Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til import av dyreutstyr


Vimsy
 Share

Recommended Posts

Hjeelp! :frantics:

Dette har ikke nødvendigvis så mye med hund å gjøre... men jeg lurer på om noen der ute med hund kanskje har vært i mølla med det å importere dyreutstyr fra en leverandør i utlandet.

Hvilke papirer må jeg ha i orden?! Jeg får lettere panikk... har lest og lest men er redd jeg overser noe i tilfelle jeg bestiller varer, og så stopper det i tollen eller i verste fall blir returnert. Leverandør sier at de ordner frakt.

Noen som har vært borti import av fôr til dyr også? Vet det må foreligge noen ekstra papirer der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, JeanetteH skrev:

Bruk en speditør, så tar de seg av hele greien. 

Men tar de av seg ALT? For var dette jeg ikke skjønte... må jeg ikke fortsatt ha fylt inn sånne eksportpapirer?

 

 

7 timer siden, Bikipile skrev:

Nå skal jeg være skikkelig snusfornuftig storesøster :P Har du prøvd å ringe tolletaten for å høre?

Du vet jeg ikke ringer så lett. Dessuten står det på nettsidene at de helst ikke vil ha telefoner fordi man kan lese seg opp til det XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
34 minutter siden, Vimsy skrev:

Men tar de av seg ALT? For var dette jeg ikke skjønte... må jeg ikke fortsatt ha fylt inn sånne eksportpapirer?
 

Alt etter hvilken kvalifikasjoner de har så tar de seg av alt. Men er det noe som må godkjennes av feks mattilsynet så er det jo du som må søke dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2016 at 9:01 PM, JeanetteH skrev:

Alt etter hvilken kvalifikasjoner de har så tar de seg av alt. Men er det noe som må godkjennes av feks mattilsynet så er det jo du som må søke dit. 

Må jeg få tak i speditør i landet leverandøren er i, eller er det en norsk en jeg må finne? Eller er det ett fett... er snakk om fra Danmark og evt Sverige...

Skal importere mat fra UK, men det blir vel noe annerledes... Sånn siden det kommer med båt da vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. april 2016 at 9:29 PM, Vimsy skrev:

Må jeg få tak i speditør i landet leverandøren er i, eller er det en norsk en jeg må finne? Eller er det ett fett... er snakk om fra Danmark og evt Sverige...

Skal importere mat fra UK, men det blir vel noe annerledes... Sånn siden det kommer med båt da vil jeg tro.

Du kan bruke norsk speditør. Er samme opplegg uansett om varene kommer med fly eller båt. Hvis du vil ha kontaktinformasjon til et firma som kan hjelpe deg så send en pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...