Gå til innhold
Hundesonen.no

Skam P3


Kaja
 Share

Recommended Posts

3 timer siden, Wilhelmina skrev:

Jeg klarer ikke å engasjere meg i det hele tatt, denne sesongen ble det veldig tydelig at jeg ikke er i målgruppen :P

 

Det jeg også tenker. Nora greiene var så innmari lett å relatere seg til for min egen del, mens jeg kjenner nå at alt dette dop greiene og bla bla blir far off for min del. Aldri vært der rett og slett.

Men enig i at det er jo viktige temaer som blir tatt opp, så fint de gjør det men det blir nok for min egen del ikke samme engasjement  for meg.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 620
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

" Og bare så det er sagt: Skam tilhører ikke kidsa uansett, de har bare lånt den fra oss. For kvisete fjortiser bryr seg kanskje om rulleplasser og hooking, men de betaler ikke lisens. Vi betaler lise

Jeg tenker at det er lurt å se på denne serien uten å anta at hver eneste scene er der for å fortelle eller lære oss noe, men at narrativene og opplevelsene til karakterene er der for å drive handling

Herregud. Den fineste samtalen noensinne. Alle unge, uansett legning, burde hatt en Jonas.   Den mangelen på reaksjon gjorde at jeg brast i gråt, ass. Og så tenker jeg på alle de gangene jeg har

Posted Images

Nå er det ikke meningen at jeg skal relatere meg til serien. Jeg er altfir gammel til det. Men jeg elsker likevel de første to sesongene. Jeg har ikke glemt hvordan det var å være ung. I tillegg arbeider jeg med ungdom i denne aldersgruppa og liker å lære hvordan de har det. 
Det jeg liker minst nå i isesong tre er denne normaliseringen av narkotika. Godt mulig slik bruk er så vanlig og normalt, men jeg liker det bare ikke. 
Har en sønn som har slitt med dette og er så redd for alt som kan sette ungdom på slike ideer. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj var " normalt" i min ungdomstid og jeg hadde flere venner som kom ut på den tiden,  så jeg relaterer meg faktisk mer nå. I tillegg var jeg gjerne mest med gutta og jeg brydde meg filla om alt som har med russetid å gjøre. Favorittregissør og favorittmusikk ( og kunstner selvfølgelig)  var et langt mer vanlig tema blant vennene mine enn russetid og forelskelser. 

Jeg synes det er fint at de favner om alle type ungdom. Og jeg synes det er fint at Isak ikke er prototype-gay som Eskild.  

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den [emoji4] Stakkars Isak, synes de er flinke til å vise hvordan han har det inni seg.
Og fint å se ting fra guttas perspektiv og.
Tror dere han fyren med røyk bak øret (teit) er homo eller har Isak (og vi) bare overtolket alt?


Og hun som klenger på Isak er så irriterende!

Var ikke mye fokus på russetid i mitt miljø heller, og egentlig ikke de typen fester som har vært i de forrige sesongene. Så sånn sett har jeg aldri kunne relatere meg helt til serien, det er en annen tid og et helt annet ungdomsmiljø og en annen geografi. Men engasjerende og interessant uansett [emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
12 timer siden, Lola Pagola skrev:

Og hun som klenger på Isak er så irriterende!
 

Hun er jo bare så bra.  :D 

Kjøper ikke helt at Isak er Gay med det første, to obvious og da har de jo spoila hele sesongen. :o Det er like normalt å være usikker å teste ut slikt og at morra hans er psykopat gjør jo ikke tilværelsen hans bedre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, Isak... Uff, jeg får så innmari vondt av ham! Lurer på hvor mange av mine 13 år gamle elever som sitter og kjenner på litt av det samme :cry: 

Det jeg synes er flott, er at det ikke er noen tydelige signaler fra kompisene om at det ikke er greit å være gay, men at han sliter så innmari med det selv. Selv om hele guttegjengen hadde kommet ut av skapet, så hadde Isak fortsatt slitt med sin egen seksualitet. 

Nei, uff. Kjenner at dette her treffer meg rett i hjertet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mud skrev:

Jeg kommer ikke over hvor vannvittig realistisk det hele er jeg. Helt nydelig historiefortelling og helt nydelig skuespill.  

Definitivt min favorittsesong hittil :D

 

Helt enig.

Isak treffer meg rett i hjertet. For noen flinke skuespillere og for et superviktig tema.

Selv gikk jeg gjennom hele videregående og de neste to årene uten å ha noen som helst idé om at min aller beste venninne var skjeiv. Først når vi var 22 og flyttet sammen i Oslo fortalte hun det til meg. 

Ingen historier er like, men tenk så mye lettere det hadde vært om i alle fall noen visste det.. ❤️

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...