Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, April


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Turb skrev:

Yey sol deilig sol :D og verden feirer min dag med å le :D besteverstedagen å ha bursdag på. Ikke blitt lurt så langt, men tatt noen opplagte saker så langt. Likte den her
 

Gratulerer med dagen! :)

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

På tide med ny tråd!   ____________________________________________________________________________________________________   Siden jeg er førstemann ut i denne kopierer jeg inn in

Wow!  Som noen på chatten fikk med seg så var jeg og spiste på mcdonalds i går kveld, og der sto det en fantastisk dame bak kassa som fikk så mye kjeft av han som laget burgerene. Skrev dette til Mc

JEG FANT BUNADSØLVET MITT OMG OMG OMG ??????????? Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Posted Images

1 time siden, rosinbolle skrev:

@Krutsi Hvordan går du fram for å søke om lavere rente? Synes vår er litt høy... 

 

Det er bare å kontakte banken og spørre om de kan matche renten til bank xx for der kan dere få bedre betingelser. Det har vi gjort flere ganger når vi synes banken vår er treige med å sette ned renten. 

@HeleneFS Gratulerer med jobb! Gratulerer med bra date, både sprekt og modig å ta topptur som førstedate!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da blir det utstillingstur til Vejen, da. Jeg går ut av komfortsonen og har bestilt ferge fra Larvik. Nå blir det sikkert sterk kuling med orkan styrke i kastene. Kan ikke noen bare si at det ikke blir det i midten av juni? At det blir smooth sailing både til og fra og at jeg ikke får fullstendig panikkanfall ombord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på toget til Ås og tenker at det er relativt stor sjans for at jeg kommer til å bruke resten av dagen på å sitte i sola og drikke kaffe framfor å jobbe med master. Nå har jeg sulla bort så mye av dagen min på andre ting at jeg kan da like gjerne ta helt fri og nyte det fine været! Det kommer da flere dager. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingvild skrev:

Jeg sitter på toget til Ås og tenker at det er relativt stor sjans for at jeg kommer til å bruke resten av dagen på å sitte i sola og drikke kaffe framfor å jobbe med master. Nå har jeg sulla bort så mye av dagen min på andre ting at jeg kan da like gjerne ta helt fri og nyte det fine været! Det kommer da flere dager. :aww:

Men å fortelle hvordan det gikk på date, nei se DET vil hun ikke gjøre.. :aww:. Nei, for atte.. vi er ikke nysgjerrige altså, slettes ikke. Ikke det grann.... 

Fineste gnomen på Grønsvebakken :ahappy:
12898196_1314020238625182_71906680465279

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt med aprilspøker, og enda morsommere med folk som går på. Men hvorfor må de smartingene som lukter lunta med en gang skrive aprilspøk? Det ødelegger litt av moroa synes jeg. Jada jada, du er smart som husket datoen i dag, men hold det for deg selv da din ***** dritt. 

Oj. Nå er jeg i et skikkelig muggent humør kjenner jeg! Finner ikke bilnøklene, finner ikke ekstrabilnøkkelen (strek i regningen!), har en jobb jeg ikke trives med, bor et sted jeg ikke kan fortsette å bo, har en hund som nesten ikke kan gå..... Ringte på en fin liten leilighet der det ikke sto noe om hundehold, men da jeg spurte så nølte vedkommende... Men jeg får komme på visning da, så tenker jeg tar med Casper i bilen. Han er jo et stusselig og rolig syn med en fot i været konstant. Husker ikke om han pleier å halte på venstre eller høyre fot, men håper det er høyre, hvis ikke så har han problemer med begge nå.

Så i det hele tatt skinner sola ute men torden og lyn hadde gjenspeilet humøret mitt litt bedre. Knurr!

 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

Men å fortelle hvordan det gikk på date, nei se DET vil hun ikke gjøre.. :aww:. Nei, for atte.. vi er ikke nysgjerrige altså, slettes ikke. Ikke det grann.... 

:lol: Vel jeg er på vei hjem fra daten nå... Så det gikk like bra som de foregående datene våre. :ahappy: 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Når alle fanene med ledige stillinger en etter en blir erstattet med 19-things artikler fra Buzzfeed vet jeg at jeg ikke kommer noen vei akkurat nå.

Gaah! Jeg vil bare ha en jobb jeg liker... også ser jeg noen jeg kanskje har lyst til, men så tør jeg ikke søke fordi stillingene ser så skumle ut og jeg er redd for at jeg ikke er god nok.

Jeg kan jo ta meg selv som eksempel... Jeg fikk tilbud om å jobbe på flyktningmottak for over et år siden, og var mildt sagt MEGET skeptisk til å begynne her. Kombinasjonen av å jobbe med flykninger (og det er IKKE er fordi jeg er rasist, for det er jeg absolutt ikke) og det å snakke engelsk på jobb hver dag, var noe av det jeg var mest skeptisk til.

Nå? Kunne ikke tenke meg å jobbe et annet sted og jeg elsker jobben min. Møter så mange herlige mennesker. Både ansatte og beboere.

Så mitt råd er.... hopp i det, du vet jo ikke om du vil trives med en jobb før du har prøvd... :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ingvild skrev:

Jeg sitter på toget til Ås og tenker at det er relativt stor sjans for at jeg kommer til å bruke resten av dagen på å sitte i sola og drikke kaffe framfor å jobbe med master. Nå har jeg sulla bort så mye av dagen min på andre ting at jeg kan da like gjerne ta helt fri og nyte det fine været! Det kommer da flere dager. :aww:

Jeg tenker på å gjøre det samme. Men jeg er ikke på noe masternivå, though. Men jeg jobber med skole, og om jeg skal høre på værmeldingen, så skal det være ikke så hyggelig vær fremover. Får nyte mens man kan!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elevene mine har prøve - snart skal jeg ut å gå tur i sola og trene hund! Først skal jeg på senteret og kjøpe vin og noe en topp å ha på meg imorgen på fest hos venninne. 

En kollega fikk russen til å tro at de skulle ha eksamen før russetida istedet for etter... tok 10 min før noen luktet lunta :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Det er morsomt med aprilspøker, og enda morsommere med folk som går på. Men hvorfor må de smartingene som lukter lunta med en gang skrive aprilspøk? Det ødelegger litt av moroa synes jeg. Jada jada, du er smart som husket datoen i dag, men hold det for deg selv da din ***** dritt. 

Ja, den der skjønner ikke jeg heller... tullinger :aww:

3 minutter siden, Ingvild skrev:

:lol: Vel jeg er på vei hjem fra daten nå... Så det gikk like bra som de foregående datene våre. :ahappy: 

:ahappy: Jeg antar det var positivt da :D 

Akkurat nå, Mud skrev:

Har du holdt han skjult for oss? ???!! :o

Må følle med da vøtt... du er SÅÅÅÅ yesterday altså :aww: 

Nå avspaserer jeg resten av dagen og setter meg ut i sola med kaffekoppen min... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, HeleneFS skrev:

Også fikk jeg en telefon, jeg flytter til Oslo i juli for jeg har fått jobb som ingeniør!!!!!!!!!!!!!!!! :D  Slo ut 177 andre søkere, lille meg!!!!!! 

:bananas:

Gratulerer super masse :D

Gratulerer med dagen til @Turb  :cheerleader:

----------------------------------------------------------------

Liker aprilsnarr jeg! :ahappy: Elsker å lure folk! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Mud skrev:

Har du holdt han skjult for oss? ???!! :o

 

Neida, jeg fortalte jo om han nå! :P 

49 minutter siden, Siri skrev:

 

:ahappy: Jeg antar det var positivt da :D 

Ja, absolutt!

 

Nå sitter jeg i solveggen med Morgenbladet og en kopp kaffe, og hvis jeg bare ignorerer at det blåser så er jo dette riktig så trivelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg heter Elin og er på vei til å vinne Crazy Dog Lady Championatet.... Dette kom snikende. Har hatt to hunder tidligere, og vært sånn passelig opptatt med hund - men det var noe som var i tillegg til barn i småskolealder. Så fikk jeg meg denne springersaken - litt lydighet, fjellturer og spor var hovedplanene.

Jeg har blitt helt oppslukt! Jakttrening er superspennende, og det blir jaktanleggsprøve til høsten, bronsemerkekurs nå i vår, introduksjon på fugl med spesialtrener...

Hjemme bare ler de av meg; telefonen er fyllt til randen med bilder av vidunderet, silkedekken for å få glatt skinnende pels er innkjøpt, klippemaskin er på vei, fasandummyer og og andre treningsleker dukker opp med posten, treningsvest er også anskaffet og i flittig bruk.

På Facebook prøver jeg å begrense bilder av vidunderet for at uforstående jobbkollegaer og andre venner ikke skal blokkere meg (instagrammen har dog fått lov til å motta et hundebilde eller 50 :P

Det er bare så INNMARI gøy å ha en hund der du opplever at mulighetene er uendelige! Og det er så kjekt å kjenne på lidenskapen tilknyttet hunderiet.

 

Sånn: det var godt  å stå frem som Crazy Dog Lady :drool:

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lola Pagola skrev:

Det er morsomt med aprilspøker, og enda morsommere med folk som går på. Men hvorfor må de smartingene som lukter lunta med en gang skrive aprilspøk? Det ødelegger litt av moroa synes jeg. Jada jada, du er smart som husket datoen i dag, men hold det for deg selv da din ***** dritt. 

Oj. Nå er jeg i et skikkelig muggent humør kjenner jeg! Finner ikke bilnøklene, finner ikke ekstrabilnøkkelen (strek i regningen!), har en jobb jeg ikke trives med, bor et sted jeg ikke kan fortsette å bo, har en hund som nesten ikke kan gå..... Ringte på en fin liten leilighet der det ikke sto noe om hundehold, men da jeg spurte så nølte vedkommende... Men jeg får komme på visning da, så tenker jeg tar med Casper i bilen. Han er jo et stusselig og rolig syn med en fot i været konstant. Husker ikke om han pleier å halte på venstre eller høyre fot, men håper det er høyre, hvis ikke så har han problemer med begge nå.

Så i det hele tatt skinner sola ute men torden og lyn hadde gjenspeilet humøret mitt litt bedre. Knurr!

 

 

 

:hug:Vet du hva, ikke vær redd for å søke på jobber du er usikker på eller du ikke tror du kan få. Hopp i det! Du har allerede en jobb du ikke trives i, og sjansen er liten for at det blir verre. 

Jeg er så glad for at jeg endelig ga meg sjøl et realt spark i ræva og flytta til Førde for å bli audiograf. Har ikke angret en dag! Og det til tross for at jeg ikke trives med å bo her, ikke litt engang..Men jobben trives jeg med, og den gir meg masse nyttig kompetanse og erfaring, så uansett hva som skjer videre så er dette bra. 

Og dersom det ikke blir bra for deg å bytte jobb, så er det faktisk ikke verre enn å søke ny jobb og/eller flytte igjen. Se på det som et eventyr. Her skal det utforskes! 

 

Akkurat nå lurer jeg på hvor turen i dag skal gå. Sykle på flata eller gå oppoverbakker? :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått nye naboer. Og de har hund.. orker ikke komme inn på rasen siden det er en liten rase I Norge.  Men uansett.  Den står ute I bånd og bjeffer, på folk , på biler, på hunder,på katter, på unger, ja og noen ganger bare for og bjeffe.

De setter den ut og lar den holde på hele dagen noen ganger...  Det er til og bli helt gal av, siden vi hører den med vinduene igjen. Vi bor jo rett oppi dem. Sammen med flere andre I dette byggefeltet. .. 

Jeg vil egentlig prøve og holde et godt naboforhold, hyggelige folk,  men vet ikke helt om det lønner seg og klage når de knapt har bodd der 1 mnd...   * sukk*  Hvorfor forstår ikke folk at det er ganske irriterende for andre og høres på i lengden ? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Krutsi skrev:

Jo, det er vel muligheter.. Men å få fradraget fordi den andre tjener lite pga skatteklassene har blitt redusert.. 

Men kunne ikke dere ha satt han som medlåntaker eller noe? Da tror jeg han kan få fradraget på lånet, uten at jeg skal være for sikker.. 

Jeg er hovedlånetaker og samboer medlånetaker, vi må dele fradraget manuelt på selvangivelsen årlig uansett siden vi bare er samboere. Null stress, må bare huske på det :) 

 

http://www.dinside.no/936288/fradragene-alle-samboere-bor-sjekke#_ga=1.11854262.3622742.1437391514

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppet videre over på en enda større rosa sky enn den jeg var på på onsdag :lol: Om 2 måneder skal jeg starte på dressurstevne :D Moro for en som stort sett bare har hatt hester som kan skrittes på tur. Det her er gøøøøy! Fineste tiltaket! NAV :heart:  

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Paranomia skrev:

Hoppet videre over på en enda større rosa sky enn den jeg var på på onsdag :lol: Om 2 måneder skal jeg starte på dressurstevne :D Moro for en som stort sett bare har hatt hester som kan skrittes på tur. Det her er gøøøøy! Fineste tiltaket! NAV :heart:  

Ååå, så gøy! :D 

Edit for å ikke dobbeltposte: for å legge til at det er visst veldig slitsomt å ha besøk av to personer fra ett elektrisitetselskap og to politifolk (noe tull med regninger etter den gamle leietakeren som ikke klarte å betale hverken leie eller strøm, og her i polen må da politiet komme å skrive noe geier som sier at ikke er jeg eller huseier som er skyldige). Bikkja reagerte ikke når jeg klarte å miste ett glass i gulvet rett ved siden av hun. Da soves det dypt.

Og nå skal det vaskes! Var nesten litt flaut at det flyter hundehår rundt her. Hadde ikke planlagt besøk av ukjente folk :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Gratulere til @HeleneFS med jobb og forestående flytting! Kjempebra!! :D 

Og sender en god klem til @Pixie som sliter med sitt. Jeg har sagt rett ut at den mannen din irriterer meg litt, men jeg vet jo at det er mye som ikke blir skrevet her. 
Min var også vant med å ha bare seg selv. 27 år og ungkar, og ikke hatt noen lange, seriøse forhold.. Det har vært noen runder med å lære ham opp, men det gikk seg jo til på et vis :P Dessverre så fikk jeg ikke trent ham ordentlig opp, men det kan virke som at han har skjønt tegninga. Men nå er det for sent! Nå vil jeg ha tid for meg selv. Så får vi heller se på sikt om det blir skilsmisse eller ikke. Har god tid på å bestemme meg enda. 

@Lunatic får en god klem også :hug:
Jeg vet hvordan det der er. Rettere sagt hvordan det er med familie som bare drar deg ned. Som jeg skrev i mars-tråden så var jeg så utrolig sliten etter bare en måned av å hele tiden bli spurt hvem som sender SMS, hvem som ringer, hva jeg gjør på PC'en, hva jeg skal bruke penger på... Til slutt så havnet jeg på sånn gjestgiveri som NAV betaler nå. Jeg måtte bare komme meg ut, for jeg kjente depresjonen lurte seg innpå igjen, og alt irriterte meg.... 
Hvis du vil snakke ut og lufte ting så send meg en mld. Jeg vet hvordan det er når familie ikke er de som bygger en opp. 

-----------------------

Enda ikke blitt lurt av noen. Og avslører jeg en spøk så skal jeg i hvert fall ikke være gledesdreper :P
Har vært lite aktivitet med meg her i det siste, men det har gått masse tid til jobbing og ordning av praktiske ting. 
Er som sagt fortsatt på dette gjestgiveriet, men etter påske fikk jeg i hvert fall grønt lys for å se etter leiligheter på NAV's regning. Pris ingen hindring, så da kan jeg være litt kresen og lete etter noe jeg faktisk kan ha i mange år :) Som jeg selvfølgelig betaler selv når jeg får en fast og stabil inntekt. 

Jobber... Jah, har nå denne lille deltidsstillingen min da. Men venter fortsatt å de faste. 2 jobber i det offentlige skal avgjøres innen midten av april. Så håper inderlig at jeg får en av de! 
Føler til tider at jeg ikke har kontroll på noen ting, og at alt bare er rot. Men så minner jeg meg selv på at jeg har jo tatt kontroll, selv om jeg måtte bli "naver" for å få det til. Tenk på det gitt; Ikke alle er i det systemet fordi de ikke gidder. Og det skal jeg sørge for at folk får beskjed om neste gang noen dømmer på bakgrunn av det ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...