Gå til innhold
Hundesonen.no

Skam P3


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 620
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

" Og bare så det er sagt: Skam tilhører ikke kidsa uansett, de har bare lånt den fra oss. For kvisete fjortiser bryr seg kanskje om rulleplasser og hooking, men de betaler ikke lisens. Vi betaler lise

Jeg tenker at det er lurt å se på denne serien uten å anta at hver eneste scene er der for å fortelle eller lære oss noe, men at narrativene og opplevelsene til karakterene er der for å drive handling

Herregud. Den fineste samtalen noensinne. Alle unge, uansett legning, burde hatt en Jonas.   Den mangelen på reaksjon gjorde at jeg brast i gråt, ass. Og så tenker jeg på alle de gangene jeg har

Posted Images

Det gjør meg ingenting om det ikke blir happy ending med Sana og Yousef, hun fikk beholde vennene sine og det er i grunnen mer verdt i mine øyne. Selv om kjærlighetssorg over sommeren er drit, da :P . Stas om det BLIR dem, men ikke hvis ikke. Om det ga mening. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det slutt... hva synes dere?

Synes det var så rørende helt på slutten, da kommentarer fra virkeligheten kom med.

Alt i alt en fin avslutning på en fantastisk serie.

I 2018 (?) blir det amerikansk skam... skal vel se på, men har ikke de helt store forventingene. Men håper at den versjonen kan samle folk like mye som den norske har gjort. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god og verdig avslutning, synes jeg. :) De gir seg på topp, og det er bra og alt i alt har de tatt med relevante problemstillinger som affiserer både ungdom og voksne i vårt svært turbulente samfunn med ulike forventninger og oppfatninger man har til ulike grupper og individer i seg selv. Små glimt enkelte kan kjenne seg selv igjen i, selv om det bare var et blaff i forbifarten, så synes jeg både skuespillere, og spesielt Julie Andem (?) Har fanget det opp så bra!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kost meg med også denne sesongen jeg :) Virkelig! Joda, det var en "annerledes" sesong som ikke hadde klining eller drikking som en stor del av aktiviteten for hovedpersonen, men det var andre ting som dreiv henne liksom :) Sesong 2 og 3 handla om kjærester, og 1 og 4 om vennskap syns jeg. Jeg ble også passe drittlei av maset om Even og Isak :lol: Jo, flott med homofilt par, jeg digget det 110% og heiet hele sesong 3 og satt med forelskasommerfugler i magen hele veien, men Skam er så mye mer enn Evak! Er det som jeg har likt så godt med hele serien :) Og det er mange som har opplevd "skolegårds"drama som drar seg i virkelig stygg retning, og selv om jeg ikke kjenner meg igjen i Sana sin lukkethet eller religion så var det mange gjenkjennbare fakter der altså. Ting som å ikke drikke er noe jeg kjenner på nå liksom, som snart 30-åring, at jeg nesten er et sosialt utskudd fordi jeg ikke er noe interessert i å drikke :lol: 

Siste uka ble en fin avslutning i forhold til at det nå ikke blir flere sesonger, godt å få nøstet og fått litt svar. Og siste episoden var superfin! Fantastisk at de startet og sluttet med Jonas, som faktisk er en av karakterene jeg gjerne skulle sett enda mer av :) 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mud skrev:

Jeg likte denne sesongen veldig godt. Det var flott at ikke alt dreide seg om forelskelse.. Livet er så mye mer.. selv i den alderen. 

 

Mhm!

 

Leste VGs anmeldelse, hvor det blant annet sto at sesongen manglet en nerve og sana burde kastet hijaben eller debutert med Yousef. Altså, hvorfor? Sana er jo mer enn "forelska tenåring med hijab". Hvorfor er liksom det at hun ikke klina med Yousef så mye mindre troverdig enn 3-millionersbilen til William. Skjønner det bare ikke!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...