Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

6 timer siden, Raksha skrev:

@Krutsi Du husker ikke måla på buret? Kan aldri tro vi får kelaburet vårt inn, det blir for bred hvertfall. 

 

Nei, husker ikke.. Men minnes kanskje det er 1,10-1,15m bredt.. Det går ikke inni en nyere Pajero i alle fall.. Må settes over hjulbuene i på ca 10 år gammel land cruiser.. Går vel også inn i en Opel, men ellers er det ikke så mange flere stasjonsvogner det går i :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Guest Klematis

Hehe. Skulle bare en liten tur innom søstra mi og mannen i går før jeg dro til Oslo. Men,så sov mitt nye tantebarn så godt på brystet mitt at tante klarte ikke å gå da . Vi koste oss altså så veldig at jeg kom flere timer etter skjema fram dit jeg egentlig skulle. Heldigvis hadde de jeg skulle til stor forståelse for hvorfor jeg bare måtte bli der litt til og litt til.:P

Nå er vi i Oslo,og det blir en fin dag:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere

Regn i lavlandet og tett snø i høyden. Ser at Johanne Sundby trekker seg fra klubbmesterskapet til sledehundklubben og da følger kanskje flere etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
9 timer siden, Sissi skrev:

@Raksha Volvo så klart :ahappy:

Volvo er helt ubrukelig som familie bil om du har hund som er større enn en chihuahua. Eller synes det er greit å brette sammen bikkja i et altfor lite bur. Dessverre.  Jeg elsker Volvo. De er forøvrig ganske dyre å vedlikeholde også. 

Peugeot har en modell som er stor og god. Husker ikke hvilken,  men kan finne ut. Den ser omtrent ut som ford galaxy, er like stor. Liker både utseende og plassen i den. Sikkert noen som kan komme på hva den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen

I dag er det en litt mer treg dag. Jeg burde burde burde masse, men det var godt og varmt under pleddet her gitt. Og nettbanken tuller så da utgikk det også. Nei, kanskje bare rigge seg til med en god bok, og ta en sløv morgen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Polfarer skrev:

d920e99f72132d4839f53b10e568075f.jpg39c7d0ca837c68d0f45c6cb3dbb99fd6.jpg

Tror dette må ha vært den beste spøken i går :)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

:lol:

Det verste er at den kunne vært sann..

 

@Caroline jeg var så usikker at jeg ikke turde si noe :lol: katta var jo så kul!!

 

Vært på en kort joggetur med en lite imponert puli. Det regner. Hun hater meg litt nå.. Hun prøvde å stikke av når hun så jeg kledde på meg treningstøy,  men jeg fanget henne inn. Toddy er ikke hjemme og jeg nekter å lide alene. 

Helt ærlig har jeg nesten begynt å venne meg til å trene litt daglig :blink: Jeg er ikke like støl etterpå desverre,  så det føles nesten ikke ut som jeg bruker musklene like mye.  Men ryggen og bekkenet er dramatisk mye bedre på få uker, så noe har definitivt skjedd. Kanskje jeg blir sprek som en bieffekt,  det ville vært første gang :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det gøy med fotoprinter. Begynte på det ambisiøse albumprosjektet "rosinbolle + samboern = sant", men det tar tid. Vi har jo vært sammen siden 2010, og å prøve å begrense seg mtp antall bilder er vanskelig! Får lage mange collager. Det er sidebegrensning i albumet, bare 40 sider! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Belgerpia skrev:

Volvo er helt ubrukelig som familie bil om du har hund som er større enn en chihuahua. Eller synes det er greit å brette sammen bikkja i et altfor lite bur. Dessverre.  Jeg elsker Volvo. De er forøvrig ganske dyre å vedlikeholde også. 

Peugeot har en modell som er stor og god. Husker ikke hvilken,  men kan finne ut. Den ser omtrent ut som ford galaxy, er like stor. Liker både utseende og plassen i den. Sikkert noen som kan komme på hva den heter.

Volvo er problematisk bare man skal bruke bakovervendt barneseter.. Svigerfar har en xc70 (tror jeg), nyere modell.. Og når vi fikk trøkka barnesetet inni, så var det ikke mye plass til personen foran å sitte på :P 

du tenker ikke på 806 da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Raksha skrev:

Siden soniser vet alt. Tips til bil? Vi har nå Huyndai h1 og den er for tørst. Altfor tørst. Vi ønsker å gå ned på drivstoffforbruk og dermed også litt på plass. Må ha bakseter og størst mulig bagasjerom og være mulig å finne på bruktmarkede til under 70 000,-  mission impossible? Eller? 

 

Vi har en renault megane stasjvogn som jeg bruker å pendle til jobb med.Den harvært utrolig driftsikker. Vi har en 2006 modell og har hatt i ca 4 år uten store problemer. Den har god plass. (Plass til 2-3 barneseter avhengig av størrelse) og vagasjerommet er veldig godt å behagelig. Har et bur på 60*90 inni og er vel ca 80 cm i høyden. Da er det fortsatt litt plass igjen til andre ting. Har også som en av få stasjonsvogner plass til variocage xxl dobbelbur. 

Bilen er billig på markedet og vanvittig billig i drift. Gennomsnittsbruken er 0,45 men havner ofte under dette. Å så bruker den diesel som jo også er litt billigere?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig elsker jeg den litt dyrere volvoen vår. Xc90! Svæææær plass bag. Får plass til bur som er 114 cm i bredden og vi får alltid med oss der vi trenger og litt til (med takboksen?)

God plass i baksete. Fullt mulig å sitte behagelig mellom to barneseter bak. Men som sagt. Litt dyrere alternativ da☺

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pixie skrev:

Oslo

Om fargen er ok får du mye for pengene her! Reg.reim er bytta, EU-kontroll tas før overlevering, godt utstyrt og servicehistorikk.

Åh, den var sånn at jeg lurer på om ikke vi skal kjøpe den... Vi har en Peugeot 206 fra 1998 som stopper av og til. Veldig ugreit når motoren slår seg av på motorveien i 110... :lol: Det skjer akkurat så sjelden at det går an å kjøre den, men den er så gammel at det ikke er verdt å legge noe penger i å fikse den, egentlig. Jeg har en følelse av at det er bensininnsprøytningen til motoren som ikke virker helt som den skal, men er det noen måte jeg kan finne ut av det selv, med litt hjelp fra en hobbymekaniker?

Dere, vi driver og ser på lampe til over spisebordet. Jeg er veldig revet mellom denne

s-l500.jpg

og denne

7024081026219_1.jpg?width=1030&height=47

 

Nr 1 er SUPERKUL, men jeg tror kanskje den blir litt for steampunk... :P Nr 2 har vi faktisk sett live, og den er veldig fin, og passer inn med veldig mange forskjellige stiler. What thinks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MarieR skrev:

@Tinkie Den første - råstilig! :D Men det kommer kanskje litt an på hvor godt den vil passe inn, sånn sett er nr. to kanskje mer brukervennlig :P

Venter på beskjed om jeg skal være sjåfør til flyplassen i dag eller ikke...

Ja, sant? Dødskul! Vi hadde først tenkt å ha betong på deler av stuemøblementet, men så innså vi at det ble for tungt, så vi kjører grå strukturmaling som ser ut som betong istedet... Så da er jeg ikke like sikker lenger på om den vil passe inn. Derfor er det tryggere å gå for nr 2, for den er jo også industriell i stilen, men krever ikke like mye av omgivelsene :P Kanskje vi rett og slett må vente med å bestemme oss til vi har fått stuemøblementet på plass og ser hvordan det faktisk blir seende ut... Æsj, jeg vil bestille ! :lol: 

 

Edit: 

Denne kikket jeg også på - den kan vi faktisk få til å lage selv... Hmm.

il_570xN.803948338_6swg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, *Kat84* skrev:

 

@Lunatic får en god klem også :hug:
Jeg vet hvordan det der er. Rettere sagt hvordan det er med familie som bare drar deg ned. Som jeg skrev i mars-tråden så var jeg så utrolig sliten etter bare en måned av å hele tiden bli spurt hvem som sender SMS, hvem som ringer, hva jeg gjør på PC'en, hva jeg skal bruke penger på... Til slutt så havnet jeg på sånn gjestgiveri som NAV betaler nå. Jeg måtte bare komme meg ut, for jeg kjente depresjonen lurte seg innpå igjen, og alt irriterte meg.... 
Hvis du vil snakke ut og lufte ting så send meg en mld. Jeg vet hvordan det er når familie ikke er de som bygger en opp. 

Jeg leste hva som hadde skjedd med deg og. Det er jo helt utrolig at folk klarer å oppføre seg sånn... Jeg skal ikke si så mye om hva jeg mener om han mannen din, men han høres helt ærlig ganske idiotisk ut. Du har det nok bedre alene :) Kjenner jeg meg selv rett så hadde jeg i hvert fall ikke klart å gå tilbake til en fyr som utsatte meg for sånt, og heller ikke når hele slekta hans var såpass imot meg når det først ble uenigheter..

Og det kan nok hende det plinger inn en melding etter hvert. Trenger å lufte tanker litt innimellom. :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Belgerpia skrev:

Volvo er helt ubrukelig som familie bil om du har hund som er større enn en chihuahua. Eller synes det er greit å brette sammen bikkja i et altfor lite bur. Dessverre.  Jeg elsker Volvo. De er forøvrig ganske dyre å vedlikeholde også. 

Peugeot har en modell som er stor og god. Husker ikke hvilken,  men kan finne ut. Den ser omtrent ut som ford galaxy, er like stor. Liker både utseende og plassen i den. Sikkert noen som kan komme på hva den heter.

Peugeot 807 du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nede i Flekkefjord igjen. Kom frem litt før 8 igårkveld og reiser i 10tiden i morgen formiddag. Mamma, pappa og storebrødrene mine er bortreist, så da reiste jeg ned for å være hundepasser og "barnevakt" for lillebror. Han er 13, og hadde fint klart seg alene en helg, men vil ikke gi han ansvaret for hundene. Så da reiste jeg likegodt ned :) 

Jeg er snørrete og sår i halsen, og føler meg ikke på topp. Håper det gir seg før onsdag, for da har vi praktiskmuntlig eksamen! Utrolig nervøs, men hååper det går bra! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med eksamenslesingen @laikamor.

Jeg er svårtstartat idag - hadde planer om å komme meg ut på lang tur med pelsvesenet, men så er været usamarbeidsvillig. Blir vel langtur etterhvert uansett. Meldt meg på en sånn 10 mil i april sak, går nok langt mer enn 10 mil på en mnd, men morsomt å se hvor langt det blir hvis jeg måler alle langturene. 

Nå er det en ekstra kopp kaffe før jeg gjør noe mer..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag må jeg ut og gå altså. Logget ingenting i endomondo i går, selv om jeg sikkert gikk mer enn nok, men har ikke Endomondo fått det med seg så teller det ikke :o:lol:  Dumme meg har meldt meg på 10 mil i april, så da er det bare å ut å gå med seg, satse på at lillemor vil sitte i vogn, ellers tar det veeeeldig lang tid å gå mer enn 500 meter. :lol: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

I dag må jeg ut og gå altså. Logget ingenting i endomondo i går, selv om jeg sikkert gikk mer enn nok, men har ikke Endomondo fått det med seg så teller det ikke :o:lol:  Dumme meg har meldt meg på 10 mil i april, så da er det bare å ut å gå med seg, satse på at lillemor vil sitte i vogn, ellers tar det veeeeldig lang tid å gå mer enn 500 meter. :lol: 

 

Det er jo ikke mer enn 3,5 km om dagen, og det er jo overkommelig - så det trenger man da ikke være dum for å melde seg på :D 

Jeg har lyst på peanøttsmør... Men det har jeg ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Det er jo ikke mer enn 3,5 km om dagen, og det er jo overkommelig - så det trenger man da ikke være dum for å melde seg på :D 

Jeg har lyst på peanøttsmør... Men det har jeg ikke... 

Nei i utgangspunktet ikke dumt, men må  jo logge ting da - ellers er jeg like langt :lol:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raksha skrev:

Nei i utgangspunktet ikke dumt, men må  jo logge ting da - ellers er jeg like langt :lol:

 

Som meg - gåinga er ikke problemet, logginga er :) Ble 5,8 km i går. Mens jeg idag håper å få gått litt lengre... om jeg bare kommer meg opp fra sofaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tittet gjennom alt av album jeg har på pcen og minnebrikken, og totalt har jeg 8 valpebilder av Nemi når hun er mellom 8-9 uker gammel, og dermed et bilde av henne som 6 mnd. Resten er fra hun er 2 år og eldre. :pinch: Ja, jeg kan angre på at jeg ikke var så ivrig med kameraet nå ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Turb skrev:

Som meg - gåinga er ikke problemet, logginga er :) Ble 5,8 km i går. Mens jeg idag håper å få gått litt lengre... om jeg bare kommer meg opp fra sofaen

Ikke sant. Bør finne fitbiten min, for den gjør ting litt mer loggbart. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...