Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Akkurat nå, Pixie skrev:

Dag tre med møkkavær, og Uno begynner å bli sliiitsom. 2 grader og regn betyr innedag ifølge matmor og matfar, han er IKKE enig. I morgen må jeg nok jogge med ham tror jeg!

Om Uno begynner å bli slitsom, så er det vel bedre å ta på seg regntøy og komme seg ut en tur da. Man tørker jo når man er inne igjen, hunden skal jo ikke svi for det :) 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmealeine lørdagsmiddag idag var semulegrynsgrøt med masse kanel,sukker,rosiner og smør :drool: Tror jeg er ferdig med bordplanen til bryllupet og tidsplanen. Mangler bare svar fra 2 stk, men fristen er imorra. Har noen kanskje, men de har litt åpen frist pga div ting. Ca ferdig med å fordele kakebaking og :P Så nå skal det bli greit å ta en tur opp på onsdag å finne bildesteder, snakke med cateringen og la C sjekke kirka og lokalet. Mamma og pappa er på vei opp idag med ene tanta mi, så det bøir folksomt hos den tanta vi skal bo hos nnår vi kommer og.

Heldigvis har vi rom i stabburet, så vi kan trekke oss litt unna hvis det blir nødvendig :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tricolor skrev:

Vi gir opptil 8 i døgnet til de gamle i perioder med mye smerter, men det er ikke å anbefale over lengre tid. 2 tabletter á 500 mg 3 ganger i døgnet er normaldoseringen. Vi prøver å la det gå minst 4 timer mellom hver dosering. Jeg har opplevd dødsfall på grunn av paracetamolforgiftning, så jeg har respekt for medikamentet.

Jeg bruker Voltarol mot revmatiske smerter. Tar de et kvarter før mat, da får jeg ikke magesmerter av de.

Oida? Men da må man vel ha tatt ganske store doser? 

Jeg heiv innpå nr 4 for et par-tre timer siden, men nå er det vondt igjen, så da kan jeg vel konkludere med at de ikke funker lenger :no: Jeg har aldri vært plaget med noe som helst over lengre tid og kjenner at jeg begynner å bli smått bekymra...

Sånn ellers har jeg hatt en super dag da. Samboern ble med på tur i sola, var ute i to timer. Så kjøpte vi oss grill og utebord og kosa oss ute med årets første grillmat og en kald cider :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kaninungepar nr 2 reist. Blåmann var med for å sjekke at alt gikk riktig for seg. :wub: 

13118902_10156946358750171_7664097469370

 

 

Forøvrig blir jeg veldig glad når jeg hører folk som ikke snakker dårlig om partner/xpartern foran/med barna. Jeg har motsatt erfaring, og det var dritkjipt, spesielt siden han det gjelder døde og ikke kunne forsvare seg. Jeg var ganske gammel før jeg fikk virkelig sagt i fra at jeg ikke var interessert i å høre dritt om pappaen min konstant. 

 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Hjemmealeine lørdagsmiddag idag var semulegrynsgrøt med masse kanel,sukker,rosiner og smør :drool: Tror jeg er ferdig med bordplanen til bryllupet og tidsplanen. Mangler bare svar fra 2 stk, men fristen er imorra. Har noen kanskje, men de har litt åpen frist pga div ting. Ca ferdig med å fordele kakebaking og :P Så nå skal det bli greit å ta en tur opp på onsdag å finne bildesteder, snakke med cateringen og la C sjekke kirka og lokalet. Mamma og pappa er på vei opp idag med ene tanta mi, så det bøir folksomt hos den tanta vi skal bo hos nnår vi kommer og.

Heldigvis har vi rom i stabburet, så vi kan trekke oss litt unna hvis det blir nødvendig :P

Med skikkelig bondebryllup så skal vel gjestene følge dere til sengs, og bre over dere!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Med skikkelig bondebryllup så skal vel gjestene følge dere til sengs, og bre over dere!

:lol: Det skal dem da få lov til, blir nok ikke mye action uansett med 3 bikkjer og en brud som ikke er vandt til å drikke vin, kanskje greit noen følger meg til sengs og brer over meg :teehe:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang foreldre og ekser. Da mine gikk fra hverandre fikk ikke jeg og broren min med oss noe som helst av krangling og uenigheter mellom dem. Nå i ettertid vet jeg at det ikke gikk så fredelig for seg som vi trodde, men jeg er evig takknemlig for at vi ikke ble utsatt for det da vi var såpass unge. 

Jeg har jo fått vite mer i voksen alder om hvorfor det ble som det ble, og ikke alt har blitt sagt i en god tone, men jeg forstår jo at det er mye følelser i bildet og kanskje litt bitterhet til tider. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Skjønner jeg godt :wub: Skal ikke si at jeg har tre kliss like unger? :lol: 

 

Det er dårlig gjort når jeg akkurat har flytta fra 90 til såvidt 50 kvadrat, og ikke engang føler jeg har plass til tingene mine! Lag et par nye når jeg gir opp å plassere ting her inne, så kommer jeg og henter! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Stine skrev:

Nostalgitv med "full house" og nå "pizzagjengen" hvor en jæskla ung Castle spiller :)

Nå fikk jeg også lyst til å se pizzagjengen, hvor ser du det?

 

Venter på email fra klubben, sakene til årsmøtet skal komme i dag har jeg hørt. Utålmodig nysgjerripeter...

 

Været er ikke noe å skryte av her heller, ser ut til å være noe bedre nå enn tidligere, så kanskje en får lette på rævva litt før middag? Evt ta det i morgen, deilig med en helt slapp dag også.Får se hva det blir til.

Så har jeg tatt kontakt med en svenske som planlegger et kull om 6-8 mnds tid (dvs løpetid da). Veldig interessant å følge med på en ny rase, selv om jeg tror det blir for tidlig for oss med en maskott så fort. Men vi får se. Foreløpig bare holder jeg kontakten og lærer litt mer om rasen. Er jo ikke sikkert den passer så godt som det virker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Er det bare meg som synes at TVNorge er ekstremt lite kreative i film-valgene sine? Jeg er drittlei av Pirates of the Caribbean og Politiskolen! :gaah:

Drittlei av Pirates of the caribbean!?!? :blink: Jeg gleder meg til filmen ikveld :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Nå fikk jeg også lyst til å se pizzagjengen, hvor ser du det?

 

Venter på email fra klubben, sakene til årsmøtet skal komme i dag har jeg hørt. Utålmodig nysgjerripeter...

 

Været er ikke noe å skryte av her heller, ser ut til å være noe bedre nå enn tidligere, så kanskje en får lette på rævva litt før middag? Evt ta det i morgen, deilig med en helt slapp dag også.Får se hva det blir til.

Så har jeg tatt kontakt med en svenske som planlegger et kull om 6-8 mnds tid (dvs løpetid da). Veldig interessant å følge med på en ny rase, selv om jeg tror det blir for tidlig for oss med en maskott så fort. Men vi får se. Foreløpig bare holder jeg kontakten og lærer litt mer om rasen. Er jo ikke sikkert den passer så godt som det virker heller.

Tror det var tv2 humor eller noe sånt :) Spennende med kanskje ny rase da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Tonje skrev:

Oida? Men da må man vel ha tatt ganske store doser? 

Mja, ikke nødvendigvis. Man skal ta mer enn maks døgndose såklart, men paracetamol er ganske toksisk, og motgifta man har er bare effektiv om det gies tilstrekkelig tidlig etter inntaket, det er ikke mange timene man har på seg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stine skrev:

Tror det var tv2 humor eller noe sånt :) Spennende med kanskje ny rase da!

Artig å lære om rasen, uansett om det blir et individ her eller ikke noen gang :)

Har bøker om dachs også, for en sånn en vurderes også som fremtidig maskott :aww:  (standard strihår i tilfellet)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Annik skrev:

Det er dårlig gjort når jeg akkurat har flytta fra 90 til såvidt 50 kvadrat, og ikke engang føler jeg har plass til tingene mine! Lag et par nye når jeg gir opp å plassere ting her inne, så kommer jeg og henter! :lol: 

Deal :D Skal beholde en han og en hun (om det er), så blir garantert flere. 

 

Da har lillemor fått storjenteseng. Veeeldig spent på om hun blir sovende på madrassen på gulvet i natt eller om hun vil sove i senga si. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Raksha skrev:

Da har kaninungepar nr 2 reist. Blåmann var med for å sjekke at alt gikk riktig for seg. :wub: 

13118902_10156946358750171_7664097469370

En sånn må jeg ha når jeg kommer til det punktet at jeg ikke kan ha hunder mer :wub:

1 time siden, Raksha skrev:

Forøvrig blir jeg veldig glad når jeg hører folk som ikke snakker dårlig om partner/xpartern foran/med barna. Jeg har motsatt erfaring, og det var dritkjipt, spesielt siden han det gjelder døde og ikke kunne forsvare seg. Jeg var ganske gammel før jeg fikk virkelig sagt i fra at jeg ikke var interessert i å høre dritt om pappaen min konstant. 

Jeg tenker det gjelder uansett, jeg, egentlig, enten det er skilsmisse eller ikke. Jeg syntes det var fryktelig å høre på når mamma snakket så stygt om pappa rett som det var. OK - han var vel ikke helt perfekt da, kanskje, men jeg synes ikke det er særlig hyggelig når folk snakker stygt om hverandre enten de er gift, samboere eller skilt... komme med slike små stikk stadig vekk, særlig i påhør av andre, utenforstående... 

Har jeg spist middag (hjortekjøttdeig i tomatsausaktig saus :aww: med spaghetti til - og den spaghettien lå i en pakke som var åpnet fra før - og det er veldig teit å ta ut slike pakker uten å sjekke hvilken ende som er åpen... det ble tusen-og-en-plukk-opp :aww:), har båret ned masse kasser med diverse utstyr til briardklubben som noen skal komme og hente i morgen, også har jeg sittet lenge og lest på en ny bok, drukket kaffe og spist sjokoladecroissanter - og bare kost meg :). Jeg simpelthen elsker å sitte inn og lese når det regner ute :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Dag tre med møkkavær, og Uno begynner å bli sliiitsom. 2 grader og regn betyr innedag ifølge matmor og matfar, han er IKKE enig. I morgen må jeg nok jogge med ham tror jeg!

Mine bikkjedyr har alle nektet meg å ha innedager  :aww:  Selv whippeten vil ut, uansett vær (ikke storm vel og merke, men da blir det kun kort kort tur) :blink: Trodde ikke det var det som sto i rasestandaren  :icon_confused::P

Lite som er så godt som å komme hjem etter en tur i dritt vær. Noe varmt i koppen, film på tv og tykt teppe i sofaen :ahappy: Helt perfekt blir det med en varm skillingsbolle til alt det andre :ahappy:  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå tror jeg at jeg skal ta med meg Decoy ut og rusle en tur bare oss to. Bris har vært på NRH-trening, så da kan Decoy få litt alenetid med matmor. Rolig rusletur med hund i flexi høres behagelig ut (i alle fall når hunden er ganske veloppdragen). Jeg har vært figurant for blant annet en hvit gjeterhund som syns jeg er supermorsom og at jeg fungerer fint som bremse, og en svær langhårsschæfer som bruker LITT kraft i lekinga. Har ikke armer igjen, og er mørbanka i resten av kroppen. :lol: Morsomt å være figurant da, og jeg elsker jo å leke med store hunder. :ahappy: Eller, jeg elsker å leke med hunder. Punktum. :P 

Bris blir belønna av favorittfiguranten sin. :ahappy:  Og apropos Bris, så har hun endelig fått løpetid. Da blir det tur til Umeå om to uker. :D 

13139090_10153979647565630_5002864769899

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Om Uno begynner å bli slitsom, så er det vel bedre å ta på seg regntøy og komme seg ut en tur da. Man tørker jo når man er inne igjen, hunden skal jo ikke svi for det :) 

Han har fått turer altså, hadde bare ikke fått langturen sin. Men nå har han det også, matmor kvinna seg opp og tak ham med på joggetur. Matfar hadde fotball å se på. Det sludda og regna hele turen, nå snør det.

Jeg er for feit for regnbuksa mi :icon_redface:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

 

En sånn må jeg ha når jeg kommer til det punktet at jeg ikke kan ha hunder mer :wub:

Jeg tenker det gjelder uansett, jeg, egentlig, enten det er skilsmisse eller ikke. Jeg syntes det var fryktelig å høre på når mamma snakket så stygt om pappa rett som det var. OK - han var vel ikke helt perfekt da, kanskje, men jeg synes ikke det er særlig hyggelig når folk snakker stygt om hverandre enten de er gift, samboere eller skilt... komme med slike små stikk stadig vekk, særlig i påhør av andre, utenforstående... 

Har jeg spist middag (hjortekjøttdeig i tomatsausaktig saus :aww: med spaghetti til - og den spaghettien lå i en pakke som var åpnet fra før - og det er veldig teit å ta ut slike pakker uten å sjekke hvilken ende som er åpen... det ble tusen-og-en-plukk-opp :aww:), har båret ned masse kasser med diverse utstyr til briardklubben som noen skal komme og hente i morgen, også har jeg sittet lenge og lest på en ny bok, drukket kaffe og spist sjokoladecroissanter - og bare kost meg :). Jeg simpelthen elsker å sitte inn og lese når det regner ute :)

Elsker evnen du har til å kose deg sånn i eget selskap. Og du har all grunn til det :D 
Jeg er også sånn selv, og jeg skulle gjerne ha vært på besøk over en kaffe og en sjokoladecroissant kjenner jeg :drool:


Her har det bøttet ned i strie strømmer så det har vært små innskjøer og bekker over alt. Gjørmehøl rett og slett, kan ikke kjøre vanlig bil ut til hovedveien en gang. Men, i dag er det opphold og etterpå skal hundene og jeg ut med firehjulingen og burne.
Men først yoga, som en avslutning på min lørdags-spadag. Og så blir det vel å lese i boka min her også etterhvert. Deilig lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kelpiemind skrev:

Elsker evnen du har til å kose deg sånn i eget selskap. Og du har all grunn til det :D 
Jeg er også sånn selv, og jeg skulle gjerne ha vært på besøk over en kaffe og en sjokoladecroissant kjenner jeg :drool:

Det er LETT å kose seg i eget selskap vøtt :lol:, men jeg skulle gjerne hatt selskap av deg altså!!!  Også kunne vi avsluttet med et glass vin sånn utpå kveldingen :D

Akkurat nå, Kelpiemind skrev:

Her har det bøttet ned i strie strømmer så det har vært små innskjøer og bekker over alt. Gjørmehøl rett og slett, kan ikke kjøre vanlig bil ut til hovedveien en gang. Men, i dag er det opphold og etterpå skal hundene og jeg ut med firehjulingen og burne.
Men først yoga, som en avslutning på min lørdags-spadag. Og så blir det vel å lese i boka min her også etterhvert. Deilig lørdag!

Høres egentlig ut som en helt grei dag, til tross for regn og gjørme :D

Nå skal jeg lese litt mer i boka mi, tror jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...