Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som driver med kickbike i Trondheim/omegn


Krimman
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg har kjøpt meg kickbike til hunden (RR-tispe på snart 2 år), men ikke kommet ordentlig i gang med kjøringen. Fikk testet det litt i fjor, og da dro hun villig hvis noen syklet foran. Hvis jeg tar ut sykkelen alene, så springer hun ved siden av i trav :P  Derfor skulle jeg ønske å møte noen som driver med kickbike her, så kanskje hun kunne bli litt inspirert (....) og jeg få litt tips og triks? 

Er det noen som har lyst å vise oss noen bra steder å kjøre kickbike, og hjelpe oss litt i gang med kjøringen? :)

(Jeg må presisere at jeg er skikkelig nybegynner, og rasen er ikke kjent for å være den mest trekkvillige sorten, men jeg har så lyst!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hei!

Jeg kjører litt med mine to hunder :) Jeg er også nybegynner og kjører bare for gøy.

Ttbk skal ha miniseminar i hundekjøring nå i april hvor man kan få tips og triks og prøve seg på en løype. Søk opp "Trondheim trekk og brukshundklubb" på facebook og se på "kommende arrangementer". :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Christine skrev:

Hei!

Jeg kjører litt med mine to hunder :) Jeg er også nybegynner og kjører bare for gøy.

Ttbk skal ha miniseminar i hundekjøring nå i april hvor man kan få tips og triks og prøve seg på en løype. Søk opp "Trondheim trekk og brukshundklubb" på facebook og se på "kommende arrangementer". :) 

Takk for tips - det skal jeg gjøre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, Krimman skrev:

Takk for tips - det skal jeg gjøre! :)

Jeg er litt travel med skole for tiden, men kan godt bli med på kickbiketur fra mai av dersom du ønsker det :) Kjekt å vente litt mtp ustabilt vær også, hehe. Har to veldig trekkvillige hunder som har fått frem trekklyst i andre tidligere. Vet det er en hundeløype i Granåsen, så hadde gått an å testet den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Christine skrev:

Jeg er litt travel med skole for tiden, men kan godt bli med på kickbiketur fra mai av dersom du ønsker det :) Kjekt å vente litt mtp ustabilt vær også, hehe. Har to veldig trekkvillige hunder som har fått frem trekklyst i andre tidligere. Vet det er en hundeløype i Granåsen, så hadde gått an å testet den. 

Det hadde vært helt supert! Akkurat det jeg har lyst å finne ut, om hun har/kan få trekklyst! Mai høres fint ut, vi har det ikke travelt :-) 

Det miniseminaret så artig ut! Vet du om man må være medlem av tbtk? 

Endret av Krimman
La til noe.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
13 minutter siden, Krimman skrev:

Det hadde vært helt supert! Akkurat det jeg har lyst å finne ut, om hun har/kan få trekklyst! Mai høres fint ut, vi har det ikke travelt :-) 

Det miniseminaret så artig ut! Vet du om man må være medlem av tbtk? 

Vi får snakkes på PM når det blir mulighet for å prøve. Mulig jeg har tid før mai også altså, men venter med å ta ut kickbiken før jeg er sikker på at det ikke kommer mer snø.

Tviler på at man må være medlem. Slik jeg har forstått det er det for å rekruttere flere folk til hundekjøring og for at folk kan teste om det er noe for dem. De legger ut mer info etterhvert, så det kommer nok frem da :) Tenker meg selv i vei om jeg har tid, så skal huke tak i deg om jeg ser noen med RR :) (Jeg har selv ES og terv) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Christine skrev:

Vi får snakkes på PM når det blir mulighet for å prøve. Mulig jeg har tid før mai også altså, men venter med å ta ut kickbiken før jeg er sikker på at det ikke kommer mer snø.

Tviler på at man må være medlem. Slik jeg har forstått det er det for å rekruttere flere folk til hundekjøring og for at folk kan teste om det er noe for dem. De legger ut mer info etterhvert, så det kommer nok frem da :) Tenker meg selv i vei om jeg har tid, så skal huke tak i deg om jeg ser noen med RR :) (Jeg har selv ES og terv) 

Da tenker at jeg skal få med meg lørdagen, i hvert fall! Ja, gjør det :) Se etter ei med ei stor RR-tispe som tror den er en kenguru :icon_redface: 

Hvis ikke prates vi på PM utover! Vi holder forresten til på Lade til vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
51 minutter siden, Krimman skrev:

Da tenker at jeg skal få med meg lørdagen, i hvert fall! Ja, gjør det :) Se etter ei med ei stor RR-tispe som tror den er en kenguru :icon_redface: 

Hvis ikke prates vi på PM utover! Vi holder forresten til på Lade til vanlig. 

Merkelig om vi ikke har passert hverandre på tur, for vi holder til på samme plass :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...