Gå til innhold
Hundesonen.no

Topp 100 hundenavn


Katharina
 Share

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

OT, men jeg har åpenbart ikke hatt veldig klare meninger om navn fra jeg var lita... mine fineste dukker het bare "Flirdåkka" (den lo når man kastet den i været" og "Negerdåkka" (ja, den gangen het de

Trym liker jeg! Selv om det er litt fjordingnavn for meg kunne jeg godt kalt en hund det. Hvert fall mye lettere enn Qaran! "Qaran med Q, men uttales med K, han er fra Q-kull skjønner du, Karan heter

Må jo nesten si jeg liker Casper best siden bikkja heter Casper    

Hadde en Laika sammen med foreldrene mine når jeg var mindre. Det var en øst sibirsk Laika... Så 5 stjerner for oppfinnsomhet xD Nå prøver jeg å finne navn som jeg liker, men også slik at jeg ikke kommer på hundetrening og 4 andre hunder heter det samme:p

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2016 at 10:14 PM, Katharina skrev:

Hvem liker dere best av disse navnene? Det er topp 100 hundenavn i Norge tror jeg. Har dere brukt noen av disse? Favoritter? Favoritt?

Mira, Ronja, Balder, Tinka, Pia, Bella, Bamse, Kira, Max, Lady, Odin, Rex, Kaisa, Frøya, Leo, Luna, Tassen, Tanja, Dennis, Tara, Buster, Rocky, Zita, Laika, Emma, Frida, Birk, Toya, Scott, Dina, Sara, Charlie, Mia, Nero, Marco, Stella, Simba, King, Tina, Molly, Felix, Chico, Bonzo, Nikita, Maja, Arja, Rambo, Teddy, Cindy, Doffen, Oscar, Dino, Casper, Hera, Zorro, Bianca, Hero, Storm, Cita, Emil, Tussi, Aron, Tuva, Wilma, Fant, Zico, Trym, Nemi, Varg, Lotta, Nala, Lucky, Shira, Sita, Fia, Theo, Kasper, Bonnie, Cæsar, Bajas, Raya, Karo, Brutus, Donna, Bobby, Happy, Tim, Shiba, Oliver, Tyra, Billy, Pippi, Ayla, Santo, Nico, Caro, Beauty, Bruno, Raja og Balto

Ronja/Bobby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg blåser veldig i hvor mange som heter det dyra mine heter bare jeg liker det og lett å rope og å si. Jeg liker best navn med to stavelser da så alle hundene mine har navn med to stavelser. Alle hundenavna mine står på den lista der. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kaja skrev:

Hva heter de egentlig, og hvordan ser de ut? Syns du skal lage tråd!!

Har jeg ikke laget en tråd, da ? :D Med noen av dyra, i hvertfall...

red: her http://hundesonen.no/topic/73198-kakerlakker-fleskedyr-og-flekk-kjøter/#comment-1666234

Ikke at det var så informativt, da... :P De få bildene som var er borte også, oppdatere litt, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2016 at 11:33 PM, Th3a skrev:

Til mitt forsvar så hadde jeg aldri hørt om noe som helst dyr som het Nemi da jeg døpte hunden min for 6 år siden. :sleep:

Jeg har også en Nemi, og kjente ingen hunder som het Nemi før jeg fikk henne. Etter jeg hadde fått henne så dukka det opp sånn 3 Nemi'er i hundeklubben :o Tror jeg har truffet minste 5-6 Nemi'er etter det. Menmen, sånn er det.

Ellers har jeg hatt en Dennis, Tuva og Nikita(okei, det var familiehunden). Ingen av navnene valgte jeg. Nikita er vel kanskje det eneste av de tre navnene jeg kunne tenke meg å kalle hunden av meg selv, men nå er jo det oppbrukt da. 

Whipsen heter Blitz, det er ikke et veldig uvanlig navn, men jeg har ikke møtt noen hunder som heter det samme. Ja, utenom at de som kjøpte kullbroren til Blitz valgte å kalle hunden det samme -.-

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt begge deler, tre hunder med veldig vanlige navn. Og fire med svært uvanlige navn. Neste gang tror jeg at jeg satser på et mer uvanlig navn. Prima er prima, men ikke så spennende navn- og mange heter det samme. Vet om fire allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trym liker jeg! :) Selv om det er litt fjordingnavn for meg kunne jeg godt kalt en hund det. Hvert fall mye lettere enn Qaran! "Qaran med Q, men uttales med K, han er fra Q-kull skjønner du, Karan heter han, nei, ikke Quuaran, det er uten U, nei, ikke Taran, ikke Sara, ikke Kara, men Karan, med trykket på første stavelse, intonasjonen er ned-opp, KA-ran. Ikke som Koranen på engelsk nei, bare rett fram Karan!" :icon_confused::D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første egne hund het Buster, omplassert og fikk fortsette å hete det når han kom til oss. Det eneste navnet på den listen jeg kunne tenke meg å bruke er Pippi, tiltenkt kun en rase da. Men pr nå vet jeg ikke om jeg vi ha tispe igjen så da blir det muligens ikke noe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder har eller heter :
Nico - fordi det sa bare klikk når vi fant namnet og det hadde ein spesiell betydning så det passa han godt også.
Santo - det var enten det eller Marko/Marco og han var nok ein liten Santo etter kvart.
Rico - det vart ein liten oppkalling etter Nico og han kler namnet godt.
Neste mann veit eg ikkje.. Det må så klart stå fint til Rico.

Elles kjenner eg/har kjent Antonio, Elling, Tinna, Aaliyah, Mosse, Bella, Ziko, Lady og Aaron.

Av dei du skriver opp så merker eg namn som eg liker godt/best.
Mira, Ronja, Balder, Tinka, Pia, Bella, Bamse, Kira, Max, Lady, Odin, Rex, Kaisa, Frøya, Leo, Luna, Tassen, Tanja, Dennis, Tara, Buster, Rocky, Zita, Laika, Emma, Frida, Birk, Toya, Scott, Dina, Sara, Charlie, Mia, Nero, Marco, Stella, Simba, King, Tina, Molly, Felix, Chico, Bonzo, Nikita, Maja, Arja, Rambo, Teddy, Cindy, Doffen, Oscar, Dino, Casper, Hera, Zorro, Bianca, Hero, Storm, Cita, Emil, Tussi, Aron, Tuva, Wilma, Fant, Zico, Trym, Nemi, Varg, Lotta, Nala, Lucky, Shira, Sita, Fia, Theo, Kasper, Bonnie, Cæsar, Bajas, Raya, Karo, Brutus, Donna, Bobby, Happy, Tim, Shiba, Oliver, Tyra, Billy, Pippi, Ayla, Santo, Nico, Caro, Beauty, Bruno, Raja og Balto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hørt om noen hunder som het Ayla før jeg valgte det, jeg. Etterpå har jeg hørt om en, før jeg i denne tråden så et par som tidligere har brukt det. Jeg valgte det fordi jeg elsker bøkene om Ayla, pluss at jeg synes navnet klinger fint. Det er gjenbruk hos oss, forøvrig, vi brukte det på ei ørkenrotte for mange år siden. 

Jeg liker egentlig best navn som er litt uvanlige, så jeg er ikke så begeistra for at Ayla står på denne lista. Nå er jo hun min første hund, men jeg har noen rimelig uvanlige kattenavn, som Copy og Nagini (som avslører en annen bokserie jeg elsker :P). Har også somalien Lynx, som jeg etterpå fant ut at ikke var så originalt på en viltfarget somali likevel :icon_cry::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Lene_S skrev:

Jeg hadde ikke hørt om noen hunder som het Ayla før jeg valgte det, jeg. Etterpå har jeg hørt om en, før jeg i denne tråden så et par som tidligere har brukt det. Jeg valgte det fordi jeg elsker bøkene om Ayla, pluss at jeg synes navnet klinger fint.

Jeg trur vi var ganske mange som elska bøkene om Ayla, spesielt som tenåringer. :shifty:

Jeg hadde forøvrig samme opplevelse som med navnet Aiko som du med Lynx. "Alle" shibaer heter jo det, og prinsessa i Japan i tillegg. Makan, og det skjønte jeg jo ikke før etter at valpen hadde kommet og for lengst var navngitt. Oppdretter kunne jo kanskje sagt noe, iogm at hun heter det på stamtavla også. :lol: Men det finnes uansett bare en Aiko.  :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, SandyEyeCandy skrev:

Jeg trur vi var ganske mange som elska bøkene om Ayla, spesielt som tenåringer. :shifty:

Jeg hadde forøvrig samme opplevelse som med navnet Aiko som du med Lynx. "Alle" shibaer heter jo det, og prinsessa i Japan i tillegg. Makan, og det skjønte jeg jo ikke før etter at valpen hadde kommet og for lengst var navngitt. Oppdretter kunne jo kanskje sagt noe, iogm at hun heter det på stamtavla også. :lol: Men det finnes uansett bare en Aiko.  :heart:

Som tenåring? Vel, begynte jo da, men det tok jo dama godt og vel tredve år å bli ferdig med serien, så jeg var godt voksen da den siste kom, gitt :P 

Hihi, vi er visst ikke så oppfinnsomme som vi trodde, nei... :D Finnes bare en Lynx verdt å snakke om, og, siden du først nevner det :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag bryr mig inte så mycket om hur populära namnen är när jag ger dem till hundarna.
Jag har mitt eget lilla tema gående och samtliga hundar har haft namnen klara innan de ens var påtänkta. (Dock fick jag ändra på planen för Dusty, han skulle egentligen hetat något annat, men husse satte sig på tvärs).
Jag har redan namn till nästa hund också klart, lite beroende på vilken färg och ras det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...