Gå til innhold
Hundesonen.no

Kastrering av hund - dagene etterpå


tonjek
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, tonjek skrev:

I dag har vi vært hos vet for å se på såret, siden det væsket i natt. Ikke noe å gjøre noe med, men vi fikk med oss en annen type smertestillende, som jeg skal gi hver 8. time i tillegg til Rimadylen. Skulle visstnok være ganske heavy greier... Men ser dessverre ingen forbedring, han ligger fortsatt helt passiv i senga hele dagen, og de få gangene jeg får bært ham med meg ut, hyler han når jeg prøver å få ham til å gå. emoji17.png Syntes han kan begynne å bli bedre snart.

Er han like passiv uten kragen? 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tonjek skrev: I dag har vi vært hos vet for å se på såret, siden det væsket i natt. Ikke noe å gjøre noe med, men vi fikk med oss en annen type smertestillende, som jeg skal gi hver 8. time i tillegg til Rimadylen. Skulle visstnok være ganske heavy greier... Men ser dessverre ingen forbedring, han ligger fortsatt helt passiv i senga hele dagen, og de få gangene jeg får bært ham med meg ut, hyler han når jeg prøver å få ham til å gå. [emoji17] Syntes han kan begynne å bli bedre snart.

Er han like passiv uten kragen? 

 

Ingen forskjell... Kragen ser ikke ut til å påvirke ham i det hele tatt. Tar den av ham regelmessig så lenge jeg sitter sammen med ham, og det er ingen endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de rotet godt inni lysken/buken hans er det vel ikke så rart han har vondt og ikke vil gå. Han vil nok kjenne det godt hver gang han beveger foten. Håper det blir bedre for han snart. God bedring [emoji4]

Nei, det er ikke det. Jeg syntes jeg ser litt forbedring nå, selv om han fortsatt må bæres. Nesten 25 kg hund er tungt å bære ned 2 etg hver gang han skal tisse [emoji29]

Men han virker mindre smertepåvirket når han ligger i ro, såret begynner å se bedre ut (selv om han fortsatt er veldig hoven), og han tisser relativt greit nå. Tar noen minutter hvor han styrer litt, i stedet for en halvtime med pesing og skriking. Så det går rette veien. [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de rotet godt inni lysken/buken hans er det vel ikke så rart han har vondt og ikke vil gå. Han vil nok kjenne det godt hver gang han beveger foten. Håper det blir bedre for han snart. God bedring [emoji4]

Nei, det er ikke det. Jeg syntes jeg ser litt forbedring nå, selv om han fortsatt må bæres. Nesten 25 kg hund er tungt å bære ned 2 etg hver gang han skal tisse [emoji29]

Men han virker mindre smertepåvirket når han ligger i ro, såret begynner å se bedre ut (selv om han fortsatt er veldig hoven), og han tisser relativt greit nå. Tar noen minutter hvor han styrer litt, i stedet for en halvtime med pesing og skriking. Så det går rette veien. [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det er relativt unormalt at de har så vondt en uke etter operasjon. De fleste begynner å få lyst til å være aktive etter få dager. 

Du burde kanskje få det sjekket i og med  at han ikke vil gå selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relativt unormalt at de har så vondt en uke etter operasjon. De fleste begynner å få lyst til å være aktive etter få dager. 

Du burde kanskje få det sjekket i og med  at han ikke vil gå selv. 

Jeg sjekket det opp om fredagen, og de kunne ikke gjøre annet enn å gi ham mer smertestillende et par dager. Men han lå åpen på bordet i 2 timer mens de lette rundt etter testikkelen, og fikk åpnet både lysken og buken.

Han har uansett blitt mye bedre, og går nå på egenhånd, men setter seg mye ned underveis, for det er nok ubehagelig/vondt å bevege enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko, min eldste tispe, blei kastrert på ettermiddagen, og hadde veldig vondt med hallusinasjoner (pga morfinen, antar jeg) og uling i løpet av natta. På morgenen etter var hun i slaget og ville leke når vi var på tur. Sånn fortsatte det, så for min del var det mye styr for å holde henne tilstrekkelig i ro. Etter noen dager tok jeg av bodyen også, brukte aldri skjerm. Vi var ikke engang hos veterinær for ettersjekk, for stinga forsvant av seg sjøl. Enig med Belgerpia i at det høres rart ut at han har så vondt fortsatt, så jeg håper du ser snarlig bedring. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiko, min eldste tispe, blei kastrert på ettermiddagen, og hadde veldig vondt med hallusinasjoner (pga morfinen, antar jeg) og uling i løpet av natta. På morgenen etter var hun i slaget og ville leke når vi var på tur. Sånn fortsatte det, så for min del var det mye styr for å holde henne tilstrekkelig i ro. Etter noen dager tok jeg av bodyen også, brukte aldri skjerm. Vi var ikke engang hos veterinær for ettersjekk, for stinga forsvant av seg sjøl. Enig med Belgerpia i at det høres rart ut at han har så vondt fortsatt, så jeg håper du ser snarlig bedring. [emoji4] 

Jeg ser kanskje for meg at det gjør ekstra vondt for ham å gå, siden såret og stingene sitter slik at det blir veldig mye bevegelse på det når han går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tonjek skrev:

Jeg ser kanskje for meg at det gjør ekstra vondt for ham å gå, siden såret og stingene sitter slik at det blir veldig mye bevegelse på det når han går?

Det har du nok rett i, samtidig er jo ikke akkurat det å bli kastrert som tispe et lite inngrep heller der de åpner opp hele buken og syr i to lag. Men han er vel en litt sensitiv type, kanskje? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tonjek skrev: Jeg ser kanskje for meg at det gjør ekstra vondt for ham å gå, siden såret og stingene sitter slik at det blir veldig mye bevegelse på det når han går?

Det har du nok rett i, samtidig er jo ikke akkurat det å bli kastrert som tispe et lite inngrep heller der de åpner opp hele buken og syr i to lag. Men han er vel en litt sensitiv type, kanskje? [emoji4] 

Nei, han er egentlig ikke det heller [emoji14]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...