Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du egentlig tid til hund?


Tonje
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Emmy skrev:

:blink:

Og jeg trodde jeg bekymret meg for mye. Ante ikke at det var så livsfarlig å ha løse hunder i hus! Lurer på om de sikrer barna på samme måte. Må jo nesten det, hvordan skal man ellers sørge for at de ikke velter et lys eller får i seg noe farlig :aww:

 

Har du ikke barna i bur? :o Det MÅ du, tenk om de gjemmer seg hvis det begynner å brenne. lol

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Skjønner jo at det bare er flaks at bikkja mi fortsatt lever :teehe:

 

Ja det er flaks eldstemann har rekki å bli 6,5år her i huset. :P

Og hunden jeg vokste opp med ble 15, men det var nok bare fordi det var blanding OG den var alenehund. :lol:

 

 

Jeg har såååå lysst å bli sånn skikkelig mega usakelig, sånn enda værre enn noen gang.

 

Dere putter hundene i bur for å sikre de mot brann. Så hundene er mer verdt enn barna, eller har dere de i bur å? ALLE vet at redde barn kan gå å gjemme seg.Så da har dere de i bur å, sånn TILFELLE det begynner å brenne.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

OMG  Noen ganger lurer jeg på hvordan folk i det heletatt greier å kle på seg selv om morgenen . Iq'en har de vel antakelig putta i bur... 

Hun har jo gått MH, nå må du være litt raus da...  

http://www.dagbladet.no/2016/04/21/kultur/debatt/meninger/kronikk/hund/43939135/ Håper noen får såre tær og tar dette til seg.

Posted Images

Bur er fint om det brukes riktig.
Men skal man ha den der hele natta og nesten hele dagen =kjøp en hamster.

Hvem har vel egentlig tid til hund? Om man skulle dekket absålutt alle behov en hund har? Svært får. Heldigvis er de tilpasningsdyktige og klarer å møte oss tofotinger på midten:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sasha&Kiara skrev:

Uff ja det der tenker jeg å. Hva om bikkja får diare, så må den faktisk ligge i det og "kose" seg liksom. :(

Ja altså den der, ja nei, jeg blir tom for ord.

 

Samme dama.

 

 

Den fikk jeg av en. Hel bok jo :D

Haha :P Akkurat nå bruker jeg bur til vims når jeg skal bort for å være sikker på at hun og varga ikke får barket sammen. Men jeg er borte fra dem maks et par timer (i verste fall en kinotur på slutten av dagen etter lang tur, trening osv) og maks en gang i mnd kanskje. Men nå har de to allerede barket sammen, stemninger er ikke helt 100% enda og jeg vet at om de begynner når det ikke er folk her så kommer jeg antagelig hjem til bare en levende hund, maks. Og jeg synes da det er bedre at de får være så de ser hverandre enn at de ligger alene på hvert sitt rom. Men når jeg evt begynner å jobbe igjen og det blir snakk om å være mer alene så igjen så blir det nok å fikse en annen løsning, grind eller noe så de kan være på hvert sitt rom og samtidig se hverandre. Det er bare ikke noen enkel løsning på det her i huset så når situasjonen er som den er så er det lettere og det er så lite at det kan både jeg og bikkja leve fint med, det er jeg sikker på. Men siden når ble bur eneste løsning på ting liksom? Finnes vell mange som ikke stoler på å ha hundene sammen når de er alene hjemme enten det er snakk om to voksne som kan sloss, en ung som man er redd skal plage den eldre eller hva det nå måtte være.. Og hvorfor alle disse unnskyldningene om at det er for hunden sin del... Det er vell for vår del at det er kjekt med bur. Det er enkelt og i de fleste tilfeller ikke nødvendig over hodet. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sasha&Kiara skrev:

Skjønner at jeg er litt tunglært.

Hvorfor lukker man døra til bur når man uansett er 100% sikk på at bikkja sover AKKURAT DER hele natta likevel???

Får liksom ikke noe svar på det. Men nå er jo jeg dum treig og alt sånn da ???

Fordi det kan begynne å brenne! 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke burmotstander, og har hatt bur til alle hundene vi har hatt til nå. Jeg er hjemme hver dag, så de ligger sjeldent i bur inne. På natta ligger de oppi senga sammen med oss.
Men jeg kan godt legge dem i burene sine om jeg skal et sted de ikke kan være med. Vi bygde bur under gjestesenga nå, så de har plass til å strekke seg ut, stå, og også bytte fra gulv til seng.
De ligger vel mer i bilbur, for vi er ute å trener ofte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21/04/2016 at 1:25 PM, JeanetteH skrev:

Jeg kastet den ut som rød klut i ett avl og oppdretter forum på FB med denne overskriften til linken:

"Det er ganske mange oppdrettere der ute som både skriftlig og muntlig anbefaler bur som en del av hverdagen, og som trening. Og ikke som ett unntak i spesielle tilfeller. Noen oppdrettere t.o.m leverer det som en del av "valpepakken".
Personlig mener jeg oppdrettere burde bruke tiden på å informere om utvikling (både fysisk og mentalt) og hjelpe de med trening (og kan de ikke trene så hjelpe de ved å henvise til kurs/instruktører)."

La oss bare si at det er helt synlig noen veldig såre tær.

Det tar jo helt av :P 

På 21/04/2016 at 4:12 PM, JeanetteH skrev:

Det jeg finner mest interessant er hvor mye selskapshund oppdrettere/eiere har behov for bur og trene på bruk av bur sammenlignet med de fleste bruksoppdretterene/eierene har.... 

Det reagerte jeg på også. Og alle MÅ tilvennes burbruk, i tilfelle rottefelle. 

6 timer siden, Siri skrev:

Er så feit jeg vøtt :lol: 

Edit: FEIG skulle det stå... FEIG!!! :lol: 

:lol: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, merker jeg har noen jeg har lysst å si boing boing til. :P

 

Komme med bilder av syk hund også "Stakkars som er i bur" på verdens mest sarkastiske måte.

JØSS hvem har sagt ikke syke hunder kan oppbevares i bur??

 

Skjønner de virkelig ikke at å ha en hund i bur om natta og hver gang den er alene hjemme, blir ganske mange timer iløpet av ett døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sasha&Kiara skrev:

Det er jo bare småbikkjer som bruker bur virker det som.

 

De som har vært veldig aktiv på "FOR" bur.

Har chihuahua, pomme, og tibbe.

 

Brenner de lettere opp? Eller hva er greia?

Klart det.... Evt så var det noen som tok feil, når de egentlig var ute etter å kjøpe seg hamster :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Sasha&Kiara skrev:

Det er jo bare småbikkjer som bruker bur virker det som.

 

De som har vært veldig aktiv på "FOR" bur.

Har chihuahua, pomme, og tibbe.

 

Brenner de lettere opp? Eller hva er greia?

Store brukshundraser MÅ ha bur, for de er så stressa og ikke så apatiske som selskapshunder. 
Så da blir det småhunder og store bruksraser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Pringlen skrev:

Klart det.... Evt så var det noen som tok feil, når de egentlig var ute etter å kjøpe seg hamster :ahappy:

 

14 minutter siden, Justisia skrev:

Store brukshundraser MÅ ha bur, for de er så stressa og ikke så apatiske som selskapshunder. 
Så da blir det småhunder og store bruksraser.

 

Hahahahahahaha herre... Godt vi lærer mye nytt. Mye jeg ikke visste her. Hahaha

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sasha&Kiara skrev:

 

Den fikk jeg av en. Hel bok jo :D

Spratlende gal? Det var da voldsomt så grafisk vedkommende skulle ha det også :| Enn at alle bikkjene dævver fordi du ikke oppbevarer dem i bur da gitt. Den tanken har virkelig aldri streifa meg :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Dukker opp nye folk der, men de har jo f***n meg chihuahua hele gjengen :blink: Så slår det meg, de er vel ofte ikke så veldig renslige? Hvis bikkjene pisset ned huset, ville jeg sikkert også hivd dem i bur.... 

Nei vet mange som har sliti med det. MEN har også hørt folk som har fått de rein så det er jo mulig tenker jeg.

 

 

Kanke jeg få ha bikkjene i bur hvis jeg vil?? Det funker jo for meg så hvorfor skal du si noe om det da. 

 

Ga... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sasha&Kiara skrev:

Nei vet mange som har sliti med det. MEN har også hørt folk som har fått de rein så det er jo mulig tenker jeg.

Mine chihuahuas tisset ikke inne, vel - den ene begynte med det da han ble eldre og fikk diabetes, men ellers var ikke det noe problem. Men jeg er jo et åpenbart unikum som hundeeier da, så... :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...