Gå til innhold
Hundesonen.no

bjeffer på andre hunder


baldro
 Share

Recommended Posts

hei! har en whippet på va 7 mnd som bjeffer og vil desperat bort til alle hunder vi går forbi... det er ingen problemer hvis han er på feks utstilling da bryr han seg lite om andre hunder og går fint i bånd. han har vert på hundetreff og da bryr han seg ikke om andre hunder og går heller for seg selv og lukter på busker og leter etter mistede godbiter. 

jeg lurer egentlig på hvordan jeg kann få han til og slutte å bjeffe og gå fint forbi andre hunder.

setter pris på alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren passering. Bor du i Oslo, kan jeg vise deg og gjerne trene litt med deg. Tinka er veldig vant til å trene andre som ikke kan passere. Hun er nemlig prinsesse og syns ikke noe om den slags oppførsel :P

Edit: Ser på bildet ditt at du har strihåra whippet :teehe: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren på kontakt og at hunden skal være opptatt av deg når dere ser andre hunder. Bjeffingen trenger ikke å være fordi han vil bort til dem eller leke, men fordi han er usikker på dem og/eller vil jage dem bort. Passeringstrening generelt er veldig fint.

Pass også på at han får fred fra andre hunder og slipper å hilse/leke/forholde seg til dem hvis han ikke har lyst. Det er ikke alle hunder som har behov for å være sosiale med alt og alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
8 timer siden, baldro skrev:

har i funnet ut at han har blitt ¨smitta¨ av sin fryktaggresive storebror og han har blitt superflink etter att de sluttet å gå sammen :)

Det er ikke uvanlig at de påvirker hverandre slik nei. Jeg ville likevel fokusert litt på passering med whippeten når du går med den alene, slik at du får bygget flere positive erfaringer med å passere andre hunder. Rett og slett belønne whipsen når den ser en annen hund, men tier stille :)

Min schäfer har jeg jobbet masse med passering med, hun var fæl på utagering når hun var ung. Nå er det nesten borte. En og annen gang kan hun boffe på en stor hund. Et bjeff eller to, og da slenger whippeten min seg på. Jeg tror ikke hun vet helt hvorfor, for hun elsker alt med puls. Men sånt er viktig å være obs på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...