Gå til innhold
Hundesonen.no

Stille hund med fettkuler?


Ganzie
 Share

Recommended Posts

Ganzie har jo blitt en godt voksen dame, og fikk fjernet en fettkul i fjor.
Nå har hun fått to over ribbeina, men vi ønsker ikke å fjerne dem med mindre de vokser. De er jo helt ufarlige, synes ikke og du må kjenner over hunden for å finne dem så de plager ikke hunden på noe vis.

Har lyst til å stille henne en gang eller to for moro skyld, men er litt usikker på hva en dommer vil synes om det? Trekk i premiegrad, eller KIP? Eller vil de "godta" det?
Noen som har noen anelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Stine skrev:

Tuva hadde en ganske stor en på låret, ikke fått noe påpek på det og har blitt BIR på bade nat og int utstillinger med den :)

Aldri fått kommentar på det i det hele tatt?
Og har du stilt for både norske og utenlandske dommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Aldri fått kommentar på det i det hele tatt?
Og har du stilt for både norske og utenlandske dommere?

Nei, og de har både kjent på den og sett den. Fått BIR for russere, svensker, nordmenn og gjort det generelt bra for dommere fra hele verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Stine skrev:

Nei, og de har både kjent på den og sett den. Fått BIR for russere, svensker, nordmenn og gjort det generelt bra for dommere fra hele verden :)

Sånne svar liker jeg:D
Har veldig lyst til å stille henne bittelitt til før hun blir offisielt helpensjonist:) Er jo litt moro å stille ut en 13,5 år gammel hund som er i svært god form. Og i tillegg så elsker hun virkelig å vise seg frem, så hun blir nok veldig fornærmet om kun Inya får løpe venstresvinger:P
 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Ganzie skrev:

Sånne svar liker jeg:D
Har veldig lyst til å stille henne bittelitt til før hun blir offisielt helpensjonist:) Er jo litt moro å stille ut en 13,5 år gammel hund som er i svært god form. Og i tillegg så elsker hun virkelig å vise seg frem, så hun blir nok veldig fornærmet om kun Inya får løpe venstresvinger:P
 

De fleste dommere skjønner jo at de eldre har litt småplukk, så kjør på! :D Jeg synes det er viktig å vise frem flotte veteraner i god form :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jatzy har operert vekk to tidligere, fordi vi ikke visste helt hva de var. Etter at vi fjernet de to, har hun fått et par nye på andre steder.  Ingen dommere har noen gang kommentert etter funnet de, og selv veterinæren sleit med å finne de når jeg ville at de skulle undersøkes. Er nok heldig med at hu har mye tjukk pels, og kulene har vært og er forholdsvis små.  Hun skal gå som veteran om en uke, så da blir det spennende å se om dommer finner de eller ikke. Men jeg tror ikke fetttkuler er noe de trekker så voldsomt ned for, så lenge den ikke er så stor at den hemmer hunden på noen måte.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Red Merle skrev:

Jatzy har operert vekk to tidligere, fordi vi ikke visste helt hva de var. Etter at vi fjernet de to, har hun fått et par nye på andre steder.  Ingen dommere har noen gang kommentert etter funnet de, og selv veterinæren sleit med å finne de når jeg ville at de skulle undersøkes. Er nok heldig med at hu har mye tjukk pels, og kulene har vært og er forholdsvis små.  Hun skal gå som veteran om en uke, så da blir det spennende å se om dommer finner de eller ikke. Men jeg tror ikke fetttkuler er noe de trekker så voldsomt ned for, så lenge den ikke er så stor at den hemmer hunden på noen måte.

 

Jeg håper du og @Stine har rett, for nå sitter jeg og gleder meg til utstillinger i juli, august og september:ahappy: 
Og før den tid satser vi på noen rallykonkurranser:D Man er ikke eldre enn man føler seg, og akkurat nå tror jeg hun er tre. *kikke på bikkjene som raser over gulvet, der den eldste er verst*

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det går helt fint . Min gamle på 13 har en kul som dommerene finner, men de sier ikke noe på det. Har blitt plassert i BIS veteran med henne flere ganger. Jeg tenker sånn at hun er så gammel nå at så lenge den ikke plager henne og hun kan bevege seg fritt så får den bare være. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...