Gå til innhold
Hundesonen.no

Labb Vekst Stor


andreschj
 Share

Recommended Posts

Hei. Det er mulig jeg bekymrer meg for mye,  men jeg er veldig i tvil. For ca. 1 måned siden overtok jeg Rex, en blandingshund som om to dager er 6 måneder. Han har fra forrige eier brukt Labb Vekst Stor, derfor fortsatte jeg med det. Han virker normal, med mye energi. Han er 75% border collie og 25% labrador, og voksenvekt er jeg derfor usikker på. Vil vel egentlig regne med at han blir 25 kilo+, så foret passer han, men hva tenker dere?

Han er nå i overkant av 13-13,5 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har ikke noe skade av å bytte fòr hvis du vil det. Vi bytter litt med jevne mellomrom, for variasjonens del. Hvis du bytter til en helt annen type så kan du gjerne starte litt gradvis med å blande inn stadig større mengde av den nye typen. Om du bytter til Labb medium så spiller det ingen rolle, det er sannsynligvis veldig liten forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, andreschj skrev:

Hei. Det er mulig jeg bekymrer meg for mye,  men jeg er veldig i tvil. For ca. 1 måned siden overtok jeg Rex, en blandingshund som om to dager er 6 måneder. Han har fra forrige eier brukt Labb Vekst Stor, derfor fortsatte jeg med det. Han virker normal, med mye energi. Han er 75% border collie og 25% labrador, og voksenvekt er jeg derfor usikker på. Vil vel egentlig regne med at han blir 25 kilo+, så foret passer han, men hva tenker dere?

Han er nå i overkant av 13-13,5 kg. 

Jeg tror ikke han blir mer enn 16-18 kg som voksen jeg. De vokser ikke så voldsomt mye etter 6 mnd. Min hund var vell 12 kg når hun var 4 mnd og er 23,5 nå, snart et og et halvt år. Kommer sikkert til å få litt mer masse før hun er helt voksen, men tipper hun ender en plass mellom 24 og 25 kg. 

Men ja, det spiller ikke så stor rolle hvilken variant du forer på, han greier seg nok like fint uansett :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...