Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå, April

Recommended Posts

Spiser havregrøten min. Klar for jobb. Bilen er nedfrosset, så jeg må ut og starte den så den får tine. Hvor er våren?

Jeg må minne meg selv på at jeg egentlig liker åpnevakter, for det er så ufattelig fælt å stå opp klokken ti over halv seks.

6 timer siden, soelvd skrev:

Det er vel fremdeles endel fordeler ved å være gift med tanke på at man kan fordele fradrag på gjeld friere feks? Vi er ikke gift og han tjener fire ganger så mye som meg. Dessverre står startlånet på boligen på meg, så det blir veldig begrenset hva vi kan få i fradrag på feks det. 

Jo, det er vel muligheter.. Men å få fradraget fordi den andre tjener lite pga skatteklassene har blitt redusert.. 

Men kunne ikke dere ha satt han som medlåntaker eller noe? Da tror jeg han kan få fradraget på lånet, uten at jeg skal være for sikker.. 

56 minutter siden, Krutsi skrev:

Jo, det er vel muligheter.. Men å få fradraget fordi den andre tjener lite pga skatteklassene har blitt redusert.. 

Men kunne ikke dere ha satt han som medlåntaker eller noe? Da tror jeg han kan få fradraget på lånet, uten at jeg skal være for sikker.. 

Jeg og samboeren har lånet sammen men hele fradraget havner på ham (mens halve formuen på leiligheten kommer på meg) om vi ikke går inn og manuelt fikser det. Tror det skjer fordi lånet går fra hans konto.

Forumet fortsetter under annonsen

Å, for ein strålande morgon,
å, for ein strålande dag.

Det er jo bare vakkert med frost og sol og blå himmel :). Har hjemmekontor i dag igjen, men startet dagen med å pakke ting og tang i bilen til hytteturen. Willy var livredd for å måtte være igjen hjemme, så han hoppet inn i bilburet og nektet å komme ut igjen... synd for ham at vi ikke reiser før i 3-tida, da :lol:. Han fikk ligge der ei stund, før jeg gikk ut og hentet ham. Da ble han med inn igjen, da :ahappy:. Nå har jeg også tatt opp en diger ytrefilét av hjort som skal være med, så da tror jeg at jeg har fått gjort de nødvendige forberedelser til tur :). Nevnte jeg at jeg gleder meg? :D

• Like 13

1 time siden, Tricolor skrev:

Spiser havregrøten min. Klar for jobb. Bilen er nedfrosset, så jeg må ut og starte den så den får tine. Hvor er våren?

Den er her! :banana:

• Like 1

Mannfolk som ikke vil be om hjelp fordi de har vondt, men gjerne vil ha hjelp lager mye lyd :aww:  og jeg er kjip :aww:

• Like 2

I natt drømte jeg at samboeren hadde laget seg bruker på en sexdating side og dreiv å pratet med masse jenter. Var ordentlig forbanna på han når jeg våkna :lol:   Stakkars mann, er ikke så greit når jeg dytter han vekk når han gir meg hadekyss på panna.  

• Like 2

Man er alt for trøtt på morgenen etter og ha fått kids på skole :teehe::blink:

Lager frokost og får skrekkelig  lyst på kakao. Ikke mer laktoseredusert melk til og lage "ekte" .. så håper på rett I koppen.  Tomt I skuffen.  Men gir ikke opp og leter videre.

En pakke igjen! setter på vannkoker. .. tror jeg...      

....tømmer kaldt vann over pulveret.

Tenker at det går raskere og varme I Micro enn på plata. Setter inn kopp og setter på 1 min .. tror jeg..

.. må ha satt på minst 3 og glemt bort. Kakao koker over og renner ut over hele Micro. .. 

var visst ikke meningen jeg skulle få kakao i dag.. :no:   :icon_redface:

• Like 1

Svært kort (og nokså overflatisk): Det er ting man kan fordele som samboere, f.eks. felles gjeld og foreldrefradrag (hvis man har barn i lag). Man kan ikke fordele næringsinntekt, det kan man hvis man er gift (men det er egentlig krav om at ektefellen har bidratt i bedriften for det beløpet som blir fordelt - men det er ikke så veldig mange som bryr seg om :P ).

Nå... ned i bunken igjen - 10 dager igjen med mva - og så kan jeg begynne med selvangivelser - jeg gleder meg vilt :D Ja, jeg veit.... regnskapsførere er noen rare dyr :P 

• Like 5

For en strålende dag:D

Pengeproblemer som faktisk var bankens feil:)

Lykkelig hund, frisk matmor og snart er det trening:)Sola skinner, jeg skal snart ha frokost. Rydde vekk påska, hive søpla og bare nyte livet!!

• Like 2

:lol: Klokka er 09 og jeg har allerede gått på første aprilspøken så det sang. Til mitt forsvar har jeg ikke sovet særlig hverken inatt eller natt til igår, skjer ting med vurderingsevnen da :aww:

• Like 2

1 time siden, Eplefe skrev:

Jeg og samboeren har lånet sammen men hele fradraget havner på ham (mens halve formuen på leiligheten kommer på meg) om vi ikke går inn og manuelt fikser det. Tror det skjer fordi lånet går fra hans konto.

Det er sikkert fordi han står som hovedlåntaker.. Men man kan jo endre manuelt hvis man ønsker.. Det kan man ikke hvis man ikke står som medlåntaker :P 

• Like 1

Vil ikke gifte meg, for da må jeg vente til oktober på pengene :aww::lol: 

Efit i dag, tror jeg skal prøve å få vært med på den. Masse på tapeten i dag, men starter dagen med helsikkes magevondt, så må vente og se om ting roer seg litt først. Ser på dr.phil og ei som har blitt "lurt" av internettkjæreste - at det er mulig å være så ufattelig dum :o NEsten så man skulle blitt sånn svindler. 

• Like 1

Gratulerer igjen @HeleneFS :D Og du, regner med du har sjekket at daten ikke er allergisk eller nekter hund? :lol: 

Heftig start på dagen her - 4 av valpene har diare...

• Like 1

Ferdig med nattevakt, har syklet med hundene og er egentlig ikke så trøtt. .. og det er strålende sol, så kan jo ikke sove nå :lol: kan sløve i sola da! Med boblejakke, teppe og kaffe! 

• Like 1

Åh det er den dagen i dag, der man skal være paranoid og ikke tro noen på noe. :aww:

Aprilsnarr stinker :aww: 

3 timer siden, Krutsi skrev:

Ikke på startlån, han har ikke rett på det, bare jeg. Han er medlåntaker men vi får ikke flyttet på det allikevel dessverre.

• Like 1

og jeg så blond at jeg finner aldri aprilspøkene jeg. 

Har dere funnet noen? Vg? Dagblad el?

Ja det var denne strålande morgonen jeg skulle gjøre noe, sitter jo her å suser enda. Nei får rydde vekk påska da, tulipanene røyk i går- de lyste så opp. HERLIG!

Akkurat nå, Debbie skrev:

og jeg så blond at jeg finner aldri aprilspøkene jeg. 

Har dere funnet noen? Vg? Dagblad el?

Ja det var denne strålande morgonen jeg skulle gjøre noe, sitter jo her å suser enda. Nei får rydde vekk påska da, tulipanene røyk i går- de lyste så opp. HERLIG!

Freia har kommet med sjokoladetacoskjell, og røros dyreklinikk sier MT har kommet med lovforslag om båndtvang for katter mellom 1. april og 20. august. :aww:  Det er de jeg har sett med kjapp scrolling på fb. 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Freia har kommet med sjokoladetacoskjell, og røros dyreklinikk sier MT har kommet med lovforslag om båndtvang for katter mellom 1. april og 20. august. :aww:  Det er de jeg har sett med kjapp scrolling på fb. 

Så et sted at man nå skal betale avgift for alle tomme seter i bilen, og pengene skal gå til varmekabler på sykkelveiene.

Akkurat nå, Raksha skrev:

Ha, båndtvang for katter er jeg helt for:sheldon: 

og den tacoskjella- kan det være noe godt?bare lurte litt.  For er jo noen som er veldig glad i sjokolade med chili feks. 

Jeg sitter her enda

• Like 1

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Så et sted at man nå skal betale avgift for alle tomme seter i bilen, og pengene skal gå til varmekabler på sykkelveiene.

:lol: !

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• I dag la jeg interesse for en hannvalp. Han er født 13.juli, og vil derfor være leveringsklar i september. Han kom litt på et dumt tidspunkt, men likevel så perfekt. Skal møte oppdretter 9.august når jeg er ferdig i militæret. Ikke er han rasen jeg egentlig skulle ha, og ikke kjønnet heller. Men jeg kunne ikke la han gå fra meg. Slik at nå blir det spennende å se hvordan han utvikler seg😁 Kanskje jeg blir hundemamma i 2019 likevel? 
    • Jeg hadde stort hell med å trene på "vi holder sammen lenge" med tollerfrøkna mi som gjerne rulla på apporten, og spytta ut så fort hun så hånda mi. Blir som variant av å jobbe med frys-target mot hånda med dummy i munnen, bare at jeg holdt i siden på apporten, og ikke at hun trykte den i hånda på meg (gjorde også det, men syns det ble litt tydeligere for henne om jeg holdt i siden). Om hunden ikke vil ta den om du holder den i ro foran funker det ofte å bevege den litt vekk fra hunden, ved at du beveger den bakover eller går i en sirkel.  Hvordan tar du mot hunden når hun kommer inn med dummy? For mange kan det funke fint å bare vri seg litt til siden, og bevege hånda vekk fra hunden og ikke mot, slik at de må trykke på litt ekstra for å få den i hånda - og ikke at en gjør seg klar til å ta ei keeper-redning. Jeg gikk over til det etter å ha hatt problem med rulling og slaskete grep rundt meg hos eldste, kombinert med det jeg skrev over. Yngste har jeg konsekvent gjort det, og hun avleverer bedre enn eldste. Og jeg har vært så vill og gal at vi har hatt drakamp med dummy som belønning. 😎 Jeg pleier også å veksle på om jeg tar imot med en gang, eller om de må gå litt fot først, eller jeg kan plutselig løpe i motsatt retning. Bryte forventningene litt sånn at de konsentrer seg mer. Noen ganger må eldste også markere på nytt før hun har avlevert, eller sitte/stå og holde den ved meg ei stund, før jeg tar imot. Og noen ganger får de gå rett i belønning.    
    • Ja du skrev det, men slik du foreslår er mer preget av at dette MÅ hunden gjøre i stedet for å la den selv ta valget og holde for å belønninga. Det er den lille forskjellen.
    • Dette  er enkelt å få orden på.  Som sagt, beveg hånda rundt hodet på hunden, samtidig som du gir kommandoen Hold!  Gjenta Hold! mens du holder hånda under apporten.  Først bare helt kort, for deretter å forlenge hvor lenge hunden skal holde.  Ros masse når hunden holder.  Hvis hunden slipper, korriger med Nei!, og deretter legg apporten inn igjen, og ros masse når hunden holder.  Slik lærer hunden fort hva du ønsker den skal gjøre.  Husk at atferd endrer seg pga konsekvensene.
    • Det er akkurat det min gjorde. Hun venter ikke på slipp, men slipper i det jeg griper etter apporten. Og i og med at jeg fryktet hun skulle miste den har jeg vært lynkjapp med å ta den. Tror det er dette som har forplantet seg bakover og gjort at hun begynner å løsne grepet allerede før hun kommer helt inn. Fordelen er at jeg nå kan jobbe med dette uten å gå helt tilbake til start. Jeg får jobbet med den biten uten at hun frivillig og perfekt plukker opp en dummy rett ved meg. Ulempen er at det kanskje er kortsiktig, det er fremdeles et litt skjørt korthus all den tid vi ikke har jobbet inn hvert element isolert først. Vi får sjå.
  • Nylig opprettede emner