Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

11 timer siden, Tonje skrev:

Sikkert flott der altså, men det blir ikke mer vestlandet på meg når vi flytter herfra. Føler oss mer hjemme på andre sida av landet :) 

Akkurat nå vurderer jeg å hive innpå paracet, men 6 stk om dagen er litt i overkant eller? Forbanna nakke..

Vi gir opptil 8 i døgnet til de gamle i perioder med mye smerter, men det er ikke å anbefale over lengre tid. 2 tabletter á 500 mg 3 ganger i døgnet er normaldoseringen. Vi prøver å la det gå minst 4 timer mellom hver dosering. Jeg har opplevd dødsfall på grunn av paracetamolforgiftning, så jeg har respekt for medikamentet.

Jeg bruker Voltarol mot revmatiske smerter. Tar de et kvarter før mat, da får jeg ikke magesmerter av de.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

9 timer siden, Krutsi skrev:

Null stress å komme være den "inngiftende" parten i forholdet og få gamlingen på laget.. :lol: 

Utrolig hva et glass kars eller fem kan gjøre altså :lol: 

8 timer siden, Krutsi skrev:

edit: og for å si det sånn; jeg ekke SÅ stødig lengre at jeg hadde skrevet så bra hvis jeg hadde hatt i meg 5 kopper karsk :lol: 

Men du VAR så stødig før eller? :lol:

Ikke noe snøvær her, men det regner ganske jevnt for å si det sånn. Må vel få tatt en sykkeltur med bikkjestyret i løpet av dagen kanskje, men akkurat nå frister ikke det så veldig egentlig. Kanskje jeg skal vente til SPA-avdelingen er fylt opp sånn at jeg kan tuppe hundene uti der etter sykkelturen så slipper jeg å dusje dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med regn :D men jeg har lyst til å gå en skikkelig tur, også har jeg ikke støvler lengre... vet ikke hvor regnbuksa er heller.  Er meldt regn i hele dag, så nytter ikke å vente. Også er det jo Casper sine sting på tissen da, siden han er rød I området var vet veldig opptatt av at han ikke skulle slikke og få våteksem. Han har ikke slikket, men antaf han blir våt der når vi går ut.... hvor fort kommer våteksem egentlig?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Utrolig hva et glass kars eller fem kan gjøre altså :lol: 

Men du VAR så stødig før eller? :lol:

Ikke noe snøvær her, men det regner ganske jevnt for å si det sånn. Må vel få tatt en sykkeltur med bikkjestyret i løpet av dagen kanskje, men akkurat nå frister ikke det så veldig egentlig. Kanskje jeg skal vente til SPA-avdelingen er fylt opp sånn at jeg kan tuppe hundene uti der etter sykkelturen så slipper jeg å dusje dem...

Jeg aner egentlig ikke hvor stødig jeg engang var, men jeg må vel innrømme at jeg var ganske så hard en gang i tiden ja :icon_redface: for å si det sånn: jeg håper min kjære datter arver drikkevanene til faren sin og ikke sin mor når hun en gang begynner :whistle: 

man blir muligens bitte litt skadet når man starter drikkekarrieren sin med hjembrent.. For man behøvde da vitterlig ikke å kjøpe sprit på polet :lol::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Jeg aner egentlig ikke hvor stødig jeg engang var, men jeg må vel innrømme at jeg var ganske så hard en gang i tiden ja :icon_redface: for å si det sånn: jeg håper min kjære datter arver drikkevanene til faren sin og ikke sin mor når hun en gang begynner :whistle: 

man blir muligens bitte litt skadet når man starter drikkekarrieren sin med hjembrent.. For man behøvde da vitterlig ikke å kjøpe sprit på polet :lol::lol: 

:lol: Det høres litt ut som starten på min "karriere"... jeg lærte heldigvis etter hvert :lol: Du skal se hun blir en fornuftig dame sånn etter hvert *fnis*. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Celeritas skrev:

Har tatt steget å skiftet fastlege! Håper på at ting blir bedre med den nye, men det må jeg enda vente litt før jeg finner ut av. Uansett veldig godt å ha gjort det, etter å ha gått rundt grøten veldig lenge:)

___

Har nå spist en is og drikker kveldskaffe. Får ikke time til dekk omlegging før fredag til neste uke, så må vel prøve å få det gjort selv i helga om formen er grei. Noen som vet hvor strengt det er i nord når det kommer til skifte innen 1 mai? Får jeg massiv bot om jeg blir stanset 2 mai med piggdekk??

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

 

14 timer siden, Lola Pagola skrev:

Tviler på at du får bot, du får nok bare en advarsel. 

 Man kan få bot jo og det er IKKE billig..Ligger vel på rundt 4000,- tror jeg. Så man gjør lurt i å bytte dekk.... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ida skrev:

Ialle matbutikker. Det står ved bakevarene som Caroline sa :) IKKE kjøp Viking. Da blir det feil. 

Nei, det hadde jeg heldigvis fått med meg. Det var så dyrt at jeg vil gråte. 75 kr for en liten boks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, JeanetteH skrev:

Usjda, men halve eller hele pelsen tatt vil jo hjelpe uansett tenker jeg :) Både for bikkjen og deg :) 

...er Murphy hjemme og for de som ikke har fått det med seg så har hun siden søndag knapt spist eller drukket, og etterhvert kom det også hoste på onsdag. Hun ville ikke gå, ikke spise, ikke ta til seg væske, knurret til de andre hundene osv. 

Vært egentlig på utredning og væske hver eneste dag siden søndag. Antageligvis "bare" en komplisert lungebetennelse som også førte med seg kvalme og oppkast som komplikasjon. Men vært å hentet væske i lungene hennes som blir dyrket, de er nok ferdig på mandag så slipper vi ha henne på forskjellig AB. 

Men det er jeg aller lykkeligst over er at hun spiser og drikker igjen-ish. Men hun er selektiv altså :lol: Salatkylling er gull, fiskeboller er nooooooo, V&H valp og active er Nooooooo, V&H Tasty Lam er godt, div bokser som "alle hunder som er syk elsker" er nooooo. Hun skal tydeligvis bare ha rene produkter :lol:  Ja også ridderost, ridderost er godt. :P Bikkjen får jo viljen sin på alt nå, så blir morro å få henne på normalt kosthold igjen om 2 uker-ish. 

Alle monner drar :ahappy: 

Og så godt at Murphy føler seg litt bedre! Skjønner godt at hun er kresen på hva hun spiser jeg, har man ikke noe særlig matlyst så har man ikke lyst på hva som helst :P 

Sånn apropos det, så har mamma vært og foret meg nå. Hun syns jeg spiser for lite, men jeg har skikkelig ikke matlyst, sånn i tillegg til at jeg er usaklig redd for at stingene i tynntarmen skal gå opp, så da må jeg visst fores. Det kjennes ut som at stingene holder enda, men så har vel strengt tatt ikke maten passert tynntarmen enda heller :P 

Såret væsker også, så hun har vært på apoteket og kjøpt flere plasterbandasjegreier til meg. Litt rart at det væsker såpass nå, det har ikke gjort det tidligere i uka, så jeg må vel en tur til fastlegen på mandag om det ikke gir seg, både for å høre om jeg burde fortsette med antibiotika, og for å forsikre meg om at det ikke er noe å bekymre seg over. Jeg begynner å bli pysete på mine gamle dager :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 2ne skrev:

Såret væsker også, så hun har vært på apoteket og kjøpt flere plasterbandasjegreier til meg. Litt rart at det væsker såpass nå, det har ikke gjort det tidligere i uka, så jeg må vel en tur til fastlegen på mandag om det ikke gir seg, både for å høre om jeg burde fortsette med antibiotika, og for å forsikre meg om at det ikke er noe å bekymre seg over. Jeg begynner å bli pysete på mine gamle dager :aww: 

Ikke pysete, bare mer fornuftig og erfaren :aww:

NÅ skal jeg dra på meg regndress og ta med galskapen på en sykkeltur... NÅ!!!!! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, SFX skrev:

Da er gulvbelegget skåret til. Det måtte gjøres litt her og der på alle fire vegger, for dette huset er bygd uten vater. Det ble skåret litt for mye her og der også, men jeg tror listene vil dekke det. Uansett ligger det sikkert i ro. Jeg orker ikke å begynne med lim nå; jeg har skåret meg i armen og er sulten, så da prioriterer jeg taco. Og plaster.

Jeg har litt godfølelse i magen, da. Jeg har alltid fått høre at jeg er heldig som fikk et så godt hode på toppen av skuldrene, når jeg er så upraktisk. Så da føles det godt å klare selv, og å kunne takke nei til hjelp fordi jeg allerede har gjort det selv. Selv om jeg vet at det kommer ting rundt senere hjørner som jeg ikke klarer alene, eller kanskje ikke klarer å bistå med en gang. Men jeg klarte DETTE. Så da suger jeg på den karamellen, til tacoen er ferdigstekt.

Ja, er det ikke fantastisk deilig når man får til sånne ting? Jeg har aldri følt meg særlig praktisk, så det å for eksempel bygge IKEA-møbel helt alene, er en skikkelgi seier :lol: 

14 timer siden, maysofie skrev:

Å være barn i turbulente samlivsbrudd kan ødelegge mye mer enn man kanskje tror. Jeg er så glad for at vi er gamle nok til å kan velge å stå utenfor det hele denne runden, for det ser virkelig ikke ut til å bli noe mindre turbulent...

Med det i tankene, så har jeg booket meg reserveseng i tilfelle det er full ståhei når jeg kommer nordover i neste uke. Men besteforeldrene mine kommer også på besøk og det føles ikke så greit å eventuelt rømme da. På samme tid vet jeg at jeg ikke har energi eller psyke til å takle slik uro i huset mellom folk man er veldig glade i, selv om det er bare for en helg. Farskens kamp om å være egoistisk og ha dårlig samvittighet eller bare prøve å stå i det for deres del og eventuelt bli fullstendig skakkjørt :| Stevnehelga kommer iallefall til å gå rett vest, men vi skal prøve å kose oss gjennom banene og lære likevel! 

Akkurat nå har vi våget oss ut i stormen og satt oss foran peisen. Å skulle gå langs veien eller ha på seg regnklær var lite vits, for der kom bølgene over kantsteinene og alt man trodde var vanntett åpnet slusene rett inn på huden :lol: 

 

Vet du, det er ikke ditt ansvar å passe på at foreldrene dine oppfører seg og har det bra, så jeg hadde stemt for å rømme hvis du føler at det blir greiere for deg da.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg holde på med nå da, tenkte jeg så glad og fornøyd, og hadde mange morsomme idéer. Kjøre til Stoff og Stil på Tiller for å kjøpe stoff, og så sy meg en overdel eller to? Dra på plantasjen og kjøpe stemorplanter til urnene på verandaen? 

Så kom jeg på at jeg må rette samfunnsfagprøver. 

Download school 1

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mardina skrev:

 

 Man kan få bot jo og det er IKKE billig..Ligger vel på rundt 4000,- tror jeg. Så man gjør lurt i å bytte dekk.... :) 

Ja klart, men de bruker nok mye skjønn der, og siden hun bor i nord, og det har vært snø i hele landet så er det jo ikke helt på jordet å kjøre med vinterdekk.  Men definitivt på grensen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

I dag var det bare såvidt det ble tur på T og B, jeg hadde nemlig på ingen måte lyst i dette været. Men, siden jeg skal jobbe i kveld fortalte samvittigheten meg at i hvert fall Bizi burde få seg en tur.

Og siden junior er så redd han skal gå glipp av noe, så tok jeg på han ullgenser, pakka meg selv inn i boblekåpe, regnkåpe, lue og med ullstillongs, så ble det faktisk for matmor svært så varmt underveis.:ahappy:

Men, begge hundene var storfornøyde. Lillegutt med ullgenser blei ikke våt på kroppen sin engang, så han hadde det så fint så.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Noen trøndere som har en effileringssaks som jeg kan få låne i 2 min i neste uke? Om man ikke vil låne bort så kan man alltids få klippe selv også :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Noen trøndere som har en effileringssaks som jeg kan få låne i 2 min i neste uke? Om man ikke vil låne bort så kan man alltids få klippe selv også :innocent:

Jeg skal sjekke om jeg har ei gammel ei liggende. Om jeg har den enda så kan du få den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og spiser blåbær til lunsj på brygga i Kristiansund. Det er deilig å høre på måkeskrik (jeg elsker måker) og bølgeskvulp :heart: Skal gå en runde før foredragene begynner igjen, for som mange andre her sliter jeg med nakken. Den gjør SÅ vondt! Jeg orker nok ikke hele dagen i dag.. Det er så surt når man først er her og har muligheten til å høre på så mange flinke folk. Samtidig har jeg sett de jeg absolutt ville se (pluss Morten Krogvold som er i morgen), så det er kanskje ikke såååå ille. Byen er uansett ufattelig vakker og været er faktisk ganske fint! :D 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

:lol: Det høres litt ut som starten på min "karriere"... jeg lærte heldigvis etter hvert :lol: Du skal se hun blir en fornuftig dame sånn etter hvert *fnis*. 

Haha jeg har jo blitt voksen og vært helt edru i over 3 år nå :aww: 

kan ha noe sammenheng med graviditet, amming og så bli gravid igjen før man er ferdig med ammingen, men det snakker vi vel ikke så høyt om...? :whistle: 

jeg bør dog ta det VELDIG rolig første festen for å ikke gå på en fjortiss-smell :lol: men alle her kan vel se for seg hvor kul jeg blir i fylla, så det ekke noe stress egentlig :aww::lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hva skal jeg holde på med nå da, tenkte jeg så glad og fornøyd, og hadde mange morsomme idéer. Kjøre til Stoff og Stil på Tiller for å kjøpe stoff, og så sy meg en overdel eller to? Dra på plantasjen og kjøpe stemorplanter til urnene på verandaen? 

Så kom jeg på at jeg må rette samfunnsfagprøver. 

Download school 1

:teehe::teehe:

1 minutt siden, Krutsi skrev:

Haha jeg har jo blitt voksen og vært helt edru i over 3 år nå :aww: 

kan ha noe sammenheng med graviditet, amming og så bli gravid igjen før man er ferdig med ammingen, men det snakker vi vel ikke så høyt om...? :whistle: 

Ja, du hadde jo ikke vett på å knipe igjen, du nei :lol: 

1 minutt siden, Krutsi skrev:

jeg bør dog ta det VELDIG rolig første festen for å ikke gå på en fjortiss-smell :lol: men alle her kan vel se for seg hvor kul jeg blir i fylla, så det ekke noe stress egentlig :aww::lol: 

Tror jeg er glad jeg ikke er DER da *ler*. 

Nå har hundene fått seg en liten sykkeltur - og jeg er alltid litt usikker på hvor langt jeg egentlig kan sykle med dem nå... Willy som gjerne vil så mye, men som har litt dårlig kondis ennå og begynner å bli en eldre herre, og Yasmine som ser ut som om hun skal dø hvert øyeblikk etter bare 1 km... men som er full av F straks vi er hjemme igjen og er klar for mye mer action... *himle* 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Siri skrev:

:teehe::teehe:

Ja, du hadde jo ikke vett på å knipe igjen, du nei :lol: 

Tror jeg er glad jeg ikke er DER da *ler*. 

Nå har hundene fått seg en liten sykkeltur - og jeg er alltid litt usikker på hvor langt jeg egentlig kan sykle med dem nå... Willy som gjerne vil så mye, men som har litt dårlig kondis ennå og begynner å bli en eldre herre, og Yasmine som ser ut som om hun skal dø hvert øyeblikk etter bare 1 km... men som er full av F straks vi er hjemme igjen og er klar for mye mer action... *himle* 

Det er ikke så enkelt å lese disse hundene alltid nei. Pippin er en gammel hund når vi er inne, ligger helst og snorker og reiser seg bare motvillig etter mye masing. Men ute er det jaggu futt i gutten framdeles, langer ut med freske fraspark så gamlemor nesten mister av seg arma. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
36 minutter siden, Krutsi skrev:

Haha jeg har jo blitt voksen og vært helt edru i over 3 år nå :aww: 

kan ha noe sammenheng med graviditet, amming og så bli gravid igjen før man er ferdig med ammingen, men det snakker vi vel ikke så høyt om...? :whistle: 

jeg bør dog ta det VELDIG rolig første festen for å ikke gå på en fjortiss-smell :lol: men alle her kan vel se for seg hvor kul jeg blir i fylla, så det ekke noe stress egentlig :aww::lol: 

Du kommer fort inn i det igjen :lol:
I mellomtiden så får andre super underholdning, så da er et jo greit liksom ;)

Jeg rakk akkurat å gå tur før regnet kom. Skulle ta det litt med ro nå etter flere dager med masse aktivitet, men det dukker opp nye avstikkere å gå på hele tiden så dumme meg klarer jo ikke å holde det jeg lover meg selv. 
Dyra er fornøyde da. Bare de klarer å holde seg rolige neste uke de timene jeg er på jobb så er det greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Lola Pagola skrev:

Spist saritas chicken wrap eller hva nå det heter. Uten kylling såklart. Kjøpte sånn veggis kebabgreier istedenfor. Det var godt, kommer til å kjøpe det igjen. Kebabgreiene altså. Sarita kan få ha det kittet sitt i fred . De sausene var heslige! Marinaden var sånn sett ok, men resten var uspiselig. Fikk det gratis, glad jeg ikke betalte 60 kr for dette, det er det ikke verdt...

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

 

15 timer siden, Ozzy skrev:

Vi betalte 60 kr for det og endte opp med å betale for en middag på McDonalds to timer etterpå :lol:  Rørlegger'n spiser det meste, men det Saritasgreiene fikk han ikke ned. 

Note to self: ikke saritas. Har lyst på indisk til middag, og har lyst på veldig enkel middag. Hadde planer om saus på glass. Blir vel korma fra uncle Ben's, da :P

Synes vi har vært flinke i dag, vi har nemlig vært på Ikea og bare tittet! Altså, nesten bare tittet. Det ble med noe smått hjem, som kjøkkenkniv, men det ble ikke med kommode, garderobeskap, gulvteppe og lenestol hjem. Det så vi bare på. Kjøkkenkniven trengte vi, for den gamle, gode kniven datt i gulvet og demonstrerte for materialteknologene hvordan sprøtt brudd ser ut. Vi fant til og med initieringspunktet, som de nerdene vi er. Knivbladet knakk rett av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, rosinbolle skrev:

 

Note to self: ikke saritas. Har lyst på indisk til middag, og har lyst på veldig enkel middag. Hadde planer om saus på glass. Blir vel korma fra uncle Ben's, da :P

Synes vi har vært flinke i dag, vi har nemlig vært på Ikea og bare tittet! Altså, nesten bare tittet. Det ble med noe smått hjem, som kjøkkenkniv, men det ble ikke med kommode, garderobeskap, gulvteppe og lenestol hjem. Det så vi bare på. Kjøkkenkniven trengte vi, for den gamle, gode kniven datt i gulvet og demonstrerte for materialteknologene hvordan sprøtt brudd ser ut. Vi fant til og med initieringspunktet, som de nerdene vi er. Knivbladet knakk rett av!

Saritas-glassene synes jeg er gode jeg da :) men wrap-kitet har jeg ikke prøvd :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...