Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei.:)


Angie
 Share

Recommended Posts

Hei, jeg er Angelica og er fôrvert for labbegutten Ludo. :)

Jeg har i mange år lest her på forumet og føler jeg har lært mye av dere. Og nå som jeg endelig har fått hund selv kan jeg vel kanskje skrive litt her jeg også. 

Ludo har bodd til meg rundt to og en halv måned nå. Han er en gul labrador gutt som blir to i slutten av august. Han er en forsiktig gutt, men veldig kosete og god. Ambisjonene er selvfølgelig høye, men vi har hittil bare gått på helgekurs for unghunder, er midt i et hverdagslydighetkurs og i helgen gikk vi nybegynnerekurs i blodspor noe som var veldig morsomt. Både Ludo og jeg koste oss mye på kurset i helgen. Vi har meldt oss på bronsemerkekurs og planer om og melde oss på nybegynnere kurs i retrieverjakt. Håpet er jo at vi etterhvert skal trene bruks, lp og nå også blodspor. Håper vi vil få til bruksspor når vi kommer så langt som å begynne med det, selv om vi begynte med blodspor først for det er vel mye mer lukt i blodsporet enn i brukssporet. Ikke det at jeg har noe erfaring med dette, bare en antagelse. 

Hittil har tiden med å ha hund i hus vært fantastisk. Selv om tiden med unghund av og til er litt krevende. Vi sliter blant annet med passering av andre hunder og enkelte mennesker, men vi trener en del på dette. Jeg har i hvertfall en helt fantastisk hund, og er heldig som har mulighet til å dele hverdagen min med han.

Håper jeg fikk til å legge det i rett kategori, og at bilde ble med. :-) 

IMG_20160403_161246.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Trives veldig godt med å gå kurs. Også er det greit å få veiledning når vi trener, i tillegg til at jeg alltid lærer noe nytt og lærer Ludo bedre å kjenne. Lest mye om hund før jeg fikk hund selv, men er langt i fra den som har mest erfaring med hund så da er kurs veldig greit. Godt å få tilbakemelding på samspillet mellom meg og Ludo, og også hvordan man kan endre på kroppsspråk eller stemmen for å få til forbedringer i øvelsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...