Gå til innhold
Hundesonen.no

Bork, hvilke farger passer?


Rocket
 Share

Recommended Posts

Hvilke farger ville dere brukt på en borket hest? 
Den har jo allerede kontraster mellom gul og sort, eier ser ut til å ha gått for det enkleste valget, sort. 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe bl.a taugrime og langt leietau til bakke arbeid/longering som skal brukes på både den borkete og en sort hest. Og da er det litt kjedelig med sort synes jeg. :P Ser mest på blått/turkis og lilla, men vil gjerne ha innspill på nyanser eller andre farger som kan passe! 
Rødt er fargen til 2 andre på stallen og deres 3 hester så det unngår vi litt, selvom rødt mot sort er smashing! 

10416984_10153339019240423_1896267333414

229839_10151092328095423_1709351492_n.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, yurij skrev:

Jeg er så kjedelig at jeg syns alt annet enn blått, brunt og grått er litt harry :)  evt med innslag av orange . Brunt er finst på gul hest synes jeg.

Jeg synes gult er så vanskelig. :P Er så uhyre viktig å få rett nyanse uansett hvilken farge man velger så det ikke blir skjærende kombinasjon. Tror jeg må låne litt utstyr av andre og legge på ham og se hva jeg liker best. Er heldigvis en del forskjellig farget utstyr på stallen! :) 

8 minutter siden, Pringlen skrev:

Rosa :ahappy:

Hihi! Vurderte det på mora til borken, hun var gul, nesten hvit i sommerpels. Tror søs kommer til å dø på seg om jeg rosafiserer den sorte. :lol: Fant et ganske kult sett i knesj rosa/sort som jeg fikk lyst på da faktisk! Aner ikke hvilken side det var på, har vært innom utallige å browset idag. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Grønn funker på begge farger synes jeg. Så og si alt funker på den svarte.

Jupp, den sorte er enkel sånn sett, bare litt kjedelig om det blir for mørke farger og "forsvinner" i pelsen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pikeur og Eskadron har noe skikkelig harry rosa, men det er i hvert fall kvalitet  :)  Fordelen med det klassiske er at det aldri blir "stygt" og umoderne + at med rødt/grønt /gult osv så får man bare følelsen av at der kommer "rødt" :)   Utstyret skal ikke ta fokuset fra hesten syns jeg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes burgunder er fint til fjordingfarge og klarblå. Tenker ikke egentlig så mye over hvilke farger hesten har på seg så lenge det ikke er jåsablingbling og en del som er veldig flinke til å overmatche - ev de som har plasthodelag sånn som i langdistanse - da blir det mye farge. Ellers synes jeg brunt lær er penest nesten uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, yurij skrev:

Pikeur og Eskadron har noe skikkelig harry rosa, men det er i hvert fall kvalitet  :)  Fordelen med det klassiske er at det aldri blir "stygt" og umoderne + at med rødt/grønt /gult osv så får man bare følelsen av at der kommer "rødt" :)   Utstyret skal ikke ta fokuset fra hesten syns jeg


Hehe ja nei, rosa blir det ikke. :P Er islandshester så vi bruker særdeles sjeldent utstyr som tar fokus fra hesten. :) Er hovedsaklig utstyr som skal brukes i hverdagen på stallen som jeg ønsker littegrann farge på, som f.eks taugrime, kraftfor bøtte, leietau, grime. Har en sjabrakk også som skriker litt, men der er det gult og refleks for synlighetens skyld. Ellers er vel det mest fargerike vi har en annen sjabrakk med brugunder farge og mørkeblå kanter, og den brukes kun under bomløs salen på den sorte hesten, så en gang i måneden den er fremme kanskje. Ellers er alt nøytralt, sort lær/syntet. Ja også har vi en bling pannereim da. :P Så har vi brun lærgrime til stevner f.eks.

9 timer siden, Turb skrev:

Synes burgunder er fint til fjordingfarge og klarblå. Tenker ikke egentlig så mye over hvilke farger hesten har på seg så lenge det ikke er jåsablingbling og en del som er veldig flinke til å overmatche - ev de som har plasthodelag sånn som i langdistanse - da blir det mye farge. Ellers synes jeg brunt lær er penest nesten uansett.

Ja burgunder vurderer jeg også. Tror det kan passe borken også. Kommer overhodet ikke til å kjøpe plasthodelag nei. :lol: Ingen av hestene er mine, så det er ikke fryktelig mye utstyr det er snakk om. Akkurat til borken så er det vel bare taugrime jeg kommer på for øyeblikket. Eierne til begge hestene er sånn sett veldig klassiske i smaken sin, og det er igrunn jeg også. :) Men litt farge er kjekt da, så sant det matcher hesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nok svart er finest til den øverste, den har jo spesiell farge og svart fanger opp man/hale/øretupper. Nederste er vel den som kanskje passer sterkere farge best synes jeg, men jeg synes ikke det er så fint uansett, så den hadde nok fått brunt/mørkeblått av meg - og mørkebrunt lær siden den har noe brunt i pannelugg og man, kanskje pels også? Til begge tror jeg olivengrønt kan være fint (og andre ikke-sterke grønntoner sikkert, men jeg elsker olivengrønt), det er ''rolig'' og kræsjer ikke med øverste hest - for jeg synes ikke svart man og hale og brunt utstyr passer sammen. Og burgunder ja. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...