Gå til innhold
Hundesonen.no

Plukk opp-skilt


Recommended Posts

Det er dessverre alt for mange i nabolaget som ikke plukker opp etter bikkjene sine, det ligger bæsj overalt. Hvor får man tak i plukk opp-skilt? Kan man bare skru dem opp selv eller må man høre med kommune/veivesen først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt verd forsøket, men tror dere det hjelper å sette opp skilt? Folk _vet_ jo at man bør/skal plukke opp etter hunden, og de som ikke gidder, gidder neppe noe mer selv om det er satt opp skilt (dessverre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, trulte skrev:

Absolutt verd forsøket, men tror dere det hjelper å sette opp skilt? Folk _vet_ jo at man bør/skal plukke opp etter hunden, og de som ikke gidder, gidder neppe noe mer selv om det er satt opp skilt (dessverre).

Har ikke så store forventninger nei, men det er lov å håpe liksom... Har mest lyst på en "Har du ikke råd til pose har du ikke råd til hund"-plakat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en tidligere "jeg plukker ikke opp hvis jeg ikke absolutt må" (dvs om bikkja bæsjer midt på vei der mennesker/andre går) mener jeg skilt kan fungere til en viss grad. Det er noe med å ikke plukke opp bæsj rett ved et sånt skilt, selv om en skulle være en unnasluntrer..... Men her er det skilt a la "selvfølgelig kan du la hunden din bæsje her, og selvfølgelig tar du med bæsjen i den hundeposen du alltid har med deg", så litt mer trivelig beskjed en det eksempelet lagt ut over her.

Vi har et par i nabolaget. Det er betydelig mindre bæsj der enn andre steder i nabolaget.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte klistremerke fra NKK med "Hundeposer velkomen her" som jeg har limt på søplekassa vår ved veien. Mamma og pappa har gjort det samme, og har fått tilbakemelding på at folk legger turene den veien pga det. :P (det er nok også færre offentlige søplekasser i Molde enn i Oslo). Jeg håper det hjelper litt for nabolaget ihvertfall.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
På 31. mars 2016 at 8:55 PM, Tuvane skrev:

Jeg hadde satt opp et sånt skilt og hengt på en pakke med poser, så kanskje folk får litt mer incentiv til å plukke opp.

Virker ikke slik i mitt nabolag. Her har vi egen bæsjepose-søppeldunk, med beholder for nye poser. Det er mer bæsj i 20 meters radius rundt den, enn videre nedover veiene... Folk er håpløse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...