Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Guest *Kat84*
2 timer siden, JeanetteH skrev:

...fikk jeg akutt savn etter badekar. 

Og siden du sa det så fikk jeg plutselig enda flere krav til det stedet jeg evt skal leie. Takk for den liksom! :P 

 

1 time siden, Pixie skrev:

Gud bedre så teit Uno er når vi møter andre hunder... skulle tro han aldri så andre liksom, bare helt tulling og skal leke og trekker i selen som en real husky... Bare spinnvill og intens. Jeg blir så flau, de må jo tro vi ikke prøver å oppdra ham i det hele tatt :icon_redface:

Han er vel omtrent like gammel som Sjef, er han ikke? 
Har samme problemet med ham for tiden. 
Hvis de vi møter er rolige og overser ham, så holder det at jeg bare tar litt forsiktig i halsbåndet slik at han merker at jeg er borti og sier neeeeeeiiiii. 
Hvis vi treffer andre som tøffer seg eller trekker mot han så er han i full lekemodus med en gang! Og alt etter hvilket underlag det er så blir han litt komplisert å holde igjen kan du si. Må finne noe å distrahere ham med, men jeg glemmer det ut fra gang til gang. Tenkte en liten pipeleke som han ikke får se. 

37 minutter siden, Pixie skrev:

Så sliten...

Uno makulerer leker raskere enn jeg finner penger til å erstatte dem. Håper han ikke rakk å spise noe stuffing.

Sånn er det her også. Han har hatt denne siden dagen etter jeg hentet ham. Den varer enda. Men alt annet er ødelagt. Jeg kjøpte samtidig noe som lignet på denne her, bare mye tykkere og fastere. Den varte helt til valpetenna var falt ut og han oppdaget at han faktisk kunne bruke tenna til å rive i stykker ting :pinch:
Etter det har jeg prøvd en sånn flat og fast sak på Buddy. Tettvevde tråder, og så hardt stuffet at den ikke kunne bøyes. Skulle være så holdbart at. Den varte i 30 minutter så var sømmene åpnet og fyllet var i ferd med å bli spist. 

Så jeg har vært inne på Buddy og spurt etter det mest holdbare de hadde. Da viste de meg enn sånn der jordklodeball. Husker ikke hva den heter heller :P Men det lukter av peppermynte. Jeg spurte om den var Beauceron-sikker. Den var utviklet for å tåle ALT. Jaja... Vi får nå se på det. Til den prisen så bør den holde. Den var såpass dyr at jeg kjøper den ikke på en stund. Jeg er jo så heldig at jeg må ha den største. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
10 timer siden, Siri skrev:

Man får som fortjent, vet du :aww:

Med tanke på at 9 av 11 i NM for kroppsbygging og fitness ble tatt for doping, så er det kanskje ikke så utrolig :D

Fy søren for et vakkert vært altså... tror kanskje jeg må ta lunchen utendørs i dag :D 

Pluss de som nekta å avlegge dopingdest :lol:

5 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg har samlet inn 22 arbeidsbøker. Rundt hundre oppgaver som skal rettes pr bok. Kan noen ta livet av meg?

Jeg glemte å sette maks antall sider på en innlevering jeg... Til mitt forsvar er det 5. trinn. Hvor lange fortellinger kan 5. klassinger skrive liksom? Det ble gode fortellinger da, det skal de ha, men jeg vet hva jeg skal gjøre i helga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Pixie skrev:

Så sliten...

Uno makulerer leker raskere enn jeg finner penger til å erstatte dem. Håper han ikke rakk å spise noe stuffing.

Å kjøpe stuffede leker er bare tøys, altså.... Et par utbrukte sokker, stapp den ene ned i tåa på den andre, slå en knute - vips hundeleke :) Gjentas ved behov. Kommer seg overraskende fint gjennom fordøyelsessystemet også :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Krutsi skrev:

Hmm.. Da må du finne bare noen som er interessert å bruke Trymmelymmen og selge noen sæddråper :aww: 

Tror ingen trodde deg lell :lol: 

Jo @Snøfrost gjorde og da fikk jeg dårlig samvittighet! Jeg er skikkelig dårlig på aprilsnarrer :lol:

Sånn jeg kjenner staffemiljøet så klarer jeg sikkert å rundlure noen til å ville bruke HD C hunden med lavt stoffskifte og dårlige øyer :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Gud bedre så teit Uno er når vi møter andre hunder... skulle tro han aldri så andre liksom, bare helt tulling og skal leke og trekker i selen som en real husky... Bare spinnvill og intens. Jeg blir så flau, de må jo tro vi ikke prøver å oppdra ham i det hele tatt :icon_redface:

Det hørtes kjent ut du!    :P:P:PÅ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Gud bedre så teit Uno er når vi møter andre hunder... skulle tro han aldri så andre liksom, bare helt tulling og skal leke og trekker i selen som en real husky... Bare spinnvill og intens. Jeg blir så flau, de må jo tro vi ikke prøver å oppdra ham i det hele tatt :icon_redface:

Du er ikke alene. Pigg kan klikke også står han å uler etter dem når de har gått forbi - tenk at de ikke ville hilse :o Prøvd å fortelle ham at ingen vil hilse når han hoppebjeffeknurrerpiper på dem. Pigg mener jeg er teit og ikke skjønner noe. Han er så tenåring nå at det gjør vondt. Han har faktisk noen ganger styrtet inn i buret sitt og slamret igjen døra :o 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stine skrev:

Jo @Snøfrost gjorde og da fikk jeg dårlig samvittighet! Jeg er skikkelig dårlig på aprilsnarrer :lol:

Sånn jeg kjenner staffemiljøet så klarer jeg sikkert å rundlure noen til å ville bruke HD C hunden med lavt stoffskifte og dårlige øyer :lol:

 

Jeg var usikker.  Vurderte å slenge på noe om at jeg vurderte avliving istedet for keisersnitt på Denali, men fant ut at det ble.for ille om du skrev sant... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært å kjøpt sykkel til poden.  DBS intruder , ny pris 2899,- 

Fikk den for 500,- av  noen folk med litt eldre tvillingutter som hatet å sykle. De hadde et enormt hus med utsikt over hele byen , så det var vel litt mer naturlig for dem å kjøpe dyre sykler og selge de billig nesten ubrukt enn det ville vært for meg :P

Den ene gummien (?) på sykkelhåndtaket er litt slitt , så den kjøper jeg ny i morgen.  Ellers er den omrent som ny .

Ask hadde aldri fått så bra sykkel hvis jeg hadde insistert på å kjøpe ny i butikk :P

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Turb skrev:

Han er så tenåring nå at det gjør vondt. Han har faktisk noen ganger styrtet inn i buret sitt og slamret igjen døra :o 

:teehe:

Enkelte vokser det aldri av seg... Når jeg hysjer på Aragon mange nok ganger når han varsler at det er en flue eller en fugl utenfor vinduet så kan han finne på å løpe i buret han også og dra igjen døra! 
Og kjenner han fortsatt på lysten til å varsle etter det, så går han i buret først for SÅ å sette i gang. 

Med den selvkontrollen der burde det vært mulig å ti helt still, men nei. Ikke aktuelt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av hundepasser at Toddy ikke roet seg :blink::blink: Det har aldri skjedd før . Han er like trygg der som hjemme. 

Jeg lurer på om det er strongholden som plager han.  Håper ikke han reagerer allergisk! :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunen min kom lavest ut i kommune-rangeringen. 428. plass. Sikkert en av de vakreste kommunene i landet, men det kommunale og det administrative er ikke til å skryte av. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Stine skrev:

Jo @Snøfrost gjorde og da fikk jeg dårlig samvittighet! Jeg er skikkelig dårlig på aprilsnarrer :lol:

Sånn jeg kjenner staffemiljøet så klarer jeg sikkert å rundlure noen til å ville bruke HD C hunden med lavt stoffskifte og dårlige øyer :lol:

 

Hehehehe jeg er også dårlig på slikt egentlig.. Eller, god hvis jeg går inn for det, men jeg orker som regel ikke..

ei på jobb mente jeg skulle fake at vannet mitt gikk, men jeg var redd for at det ble for mye styr til de gamle damene :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pringlen skrev:

Å kjøpe stuffede leker er bare tøys, altså.... Et par utbrukte sokker, stapp den ene ned i tåa på den andre, slå en knute - vips hundeleke :) Gjentas ved behov. Kommer seg overraskende fint gjennom fordøyelsessystemet også :P

Brukte sokker er enda mer populære. Spesielt hvis de er brukt av tenåringsgutt :D:x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, *Kat84* skrev:

:teehe:

Enkelte vokser det aldri av seg... Når jeg hysjer på Aragon mange nok ganger når han varsler at det er en flue eller en fugl utenfor vinduet så kan han finne på å løpe i buret han også og dra igjen døra! 
Og kjenner han fortsatt på lysten til å varsle etter det, så går han i buret først for SÅ å sette i gang. 

Med den selvkontrollen der burde det vært mulig å ti helt still, men nei. Ikke aktuelt :P 

Han gjør det samme hvis jeg er ustrategisk når jeg finner fram klosaksa - så sitter han å skuler på meg... Han kan også finne på sånne fine ting som å klype meg i armen for å få igang lek. Blir jeg sur knøvler han hodet under haka mi og lager koselyder - Ikke bli sint a muttern - jeg er glad i deg altså ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg var usikker.  Vurderte å slenge på noe om at jeg vurderte avliving istedet for keisersnitt på Denali, men fant ut at det ble.for ille om du skrev sant... 

Det er så kjipern tilfelle sånt er sant :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Turb skrev:

Du er ikke alene. Pigg kan klikke også står han å uler etter dem når de har gått forbi - tenk at de ikke ville hilse :o Prøvd å fortelle ham at ingen vil hilse når han hoppebjeffeknurrerpiper på dem. Pigg mener jeg er teit og ikke skjønner noe. Han er så tenåring nå at det gjør vondt. Han har faktisk noen ganger styrtet inn i buret sitt og slamret igjen døra :o 

Pelsballen her har også begynt å knurre og boffe fra langt nedi magen. Var ikke så lenge siden noen gikk forbi og mumlet noe om sint hund :icon_redface:  det er da man har lyst og si: jammen han er bare leken og veldig snill:innocent: ... men det høres veldig klisjé aktig ut.

Så vi bare prøver og overse andre hunder I bånd  og distrahere han. Lettere sagt enn gjort. Morro med unghund  ja! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden soniser vet alt. Tips til bil? Vi har nå Huyndai h1 og den er for tørst. Altfor tørst. Vi ønsker å gå ned på drivstoffforbruk og dermed også litt på plass. Må ha bakseter og størst mulig bagasjerom og være mulig å finne på bruktmarkede til under 70 000,-  mission impossible? Eller? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Siden soniser vet alt. Tips til bil? Vi har nå Huyndai h1 og den er for tørst. Altfor tørst. Vi ønsker å gå ned på drivstoffforbruk og dermed også litt på plass. Må ha bakseter og størst mulig bagasjerom og være mulig å finne på bruktmarkede til under 70 000,-  mission impossible? Eller? 

 

Passat! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Siden soniser vet alt. Tips til bil? Vi har nå Huyndai h1 og den er for tørst. Altfor tørst. Vi ønsker å gå ned på drivstoffforbruk og dermed også litt på plass. Må ha bakseter og størst mulig bagasjerom og være mulig å finne på bruktmarkede til under 70 000,-  mission impossible? Eller? 

 

Hiace.. Vi betalte 45 000kr for vår.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...