Gå til innhold
Hundesonen.no

Cesar Millan igjen, underskriftskampanje for å få han av lufta


Gjest
 Share

Recommended Posts

  • Svar 431
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Problemet som jeg ser det er at vanlige hundeeiere ser på CM og tror de blir verdensmestere av det. Jeg har møtt flere som refererer til han som behandler hundene lite pent.. Jeg syns ingenting om at

Er majoriteten av sonisene for millans metoder? Det var nytt for meg i grunnen. Jeg har mer intrykk av at mange ikke ser så sort hvitt på det som der fremstilles fra den rene "mot"siden. At Millan har

Det er mange hunder han jobber med som biter under press en normal hund skal kunne takle. Da er det jo ok at hunden får se hva som skjer når den faktisk biter, nemlig ingenting. Den får en erfaring på

Posted Images

Guest Kåre Lise
55 minutter siden, Schæferblanding skrev:


Her er en til video man kan se om man lurer på hva han driver med:

 

Hva han drev med de første sesongene for en 10år + tid siden ja. :)

Kompisen din skal nå ha for iniativet, rote i arkivene. Særlig konstruktivt er det vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emilie skrev:

Fin t-skjorte. 

Ekstreme dyrevernere kjemper ofte for at alt liv skal respekteres, så lenge vi ikke snakker menneskeliv. Ironisk nok.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest gjennom hele tråden ennå, men har sett flere innlegg som nevner det skumle med at folk skal prøve CMs metoder helt ukritisk. Tenkte jeg skulle nevne en opplevelse jeg hadde. Den var ikke farlig, eller skadelig på noen måte, men ekkel nok for meg. Da Ayla var rundt et år gammel flyttet det en ung jente inn i nabohuset. Hun hadde en godt voksen collietispe. Ayla mener tydeligvis at collier er hundeverdens guddommelige skapninger, og la seg langflat for denne tispa. Hun rett og slett forguda den. Tispa selv var av det asosiale slaget, og syntes Ayla ble veldig innpåsliten og irriterende, så hun satte Ayla på plass et par ganger. Helt greit for meg, hun må lære å respektere andres grenser, og det var aldri farlig for frøkna mi. Etter noen måneder fikk nabojenta seg kjæreste. Og han var tydeligvis CM-fan på sin hals. Han hadde ikke hund selv, men var tydeligvis blitt ekspert av å se på TV. En gang vi var bortom, og Ayla var i full gang med tilbedelsen av nabotispa, så tok typen tak i båndet til Ayla, begynte å dytte henne i sidene og lage tchsss-lyder. Før jeg visste ordet av det hold han henne så stramt at forbeina forlot bakken. Heldigvis bruker hun kun sele, men hun fikk sjokk over behandlingen, og kjørte i gang et dempe-show uten like. Jeg fikk nappa båndet tilbake, og forklart i klare ordlag at jeg ikke har noe til overs for CM, at jeg ikke bruke slike metoder, og at jeg helst ser at andre ikke bruker andre metoder enn meg på min hund. 

Denne episoden fikk meg til å gå fra skeptisk og negativ til CMs metoder, til å bli skeptisk og negativ til at det blir vist på TV. Denne karen var ikke av den testosteron-macho typen, snarere tvert i mot, han var det jeg kaller pretty boy (ligna veldig på han som ble forfremma til sjef i Pacific blue, for dere som husker det). En helt vanlig fyr, som ikke hadde hund selv engang. Og så gikk han til det skrittet og overtok min hund mens jeg sto der, en hund og et menneske han knapt hadde møtt før, for å bruke metoder han har sett på TV. Det var skremmende. Nå fikk ikke dette konsekvenser for verken Ayla eller meg heldigvis, men jeg synes det er skremmende likevel, at et TV-program kan ha sånn virkning på folk. Jeg er ganske sikker på at vi slapp billig unna, fordi dette ikke var hans egen hund, og jeg fikk stoppet det. Hva da med folks egne hunder, tenker jeg?

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, Lene_S said:

Har ikke lest gjennom hele tråden ennå, men har sett flere innlegg som nevner det skumle med at folk skal prøve CMs metoder helt ukritisk. Tenkte jeg skulle nevne en opplevelse jeg hadde. Den var ikke farlig, eller skadelig på noen måte, men ekkel nok for meg. Da Ayla var rundt et år gammel flyttet det en ung jente inn i nabohuset. Hun hadde en godt voksen collietispe. Ayla mener tydeligvis at collier er hundeverdens guddommelige skapninger, og la seg langflat for denne tispa. Hun rett og slett forguda den. Tispa selv var av det asosiale slaget, og syntes Ayla ble veldig innpåsliten og irriterende, så hun satte Ayla på plass et par ganger. Helt greit for meg, hun må lære å respektere andres grenser, og det var aldri farlig for frøkna mi. Etter noen måneder fikk nabojenta seg kjæreste. Og han var tydeligvis CM-fan på sin hals. Han hadde ikke hund selv, men var tydeligvis blitt ekspert av å se på TV. En gang vi var bortom, og Ayla var i full gang med tilbedelsen av nabotispa, så tok typen tak i båndet til Ayla, begynte å dytte henne i sidene og lage tchsss-lyder. Før jeg visste ordet av det hold han henne så stramt at forbeina forlot bakken. Heldigvis bruker hun kun sele, men hun fikk sjokk over behandlingen, og kjørte i gang et dempe-show uten like. Jeg fikk nappa båndet tilbake, og forklart i klare ordlag at jeg ikke har noe til overs for CM, at jeg ikke bruke slike metoder, og at jeg helst ser at andre ikke bruker andre metoder enn meg på min hund. 

Denne episoden fikk meg til å gå fra skeptisk og negativ til CMs metoder, til å bli skeptisk og negativ til at det blir vist på TV. Denne karen var ikke av den testosteron-macho typen, snarere tvert i mot, han var det jeg kaller pretty boy (ligna veldig på han som ble forfremma til sjef i Pacific blue, for dere som husker det). En helt vanlig fyr, som ikke hadde hund selv engang. Og så gikk han til det skrittet og overtok min hund mens jeg sto der, en hund og et menneske han knapt hadde møtt før, for å bruke metoder han har sett på TV. Det var skremmende. Nå fikk ikke dette konsekvenser for verken Ayla eller meg heldigvis, men jeg synes det er skremmende likevel, at et TV-program kan ha sånn virkning på folk. Jeg er ganske sikker på at vi slapp billig unna, fordi dette ikke var hans egen hund, og jeg fikk stoppet det. Hva da med folks egne hunder, tenker jeg?

Ja det er nettopp dette som er problemet, folk gjør det de ser på tv!
Hundetrenere får inn mange hunder som disse metodene har blitt brukt på, derfor lager de videoer som den over, og terper på det om og om igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

 Sånn apropos treningsmetoder, hunder, visse raser med visse drifter osv, ser Fizz til Nando Brown nå har jaget og drept en hare på tur hvor innkalling ikke satt og har nå mistet alt som heter innkalling, vistnok, iflg Nando selv. Men så lenge det ikke er på tv så er det vell ikke det samme? 

(nei, jeg prøver ikke å rakke ned på noen, jeg synes sånt er relativt normalt/forventet. Noe å ta hensyn til selvsagt, noe å lære av å forsøke å unngå at skjer igjen, noe jeg forsåvidt regner med at N kommer til å gjøre, men shit happens når man har med rovdyr å gjøre. Å jeg regner jo med at han har tenkt å forsøke å slippe denne hunden løs igjen før eller siden når han føler at innkallingen sitter bedre igjen, så får vi se da om han da har en idiotsikker innkalling eller ikke. Hell i uhell, på en måte, er jo at vi nå fremover kanskje får se en del interessante videoer og får se progresjon eller ikke progresjon med positive metoder på en slik type hund som har fått erfaring med å rive dyr samt blir eldre å mer "seriøs" i sine drifter. Det kan jo bli spennende og lærerikt, uten at jeg unner han at dette skjedde.) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...