Gå til innhold
Hundesonen.no

Amubullen Alvin

Recommended Posts

Takk det samme @Mentha, er helt enig ang miljøet :yes:

Og husk, en ambull som ikke elsker livet er en syk ambull :teehe:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Mentha skrev:

Hahaha, skal bli bedre å oppdatere tråden her inne :P 

Han er veldig god, altså. Akkurat blitt slutt med meg og typen, og da er det deilig å ha Alvin i hus som får dagene mine til bli lysere :) 

Og tusen takk for fine ord! :D

Åå :hug: da er det godt med en going :heart: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alvin ble 11mnd i går, tida går så fort.. Han er ikke noe valp lenger, men blitt en fin unghund! :ahappy: 

Vi tok feiringa en dag på forskudd, og dro på tur til Narefjell i Sauheradfjella. 1 1/2 time til toppen og veldig fin utsikt! Beste turkompisen min :heart:

13920627_10153567092825870_8705689607075163184_n.jpg

• Like 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
På 31. juli 2016 at 11:27 AM, Monikawt skrev:

Åå :hug: da er det godt med en going :heart: 

Jupp, også får han meg ut så jeg ikke sitter inne å sturer mer enn jeg trenger :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Er helt enig med dere :P Nå har han fått sånne store ører som står til alle kanter! Noldusører som jeg kaller det, siden han ligner på den husalven fra Harry Potter :teehe:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og!! Vi gikk Kjerringsveien på lørdag; Utrolig fin tur, og vi var veldig heldige med været :) En veldig fin måte å feire hundebursdag på ;) Vi måtte jo herje litt i høstlyngen :D

IMG_7513.JPG

• Like 6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååh de er noen fantastiske skapninger disse amerikanske bulldogene :wub: Kjempefin er han! Grattis med dagen som var!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud som tida går, her er det alt for lenge siden det har skjedd noe :P 

En liten oppdatering:
Alvin er snart 14mnd. gammel, og han er fortsatt like fantastisk som han alltid har vært. Vi har vært på mange flotte turer, og vi går spor så det suser etter! I går gikk han faktisk spor på ca 800m med 4 vinkler, gikk som ei klokke! Sinnsykt moro! Prøvde meg på 1km på vår grusvei med kort liggetid i dag da; Han gikk litt for fort og vimsete for min del, så her er det noe vi kan trene på :) vurderer å legge et kortere spor på grusen med noen gjenstander til helga i håp om at det hjelper.. Er litt grønn på sportrening, så må bare prøve meg fram.. All trening er god trening! :D 

Legger med et til bilde av tur til Nare som vi gikk for noen uker sida.. Sjarmøren min! DSC_0306.jpg

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 29.10.2016 at 11:47 AM, LØJ skrev:

Så søt :wub:

På 29.10.2016 at 10:22 PM, Teserere skrev:

Fining!

På 30.10.2016 at 8:10 PM, Katharina skrev:

Så nydelig. ❤️ fint navn på han :)

Tusen takk, dere! Er selvfølgelig helt enig :P Navnet har han med seg fra oppdretter. Min lille chipmunk <3 

Nå gleder vi vårs til snøen kommer, så vi kan snørekjøre!! Bor rett ved løypene, så er ikke noe problem å ta seg en times tur på skia :) vurderer å kjøpe truger også, så jeg kan gå i skauen når det er mye snø også :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18 mnd. allerede <3 

Alvin er på en måte som en potet, han- han kan brukes til det meste! Han går spor, lydighet er helt OK, og det lille vi har trent av rundering er han så flink. Går han som ei kule! 

Kunne ikke fått en bedre førstegangshund og prøveklut :wub:

fullsizeoutput_1fd.jpeg

DSC_0578.JPG

• Like 11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter å ser igjennom bilder fra i vinter, og det slår meg hvor kul bikkje jeg har!

Jeg pleier å si når folk spør at jeg egentlig ikke har jobba så mye med han, at han nesten har kommet som "ferdig", og at jeg bare har finpussa egenskapene hans... så tenker jeg tilbake på alle de timene jeg lagt i sosialiseringstrening, miljøtrening, folk-og hundehøflighetstrening, selvtillitstrening osv... Det er ikke bare flaks at han har blitt som han er :) Jeg er faktisk ganske stolt av meg selv, over at jeg har en såpass flott ambassadør av rasen.. 

Når vi er på fellestrening med den lokale retrieverklubben, får jeg stadig tilbakemelding på at vi er et bra team, og at jeg jobber så godt med han. Det er det største komplimentet jeg kan få, det varmer hjertet mitt, rett og slett :ahappy:

Dagens skryteinnlegg fra min side, men altså se på han da.. :wub:

Bare sånn til oppklaring: Veit kløven han har på seg er for svær, men er en jeg bruker til han er ferdig utvokst, og kan kjøpe en som passer ordentlig. Den er kun fylt med bæreposer fra rema og kiwi så han skal bli vandt med å ha noe på ryggen uten å få hetta :P  

IMG_1134.JPG

DSC_0429.JPG

DSC_0416.JPG

IMG_1681.JPG

• Like 16

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den såkalte lekeatferden kan være ekstremt plagsom og i verste fall skadelig. Det bor en hund (sikkert fler) på øya her, som stadig er løs og liker å smake på forbipasserende. Det er helt sikkert "lek", det er lydløst og man får "bare" noen blåmerker. Men en dag kan det skje et barn, noen som tar igjen, noen med hund som tar igjen etc. Hva da?  Jeg støtter ikke avliving over en lav sko, av hunder som hopper på forbipasserende av en grunn, etc etc, men tenker samtidig det er lov å ikke gjøre normalvariasjonen så stor at man får et større problem med (begrunnet) redsel for hunder. 
    • Det har jeg ikke tenkt over    Det er dessverre på onlinekurset hennes alle filmene ligger ja.. Men anbefaler virkelig å gå handling 360, om man vil bruke det «oppsettet» for handlingen sin.    På videoen jeg la ut, så setter vi sammen basic momenter som vi har jobbet med. Jeg har trent veldig mye på en vinge/et hinder/to hinder og oppsett med: en vinge - et hopp - en vinge. Jeg har og trent litt kommando diskriminering med utlagt lureleke. Når oppgaven var å hopp rett frem, har jeg lagt ut leke i «rundt» posisjon og omvendt når jeg har trent «check» eller «nana».  (Edit: og ved hver nye øvelse, så går jeg tilbake til et hinder osv. Nå trener vi parallelt på s-sving/tysker (3 økter), men er langt fra å kunne ta det med i en bane. Lava har forståelse for at hun skal hoppe tilbake, selv om jeg er unna,  men hun trenger mye hjelp enda.)   For å skaffe mer forståelse hadde jeg først shapet øvelsen (som du gjorde) til den jeg vil ha, så lagt på kommando. Men så hadde jeg jobbet mye på det punktet, og trent med forskjellige utfordringer (med lurebelønninger, uten/med kroppsspråk, vanskelighetsgrader ++). Og når jeg hadde følt at det satt godt nok, så hadde jeg prøvd det i baner, og prøvd diskriminering (frem vs sving, tunnel vs frem, tunnel vs sving, check vs frem osv osv) ganske raskt.    Først når hunden starter å ha en god forståelse for kommandoen, så kan jeg evt holde tilbake belønning når hunden gjør feil i en liten kombinasjon. Så jeg synes kanskje det hørtes ut som du hoppet litt raskt til denne biten? For å overdrive, hadde Tidi skjønt om du hadde holdt henne foran et hinder og sagt «høy» eller «left» og tydelig valgt riktig, uten kroppsspråk osv?  Det er hvertfall sånn jeg gjør det
    • Haha ja, det er litt kropp å håndtere, synes hun selv også. Veldig lite kroppskontroll for tiden  Tusen takk 
    • Hei! Hvordan har det gått med valpisene i hus?
    • Alle mine hunder har likt å ligge å gnage på et eller annet. Det er også grunnen til at de har fått det 😊 Ekstra stas de gangene jeg stappet mat i de, men det var ingen nødvendighet egentlig. Men ja, ingen annen grunn enn at de har likt det. 
  • Nylig opprettede emner