Gå til innhold
Hundesonen.no

Inspirasjon til utstillingsbånd


Lailakatrin
 Share

Recommended Posts

Hei!

Er det noen her som har tips og gode erfaringer med private personer som lager utstillingsbånd på bestilling? 
Bruker vanlig lenke rundt halsen på hunden. Så jeg ser etter bånd for å ha mellom halsbåndet og opp til hånda mi.

Har søkt på google men fins jo mye å velge mellom så greit med insiprasjon fra andre :)

Må være laget av sterkt materiale. 
Legg gjerne ved bilde av bånd dere har og er fornøyde med :) 
Hunden er forøvrig langhåret sort med hvit og tan merkinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google "utstilllingsbånd" eller "show leads" og "paracord", så finner du flere som lager utstillingsbånd av slike paracord-liner. Disse blir brukt til f.eks. fallskjermhopping, så de er veldig slitesterke og tåler en støyt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget noen egne, og har materialet til mange flere. Jeg synes  nemlig det er vanskelig å finne noen som er akkurat slik jeg vil ha dem. Mine er mer enn sterke nok til å holde igjen mine Siberians i alle fall. De er ikke laget av paracord, men et annet materiale som de kaller satin nylon cord.
Dette er en jeg har brukt en del. Må få laget meg noen flere, for jeg trenger fler :)

 

utstillingsband1.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med dette. Det er håndlaget, i lær. De lager utallige versjoner, med ulike lengder og tykkelser samt med og uten perler. Tåler mye, jeg har bullmastiff :) Husker selvfølgelig ikke hva de heter, men de har stands på alle utstillinger på sør-Vestlandet, samt alle NKK mener jeg. Det er en dyrebutikk :) 

red: moria4dogs heter de. Moria4dogs.no 

image.jpeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...