Gå til innhold
Hundesonen.no

Amubullen Alvin

Recommended Posts

Nå har jeg vært her i ei stund, og syntes det er på tide at jeg lager ei tråd om Alvin :) 

Alvin er en amerikansk bulldog på litt over halvåret- født 2 september 2015. 

6 mnd. er tydeligvis hormontid for lille ruskevalpen, for av og til er det er ikke lett å skille mellom dekk og sitt. Mørket har også over natta blitt skummelt, særlig om uglene i området tuter litt :P

Her er noen bilder av lille klovnetrollet mitt, fra den første valpetiden fram til nå :wub:

IMG_1010.JPG

IMG_1093.JPG

IMG_1932.JPG

IMG_3138.JPG

IMG_3522.JPG

RDLE4291.jpg

IMG_3451.JPG

• Like 17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så flott :) Og sånn ei herlig snurpetunge :P

Jeg har en av mindre rase på rett under 6 mnd, og her har også mørket blitt kjempeskummelt. Det er skummelt å gå tur i halvmørke liksom, og nå når det er mørkt fyker han opp og boffer om noen lukker ei bildør i nabolaget :P (Men så er det ganske stille rundt her på kvelden og da!)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
30 minutter siden, Toril skrev:

Helt nydelig!!

Takk! Han er jo min lille gullklump, da! <3 

29 minutter siden, Pixie skrev:

Så flott :) Og sånn ei herlig snurpetunge :P

Jeg har en av mindre rase på rett under 6 mnd, og her har også mørket blitt kjempeskummelt. Det er skummelt å gå tur i halvmørke liksom, og nå når det er mørkt fyker han opp og boffer om noen lukker ei bildør i nabolaget :P (Men så er det ganske stille rundt her på kvelden og da!)

Han er litt sånn.. Rar :P Av 30 bilder er 25 sånn her, og resten er noe jeg kan bruke som "se så fin valpen min er"-bilder. haha.. 

Min også boffer veldig mørkt og skummelt (trur han hvertfall) på folk som gjør vanlige aktiviteter, som å måke snø. Naboen måkte snø i sånn orange refleksjakke (?) på kvelden her om dagen. Var ikke måte på som han blåste seg opp. Når han skjønte det var et menneske ble han plutselig over seg av glede og logra rumpa av seg. Da var det ikke så farlig likevell da, altså :P 

2 minutter siden, Teserere skrev:

Så skjønn! 

Takk! I skrivende stund ligger han vedsiden av meg i sofaen og snorker som en.. mann, faktisk! :innocent: har tydeligvis fått meg bulldog :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønn fyr, ser like teit ut som alle andre ambull's :D Hvem er han etter?

Hyggelig med fler ambuller her inne!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 14. mars 2016 at 10:57 AM, LØJ skrev:

Skjønn fyr, ser like teit ut som alle andre ambull's :D Hvem er han etter?

Hyggelig med fler ambuller her inne!

Takk! Han er veldig "hurramegrundt"-type hund, alltid veldig glad- og viser det med hele seg :P 

Han er etter Wonder-bulls Athene/Solbergs Gizmo. :) Veldig fornøyd med han hittil, og syntes han utvikler seg utrolig bra <3 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, dere! Blir så glad når jeg får fine kommentarer. :wub:

Ha en fin helg! Legger ved et bilde av kjekkasen :P 

Alvin i farta.jpg

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, Mentha skrev:

Takk! Han er veldig "hurramegrundt"-type hund, alltid veldig glad- og viser det med hele seg :P 

Han er etter Wonder-bulls Athene/Solbergs Gizmo. :) Veldig fornøyd med han hittil, og syntes han utvikler seg utrolig bra <3 

Gizmo til Rune?

Da ses vi vel ila sommeren kanskje. Skal du til Sverige i juli?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 18. mars 2016 at 9:29 AM, LØJ skrev:

Gizmo til Rune?

Da ses vi vel ila sommeren kanskje. Skal du til Sverige i juli?

Nei, hvis jeg husker rett heter eier til hannhund Hjalmar.. ;)

Planen er at jeg skal til Vindfjelltunet i juni. Har sendt mail og reservert rom, men har ikke fått bekreftelse på reservasjon så er litt usikker på om de har sett mailen min :icon_confused: Sverige blir for langt å dra i år ihvertfall. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alvin var sju mnd. i går <3 Syntes han skal slutte å vokse.. Hvor ble det av lille valpen min? Nå veier han 31kg :blink:

IMG_3979.JPG

IMG_4027.jpg

IMG_4072.JPG

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden jeg har posta noe her, gått litt i glemmeboka, gitt :blink: En liten oppdatering er på sin plass:
For å få dagene til å gå, koser vi oss ute på tur, går noen spor og henger på stranda! Alvin har blitt dritflink til å svømme, han har lært å like det etter etter noen svømmeturer når gradestokken bikker 25 varme ;) passer perfekt da vi har fått strand her hjemme til fri disp i år :D 

Slenger med noen bilder fra da vi var på Mølen for en stund tilbake, samt et topptur-bilde fra tidligere i sommer. Om jeg skal si det sjøl er han en veldig søt gutt, altså :wub: 

DSC_0895.jpg

DSC_0883.jpg

IMG_5910.jpg

• Like 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Eplefe skrev:

For en kjekkas! 

Tusen takk! :) Ikke bare er han fin å se på, men han er så fin på innsiden også. Ingen unoter, går fint sammen med andre bikkjer- hannhunder som tisper. Håper bare det holder seg sånn når han blir eldre. Det siste jeg vil ha er en bøllete hannbikkje som fråder bare han ser en annen av samme kjønn.. :|

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen nyere bilder av fjompen: Det på plenen er tatt i dag, det andre tatt på topptur for rundt ei uke sida- hvor han tydeligvis elsker livet ;) 

DSC_0505.jpg

DSC_0402.jpg

• Like 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, LØJ skrev:

Fining :wub:

tusen takk <3  ser du har ambull selv, er så koselig å "treffe" på hyggelige ambulleiere da rasemiljøet er som det er :blink: Makan til drittslenging over en lav sko det er.. :x

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoi, denne tråden har jeg ikke fått med meg! Trodde den var ny, helt til jeg leste at "noen måker snø", og da måtte jeg sjekke datoen :D 

han ser skikkelig god ut, og FOR et herlig uttrykk :wub: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
39 minutter siden, Monikawt skrev:

Hoi, denne tråden har jeg ikke fått med meg! Trodde den var ny, helt til jeg leste at "noen måker snø", og da måtte jeg sjekke datoen :D 

han ser skikkelig god ut, og FOR et herlig uttrykk :wub: 

Hahaha, skal bli bedre å oppdatere tråden her inne :P 

Han er veldig god, altså. Akkurat blitt slutt med meg og typen, og da er det deilig å ha Alvin i hus som får dagene mine til bli lysere :) 

Og tusen takk for fine ord! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Må finne noe nyere enn fra årene 1992- 2000 hvis det overhode skal være relevant 
    • Det er en en vesentlig forskjell på hvordan disse rovdyrene forvaltes.  Jerven tas jo ut, til og med inne i hiet, uten at vernerne går totalt av skaftet, mens de går i demotog for ulven utenfor Stortinget.  Og meg bekjent ligger det ikke igjen 600 drepte sau etter jervens tokt, men den utgjør selvsagt et betydelig problem for sauebøndene i områder med jerv.  Men derfor er det også en vettug forvaltning av jerven.  I tillegg som nevnt har jeg også til gode å høre om jerv som tar hunder på gårdsplassen hos folk, eller går inn i stallen, og så klart den ødelegger heller ikke for jakt = tapte inntekter m.m., så, ja, det er betydelig flere, og mer sammensatte problemer med ulven -uansett statistikk.
    • Han kan gjøre det når som helst egentlig. Sist det kokte var etter en god tur og han ikke rakk å lande helt før han ble alene hjemme, men han kan sette i gang selv om han var rolig like før også. Det er helt klart manisk og jeg begynner å bli litt redd for at det er en greie vi ikke får bukt med...
    • Er han sånn når han er mentalt og fysisk sliten også? Virker det som han gjør det "på gøy" eller er det mer manisk? 
    • Interessen for hest har plutselig dabbet av fullstendig, noe som egt er veldig trist da hester betydde mye for meg. Plutselig for ikke så lenge siden mistet jeg bare helt lysten til å holde på med hest og siden har det vært sånn.  Så nå må jeg finne meg en noe annet å drive med, så jeg har nå nesten bestemt meg for å "satse" mere på min egen hund (bichon frisè). Det første jeg må gjøre er å ordne pelsen hennes. Pluss at jeg må gå turer så hun blir i bedre form.  Men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre videre, tenker å begynne å trene innenfor en hundesport på hobbybasis, men aner ikke hvilken. Vet ikke om det er vist å lære henne heller siden hun allerede er 5 år.  Ellers har jeg bestemt meg for å kjøpe meg rottweiler da jeg flytter ut, men det er litt lenge til enda (3-4 år). Jeg blir gæren av tanken på å vente så lenge. Jeg vil ha rottweiler NU Enn så lenge får jeg gjøre det beste ut av det med hunden jeg har.
  • Nylig opprettede emner