Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du egentlig tid til hund?


Tonje
 Share

Recommended Posts

11 minutter siden, Pringlen skrev:

Dukker opp nye folk der, men de har jo f***n meg chihuahua hele gjengen :blink: Så slår det meg, de er vel ofte ikke så veldig renslige? Hvis bikkjene pisset ned huset, ville jeg sikkert også hivd dem i bur.... 

For en del år tilbake hentet ei venninne av meg ut to chihuahuaer fra et hjem hvor de hadde bodd i et stort bur. De hadde seng og mat i ene enden og kattedo i den andre enden. Hun spurte meg om jeg ville hjelpe til med den ene, noe jeg sa ja til. 

Den stakkars hunden var så redd da jeg skulle sette henne på bakken at hun tissa seg ut. Og inne, det ble noen dammer, men selv om tispa var 3 år gammel tok det ikke så lang tid før hun ble husren. Hun var veldig renslig, det har også de andre chiene jeg har kjent vært. Men de har ikke vært i bur da ...
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

OMG  Noen ganger lurer jeg på hvordan folk i det heletatt greier å kle på seg selv om morgenen . Iq'en har de vel antakelig putta i bur... 

Hun har jo gått MH, nå må du være litt raus da...  

http://www.dagbladet.no/2016/04/21/kultur/debatt/meninger/kronikk/hund/43939135/ Håper noen får såre tær og tar dette til seg.

Posted Images

2 minutter siden, Siri skrev:

Mine chihuahuas tisset ikke inne, vel - den ene begynte med det da han ble eldre og fikk diabetes, men ellers var ikke det noe problem. Men jeg er jo et åpenbart unikum som hundeeier da, så... :aww: 

Det er tydeligvis mange av oss som er magiske :D

Jeg vet i hvert fall at jeg skal ha dvergpinscher som neste hund! Det er nemlig en hardbarka brukshund det! :D:D 
Og det skal sies: Jeg har ingenting imot dvergpinschere. De er fine og kule hunder de, men kall en spade for en spade. Noen brukshund, i ordets rette forstand, er det ikke.

Hele tråden er jo bare sånn:
double-facepalm.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Min chihuahua gjør ikke fra seg inne. Ikke resten av familien hans heller. Men man må jo selvfølgelig trene på det. De kan være litt trege og eieren må nødvendigvis gjøre en innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
2 timer siden, Sasha&Kiara skrev:

Det er jo bare småbikkjer som bruker bur virker det som.

 

De som har vært veldig aktiv på "FOR" bur.

Har chihuahua, pomme, og tibbe.

 

Brenner de lettere opp? Eller hva er greia?

Den typiske miniatyreieren virker lettere hysterisk. Er vel derfor ingen i Papillonmiljøet forstår hvordan jeg endte opp med nettopp det :P 

2 timer siden, Justisia skrev:

Store brukshundraser MÅ ha bur, for de er så stressa og ikke så apatiske som selskapshunder. 
Så da blir det småhunder og store bruksraser.

Ja, akkurat ja. Så da må Aragon være i bur halve livet og enda litt til, og Sjef skal settes i bur helt frem til unghundperioden går over av seg selv. 
Det er sånn man får flotte og behagelig hunder :D

17 minutter siden, Klematis skrev:

Min chihuahua gjør ikke fra seg inne. Ikke resten av familien hans heller. Men man må jo selvfølgelig trene på det. De kan være litt trege og eieren må nødvendigvis gjøre en innsats.

Mitt inntrykk er at de fleste med minihunder velger mini fordi de ikke krever så mye. Verken av tur, stimulering, eller annen type trening. 
Det er sikkert ikke derfor jeg blir knurra til og glefsa etter flere ganger hver dag av bittesmå som henger fremme i båndet og skal ta både meg og hunden :aww: 

Må man være oppdretter for å være med i den gruppa? Eller holder det å være genuint interessert i genetikk og avl? 
Den der må jo være underholdning til tusen :D 

Edit: 
Admin som faktisk er den personen i Papillon/Phalene miljøet som ikke forstod hvordan jeg klarte å ende opp med Papillon la meg nettop til :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Sasha&Kiara skrev:

Haha jeg dør litt innimellom. :P

 

Nå skal bikkja være i bur ute å, bare vent. :P hahahaha

Selvfølgelig. 
De små pelsdottene kan jo bli angrepet av de store, stygge, brukshundene som er livsfarlige å gå forbi for de små :aww:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Selvfølgelig. 
De små pelsdottene kan jo bli angrepet av de store, stygge, brukshundene som er livsfarlige å gå forbi for de små :aww:

 

hahahaha

 

 

Er virkelig Chihuahuaer sånn skjøre porselensgreier?

Jeg har møtt noen, da jeg har venner som har de, og de er ikke lagd av porselen, de er faktisk hoppende sprettende overalt. Der de kommer seg opp kommer de seg også ned uten å knekke alle ben i kroppen.

Men igjen, jeg skjønner det kanskje er unntaket heller enn regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Sasha&Kiara skrev:

hahahaha

Er virkelig Chihuahuaer sånn skjøre porselensgreier?

Jeg har møtt noen, da jeg har venner som har de, og de er ikke lagd av porselen, de er faktisk hoppende sprettende overalt.

Hunder er det man gjør dem til. Klat de skader seg fort om de aldri får utfolde seg eller får bygget selvtillit og muskulatur. Det er samme greia med de små som med de store der. Sånn bortsett fra at store kan skade seg fortere hvis de ikke får trening pga langt større vekt enn en chihuahua på 2 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis
Akkurat nå, *Kat84* skrev:

 

Mitt inntrykk er at de fleste med minihunder velger mini fordi de ikke krever så mye. Verken av tur, stimulering, eller annen type trening. 
Det er sikkert ikke derfor jeg blir knurra til og glefsa etter flere ganger hver dag av bittesmå som henger fremme i båndet og skal ta både meg og hunden :aww: 

Ikke umulig. Jeg kjenner ikke så mange med miniatyrer og skal ikke ha en igjen selv. Forogsidetsånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt mange kule chihuahuaer. Men dessverre møtt mange bedritne a de å. Men når jeg hører hvordan dette skjøre vesenet knekker alt av bein og alt. Så kanskje tja, man burde avle de litt sterkere.

 

Jeg vet om 2 døde chihuahuaer, den ene var MIKRO, selv for rasen å være. Den døde visstnok av å falle den fra sofaen. Og den andre ble spist av en måse. Alt i alt grådig tragisk altså hehe.

Men jeg vet jo om chihuahuaer som også er med på fjellturer og alt. De har ikke knekt ett eneste ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, nå har jeg lært at chihuahuaer må sitte i bur, så de ikke hopper ned fra bordet og brekker beina (eller dør) det forklarer jo mye... Man har da evne til å ta til seg ny kunnskap...:ahappy:

Så da tenker jeg at de som vil forby kortneser, bør få en ny rase på blokka..

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
3 minutter siden, Pringlen skrev:

Sånn, nå har jeg lært at chihuahuaer må sitte i bur, så de ikke hopper ned fra bordet og brekker beina (eller dør) det forklarer jo mye... Man har da evne til å ta til seg ny kunnskap...:ahappy:

Så da tenker jeg at de som vil forby kortneser, bør få en ny rase på blokka..

Huff ja... I stedet for å forby kortsnutede raser så bør de først av alt forby hunder som kan dø av å hoppe! 
Den tråden er bare fantastisk :lol:

Akkurat nå, Sasha&Kiara skrev:

Jeg har også lært at ordet "MULIGHETEN" er ett temmelig kompleks vanskelig ord å forstå.

At hunden skal ha MULIGHET til å flytte på seg om natten, hehe ja jeg ser at setningen KAN være litt gresk altså. :D;)

At de ikke forstår at selv en pomme ikke har mulighet til å flytte på seg nevneverdig i løpet av natta eller har mulighet til å bytte underlag i de minste burene (som forresten selges som kattebur alle steder jeg har sett dem!) viser meg at det ikke er det minste rart at de ikke klarer å forstå ordet "muligheten" :lol:

Og det nydelige argumentet jeg leste for et kvarters tid siden: 
Ja det viser jo hvorfor det er krig i verden! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
8 minutter siden, Sasha&Kiara skrev:

Ja DET har vi i det minste løst det siste døgnet. :D

Altså hvorfor det er krig i verden. :D

Pga burbruk vs ikke burbruk på hund. :D 

Skal du eller jeg underrette Putin? Slik at man endelig kan få diskutert sakens kjerne? :teehe:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Kat84* skrev:

Skal du eller jeg underrette Putin? Slik at man endelig kan få diskutert sakens kjerne? :teehe:

 

 Ja det var jo litt det jeg lurte på. Det er jo MANGE som bør ringes. Men så kanskje vi bare skal ta tv2,vg og disse? Så sprer de ordet fortest mulig liksom.

 

Voilla peace on earth og sånn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Sasha&Kiara skrev:

 Ja det var jo litt det jeg lurte på. Det er jo MANGE som bør ringes. Men så kanskje vi bare skal ta tv2,vg og disse? Så sprer de ordet fortest mulig liksom.

 

Voilla peace on earth og sånn.

Ja, det er nok best. Ring Reuters, AP, NBC, TV, å alt det der så får vi betrygget verden med at krisen er over også :thumbs:

Av den diskusjonen har jeg forresten lært at begge mine er nervøse, aggressive, og grusomt bråkete udyr. 
Ja, ok, Aragon kan være grusomt bråkete, men det kommer av at papilloner er varslere. Jaja, de fikk nå et lite tilsvar. Så da tar jeg kveld før jeg sikkert må forsvare meg og min burløse tilværelse i morgen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har misforstått! Løp og kjøp bur, de brenner inne om de ikke er i bur om natta!

At vi ikke har tenkt på det før.. *løpe å kjøpe 4 bur med en gang og jo mindre jo bedre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte blande meg til slutt :icon_redface:

Men jeg skjønner ikke helt hvorfor det automatisk er ille med miniatyrhunder i bur..Det kommer liksom litt ann på størrelsen til buret. Jeg har mangt og meget som plager meg med hundeholdet til storesøster,  men at hannhundenen hennes ( CC ) er i et gigabur når de er alene fordi han ikke blir renslig plager meg ikke. Han har ballplass :blink: Han kan løpe rundetider inni der uten problemer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt å lese der inne rett og slett. Virker som at folk har bomull mellom øra! Det er rett og slett horribelt hvor mange som har hundene i lukkede bur.

Også alle de som tydeligvis føler seg veldig truffet fordi de har bur med døra åpen da[emoji38]

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...