Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøp av frossen sæd


Zitka
 Share

Recommended Posts

Guest Jonna

Du kan nok beregne prisen av en valp totalt for tapping, sending, moms osv.

Også hadde jeg avtalt ett engangsbeløp til hannhund eier og full eierskap til spermen. Hørt mange har fått tull ved at de skal feks prøve selge spermen til andre pga det er så og så mange doser igjen. Også nekter hannhundeier la andre enn den avtalte tispen bruke det og du må skylle tappingen i dass. Sørg for at du har nok strå til 2-3 parringer i tilfelle tispen går tom og det er alltid noen strå som eksploderer ved tining. 

Frakten er det dyreste, fra jeg begynte tapping i Australia (som også krever endel andre blodprøver) til det ble levert og håndtert hos NVH kom det på 17000,-  Men tror nok du slipper endel billigere unna med frakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.000 er jo ikke så halvgærent da. Jeg er selv lysten på noe fra USA en gang i fremtiden. Men samtidig er jeg noe skeptisk til bruk av frossen sperm. Virker som så mange får veldig små kull etter inseminering, og da blir jo prisen potensielt skyhøy for f.eks. 1 valp...

Så høy at jeg vurderer om det er en bedre løsning å kjøpe en hund, hvis  man får tak i den rette, i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Akkurat nå, Snøfrost skrev:

17.000 er jo ikke så halvgærent da. Jeg er selv lysten på noe fra USA en gang i fremtiden. Men samtidig er jeg noe skeptisk til bruk av frossen sperm. Virker som så mange får veldig små kull etter inseminering, og da blir jo prisen potensielt skyhøy for f.eks. 1 valp...

Så høy at jeg vurderer om det er en bedre løsning å kjøpe en hund, hvis  man får tak i den rette, i stedet.

Nei jeg betalte ikke så mye for selve spermen. Parringsavgiften er ikke høy i AU. Det var vel bare rundt 3000 kr for 3 "parringer". Rundt 1000 kr i tapping og noe og 1000 for blodprøver og div. Resten er transport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...