Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Woho! Da har jeg bikket 5 mil på loggede turer på endomondoen :ahappy: Jeg går jo uten å logge og, så syns det er bra jeg, 8 måneder gravid! Klarer ikke 5 mil til på de siste dagene dog, får se hvor langt jeg kommer :lol: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

37 minutter siden, Pixie skrev:

Finn-annonse med Cane corso blandingsvalper, mor er renraset cane corso og far er renraset grand danois. Seriøs selger da, vil ha "diposetum" og greier. Hvor store er egentlig cane corso? Store nok til at det er grei størrelsesforskjell? Valpene så ganske digre ut sammen med mor...

Nei, valpene ser ikke digre ut sånn sett :) Cane corso er riktignok ikke så store som GD, men det er store hunder det også. Sånn til sammenligning, disse er drøyt 3 uker gamle, og de er mye større sammenlignet med mor:

13062471_1760625274184628_39980276181573

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umm, jeg kjøpte en sånn stavmixersak fra Jula før jul for å hakke mandler til kransekaker. Etter det har den vært henimot urørt, men jeg tok den fram nå for å hakke opp kokesjokolade og peanøtter til cookies. Og det løsnet tre-fire biter av kniv-delen.

Jeg har selvfølgelig ikke kvitteringen, men den koster rundt 500 kroner og burde holde lenger.

Kan jeg klage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SFX skrev:

Umm, jeg kjøpte en sånn stavmixersak fra Jula før jul for å hakke mandler til kransekaker. Etter det har den vært henimot urørt, men jeg tok den fram nå for å hakke opp kokesjokolade og peanøtter til cookies. Og det løsnet tre-fire biter av kniv-delen.

Jeg har selvfølgelig ikke kvitteringen, men den koster rundt 500 kroner og burde holde lenger.

Kan jeg klage?

Ja. Om du betalte med kort kan du sikkert finne igjen datoen i nettbanken, men du kan fint klage uten kvittering. Ikke sikkert de gir deg pengene tilbake, mer sannsynlig at du får ny vare eller tilgodelapp.

Kokesjokolade er brutale saker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Pixie skrev:

Ja. Om du betalte med kort kan du sikkert finne igjen datoen i nettbanken, men du kan fint klage uten kvittering. Ikke sikkert de gir deg pengene tilbake, mer sannsynlig at du får ny vare eller tilgodelapp.

Kokesjokolade er brutale saker :P

Da tar jeg med maskina når jeg likevel kjører forbi i morgen. Og ser om jeg finner beløpet i nettbanken først. Jeg vet ikke om jeg vil ha ny vare, når den ikke gjør det jeg vil - men det er sikkert annet på Jula jeg trenger. Slipemaskin til et oppussingsprosjekt, for eksempel :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pixie skrev:

Grattis på etterskudd, det der hørtes helt herlig ut :ahappy:

 

6 timer siden, Siri skrev:

Grattis så mye med dagen på etterskudd :flowers:

Tusen takk dere :D:D 

---

Jeg har fått leilighet i Oslo!!!!!!!!! I Dronningens gate rett ved Karl Johan og 5 minutter å GÅ til nye jobben!!!! Tillatt med hund :wub: .

Herregud alt klaffer så utrolig bra i livet for tiden. Dette ordner seg jo! Begynner å leie 1.6, men jeg flytter ikke før i slutten av juli, så venninna jeg skal bo med får være litt alene der først :D. Den var bare så perfekt at det er verdt en måneds ekstra leie.

  • Like 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, HeleneFS skrev:

Jeg har fått leilighet i Oslo!!!!!!!!! I Dronningens gate rett ved Karl Johan og 5 minutter å GÅ til nye jobben!!!! Tillatt med hund :wub: .

Herregud alt klaffer så utrolig bra i livet for tiden. Dette ordner seg jo! Begynner å leie 1.6, men jeg flytter ikke før i slutten av juli, så venninna jeg skal bo med får være litt alene der først :D. Den var bare så perfekt at det er verdt en måneds ekstra leie.

Hurra, gratulerer med jobb OG bolig! Det er ikke et ålreit sted å ha hund, men helt perfekt å bo når en skal bli kjent i Oslo og komme seg på plass! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SandyEyeCandy skrev:

Hurra, gratulerer med jobb OG bolig! Det er ikke et ålreit sted å ha hund, men helt perfekt å bo når en skal bli kjent i Oslo og komme seg på plass! :banana:

Takk :D Jeg har aldri før bodd så nærme jobben, så det blir utfattelig gøy! Jeg har ikke planer om hund med det første heller, det tar jeg på sikt når jeg ønsker det.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lola Pagola skrev: Aner ikke, men den var rød og på et sted slikt ikke skulle være så den skal sendes inn. Satser på at det ikke er noen å bekymre seg over, men liker ikke narkose. . Og så må jeg grue meg til testresultatene. ... nå har han fått seg en dusj og kloklipp, så da er han presentabel iallefall. Får be de ta en grundig tannsjekk mens han sover, og klippe klørne enda kortere, må sørge for å få gjort mest mulig når det skal være sånn. ..[emoji14]

Han er en stor hund, så han tåler det nok greit skal du se!

Ja har gått bra tidligere, så regner med at det går bra nå og. Hadde vært greiest om de kunne ta det med lokalbedøvelse, ,vet han hadde vært rolig om jeg hadde vært der, men det er vel ikke helt etter boka[emoji14]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Frida og fuglehundene skrev:

I dag tidlig våknet jeg av at nabohunden kravla inn soveromsinduet mitt :huh: Fikk heldigvis stoppet den og jaget den ut igjen. Djeezez, at de ikke kan passe på den hunden sin altså. Står ute alene døgnet rundt (kan det virke som i hvertfall).

:lol: Minner meg om der Musikeren bodde før vi ble sammen. Han hadde på den tiden bare katt.

En gang kom katten opp og sto og maste på ham oppe på rommet hans. Ikke ville hun ha kos, og han hadde jo fylt på med mat tidligere på dagen. Etter tjue minutter med at hun gikk ut og inn og opp og ned trappen og maste, gikk han ned - og der var nabohunden, gitt! Den var på eventyr og hadde både drukket opp vannet og spist opp maten hennes. :lol: "PAPPA, KOM OG FIKS!" :lol:  

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Gratulere med overstått, ny leilighet, og alt mulig til @HeleneFS :D 

Og håper at dere andre med kuler får gode nyheter. Håper virkelig at jeg slipper det der :( 

Har vært på jobb i hele ettermiddag og til klokka 20. Sjef'en har altså vært hjemme alene i over 7 timer i dag for første gang. 
Eneste han gjorde var å spise opp en papplate som var i bunnen av bagen jeg har hatt klær i. Men han har alltid hatt et destruktivt forhold til papir, så det var ikke så veldig overraskende egentlig. 

I morgen blir det bedre. Da er det "bare" 6,5 time alene før jeg tar ham med til huset på besøk så han og Aragon får gått en god tur sammen igjen. Fine, rare paret mitt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Line skrev:

En sånn en vel :D 

10411030_10152462004236985_7416099124526

Freya begynner å bli nysgjerrig på småtassene. Står med hodet oppi grinda og logrer :lol: 

Jeg har i alle kikka litt på "storesøster", altså schnauzer.  

Hvis det blir maskot her så tror jeg det blir terrier av en eller annen "klassisk"  type, standard strihår dachs eller noe fra gr. 5 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, SFX skrev:

Da tar jeg med maskina når jeg likevel kjører forbi i morgen. Og ser om jeg finner beløpet i nettbanken først. Jeg vet ikke om jeg vil ha ny vare, når den ikke gjør det jeg vil - men det er sikkert annet på Jula jeg trenger. Slipemaskin til et oppussingsprosjekt, for eksempel :D

Vi har et Julaclub-kort vi scanner hver gang vi kjøper noe der, det har hjulpet oss når vi har mista kvitteringen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Tinkie skrev:

:lol: Minner meg om der Musikeren bodde før vi ble sammen. Han hadde på den tiden bare katt.

En gang kom katten opp og sto og maste på ham oppe på rommet hans. Ikke ville hun ha kos, og han hadde jo fylt på med mat tidligere på dagen. Etter tjue minutter med at hun gikk ut og inn og opp og ned trappen og maste, gikk han ned - og der var nabohunden, gitt! Den var på eventyr og hadde både drukket opp vannet og spist opp maten hennes. :lol: "PAPPA, KOM OG FIKS!" :lol:  

Og det minnet meg på en kollega av meg som driver med katteoppdrett. Hun flyttet inn i ny leilighet og satte kattene inn på et rom mens hun drev med flyttesjau. Åpnet vinduet på gløtt siden det var varmt. Da hun litt senere kikket inn til dem var de borte. Hun hadde ikke lagt merke til et stillas utenfor vinduene. Sju (!) katter hadde gått inn på stua til naboene ved siden av! :lol:

 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Lillekrapyl skrev:

Grattis HeleneFS!!

Takk

53 minutter siden, *Kat84* skrev:

Gratulere med overstått, ny leilighet, og alt mulig til @HeleneFS :D 

Haha, takk, det blir så mye her for tiden merker jeg. 

 

Xn har begynt å date en ny dame allerede da,  de traff hverandre 1 uke etter jeg gjorde det slutt med han, så de følelsene har jeg dealet litt med i det siste... Så selv om alt virker superbra utad, har jeg absolutt mine nedturer jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morer meg med å snoke på alle slags middagsoppskrifter , lagrer de som ser mest spennende ut og later som jeg en vakker dag kommer til å hente dem frem igjen og faktisk lage dem :D:lol: 

Som denne - ser jo knallgodt ut, og enkelt! ( hvetemelet kan sikkert byttes ut med glutenfritt) 

https://coop.no/mega/hjemmerestauranten/okonomiyaki-pannekake/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, HeleneFS skrev:

Jeg har fått leilighet i Oslo!!!!!!!!! I Dronningens gate rett ved Karl Johan og 5 minutter å GÅ til nye jobben!!!! Tillatt med hund :wub: .

Herregud alt klaffer så utrolig bra i livet for tiden. Dette ordner seg jo! Begynner å leie 1.6, men jeg flytter ikke før i slutten av juli, så venninna jeg skal bo med får være litt alene der først :D. Den var bare så perfekt at det er verdt en måneds ekstra leie.

 

31 minutter siden, HeleneFS skrev:

Xn har begynt å date en ny dame allerede da,  de traff hverandre 1 uke etter jeg gjorde det slutt med han, så de følelsene har jeg dealet litt med i det siste... Så selv om alt virker superbra utad, har jeg absolutt mine nedturer jeg også.

Gratulerer med overstått og jobb og leilighet! :D

Det er gjorde xn min også. Eller tror han begynte å date dama før det ble slutt (uten at jeg vet det for sikkert, da jeg var i bergen og han på svalbard). Tok en god stund før jeg klarte å komme over det "sviket" jeg følte på. Syntes at han kunne ha ventet litt, haster liksom ikke så mye å få seg ny kjæreste (min mening :P ). De ble offisielt sammen 1-2 uker etter at vi hadde gjort det slutt, og dro på ferie med han foreldre i 2 uker med det samme (sykt kjekt å få vite :P )   Så var definitiv en litt tung tid i endel måneder etter bruddet. 

Jeg ville ikke ha han tilbake, var bare et svik jeg kjente på.. Måtte gi meg selv litt tid til å kommer over det, og det ble jeg litt overasket over. Da jeg følte at jeg var ferdig med forholdet i nesten 1 år før det ble slutt.

 

-----

Casper har hatt sin første "kløvtur" med litt vekt. Tok i 2 kjøkkenhåndklær i veskene (en i hver veske), og bikkja brydde seg ikke :P Kommer til å ha det mye kjekt med kløven fremover" :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snoffe skrev:

 

Gratulerer med overstått og jobb og leilighet! :D

Det er gjorde xn min også. Eller tror han begynte å date dama før det ble slutt (uten at jeg vet det for sikkert, da jeg var i bergen og han på svalbard). Tok en god stund før jeg klarte å komme over det "sviket" jeg følte på. Syntes at han kunne ha ventet litt, haster liksom ikke så mye å få seg ny kjæreste (min mening :P ). De ble offisielt sammen 1-2 uker etter at vi hadde gjort det slutt, og dro på ferie med han foreldre i 2 uker med det samme (sykt kjekt å få vite :P )   Så var definitiv en litt tung tid i endel måneder etter bruddet. 

Jeg ville ikke ha han tilbake, var bare et svik jeg kjente på.. Måtte gi meg selv litt tid til å kommer over det, og det ble jeg litt overasket over. Da jeg følte at jeg var ferdig med forholdet i nesten 1 år før det ble slutt

Takk!! Og jøss!!! Det er jo litt det jeg også føler på, måtte han liksom rett ut på markedet igjen? Var jeg så enkel å "bli ferdig med". Var jo derfor jeg fikk meg Tinder, jeg fikk vite at han hadde begynt å date igjen og ville nok "hevne" meg. Har vært på en del dater selv, men jeg sliter jo enda med bruddet, så jeg føler ikke jeg klarer å gi alt av meg selv helt enda. Sykt å tenke på at han  går rundt og viser bilder av nye "dama" til våre felles kollegaer, akkurat som jeg aldri eksisterte. :/  Vil jo ikke ha fyren tilbake, for all del.... men kan han ikke vente et par måneder av respekt til meg og mine følelser i det minste? Jeg ser også på det som et egoistisk svik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Hjelpe meg. I går var jeg på seminar og ble så utslitt av å sitte på en stol med mange andre i samme rom at jeg sovna på sofaen i 2,5 time etterpå. Sånn er livet med angst. Fanken jeg er så lei hele greia. I dag skrudde legen opp styrken på medisinene jeg ikke kan fordra også for å se om jeg kan få litt ro. Max dose nå. Han har fortsatt trua på at det går an å bli frisk. Etter 35 år har jeg mista litt piffen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klematis skrev:

Hjelpe meg. I går var jeg på seminar og ble så utslitt av å sitte på en stol med mange andre i samme rom at jeg sovna på sofaen i 2,5 time etterpå. Sånn er livet med angst. Fanken jeg er så lei hele greia. I dag skrudde legen opp styrken på medisinene jeg ikke kan fordra også for å se om jeg kan få litt ro. Max dose nå. Han har fortsatt trua på at det går an å bli frisk. Etter 35 år har jeg mista litt piffen. 

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
    • Først; det er omtrent umulig å svare på om en gitt hund er overvektig, uten å se/kjenne på hunden. Så til din valp; en vekt på 2.5 kg ved 16 ukers alder er ikke mye på en dvergpuddel. Husk at en dvergpuddelhvalp kan ende opp som både toypuddel og mellompuddel når den er utvokst. Ingen oppdretter kan gi noen garanti for hvilken størrelse ( her snakker jeg om høyde, som pudler kategoriseres etter, ikke vekt), hunden ender opp med   På voksne hunder kan selv hunder med omtrent samme høyde ha ganske stor variasjon i vekt, uten at det indikerer hverken overvekt eller undervekt.
    • Det er umulig å si uten å se og kjenne på hunden. Du skal kunne såvidt kjenne konturene av ribbeina på siden, av en voksen hund. Valper kan godt være litt rundere. Med puddel er det jo også vanskelig å si fordi de kan variere veldig i størrelse. Du kan eventuelt spørre oppdretter om hvor mye søsknene veier, og hvor mye foreldrene veier som voksne. Dyrlegen vil hjelpe deg å se om han er overvektig eller ikke.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...