Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

41 minutter siden, Turb skrev:

Er det feil å smugirritere seg over at folk sier patella... alle hunder har patella - ellers hadde de ikke kunnet gå... patellaluksasjon! :icon_redface:

Jeg irriterte meg over det samme :P

Godt hundene har kneskål liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Jeg irriterte meg over det samme :P

Godt hundene har kneskål liksom :)

Skjønte akkurat hva "småhundgange" måtte være nå. Det var jo i det innlegget hele veien. De har jo ikke patella! :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Debbie skrev:

Bilde av bildet du har kjøpt takk. Jeg har nemlig drømt om det bildet- og det varierte fra naken rev til en kjempesnegle med frakk. Så gjerne et bilde.

Jeg synes også de er bra. Veldig engelske. 

Jeg prøvde å få legetime i dag, var ikke syk nok, så jeg kunne få en imorra- tusen takk. Sjefen sendte meg hjem fra jobb da, så takk for at noen så jeg ikke hadde det bra. Sliter enda med svimmelhet, noen dager er verre enn andre. Og kan variere fra bare stående/liggende stilling, eller jeg kan få "anfall" litt sånn utav det blå. Veldig skummelt å sykle når det skjer.

Prima er utslitt og sover tungt her. Helga var tøff for begge to. 

Til dere som så min tragiske innlegg, søndagen ble bedre for å si det sånn.

 

Jeg skulle ønske det var en kjempesnegle med frakk!! :D Det er derimot en dansende spekkhogger:

image.jpeg

du ser det ikke så godt siden det er masse refleksjoner i glasset.

Og klem til deg :hug: God bedring :heart: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Vi får ta det, vi som tåler det ;) 

Hmm... Hadde det ikke vært bedre med en jevn fordeling? En sosiodemokratisk "alle skal få"?

1 time siden, MonicaT skrev:

Bilen har vært strandet i sverige på verksted hvor ting bare har ballet på seg. Kan hentes i morgen og regningen kommer på 35.000kr. Regner med kredittkortet mitt blir glad for det. Sukk. Kommer til å ta en evighet og litt til før jeg er ajour.  

Kjedelig med bilproblemer :( 

Jeg har fått ryddet i det jeg trodde var en hekk langs kortsiden av huset, men viste seg å være fire forvokste og sammensurrede busker som står i et blomsterbed. Du vet det var overgrodd, når du ikke hadde sett at det er en treramme rundt buskene for å lage et bed. Nå har jeg tynnet med drastisk hånd - jeg kan ingenting om hagestell, men nå ser det i hvert fall penere ut, og det er sikkert sunnere også. Jeg aner ikke hva slags buske det er, det kan godt hende jeg skulle tatt mer eller mindre, men jeg må jo bare prøve meg fram. Jeg er ikke vant til å ha hage. Jeg er oppvokst i "naturhage" - det vil si at vi bodde midt i skogen, og alt vokste som det ville. Vi hadde en liten gressplen til dukkestue og huske, og den var så slitt at jeg husker før konfirmasjonen min så brukte mamma kjøkkensaksa for å stelle noen tuster med litt høyere gress. Det var ikke vits i med gressklipper for sånt. 

Her er det derimot busker og trær og planter og ting, men heldigvis ser det ikke ut til å være superfancy. Jeg tenker jeg lar det som er her vokse og vise seg fram i år, før jeg vurderer om jeg vil gjøre noe. Jeg tror jeg får tulipaner ---> der, og det vokser noe rart der <----. Det er noe blått et annet sted jeg er nysgjerrig på. Også skal jeg tynne nypebuskene, for de er voldsomme. Og jeg må gjøre noe med de epletrærne som rådyrene ikke har beskåret. Men jeg må jo ikke gjøre alt i dag. 

Dessuten må jeg kjøpe ny sånn saks, for den røk. Det får bli en tur på Plantasjen i morgen, etter at jeg har vært på jobb (!). 

Foenix og Glam har lekt, spist litt jord, trasket i den gjørmete bekken som er øverst på jordet, slappet av, lekt mer, tygget på noen av grenene jeg klippet av, og Glam har vannet noen busker og tygget på lecakuler - han elsker lecakuler. Nå ligger de rett ut, så da er de nok fornøyd selv om det ikke ble tur.

Jeg tror kanskje jeg må spise opp sjokoladepuddingen jeg startet på om lørdag. Ellers blir den sikkert bare dårlig, ikke sant?

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lunatic skrev:

Jeg skulle ønske det var en kjempesnegle med frakk!! :D Det er derimot en dansende spekkhogger:

image.jpeg

du ser det ikke så godt siden det er masse refleksjoner i glasset.

Og klem til deg :hug: God bedring :heart: 

Knølhval vel? Kjempefint bilde uansett!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Turb skrev:

Er det feil å smugirritere seg over at folk sier patella... alle hunder har patella - ellers hadde de ikke kunnet gå... patellaluksasjon! :icon_redface:

Vi er to :lol: Tror det er verre å ikke ha patella enn å ha patellaluksasjon egentlig :teehe: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tonje skrev:

Akkurat nå gleder jeg meg til jeg er ferdig med jobb og tur og kan senke meg ned i sofaen hjemme. Lite overskudd. Fikk mail fra Gjøvik, får ikke vite om stillingen blir noe av før i slutten av Juni. Jeg er ikke imponert..

:hug:kjenner til den der. Var på intervju til ei kjempespennende stilling i kommunen her, to uker etter intervjuet kom det en telefon om at stillingen ikke ble noe av allikevel fordi at ... Nå fikk jeg vite det ganske kjapt da, må være enda kjipere å vente helt til juni. :hmm:

Akkurat nå ser jeg at klokka fyker fra meg, jeg skal komme meg avgårde til Steinkjer straks. Sportrening i finværet. :D Om det holder seg fint da, syns det skya litt mye til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt de skoene jeg spurte om her. Så da kan jeg vel begynne å bruke dem om noen uker ? venter alltid en evighet med å bruke smådyre ting, vet ikke helt hvorfor[emoji14]er så vinglepetter at jeg aldri klarer å bestemme meg for om jeg skal beholde ting eller ei[emoji14]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg er innimellom imponerende utspekulert!

Min søster kommer hit med nevøen sin hver mandag pga hun har senvakt, hver gang behandler hun meg som jeg skulle vært en form for fornøyelsespark "Gå til tante, tante kan være med å leke" osv osv osv, selv om jeg sitter og nileser pensum.

Denne gangen slo jeg av alle lys og satte på skall-alarmen, hun har vært her i en halvtime, men vet heldigvis ikke at jeg er her enda! SCORE!!!! Jeg hører de over meg, men jeg nekter å vise meg, for mine foreldre har lovet at de skal ta han med på IKEA så jeg får fred.

Bachelorinnlevering onsdag... og jeg er for gammel til å bo hjemme!!! 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SFX skrev:

Her er det derimot busker og trær og planter og ting, men heldigvis ser det ikke ut til å være superfancy. Jeg tenker jeg lar det som er her vokse og vise seg fram i år, før jeg vurderer om jeg vil gjøre noe. Jeg tror jeg får tulipaner ---> der, og det vokser noe rart der <----. Det er noe blått et annet sted jeg er nysgjerrig på. Også skal jeg tynne nypebuskene, for de er voldsomme. Og jeg må gjøre noe med de epletrærne som rådyrene ikke har beskåret. Men jeg må jo ikke gjøre alt i dag.

Da jeg flytta hit, brukte jeg også første året på å finne ut hva som egentlig vokste her... det var ikke stort gitt :lol:. Jeg har jo heller ikke peiling på hva jeg skal gjøre, hvordan eller når, men jeg tar bare en råsjanse og satser på at det går bra :aww:. Jeg måtte jo lage egne blomsterbed her, det fantes ikke rundt huset faktisk, så jeg fikk grave og fjerne digre steiner og ordne en del før det ble noe som kom opp av jorda annet enn gress :). Men du så spennende det er å se ting komme igjen år etter år - spesielt kaprifolen min er jeg kjempeglad i - den storkoser seg der den står. Nå har jeg jo "gravd" fram alle løkplantene som har dukket opp i det neglisjerte blomsterbedet mitt også, så nå går jeg og er spent på hva som dukker opp av jorda, for jeg husker jo ikke hva jeg satte ned av løker for tre år siden, og hvilke som burde komme opp igjen, hvilke som åpenbart er døde, hvilke som ble spist av jordrottene i fjor... etc. Nå har jeg faktisk ikke sett tegn til jordrotter i år - kan de bare forsvinne sånn uten videre fra ett år til et annet tro? 

Ehhhh... sorry... det var ikke engang noen som putta penger på meg... :aww: 

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Da har jeg kjøpt de skoene jeg spurte om her. Så da kan jeg vel begynne å bruke dem om noen uker ? venter alltid en evighet med å bruke smådyre ting, vet ikke helt hvorforemoji14.pnger så vinglepetter at jeg aldri klarer å bestemme meg for om jeg skal beholde ting eller eiemoji14.png

Du altså :lol: Jeg må alltid ta i bruk nye ting jeg kjøper MED EN GANG!!! Helst flere ganger, før jeg kanskje innser at ups - det ble kanskje et feilkjøp, det... og da er det jo for seint å levere tilbake :aww:

FIkk jeg litt panikk før NKK Ålesund, så nå har jeg meldt i fra at jeg kommer på panikkutstillingstrening både i Elverum og på Hamar :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, MarieR skrev:

Knølhval vel? Kjempefint bilde uansett!! :)

Vet du? Det kan godt hende! Haha, jeg har bare tenkt at det var spekkhogger jeg, men når su sier det så ser jo ikke det ut som en spekkhogger! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SFX skrev: Her er det derimot busker og trær og planter og ting, men heldigvis ser det ikke ut til å være superfancy. Jeg tenker jeg lar det som er her vokse og vise seg fram i år, før jeg vurderer om jeg vil gjøre noe. Jeg tror jeg får tulipaner ---> der, og det vokser noe rart der

Da jeg flytta hit, brukte jeg også første året på å finne ut hva som egentlig vokste her... det var ikke stort gitt :lol:. Jeg har jo heller ikke peiling på hva jeg skal gjøre, hvordan eller når, men jeg tar bare en råsjanse og satser på at det går bra :aww:. Jeg måtte jo lage egne blomsterbed her, det fantes ikke rundt huset faktisk, så jeg fikk grave og fjerne digre steiner og ordne en del før det ble noe som kom opp av jorda annet enn gress [emoji4]. Men du så spennende det er å se ting komme igjen år etter år - spesielt kaprifolen min er jeg kjempeglad i - den storkoser seg der den står. Nå har jeg jo "gravd" fram alle løkplantene som har dukket opp i det neglisjerte blomsterbedet mitt også, så nå går jeg og er spent på hva som dukker opp av jorda, for jeg husker jo ikke hva jeg satte ned av løker for tre år siden, og hvilke som burde komme opp igjen, hvilke som åpenbart er døde, hvilke som ble spist av jordrottene i fjor... etc.

Men du Siri, du har da litt mer enn vanlig god tilgang på landskapsarkitekter [emoji851] Inviter en heim på kaffi og få god hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lunatic skrev:

Vet du? Det kan godt hende! Haha, jeg har bare tenkt at det var spekkhogger jeg, men når su sier det så ser jo ikke det ut som en spekkhogger! :lol: 

Det er en knølhval :) 

1,5 time i skogen gjorde godt det, selv om dørstokkmila var lang. Kom meg ikke dit jeg egentlig hadde planlagt, men fikk i det minste utforsket litt mer av turområdene rundt her :ahappy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, mokken skrev:

Har sovet som en stein i dag, deilig! :ahappy:

God søvn unner jeg alle, det burde være en menneskerettighet. Kanskje det er det? Sa ikke Tøfflus noe om det en gang?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker dere dunkeren Kurt som jeg så på et savnet-bilde på FB og ble så forelsket i? I dag var han på luftetur på egen hånd igjen og jeg bidro til å legge inn bildet på en dertil egnet FB-tråd her i Trøndelag. Historien fortsetter sånn: Et medlem i MDG Malvik fortalte meg for en tid siden at han hadde dunker, og jeg fortalte ham at det var en rase jeg var svak for. Etter at Kurt ble gjenforent med eier igjen i dag sjekket jeg profilen til eieren, og det var da sønnen til han jeg kjenner! Ettersom vi har mange planer om aktiviteter i skogen framover (stikkord: artsmangfold) så kommer jeg sikkert til å få treffe Kurt! 

@MarieR: Du må være med på artsregistrering i Malvikmarka! Vi skal ha med oss et par fagfolk og gå rundt og myse etter hubroreir og salamandere og whatnot! Det blir vel i juni tenker jeg. (Kanskje du også får treffe Kurt! :lol:).

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jobb @SFX ! 

 

Henta lillemor etter navmøte, hadde fortrengt hvor ufattelig slitsomt sånt er. Så jeg har ligget på sofaen og småslumret og hun har underholdt seg selv. Det har stort sett gått bra, jeg sover lett. Fremdeles stuptrøtt, men ikke kvalm og svimmel. Må ta en shining i stua i dag. Må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Siri skrev:

Da jeg flytta hit, brukte jeg også første året på å finne ut hva som egentlig vokste her... det var ikke stort gitt :lol:. Jeg har jo heller ikke peiling på hva jeg skal gjøre, hvordan eller når, men jeg tar bare en råsjanse og satser på at det går bra :aww:. Jeg måtte jo lage egne blomsterbed her, det fantes ikke rundt huset faktisk, så jeg fikk grave og fjerne digre steiner og ordne en del før det ble noe som kom opp av jorda annet enn gress :). Men du så spennende det er å se ting komme igjen år etter år - spesielt kaprifolen min er jeg kjempeglad i - den storkoser seg der den står. Nå har jeg jo "gravd" fram alle løkplantene som har dukket opp i det neglisjerte blomsterbedet mitt også, så nå går jeg og er spent på hva som dukker opp av jorda, for jeg husker jo ikke hva jeg satte ned av løker for tre år siden, og hvilke som burde komme opp igjen, hvilke som åpenbart er døde, hvilke som ble spist av jordrottene i fjor... etc. Nå har jeg faktisk ikke sett tegn til jordrotter i år - kan de bare forsvinne sånn uten videre fra ett år til et annet tro? 

Ehhhh... sorry... det var ikke engang noen som putta penger på meg... :aww: 

Du kan sikkert få noe av det som vokser her, for jeg tror det er altfor mye :P Det er mest busker og småtrær, men jeg aner jo ikke om jeg bør fjerne sånt eller om jeg vil ha ei stor bjørk der borte om 10 år. 

Egentlig liker jeg blomsterenger, men noe sier meg at gressplen og blomstereng ikke er pent, at det bare blir masse høyt gress og blomster innimellom. Kanskje jeg kan teste på et område? Jeg har en flekk med masse dødt, langt gress, kanskje jeg kan teste ut noe der? Det er godt gjødslet, for Foenix og Glam har drete der flere ganger ser jeg når snøen er helt borte :whistle:

Jeg har meldt på til pinsetreffet, og det satte i gang tårene, gitt. Første gang siden jeg måtte la X'en gå at jeg har logget inn på DogWeb for å melde på til utstilling, og når jeg så henne i oversikten over "mine hunder"... 2016 var året hvor hun skulle herje i veteranringen og karre til seg en LP2-tittel i den andre ringen. Hele året var planlagt rundt henne. Jeg har ikke klart å fullføre en utstilling ved bernerringen siden Kongsberg HK for et halvt år siden, men nå skal jeg forsøke. Jeg er egentlig ferdig med å sørge over henne, men så skjer det slike ting. Eller som da jeg for fjorten dager siden fant igjen en liten zip-pose med noe av pelsen hennes, som jeg klippet av for å ha i en minneboks med et par av hennes valpetenner. Da også knakk jeg. Jeg gleder meg faktisk til å dra på utstilling igjen, jeg ville bare hatt henne der også.

Jeg skal få meldt på til Drammen også, jeg må bare bestemme meg for hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Husker dere dunkeren Kurt som jeg så på et savnet-bilde på FB og ble så forelsket i? I dag var han på luftetur på egen hånd igjen og jeg bidro til å legge inn bildet på en dertil egnet FB-tråd her i Trøndelag. Historien fortsetter sånn: Et medlem i MDG Malvik fortalte meg for en tid siden at han hadde dunker, og jeg fortalte ham at det var en rase jeg var svak for. Etter at Kurt ble gjenforent med eier igjen i dag sjekket jeg profilen til eieren, og det var da sønnen til han jeg kjenner! Ettersom vi har mange planer om aktiviteter i skogen framover (stikkord: artsmangfold) så kommer jeg sikkert til å få treffe Kurt! 

@MarieR: Du må være med på artsregistrering i Malvikmarka! Vi skal ha med oss et par fagfolk og gå rundt og myse etter hubroreir og salamandere og whatnot! Det blir vel i juni tenker jeg. (Kanskje du også får treffe Kurt! :lol:).

Kult, det blir jeg veldig gjerne med på! :) Har forøvrig truffet Kurt jeg, trivelig hund :ahappy: Glad i å ta seg noen lufteturer på egen hånd da :lol: Dunkere er herlige hunder( også så fine!), synd de så gjerne vil ha eiere som driver med jakt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Men du Siri, du har da litt mer enn vanlig god tilgang på landskapsarkitekter emoji851.png Inviter en heim på kaffi og få god hjelp...

Du, det blir fort både fryktelig dyrt og masse arbeid :lol:. Jeg foretrekker å gjøre bare små skritt framover når det gjelder den hagen :D. Det får være nok at jeg tok skrittet og plantet et epletre i hagen i fjor... og har planer om å plante en rad med potentilla :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MarieR skrev:

Kult, det blir jeg veldig gjerne med på! :) Har forøvrig truffet Kurt jeg, trivelig hund :ahappy: Glad i å ta seg noen lufteturer på egen hånd da :lol: Dunkere er herlige hunder( også så fine!), synd de så gjerne vil ha eiere som driver med jakt. 

Hadde jeg tenkt på det før så skulle jeg aldri ha giftet meg med noe annet enn jegere. Så gøy at du har truffet søtingen da. De bor vel ikke så langt fra deg, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Hadde jeg tenkt på det før så skulle jeg aldri ha giftet meg med noe annet enn jegere. Så gøy at du har truffet søtingen da. De bor vel ikke så langt fra deg, når jeg tenker meg om.

Vet du hva, siste helga i mai skal både dunkerringen, hygenringen og haldenstøverklubben ha treff i Malvik (storsand camping, eller noe) Du får ta deg en tur, da vet du :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Vet du hva, siste helga i mai skal både dunkerringen, hygenringen og haldenstøverklubben ha treff i Malvik (storsand camping, eller noe) Du får ta deg en tur, da vet du :)

Takk for infoen! Det må jeg gjøre! Skal du dit også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...