunger det :ahappy: Willy hadde ikke mot nok til å gå ut til avstandsfiguranten, han heller, da han gikk, men det har da blitt en grei kar av ham like vel :lol: 

Og apropos... Willy er 8 år i dag!!!! Hurra for guttungen :D. Tenk at han er veteran nå... :o 
Men jeg er faktisk mektig imponert av ham må jeg si. Yasmine har løpetid, og er på dag 11 i dag og byr seg fram som DEN floksa - og det er null stress. Nå ligger de i sofaen sammen med meg her og sover, ikke noe mas og styr :wub:

Se lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Debbie skrev:

Hurra for Willy:)

Ok, jeg har kikket lenge på et telt som heter Visent OneTouch. Det skulle visst være så bra, vanntett, lett å sette opp, og tålte vind veldig bra- og var så lite at det kom inn under disse teltreglene. 

Disse teltene synes jeg så så store ut?

Hva er målene for at teltet skal være lite nok. 

Willy sier takk :D 

Det finnes ingen regler for størrelse på telt - de finnes nok bare i enkelte menneskers hoder :). Men Hund i Huset selger telt som er 2,5x2,5 m  - jeg har det - det er akkurat samme størrelse som de Vinsent One Touch - og koster bare 100 kr mer enn de teltene til Häromi :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Willy sier takk :D 

Det finnes ingen regler for størrelse på telt - de finnes nok bare i enkelte menneskers hoder :). Men Hund i Huset selger telt som er 2,5x2,5 m  - jeg har det - det er akkurat samme størrelse som de Vinsent One Touch - og koster bare 100 kr mer enn de teltene til Häromi :) 

Tusen takk, da blir det nok det. Kjempetakk for hjelpen.

Kjenner at jeg er blitt så gammel, og sliten at jeg betaler heller litt for et  telt enn å gå en hel dag våt. Kanskje jeg da også klarer å sitte ned litt, så jeg slipper å bli så sliten. 

Nå skal jeg ta et oppgjør med meg selv, og lage et blogginnlegg.

PS: Prima sender suss til Willy, og sier at han bør/skal få noe ekstra godt idag.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Debbie skrev:

Tusen takk, da blir det nok det. Kjempetakk for hjelpen.

Bare hyggelig :D 

11 minutter siden, Debbie skrev:

Kjenner at jeg er blitt så gammel, og sliten at jeg betaler heller litt for et  telt enn å gå en hel dag våt. Kanskje jeg da også klarer å sitte ned litt, så jeg slipper å bli så sliten. 

Det ER veldig deilig å ha et telt å trekke seg tilbake til, spesielt om det regner :). Også har man liksom en "Base" som blir litt som hjemme - det er godt å kunne sette seg ned litt i løpet av en lang dag (sier hun som aldri har ro i ræva til å sitte mer enn 10 min når hun er på utstilling... om hun i det hele tatt sitter :aww:). 

11 minutter siden, Debbie skrev:

PS: Prima sender suss til Willy, og sier at han bør/skal få noe ekstra godt idag.

Willy takker hjertligst - og har jo både løpetidsdame her OG har fått tørket vilthjerte :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lakristrollene til @2ne høres veldig kule ut :wub: 

 

Tror snuppa mi var øøøøøørlitegranne sliten, hun sov til halv ti :o  Riktignok med noen oppvåkninger i natt og gråt fordi hun hadde vondt i munnen sin (ramlet i går kveld, men vi finner ikke noe galt). Og så lå hun og så på nrksuper i en time. Fantastisk morgen! :ahappy: Håper munnvondten går over snart, for hun klarer ikke spise horn, vi prøver med grøt. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Bates reist, og stakkars Odd har mistet bestekompisen sin... :( Yumi får ikke være i sofaen mer, om hun ikke er trøtt og skal sove, for hun hopper ned. Det trenger ikke leddene hennes riktig enda, synes jeg :aww: 

Nå vaske trapp, og så spise frokost kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet på litt regn jeg, tok på meg regnjakke og greier, men neida :P

Tenkte også å klippe plenen før jeg kom på at det er søndag og konfirmasjon hos naboen.... Så nå koker jeg eple og rabarbrasyltetøy og jeg har plukket masse syrin og satt i en vase, det øukter så godt! Hva skal jeg gjøre nå da? Kanskje støvsuge, eller dusje.... Trym får vente med tur til ettetpå, kan ikke bruke opp turkvota så tidlig på dagen :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Easy up teltet vårt knakk i vinden forrige helg. Tror det varte i knappe 2 år om jeg ikke husker feil. Neste tror jeg blir quechua, ingen stenger som kan knekke :P

Jeg har hatt sånn Easy-Up-telt siden 2000 - og det ble skadet i vinden en gang for noen år siden da noen hjalp meg med å sette det opp og ikke sjekket at det stod skikkelig. Da knakk ett av leddene. Ellers er jeg utrolig overrasket over hvor godt det har holdt :D. Selv plastikkpluggene har holdt godt. Jeg er dog litt spent på det nye, for stengene er jo mye tynnere... Men skikkelig oppsetting (slik at ingen stenger står i spenn) og god bardunering er vel veien til suksess håper jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med dagen til Willy!! Håper du får spesialbehandling av @Siri resten av dagen :yes:

 

Her er det siste arbeidsdag, i dag, i en hektisk uke. Nå venter 2 dager på rad fri...2 dager på rad...HURRA!! :bananas:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mud skrev:

Problemet i klesbransjen er vel neppe at klærne er for dyre akkurat... Sånn strengt tatt. 

 

I dag er det helgvasken som står for tur.  Vi rakk ikke fredag eller i går. Poden har skravlet konstant siden han sto opp 05:30. :yawn:

Sant det. 

Men greia min var vel heller at det ble dyrere enn hva budsjettet til min venninne og meg var. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, LØJ skrev:

Grattis med dagen til Willy!! Håper du får spesialbehandling av @Siri resten av dagen :yes:

Willy takker så meget, men er litt usikker på behandlingen så langt... tvangskosing er bare noe man aksepterer, men nå skal han få seg en lang tur i skogen sammen med plageånden - da blir nok dagen bra :D

Edit: Og DER fikk jeg endelig tatt stinget i munnen også... det har vært litt plagsomt i det siste, men nå fikk jeg endelig tak og fikk klippet det opp og dratt ut tråden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...