Gå til innhold
Hundesonen.no

Billig kjøtt til hund?


ikiz
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg er ikke interessert i å begynne med råfôring da jeg mangler kunnskap, men jeg tenker å gi hunden noe ekstra godt av og til. :ahappy:

Hva kjøper dere til hundene deres? Da tenker jeg på billig kjøtt som kan kjøpes på dagligvarebutikk.

Har hørt at mange dagligvarebutikker selger frossen storfelever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Man behøver ingen kunnskap overhodet for å begynne med det, da, da det finnes helt ferdige alternativer som f.eks Vom og hundemat :) 

Det jeg kjøper på vanlig dagligvare nå til hunden er mest fiskefileter (mest First price lakse- og torskefileter som ikke er tilsatt salt, viktig å lese på), samt noe ørret, og svinekoteletter eller annet rimelig, usaltet svinekjøtt. Lam når jeg har kommet over det til en grei pris, fårikålkjøtt er ikke særlig egnet som hundemat etter egen erfaring dog, må lete etter pakning som ikke har veldig mye bein i hvertfall. Alt av kylling er bra til hund, samt egg, dette tåler dessverre ikke min så er bare derfor jeg ikke kjøper dette.

Lever finner man ofte, men dette skal du ikke gi om du gir mye fullfôr da det inneholder mye fettløselige vit. Heller ikke gi for mye bein. :) 

"Innvandrerbutikker" anbefales også å sjekkes ut om du har det i ditt nærområde. Kjøper ører og haler der selv, eller i Sverige. Tunge- og kjertekjøtt er og supert å gi, pleier selv å hamstre dette i Sverige, men kan og finnes på butikker med mye utvalg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper all fisk og kjøtt som er billig, men unngår den billige kyllingen og oppdrettsfisk (mye antibiotika i foret etc.), kjøper da  heller økologisk eller dyrere landkylling. Også egg (økologisk) lever, seifilet og hel makrell eller annen billig fisk fra fiskedisken, fårikålkjøtt og oksehale så hun får innmat og bein. Mesteparten av kjøttet får hun fra Provit-sekker, de har storfekjøtt og vom (og kylling) sekkene finnes i flere størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Norsk oppdrettsfisk inneholder mindre miljøgifter enn viltfarget (ingen utgjør noen risiko og er helt innenfor normalen) og norskt fiskekjøtt inneholder heller ikke antibiotika. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Yellow said:

Norsk oppdrettsfisk inneholder mindre miljøgifter enn viltfarget (ingen utgjør noen risiko og er helt innenfor normalen) og norskt fiskekjøtt inneholder heller ikke antibiotika. :) 

Ok, det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...