Gå til innhold
Hundesonen.no

Flex lekker - hvorfor


Oda
 Share

Recommended Posts

Flex er min første hannhund som blir 4 år i juli (jeg har hatt han i 2 år). Tidligere har jeg hatt to tisper, men lite erfaring med hannhund :) 

Han er flink til å si ifra når han har et behov (både innendørs og i sele - førerhund). De siste dagene har jeg opplevd at det er væske i sengen hans. Han vil ikke ligge i sengen igjen før jeg har vasket over den med Zalo-vann. Jeg kjenner ingen lukt, væsken er tyntflytende og har ifølge min samboer ingen synlig farge.

Hva kan dette være?

Jeg tenker på urinveisinfeksjon. Han vegrer seg ikke for å tisse. Siden Flex er kastrert, huker han seg litt ned på begge bakføtter når han tisser, om det skulle ha noe å si...

Takknemlig for synspunkter og tanker! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Dette kan ingen andre enn veterinær via tester svare på hva kan være. Men ting veterinæren burde sjekke først er urinen for UVI, prostata og forhudsbetennelse. Sistnevnte skal behandles isåfall. Får håpe det er noe helt ufarlig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Yellow skrev:

Dette kan ingen andre enn veterinær via tester svare på hva kan være. Men ting veterinæren burde sjekke først er urinen for UVI, prostata og forhudsbetennelse. Sistnevnte skal behandles isåfall. Får håpe det er noe helt ufarlig. :) 

Forhudskatar hadde han for litt under to år siden. Er det vanlig at det kan oppstå hyppigere når det først har oppstått en gang?

Jeg skal be om veterinærtime i morgen :) 

Jeg visste at dere ikke kan svare meg sikkert - derfor jeg skrev "synspunkter og tanker" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow
11 timer siden, Oda skrev:

Forhudskatar hadde han for litt under to år siden. Er det vanlig at det kan oppstå hyppigere når det først har oppstått en gang?

Jeg skal be om veterinærtime i morgen :) 

Jeg visste at dere ikke kan svare meg sikkert - derfor jeg skrev "synspunkter og tanker" ;) 

Det vet jeg ikke, men er hvertfall et veldig vanlig problem hos hannhunder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vi til veterinæren og det meste ble sjekket.Urinprøve, prøve fra forhuden, analkjertler osv., men alt var normalt. En teori de hadde var at han rett og slett hadde så stor spyttproduksjon. Jeg synes det høres merkelig ut, for Flex blir så våt på brystkassen som om han skulle ha badet. Jeg tørker av ham med mikrofiberhåndklede. En ansatt hadde opplevd at sin hund laget så mye spytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ene hannhunden min gjorde sånn en 4-5 ganger i en periode. Etter å ha sovet var det vann/urin som ikke luktet noen ting etter han. Han var våt på buken. Ganske mye. Dessverre har jeg ikke noe svar til deg på hva det var, for før jeg rakk å komme meg til veterinær for å undersøke dette, så slutta han. Det var bare en 4-5 ganger med noen dager/ukers mellomrom. Ung, frisk, intakt hannhund. Han har aldri gjort det igjen. Nå er det vel ca 3 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...