Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

1 time siden, MarieR skrev:

Det har snødd, og jeg syns litt synd på de som arrangerer utendørs utstillingi i midt-norge i dag :P

Akkurat nå spekulerer jeg på hva jeg skal ha til middag, og later som om "monsterbedriften" står på bare for ungen sin del :P

Jeg har sett noen ufyselige bilder fra Sunndalsøra. Veldig fristende å gå ut av campingvogna og stille hund når vinduene er dekt av snø! :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg har sett noen ufyselige bilder fra Sunndalsøra. Veldig fristende å gå ut fra campingvogna å stille hund når vinduene er dekt av snø! :P

Jeg har hatt utstillingsabstinenser, men ikke i dag! :lol: 

Meh, bare 4 sesonger av Suits på netflix jo, så nå har jeg ikke mer suits å se på :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Jeg har sett noen ufyselige bilder fra Sunndalsøra. Veldig fristende å gå ut av campingvogna og stille hund når vinduene er dekt av snø! :P

Siterer meg selv etter å ha rettet opp en og/å feil og en tvilsom bruk av preposisjon. :icon_redface:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Er det laktose i crème fraiche? Hvis ja, hva kan jeg bruke til en laktoseintolerant glutenallergiker istedenfor? Skal lage purre og potetsuppe. Den er ikke avhengig av crème fraiche, men blir mye bedre av det. .

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Finnes laktosefri/vegansk crème fraiche. Har ikke prøvd den selv, men vet mange bruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Takk for klemmer!

@SFX Ja, det er utrolig hvor sliten man kan bli av såkalte helt dagligdagse ting...Noen lurer på hvordan jeg får sove om natta når jeg sover så mye ellers også. Det er jo ingen problem, det er jo bare å gå utafor døra en stund det, så er det bare å få lagt seg etterpå. #hundreår#

@Snøfrost Merker ingenting til pillene utover litt uvel og hetetokter de første dagene. Bra med lite bivirkninger, men synd det ikke er noen effekt foreløpig, men legen mente det kunne ha en sammenheng med for lav dose, så derfor ble den økt i går. Jeg nekter å bruke vanlige SSRI p.g.a bivirkningene jeg opplevde sist jeg brukte det i 7 år for 13 år siden, så derfor ble det disse som er nye og skal ha lite bivirkninger, og er veldig interessante synes legen. Nå skal vi prøve mindfullness, det er visst forsket på at det skal fungere, men etter så mange år så er nok legen mer optimistisk enn meg. Men, det er jo bra at han har trua på meg, i hvert fall. Jeg kan jo ikke gi opp helt heller, da har jeg tapt,:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Er det laktose i crème fraiche? Hvis ja, hva kan jeg bruke til en laktoseintolerant glutenallergiker istedenfor? Skal lage purre og potetsuppe. Den er ikke avhengig av crème fraiche, men blir mye bedre av det. .

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Jeg ville forhørt meg om hun tåler laktosefrie produkter (meieriprodukter som selges som laktosefrie) før du benytter det. Min venninne tåler det ikke, hun har kraftig laktoseintoleranse. Vi bruker soyayoghurt eller andre veganske produkter som erstatning om vi lager noe sammen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Elisabeth00 skrev:

Jeg ville forhørt meg om hun tåler laktosefrie produkter (meieriprodukter som selges som laktosefrie) før du benytter det. Min venninne tåler det ikke, hun har kraftig laktoseintoleranse. Vi bruker soyayoghurt eller andre veganske produkter som erstatning om vi lager noe sammen.

Støtter denne! :) Allergikere tåler å blir spurt, setter veldig ofte pris på det. En god del cøliakiere tåler ikke hvetestivelse heller, noe det er i veldig mange glutenfrie produkter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:

Er det laktose i crème fraiche? Hvis ja, hva kan jeg bruke til en laktoseintolerant glutenallergiker istedenfor? Skal lage purre og potetsuppe. Den er ikke avhengig av crème fraiche, men blir mye bedre av det. .

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Oatly har mange fine melkeprodukt-erstatninger, f.eks. en som heter imat-fraiche (liten svart boks). Absolutt ikke noe som helst laktose eller melkeproteiner (som mange også reagerer på) i det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars ungen min... "Vondt i magen... prøve å slappe av.."  Er det jeg sier når hun har vondt i magen at hun må prøve å slappe av,  ikke at det hjelper en dritt, men hva ellers skal jeg si? Annet enn trøsting, kosing, stryking og at jeg skjønner at hun har vondt i magen. 

"Det er ikke mamma som har vondt i magen, det er Ida som har vondt i magen!" Så vet dere det. :aww: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig tur, men seriøst så har Prima et kondisproblem. Hun var jo helt utslitt etter 11km sykling med gj.snittsfart på 11km. At matmora også har et seriøst kondisproblem snakker vi ikke høyt om:P

Men nu er det loff med crabsticks, får nyte det så lenge jeg kan- vet jeg får vondt etterpå. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom Bonden sjanglende inn, grønn i trynet. Håper han har rett i at det "bare" er medisinen som gjør det. Han var så trøtt sist helg så mente det var postafenen sin skyld, så skulle prøve uten den i dag. Nå kom han inn og sa han heller vil være trøtt. :aww: 

Første gang, så lenge jeg har kjent han, at jeg har sett han har gitt opp og gått og lagt seg. Da er han skikkelig dårlig altså. Spørs om det ikke blir fjøstjeneste  på mor i kveld. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleda meg skikkelig til grillings ute i sola idag, men plutselig snør det litt og det er flere truende skyer "borti der" men C kan jo grille ute, så spiser vi bare inne... Bedre lykke i morra forhåpentligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sydd to gensere til Casper :) En i fleece og en regntøygenser:ahappy: Hin dagen så ble det jo 2 halsbånd og en sele. Vurderer å sy et tykkt fleecedekken også i dag, men får se litt. Og kanskje et halsbånd til :P Har fått ånden over meg :D Synd jeg mangler endel utstyr til å lage flere halsbånd, seler og evnuelt bånd, og så trenger jeg litt mer regntøystoff så jeg får sydd et regndekken :P 

 

Jeg er egentlig ganske så furten over at det er snø ute :aww:  Sulten er jeg også, eller fysen er vel heller riktig ord.

Pus brøt seg inn på soverommet igjen. Denne gangen var han helt sinnsykt skitten:| Også skvetter man så sinnsykt når døren plutselig går opp og en katt står i sengen :P Blir bytting av sengetøy i dag... Forstår nå hvorfor gubben ikke ville at vi skulle skaffe oss egen katt :P Er 4 stykker som bor i huset (svigermor som leier underetasjen, og det er hennes katter), og den ene vil helst være oppe hos oss.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg å leser en tråd i Avl og oppdrettgruppa på fb og skratter ihjel meg... Takke meg til @Siri og @JeanetteH som litt fornuftige stemmer, for en tråd... jaja, mer underholdning enn hundhjelpen det der *snigger snigger* 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, JeanetteH skrev:

Håper jeg ALDRI må være i samme ring som islandsk fårehund igjen. Det er det værste bråket jeg noen gang har opplevd!!! 

Det har jeg gjort en gang før og, og håper jeg slipper igjen, hilsen lapphundeier :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aslan skrev:

Det har jeg gjort en gang før og, og håper jeg slipper igjen, hilsen lapphundeier :teehe: 

 

31 minutter siden, JeanetteH skrev:

Håper jeg ALDRI må være i samme ring som islandsk fårehund igjen. Det er det værste bråket jeg noen gang har opplevd!!! 

og jeg som synes Samojed er bråkete :teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo dukker opp flere vettige mennesker lengre ned i tråden heldigvis... men herregud at det skal være oppdrettere... jaja, en del raser jeg ser jeg iallefall ikke skal ha, selv om det er brukshunder :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, TrasselTrollet skrev:

Nu är jag sååå nyfiken, hoppas de godkänner min förfrågan också snart... :P

Verre enn hundehjelpen... flere som er saklige også altså, men utrolig mange som virkelig ikke er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...