Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling uten utstillingstelt


Lailakatrin
 Share

Recommended Posts

Hei!

Hvordan gjør dere det praktisk når dere er på utendørsutstillinger og ikke har utstillingstelt?
Virker som "de fleste" har telt og har basen sin der. Men de som ikke har, bruker dere bur og dekker det til for at hunden skal få være litt i fred? Eller har hunden i bil?

Har ikke telt og hadde egentlig ikke plan om å investere i det, men ser jo veldig kjekt ut da :)
Men litt tungvint hvis der regner eller er steiksol og ikke ha en plass å gå i dekning :P
Virker som hunder ofte slapper mer av inni telt enn de som kanskje står rundt ringen og ser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har telt, og synes det er topp med opptil 4 hunder som skal i ringen.

Men, når vi flyr til utstillinger, som vi har gjort mye de siste årene, så gidder vi ikke dra med teltet.

Da bruker vi en gapahuk som vi kjøpte på XXL for 2-3 år siden:

https://www.xxl.no/campx-backpacker-1-gapahuk/p/1049759_1_style

Koster lite, veier lite og er utrolig praktisk.

Faktisk så har gubben sitti inni der i pøsregn med 2 Atlas50 ved siden av seg.

Så den er ganske romslig..

 

I år skal vi på bilferie med utstillinger i de Baltiske landene, og muligens Polen.

Blir kjekt me telt kjenner jeg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stilt i 6 år uten telt, går helt fint, men er kjedelig hvis det regner og er drittvær. Fikk et telt i gave for et par år siden i betaling for å ha ringtrent en hund. De satte virkelig pris på teltet på NKK Drammen i fjord, da var det sikkelig øsevær. Jeg ser det praktiske med å ha det, men hater når det blir så trangt i mellom ringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill :)
 

Men er det første mann til mølla med å få plasser rundt ringene? Når det er litt større utstillinger så er det jo mange forskjellige raser som dømmer i samme ring i løpet av en dag. Bruker man å fjerne teltet når sin rase er ferdig for å lage plass til de neste som kommer eller?

Eller hvis sin rase blir dømt en stund ut på dagen, drar man tidlig for å sette opp telt da selv om det kanskje er noen timer til din tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Lailakatrin skrev:

Takk for innspill :)
 

Men er det første mann til mølla med å få plasser rundt ringene? Når det er litt større utstillinger så er det jo mange forskjellige raser som dømmer i samme ring i løpet av en dag. Bruker man å fjerne teltet når sin rase er ferdig for å lage plass til de neste som kommer eller? Nei..

Eller hvis sin rase blir dømt en stund ut på dagen, drar man tidlig for å sette opp telt da selv om det kanskje er noen timer til din tur? Ja.

Dessverre kan man vel si. men sånn er det. Førstemann til mølla :hmm: 

(Jeg er antagelig ikke noe bedre selv :icon_redface:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står der med stolen min og hunden i bånd utenfor en ring :P  Et par ganger har jeg hatt paralply og ellers måtte jeg kle på hunden. Har stått ute i regn og kuling, og det er ikke særlig festlig, spesielt når man har blitt kjørt dit og blir hentet senere (og ikke har bil tilgjengelig). Men så er jeg ikke så lenge på utstillingen, bare en stund før mitt tidspunkt og så dratt.  Få ganger jeg måtte ha ventet til gruppa. Det er dritkjedelig hvis man ikke er ilag med noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...