Gå til innhold
Hundesonen.no

"Idiotsikker" innkalling med FLØYTE :)


MerlePerle
 Share

Recommended Posts

(Vet det er en tråd fra noen andre om det samme litt lengre ned, men følte ikke den svarte helt på det jeg lurte på.)

Er det noen som har en oppskrift på en skikkelig god innlæringsmetode for innkalling på fløyte til hund som aldri har hørt en fløyte før? Hun kan innkalling og er vandt med å gå løs hver dag i skogen, men jeg vil gjøre denne innkallingen "idiotsikker" og grundig. Bør jeg bruke langline? Skal jeg lære inn fløyta som en klikker med at fløyte betyr godbit/mat? Skal jeg kalle inn på normal måte og blåse når hun er løpende på vei, evt når jeg er på vei i motsatt retning når hun kommer i full fart? Hunden er i prosessen med å lære seg å sette pris på leker, men det er ikke sterkt nok til at leker kan brukes som belønning ennå. Hunden reagerer derimot meget godt på "tull og tøys og klovneri og hurramegrundt for deg" når hun kommer :)

Har en del bøker. Har 100% positiv hverdagslydighet, 100% positiv problemløsning, Control unleashed, kontaktkontraktet ++ men husker ikke helt hvilken av de som beskriver dette best. Har heller ikke lest alle.

Jeg sliter med sykdom og er tidvis veldig utmattet, og derfor er det i slike dårlige perioder vanskelig å ha en lik innkalling som når jeg har mer krefter.. Om du skjønner? Så jeg tror det blir bedre for henne med en innkalling som er helt lik uansett om jeg er i god eller elendig form! Fordi jeg endrer kroppsholdning, volum, tonefall osv ubevisst rett og slett pga sykdom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...