Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund på Kiel - Oslo (Color line)


Sasha&Kiara
 Share

Recommended Posts

Jeg skal hente valp i Kiel.

 

Er det noen som har hatt med hund på color line?

Ser de har enten bil eller bur som valgmulighet, men ser begge deler er på bildekk.

Og at man da får 3 tilganger til hunden iløpet av turen. Og hunden må da luftes på dekk.

 

Hvordan er egentlig tilgang på frisk luft? Varme kulde? Ja altså jeg er hønemor :P Og livredd lille babyen skal være lei seg hehe :D

 

Hadde egentlig ikke tenkt å ta med bilen, siden jeg bare skal være i kiel en natt og det koster jo en halvformue å ha med bilen.

Men så lurte jeg på om det kanskje ville være beste løsning for voven og kunne være i bilen. Da får han jo litt større plass feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjørt til Gøteborg og tatt stena Line derfra :) Da kan du ha med valpen på lugaren og det er eget lufteområde. Trenger ille ha med bil heller, den kan stå igjen i Gøteborg.

Har tatt Oslo - Kiel med en hund en gang og jeg blir ikke å utsette mine hunder for det så lenger jeg har andre alternativer[emoji14]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Edit: med color line tror jeg ikke du får ha med hund uten å ha med bil.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ankom for ikke lenge siden Kiel med båt, og skulle deretter hjem. Da tok jeg "Kielius" (flybussen) til Hamburg flyplass og dro hjem derfra. Kielius flybuss tar husdyr og bruker ~45-60minutter fra Kiel Hauptbahnhof til flyplassen, og stopper rett utenfor døra på terminalen. Deretter bruker flyet litt over 1 time fra Hamburg til Oslo. Totalt sett bruker du kanskje 4 timer på hele reisen. Enklere for deg, og for vovven..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Polfarer skrev:

 

Jeg hadde kjørt til Gøteborg og tatt stena Line derfra :) Da kan du ha med valpen på lugaren og det er eget lufteområde. Trenger ille ha med bil heller, den kan stå igjen i Gøteborg.

 

Har tatt Oslo - Kiel med en hund en gang og jeg blir ikke å utsette mine hunder for det så lenger jeg har andre alternativeremoji14.png

 

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Edit: med color line tror jeg ikke du får ha med hund uten å ha med bil.

Ja det så jeg som mulighet etter jeg postet innlegget. :P

Så da ser det ut til at det blir bil til Gøteborg også båten over der. :D

Så skal vi kose oss på båttur voven og jeg :D Hehe :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har dratt Oslo-Kiel (med noen andre enn meg), og det gikk visst helt fint, tross mine hønemorbekymringer. :P Er vel kanskje litt annerledes for en valp, men for en voksen hund var det i alle fall null problem. Han både bæsjet og tisset på dekk (trodde aldri han kom til å bæsje noe annet sted enn i et buskas), og oppførte seg ellers greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tuvane skrev:

Min hund har dratt Oslo-Kiel (med noen andre enn meg), og det gikk visst helt fint, tross mine hønemorbekymringer. :P Er vel kanskje litt annerledes for en valp, men for en voksen hund var det i alle fall null problem. Han både bæsjet og tisset på dekk (trodde aldri han kom til å bæsje noe annet sted enn i et buskas), og oppførte seg ellers greit. :)

Ja jeg hadde kanskje muligens klart å gå fra han. haha :D

 

Men så så jeg muligheten med Stena. Og der kan jeg ta tur retur båten, det kunne jeg ikke med color line, så jeg sparer såpass mange tusen på å ta stena contra color, for jeg slipper også hotell overnatting i Kiel. :)

 

Og det er vel bare en 5timer ca fra Oslo til Gøteborg, så det er ikke sååå mye lengre, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...