Gå til innhold
Hundesonen.no

Blogger tvinger hundens hode i eget tiss når den tisser inne.... trodde folk skjønte bedre i 2016?


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

6 minutter siden, Wilhelmina skrev:

En bekjent av meg driver hundeskole bl.a. i Hammerfest, og hun bruker i alle fall bare positive metoder. Jeg har vært to ganger i Karasjok og konkurrert med min hund, og dermed møtt ymse hundeeiere fra såkalt "samiske kjerneområder", og ingen av de hadde disse forhistoriske holdningene til hundehold. Klart det finnes, men du skal ikke lengre enn til fuglehundmiljøet her i Tromsø før du møter på noe av det samme. Og de er verken samer eller finnmarkinger...

Så egentlig er alle enige om at idioter er jevnt spredt over hele landet? ;) 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hun skjønner tydeligvis ikke greia. Hun må jo gjøre det på villmarksmåten, på den skikkelige måten for å vise at hun dominerer oven hunden, altså selv tisse over der hunden markerer. Eneste måten hund

Sikre kilder har sagt at flere av hennes sponsorer har reagert negativt, og har kalt henne inn til møte. 

Polarhundmiljøet reagerer heldigvis veldig på dette. Blir spennede å se fortsettelsen! 

Posted Images

Guest Snusmumrikk
2 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Nå spesifiserte jeg jo at det var folk fra finnmark som var overrepresentert i min statistikk av shitty ass holdninger mot hund, ikke nødvendigvis samer :P Jeg har selv familie i finnmark, og de fleste jeg kjenner er alle enige om at det er skikkelig mye dårlig kultur der. Sånn er det jo dessverre med slike steder. Bare å se til Grønland, samme tendenser der (om ikke verre).

Jeg har bodd 18 år på Østlandet,  2 år i Tromsø,  4 år i Finnmark og 6 år i Trøndelag. Vil si det er ganske gjevn spredning av idioter i de fire fylkene jeg har bodd i. Og jeg har vært involvert i hundemiljøet i alle fire fylker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

En bekjent av meg driver hundeskole bl.a. i Hammerfest, og hun bruker i alle fall bare positive metoder. Jeg har vært to ganger i Karasjok og konkurrert med min hund, og dermed møtt ymse hundeeiere fra såkalt "samiske kjerneområder", og ingen av de hadde disse forhistoriske holdningene til hundehold. Klart det finnes, men du skal ikke lengre enn til fuglehundmiljøet her i Tromsø før du møter på noe av det samme. Og de er verken samer eller finnmarkinger...

 

Sikker på det? :P  Synes nå det er en god del.

 

----

Men uansett, så er dette jækla tragisk. Skal det virkelig ikke få noen konsekvenser for henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
11 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Men uansett, så er dette jækla tragisk. Skal det virkelig ikke få noen konsekvenser for henne?

Å bli hengt ut på facebook, ymse blogger og forum for alt det er verdt med fullt navn er ingen konsekvens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest vivere
1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Skal det virkelig ikke få noen konsekvenser for henne?

Det hun gjør er i verste fall dumt, gammeldags og unødvendig. Trolig har hun fått mye tyn for å være åpen om hundeholdet sitt men like trolig også blitt tatt i forsvar for metoden hun har valgt. Hvilke reaksjoner mener du ville være passende i tillegg til å bli hengt ut som en dårlig hundeeier på sosiale media, et utall blogger og nettsteder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

 

Sikker på det? :P  Synes nå det er en god del.

 

----

Men uansett, så er dette jækla tragisk. Skal det virkelig ikke få noen konsekvenser for henne?

Sikre kilder har sagt at flere av hennes sponsorer har reagert negativt, og har kalt henne inn til møte. 

  • Like 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Heidihj skrev:

Sikre kilder har sagt at flere av hennes sponsorer har reagert negativt, og har kalt henne inn til møte. 

 

Exactly det jeg var ute etter, takk for at noen evnet å tolke noe fornuftig ut av det jeg skreiv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wilhelmina skrev:

En bekjent av meg driver hundeskole bl.a. i Hammerfest, og hun bruker i alle fall bare positive metoder. Jeg har vært to ganger i Karasjok og konkurrert med min hund, og dermed møtt ymse hundeeiere fra såkalt "samiske kjerneområder", og ingen av de hadde disse forhistoriske holdningene til hundehold. Klart det finnes, men du skal ikke lengre enn til fuglehundmiljøet her i Tromsø før du møter på noe av det samme. Og de er verken samer eller finnmarkinger...

Hun bruker vi å kurse hos :) Hun er kjempeflink. Hjulpet meg mye med Keiron. 

Nei det er heldigvis mange som begynner og åpne øynene for nyansering og det er bra. Men du verden så mange som nesten virker som de nekter og ta til seg ny kunnskap :s 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Heidihj skrev:

Sikre kilder har sagt at flere av hennes sponsorer har reagert negativt, og har kalt henne inn til møte. 

Håper de velger å gå offentlig ut med hva nå enn de finner ut de skal gjøre, så folk ser at det reageres. 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snusmumrikk skrev:

Jeg har bodd 18 år på Østlandet,  2 år i Tromsø,  4 år i Finnmark og 6 år i Trøndelag. Vil si det er ganske gjevn spredning av idioter i de fire fylkene jeg har bodd i. Og jeg har vært involvert i hundemiljøet i alle fire fylker...

DER sa du det, 10 poeng til deg.. "Jevn spredning av idioter" :P:teehe:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/31/2016 at 1:50 AM, Kangerlussuaq skrev:

 

 Jeg synes helt ærlig at jeg opplevde mer drital holdning til hundeoppdragelse i Tromsø by enn i Finnmark generelt, men det er som du sier, det er jo bare de folka en sjøl møter. At det er ett behov for mer kunnskap hos mange eiere, uavhengig av etnisitet og fylke, er veldig sant.

På 4/1/2016 at 7:52 AM, Wilhelmina skrev:

Men det er jo fordi de er tullinger, ikke fordi de er samer eller finnmarkinger. Idioter finner man overalt.

Word.



Forøvrig er ikke alle samer fra Finnmark. Bare sånn at det er nevnt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/29/2016 at 10:21 AM, Helianthus skrev:

Nei, men jeg stusser over at mange av de samme som tar han i forsvar, deltar i hylekoret mot TB. Hun bruker lignende argumenter og metoder som CM, så hvorfor er det verre når hun utøver og skriver om det enn når CM gjør det? Er det fordi hun er et lettere mål?

Nå har ikke jeg deltatt i hylekoret mot TB, mest fordi jeg har vært på ferie med dårlig internett-tilgang :P Men om jeg hadde vært hjemme, så hadde jeg nok hylt litt, selv om jeg ofte forsvarer CM i diskusjoner om han. Hvorfor? Av flere grunner. 

For det første, så jobber CM med problemhunder. At det veldig ofte er idiotiske eiere som er hovedproblemet med problemhunden er irrelevant, vi snakker om hunder som allerede har problematferd. TB forteller om hvordan hun oppdrar sin hund. Hun oppdrar den med tanke på en problemhund hun har hatt, ment som "forebyggende", fordi muttene skal være så vanskelige og dominante og sta. Ikke fordi at han er vanskelig, dominant og sta, men fordi hun er sikker på at han kommer til å bli det. 

For det andre, å dytte nesa til bikkja i urinen - det er mulig jeg ikke har sett nok CM-episoder, men akkurat det har vel aldri noen gang vært et tema i de episodene jeg har sett. Jeg tror faktisk at de gangene det har vært snakk om bikkjer som tisser og bæsjer inne, så har vel eierne fått beskjed om å lufte oftere og begrense tilgangen til områdene de bruker som do, ikke å gni de i det og true de med juling til de stikker av. 

For det tredje, ja, CM tar bikkjene, han babler om dominans og submissive hunder osv, men når han går inn og tar en hund, så vrenger han ikke bikkja over på rygg (å ligge på side og å blottlegge strupe og mage er ikke det samme), han sloss ytterst sjeldent fysisk med hunder, og han holder ikke på de til stikker av. Og grunnen til at han havner i basketak med hundene er fordi hundene går på han - fremprovosert som oftest, men allikevel, det er bikkja som "tar initiativ", og da kan man ikke backe unna. Selv de som trener positivt ville ikke gjort det, men de kaller det "brannslukking", for det høres mye mer hyggelig ut. Når det er sagt, så kunne han gjerne ha lest seg litt opp på litt ***** hundepsykologi han også, og fått litt orden på hva som faktisk er dominant og submissiv han også. Det har han ikke greie på i det hele tatt, og det burde vært mutet ut på programmene hans. Et ***** digert piiiiiiiiiiip så fort han begynte å snakke om calm-submissiv og dominanse. 

Men TB, hun følger rådene jeg fikk for 25 år siden da jeg hadde polarhunder, for noe som er omtrent like usaklig. Jeg fikk råd av et av den tidens største hundeskoler om å legge mine alaska huskyer i bakken og tvinge de til å underkaste seg, fordi de dro i båndet. Det er jo ikke relatert i det hele tatt. 

Nå tror jeg ikke at hundene til TB har det vondt, de har nok et mer aktivt og innholdsrikt liv enn antageligvis de fleste hundene på sonen også, selv om jeg hører protestene allerede nå. Men jeg syns allikevel ikke at metodevalg som dette bør få stå helt uimotsagt. At man fyrer oppunder fordommene om hvor håpløst sta og dominante polarhunder generelt, mutter spesielt er, bør også protesteres på. Fordi sånn type oppdragelse oftere er en oppskrift på å komme i konflikter med bikkja si, enn noe annet. 

På 3/29/2016 at 10:21 AM, Helianthus skrev:

Jeg synes denne saken minner om en heksejakt, og de som deltar sørger for at det blir vanskeligere og vanskeligere for TB å innse og innrømme at hun tar feil.

Ah. Så diskusjoner om CM er netthets og heksejakt det da, siden vi sammenligner de to? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Aymee skrev:

 Jeg synes helt ærlig at jeg opplevde mer drital holdning til hundeoppdragelse i Tromsø by enn i Finnmark generelt, men det er som du sier, det er jo bare de folka en sjøl møter. At det er ett behov for mer kunnskap hos mange eiere, uavhengig av etnisitet og fylke, er veldig sant.

 

Mesteparten av poenget mitt var mer: hva folk ARGUMENTERTE sitt drittale hundehold med. I mange tilfeller har de altså brukt skalkeskjulet "samisk kultur" eller "gammel tradisjon fra finnmark". Om de selv er 100% , 45,67% eller 0% same er forsåvidt mindre relevant. Hundene har det jo ****** uansett hvem eller hva folk er, når de holder på sånt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, 2ne skrev:

Nå har ikke jeg deltatt i hylekoret mot TB, mest fordi jeg har vært på ferie med dårlig internett-tilgang :P Men om jeg hadde vært hjemme, så hadde jeg nok hylt litt, selv om jeg ofte forsvarer CM i diskusjoner om han. Hvorfor? Av flere grunner. 

For det første, så jobber CM med problemhunder. At det veldig ofte er idiotiske eiere som er hovedproblemet med problemhunden er irrelevant, vi snakker om hunder som allerede har problematferd. TB forteller om hvordan hun oppdrar sin hund. Hun oppdrar den med tanke på en problemhund hun har hatt, ment som "forebyggende", fordi muttene skal være så vanskelige og dominante og sta. Ikke fordi at han er vanskelig, dominant og sta, men fordi hun er sikker på at han kommer til å bli det. 

For det andre, å dytte nesa til bikkja i urinen - det er mulig jeg ikke har sett nok CM-episoder, men akkurat det har vel aldri noen gang vært et tema i de episodene jeg har sett. Jeg tror faktisk at de gangene det har vært snakk om bikkjer som tisser og bæsjer inne, så har vel eierne fått beskjed om å lufte oftere og begrense tilgangen til områdene de bruker som do, ikke å gni de i det og true de med juling til de stikker av. 

For det tredje, ja, CM tar bikkjene, han babler om dominans og submissive hunder osv, men når han går inn og tar en hund, så vrenger han ikke bikkja over på rygg (å ligge på side og å blottlegge strupe og mage er ikke det samme), han sloss ytterst sjeldent fysisk med hunder, og han holder ikke på de til stikker av. Og grunnen til at han havner i basketak med hundene er fordi hundene går på han - fremprovosert som oftest, men allikevel, det er bikkja som "tar initiativ", og da kan man ikke backe unna. Selv de som trener positivt ville ikke gjort det, men de kaller det "brannslukking", for det høres mye mer hyggelig ut. Når det er sagt, så kunne han gjerne ha lest seg litt opp på litt ***** hundepsykologi han også, og fått litt orden på hva som faktisk er dominant og submissiv han også. Det har han ikke greie på i det hele tatt, og det burde vært mutet ut på programmene hans. Et ***** digert piiiiiiiiiiip så fort han begynte å snakke om calm-submissiv og dominanse. 

Men TB, hun følger rådene jeg fikk for 25 år siden da jeg hadde polarhunder, for noe som er omtrent like usaklig. Jeg fikk råd av et av den tidens største hundeskoler om å legge mine alaska huskyer i bakken og tvinge de til å underkaste seg, fordi de dro i båndet. Det er jo ikke relatert i det hele tatt. 

Nå tror jeg ikke at hundene til TB har det vondt, de har nok et mer aktivt og innholdsrikt liv enn antageligvis de fleste hundene på sonen også, selv om jeg hører protestene allerede nå. Men jeg syns allikevel ikke at metodevalg som dette bør få stå helt uimotsagt. At man fyrer oppunder fordommene om hvor håpløst sta og dominante polarhunder generelt, mutter spesielt er, bør også protesteres på. Fordi sånn type oppdragelse oftere er en oppskrift på å komme i konflikter med bikkja si, enn noe annet. 

Ah. Så diskusjoner om CM er netthets og heksejakt det da, siden vi sammenligner de to? 

I CMs tilfelle handler det først og fremst om å få han av lufta, dvs overbevise TV-kanalen om å slutte å sende programmet hans, ikke nekte han å si og skrive dumme ting. Det er en klar forskjell. Det handler også om å informere de uinformerte om hvor skadelige metodene hans er. Jeg tviler ikke på at han blir utsatt for både det ene og det andre, og det er sikkert ikke bare lett å være han bestandig, men jeg tipper at han har et større støtteapparat rundt seg og langt tykkere hud enn en vanlig jente fra Norge som har gjort turblogging til et levebrød (eller hva hun lever av - jeg hadde ikke hørt om henne for to uker siden). 

Når det gjelder metodene som TB bruker så synes jeg det er bra det blir fokus på dårlig hundetrening og slemme metoder. Det burde det ikke være tvil om. Men jeg reagerer altså på tonen og måten mange gjør det på. Hun latterliggjøres, utsettes for sinne, osv. Faktisk minner endel av kommentarene (ikke nødvendigvis her, men på bloggen og facebooksiden hennes) om de samme metodene hun bruker på hundene sine ... de formelig gnir det inn, og jeg tror ikke det er noe lurt DERSOM målet er å få henne og andre til å forstå at metodene er ikke er verken snille eller spesielt effektive, og faktisk også potensielt farlige.

Som en digresjon har vi hatt en mishandlingssak her jeg bor i påsken. Alle har sikkert fått med seg de hestene som har gått med ustelte hover i åresvis. Alle er enige om at hestene er vanskjøttet og mange er veldig sjokkerte, naturlig nok. Det som også er trist og synd, er måten folk bruker kommentarfeltene til å fortelle hva de synes om eieren og hva han skulle vært utsatt for om de fikk tak i han. Han på sin side sier at hestene ikke led noen nød, og det er sannsynligvis ikke håp for han, og forhåpentligvis får han aldri ha hester igjen (selv om jeg ikke føler meg trygg på det). Sånn sett har det kanskje ikke så stor praktisk betydning om han får masse pes på nettet for å ha vanskjøttet hestene. Men så tenker jeg at hans tilfelle ikke er enestående. Det finnes kanskje noen som har tenkt lenge at de skulle ha gjort både det ene og det andre for dyrene sine (veterinær, hovslager...), og når de ser den vreden og truslene andre opplever for å ha vanskjøttet dyr så blir kanskje terskelen for å kontakte noen for å få hjelp mye høyere. Kanskje de til og med går i et slags fornektelsesmodus for å rettferdiggjøre det de gjør eller lar være å gjøre. Og dette er det ingen som tjener på, aller minst dyrene.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Helianthus skrev:

Jeg tviler ikke på at han blir utsatt for både det ene og det andre, og det er sikkert ikke bare lett å være han bestandig, men jeg tipper at han har et større støtteapparat rundt seg og langt tykkere hud enn en vanlig jente fra Norge som har gjort turblogging til et levebrød (eller hva hun lever av - jeg hadde ikke hørt om henne for to uker siden). 

Synes ikke det virker som om TB tar kritikken til seg i det hele tatt da, tvert imot fremstår hun som en trassig drittunge som i hvert fall skal drive med sånne metoder når så mange sier at hun ikke "får lov".

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wilhelmina skrev:

Synes ikke det virker som om TB tar kritikken til seg i det hele tatt da, tvert imot fremstår hun som en trassig drittunge som i hvert fall skal drive med sånne metoder når så mange sier at hun ikke "får lov".

Det forundrer meg ikke i det hele tatt. Det er vel den mest menneskelige reaksjonen man kan ha når man føler seg kritisert. Sannsynligvis kjenner alle seg igjen i den.

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærerike greier, slike blogger.. Nå har jeg både lært hvordan man skal oppdra bikkjene , uten alt dette hundepsykologivåset og ikke minst ; same= dyremishandler..  Nå er jeg ingen ivrig bloggleser men si meg, finnes det faktisk bloggere som ikke er bare blÅnde og selvopptatte? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Helianthus skrev:

I CMs tilfelle handler det først og fremst om å få han av lufta, dvs overbevise TV-kanalen om å slutte å sende programmet hans, ikke nekte han å si og skrive dumme ting. Det er en klar forskjell. Det handler også om å informere de uinformerte om hvor skadelige metodene hans er. Jeg tviler ikke på at han blir utsatt for både det ene og det andre, og det er sikkert ikke bare lett å være han bestandig, men jeg tipper at han har et større støtteapparat rundt seg og langt tykkere hud enn en vanlig jente fra Norge som har gjort turblogging til et levebrød (eller hva hun lever av - jeg hadde ikke hørt om henne for to uker siden). 

Vel, bloggere popper opp som paddehatter, og så vidt jeg har fått med meg så tjener de ganske greie penger på det, så at de skal skjermes ser jeg ikke helt. Snarere tvert i mot, disse bloggerne tjener penger på å mene noe i all offentlighet, og jo flere som leser det de blogger om, jo mer penger tjener de, så jeg syns faktisk vi burde være kritiske, jeg. Det er et fritt valg å blogge, det er et fritt valg å ta inn annonsører så man tjener penger på det, og det er et fritt valg å stille opp på tv (jeg har heller aldri hørt om henne, men jeg ser ikke på bloggerne). 

Men det du sier om CM nå, er det samme som sies om TB - det bør informeres om hvor skadelig metodene hennes er. 

1 time siden, Helianthus skrev:

Når det gjelder metodene som TB bruker så synes jeg det er bra det blir fokus på dårlig hundetrening og slemme metoder. Det burde det ikke være tvil om. Men jeg reagerer altså på tonen og måten mange gjør det på. Hun latterliggjøres, utsettes for sinne, osv. Faktisk minner endel av kommentarene (ikke nødvendigvis her, men på bloggen og facebooksiden hennes) om de samme metodene hun bruker på hundene sine ... de formelig gnir det inn, og jeg tror ikke det er noe lurt DERSOM målet er å få henne og andre til å forstå at metodene er ikke er verken snille eller spesielt effektive, og faktisk også potensielt farlige.

Ja, det er egentlig litt interessant det, at særlig i diskusjoner om hundetrening og hundehold, så er ikke folk så veldig interessert i eller opptatt av læringsteori lenger? Ikke mye snakk om positiv forsterkning i diskusjoner som det, da er det bare å dælje til med positiv straff så det synger etter. 

Når det er sagt, så er det forskjell på kritikk og drittslenging, og det å diskutere sak og å diskutere person. Det ser vi stadig vekk at folk ikke klarer å skille på, også her på sonen (og før noen hoster - jeg gidder ikke å diskutere meg og hvordan jeg diskuterer IGJEN, jeg diskuterer denne saken.. Der har dere forskjellen). 

Jeg er dog enig med deg i at TB neppe kommer til å forandre meninger eller metoder fordi hun møter en storm av kritikk fra folk hun mener er pølsetanter med selskapshunder. Men får man diskutert saklig med f.eks TB, tror du? Hun gidder jo, i følge henne selv, ikke å oppdatere seg på sånn ***** hundepsykologi.. Da er slaget allerede tapt da - og skulle det være sånn at sponsorene hennes reagerer og legger noen føringer for hva hun kan publisere på bloggen sin, så betyr ikke det at hun kommer til å forandre metodene av den grunn, det trenger ikke å bety noe annet enn at hun ikke blogger om det igjen. 

1 time siden, Helianthus skrev:

Som en digresjon har vi hatt en mishandlingssak her jeg bor i påsken. Alle har sikkert fått med seg de hestene som har gått med ustelte hover i åresvis. Alle er enige om at hestene er vanskjøttet og mange er veldig sjokkerte, naturlig nok. Det som også er trist og synd, er måten folk bruker kommentarfeltene til å fortelle hva de synes om eieren og hva han skulle vært utsatt for om de fikk tak i han. Han på sin side sier at hestene ikke led noen nød, og det er sannsynligvis ikke håp for han, og forhåpentligvis får han aldri ha hester igjen (selv om jeg ikke føler meg trygg på det). Sånn sett har det kanskje ikke så stor praktisk betydning om han får masse pes på nettet for å ha vanskjøttet hestene. Men så tenker jeg at hans tilfelle ikke er enestående. Det finnes kanskje noen som har tenkt lenge at de skulle ha gjort både det ene og det andre for dyrene sine (veterinær, hovslager...), og når de ser den vreden og truslene andre opplever for å ha vanskjøttet dyr så blir kanskje terskelen for å kontakte noen for å få hjelp mye høyere. Kanskje de til og med går i et slags fornektelsesmodus for å rettferdiggjøre det de gjør eller lar være å gjøre. Og dette er det ingen som tjener på, aller minst dyrene.

Problemet med kommentarfelter er at folk får seg til å skrive ting de aldri i verden hadde turt å si høyt, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wilhelmina skrev:

Synes ikke det virker som om TB tar kritikken til seg i det hele tatt da, tvert imot fremstår hun som en trassig drittunge som i hvert fall skal drive med sånne metoder når så mange sier at hun ikke "får lov".

Litt på siden av saken, men siden jeg har fulgt "TB" siden lenge før dette.... Så er denne "attituden" litt av det hun selger. Tenk deg ala de der to tvillingene som springer tulling i skogen med rifle og sigger som et mellomstort kullkraftverk. For simple menn og kvinner i Norges langstrakte land, så appelerer slike jenter fryktelig.

Jo mer "attitude" de har, jo kulere er de. Jeg synes det er utrolig grunnt, greit at ikke alle trenger å følge flokken og/eller at enkelte har det vi kaller personlighet. Men det virker som man ikke har noen grenser for hvor ekstrem personligheta kan være. Bare å se på kommentarfeltene, det virker som den der drittale obsternasige atferden fremmer enda mer støtte hos folk. "Stå på, du har bein i nesa!! Drit i hva andre sier!!!" flommer det jo over av i kommentarfeltene. Sikker på at om hun får unger og forteller om den strenge samiske oppdragelsen de får med pryl og kauk - så kommer folk allikevel til å samle seg om det. Handlingene er det ikke så nøye med, viktigst er jo at hun STÅR FOR SINE MENINGER lissm... Jesus christ :bye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
På 1.4.2016 at 0:12 AM, Nuka skrev:

Fikk ikke til å fjerne quoten...

Jeg lurer egentlig litt på hvor alt dette vaset om samer og hvordan Finnmarkinger egentlig er, kommer fra jeg. Jeg vet hun har nevnt at det er tradisjon hos samer, men jenta er jo ikke hverken Finnmarking eller same :P Hun er født og oppvokst i Trøndelag og har bodd et par år i Karasjok... 

https://tv.nrk.no/serie/eventyrjenter/DMPF71002214/sesong-1/episode-1#t=1m47s

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snusmumrikk skrev:

Jeg lurer egentlig litt på hvor alt dette vaset om samer og hvordan Finnmarkinger egentlig er, kommer fra jeg. Jeg vet hun har nevnt at det er tradisjon hos samer, men jenta er jo ikke hverken Finnmarking eller same :P Hun er født og oppvokst i Trøndelag og har bodd et par år i Karasjok... 

https://tv.nrk.no/serie/eventyrjenter/DMPF71002214/sesong-1/episode-1#t=1m47s

 

 

Det er det hun selv som står for. Hun gikk nordkalotten alene og på turen ble hun helt manisk på det med finnmark og samer (hvis man fulgte på insta og facebook var det veldig tydelig). Det var virkelig livet, ble det framstilt som. Og etter hun fant han kjæresten som er same, så har alt bare handlet om hvor badass samene er med ALT de gjør. Poserer med samedrakt gjør hun jo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg sendte mail til sponsorene da dette stod på. Jeg fikk svar fra samtlige at de hadde fått masse henvendelser om det, og at de ikke ville sponse noen som ikke behandlet dyr på en god måte. De hadde alle avtalt møter med Tonje kommende uke om hva som skulle skje videre.
 

:)

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte faktisk se på bloggerene på tv2, bare for å se hvem denne jenta er. Så ikke noe dårlig behandling av hund, eller wannabe-matcho-tendenser. Tvert i mot bare ros og kos i de klippene hundene var med. Og hunder som fikk være med på tur. Så hiver meg på at dette nok får gå på kontoen for sleivete og dårlig formulering, som for så vidt er uheldig for en "offentlig" person. Det er vel den biten og signalvirkningen som er problemet...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pringlen skrev:

Måtte faktisk se på bloggerene på tv2, bare for å se hvem denne jenta er. Så ikke noe dårlig behandling av hund, eller wannabe-matcho-tendenser. Tvert i mot bare ros og kos i de klippene hundene var med. Og hunder som fikk være med på tur. Så hiver meg på at dette nok får gå på kontoen for sleivete og dårlig formulering, som for så vidt er uheldig for en "offentlig" person. Det er vel den biten og signalvirkningen som er problemet...

Unnskyld at jeg spør, men... Prøver du virkelig her å si at dette går på kontoen for "sleivete og dårlig formulert" - fordi alt ser bra ut i noen minutter av et program om bloggere på TV2 bliss (eller hvor det sendes)? Altså at hun unnskyldes, og renvaskes, av det du så på televisjonsapparatusen i stua di?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...