Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 23-24 april


Red Merle
 Share

Recommended Posts

Blir jo dobbeltpost, men for ordenens skyld :P

Jeg hadde ikke trua på at Jatzy sku få noe annet enn flat rød, for hun pleier ikke få noe annet enn det eller vg, og kanskje et ck hver skudd år. Så når jeg fant ut hvem vi skulle stille mot, så sank jo håpet haha, for den er jo virkelig flott hannhunden hun skulle gå mot, om en ganske så liten, men balansert. Sikkelig show aussie. Noe Jatzy ikke er akkuratt :P . Vel inn i ringen, løpe litt hit og dit for en pekete og litt veivete dommer, endte vi opp med exellent, ck, 1 btk (seff var jo bare henne i btk) og BIM. Ikke nok med det ble hun også BIR-veteran. Hadde jeg ikke trodd, for jeg visste ikke de hadde BIR veteran der engang.  En morsom overraskelse! BIS veteran ble hun kasta ut av, haha, men det var artig i være med en runde i den store ringen. Det var veldig mange flotte veteraner i BIS, og at Jatzy ikke nådde opp her er forståelig og helt greit. Vi hadde det morro uansett.

Kritikken ble veldig fin.
8years old female. A little bit heavy body type. Typical head. Nice eyes. Good neck. Back a bit soft. Correct hair quality. Hocks a bit to close during movement. 
Dommer var Harsanyi, Peter.

Lo litt av kommentaren om litt tung kroppstype =pen måte å si hu er stuttfeit på :P
13043319_10153921679925091_8623286725533
Jeg tror bikkja ble like overrasket som meg haha :P


Zarek Samojed fikk gulsløyfe. Men flott kritikk.
52 cm ok prop. stilig hode,bitt og ører ok, bra overlinje,kropp og vink, bev seg bra for mørk og gul i fargen , trivelig temp pga størrelse gis sufficient.
Aussie og samojed kræsja, så eiern måtte vise Zarek selv. Noe som gikk kjempe bra, de gjorde en fin figur i ringen. Størrelsen kan man ikke få gjort noe med, så vi får se om vi finner en dommer som liker dem litt små. Om han skal stilles igjen, det revurderes siden han somregel ikke gjør det så bra pga fargen. Han er fin ellers da.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...