Gå til innhold
Hundesonen.no

Tittelrekkefølge når man får nye bokstaver?


jaktlykke
 Share

Recommended Posts

Når hunden får nye titler; hvordan er rekkefølgen da?  Den nyeste tittelen først eller sist?

Ta Storm f.eks som er N SE VCH.  Han fikk sist helg AD og denne helgen N UCH.  Er da korrekt rekkefølge N SE VCH AD N UCH...?

Har prøvd å finne på NKK men det var ikke enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, si det du :) Jeg har alltid trodd at sist oppnådde championat skal stå sist. Men så ser jeg på de fleste av mine, at brukschampionatet står før utst. ch. På de fleste, uavhengig av oppnådd rekkefølge. Men ikke på en av dem, faktisk. Der står utst.ch før V.ch, selv om hun var V.ch først også. Også ser jeg på en at C.I.B har havnet før jaktchampionatet, mens NSuch står etter... Lurer på om dette er litt ettersom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, jaktlykke skrev:

Vinnertitlene til Amigo har blitt plassert etter championatene - nokså naturlig tenker jeg siden det er årstall med i bildet (EUW-15 f.eks).  Hadde sett rart ut om den kom før han ble NUCH syv år tidligere...?

Men jeg aner altså ikke.

Ja, vinnertitler står bak championatene, og i kronologisk rekkefølge. Det er de resterende championatene jeg ikke blir klok på. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Krutsi skrev:

Det går ikke på prioriteringslista til NKK da? 

Spørs nok om det går litt fort i svingene, innimellom. Sist oppnådde championat skal nok føres opp sist, og det blir gjort i de fleste tilfellene. Men ja, en kjapp sjekk, så finner jeg flere glipper der...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tuvane skrev:

Tror ikke de har noen prioriteringsliste... :P

Ser jo f. eks hunder med AD BH, så står det i helt vilkårlig rekkefølge hos ulike hunder.

Jo, jeg fant den i går da jeg googlet.. Ved feks liten plass, så har de en prioriteringsliste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Krutsi skrev:

Jo, jeg fant den i går da jeg googlet.. Ved feks liten plass, så har de en prioriteringsliste..

Prioriteringa går på om hunden har ørten titler og hvilke som må tas vekk på dogweb for å få plass ( det er 2 linjer til titler ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ingen ting i reglene om rekkefølgen på titlene, men de skal samles så mye som mulig. Altså alle jakt titler etter hverandre, utstillingstitler etter hverandre osv. 

Det er vanlig å skrive internasjonale ch før nasjonale. Ch titler før vinner titler, men internasjonale vinnertitler før nasjonale vinnertitler, men gjerne så kronologisk som mulig..

Sorry for merkelig skrift, men klippet fra hjemmesiden min. Her er et eksempel. (på engelsk da)

C.I.B. NORD NO SE DK LU NL CH EW-11 NW-11 SEW-12 DKW-12-13-14-15 NORDW-14 CPHW-15 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...