Gå til innhold
Hundesonen.no

CRUFTS 2016


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

  • Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Likte veteranhannen jeg  

Viste poden video av schæferen og han trodde den var syk eller skadet... Unger har et ærlig blikk...  

Sliten? Helt klart, selvsagt er det greit at enkelte er sliten etter stort opplegg, mye inntrykk osv. Det er måten hunden fremstår når den er sliten jeg reagerer på. Feks min mellomste synes utstillin

Posted Images

Akkurat nå, Snøfrost skrev:

Jeg ville svært gjerne sett Siberians. Det er jo helt andre hunder i UK enn i USA og kontinental Europa så litt ekstra moro å se de, selv om ikke alle er så lekre ;)

 

Mhm! Hvorfor ordner de ikke film da? Det er jo en kjempe begivenhet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjeng med triste karrikaturer, hvor *hurra* de to mest heldige, faktisk riktig flotte, vant :)

Men; bouvieren - når fikk de slik pels?(den var flott, bortsett fra pelsen) , bc - en langhåret labrador? gordonen - halvt afganer? og den lille, rullende moppen - stakkar.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
5 minutter siden, Emilie skrev:

Trist å se schæferen...

Videoen av Schæferen viser det seg har blitt redigert av Crufts. Så om man ikke så live sendingen så fikk man vist ikke se hvor mye den styrte og ordnet. Null filming i bevegelse.

Pekineseren var fortsatt bare en tragedie..

Og litt morsomt, jeg syns Westien hadde NULL show over seg, ingen utstråling eller tilstedeværelse overhode. Den så ut til å kjede ræva av seg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, JeanetteH skrev:

Videoen av Schæferen viser det seg har blitt redigert av Crufts. Så om man ikke så live sendingen så fikk man vist ikke se hvor mye den styrte og ordnet. Null filming i bevegelse.

Pekineseren var fortsatt bare en tragedie..

Og litt morsomt, jeg syns Westien hadde NULL show over seg, ingen utstråling eller tilstedeværelse overhode. Den så ut til å kjede ræva av seg :P 

Jeg så det som var blitt klippet bort. Den var åpenbart ukomfortabel og stresset. Bevegelsene var som de mer ekstreme showschæfere flest, subbet med hasene i bakken. Om ikke bevegelsene er på topp så bør virkelig en BIR-hund på Crufts vise litt stolthet og være komfortabel i sitt eget skinn. Det jeg så var ingen av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte westien jeg. Den stod alltid perfekt,  beveget seg bra, så ut til å være et veldig balansert og fint eksemplar.  Men jeg er enig i at den manglet litt utstråling i BIS finalen. Kan kanskje delvis være fordi den virket veldig sliten når den til slutt ble plukket opp etter at den vant? Den hadde jo tross alt hatt en veldig lang dag. 

Visse andre raser starter jeg ikke på fra mobilen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, monica_n skrev:

 


Jeg klarer ikke å forstå at noen har fått det for seg at dette er funksjonelt og pent. 

Og forferdelig å se hvor stresset den var! Hver eneste gang den var i bakgrunnen når andre raser ble sett på i gruppa fikk jeg helt vondt, stakkars hund :no: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan havner i det hele tatt så feilkonstruerte hunder i gruppefinaler(på en eksteriørbedømming..)? Og hvorfor får det ikke konsekvenser? En ting er jo at hunden stiller til start, men for å gå videre til gruppa så må den vell både ha fått bra premiering og blitt best i rasen? For man går vell ikke videre til bir/bim uten å få ck? Hvordan skal man greie å forsvare utstilling på noe som helst plan når det år etter år settes opp hunder av dette kaliberet? Nå har vi jo schæferen som er veldig tydelig, men det er helt sikkert ikke den eneste (uten at jeg har sett spesielt mye av rasebedømmelsen). Jeg så ihvertfall en pekingneser som ikke så spesielt fresh ut. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Malamuten skrev:

Hvordan havner i det hele tatt så feilkonstruerte hunder i gruppefinaler(på en eksteriørbedømming..)? Og hvorfor får det ikke konsekvenser? En ting er jo at hunden stiller til start, men for å gå videre til gruppa så må den vell både ha fått bra premiering og blitt best i rasen? For man går vell ikke videre til bir/bim uten å få ck? Hvordan skal man greie å forsvare utstilling på noe som helst plan når det år etter år settes opp hunder av dette kaliberet? Nå har vi jo schæferen som er veldig tydelig, men det er helt sikkert ikke den eneste (uten at jeg har sett spesielt mye av rasebedømmelsen). Jeg så ihvertfall en pekingneser som ikke så spesielt fresh ut. 

Jeg ser for meg at pekingneseren ser sånn her ut uten all pelsen. Tja... Sunn konstruksjon eller "fresh"? I don't think so. :(

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke samme pekingneser som har vunnet før også, den som folk reagerte på i fjor og forfjor også? 

Ellers sånn generelt synes jeg at Crufts var mer moderat i år, færre bælfeite hunder og færre ekstreme hunder (jeg så ikke toy klassen). Så jeg øyner et lite håp om at det går i riktig retning.

Schäferen var ikke trivelig å se på, og westien som vant var fin, men jeg synes den så veldig sliten ut. Var ikke fullt to år enda så ikke så rart om den ble litt kokt i hodet av en hel sånn dag. Whippeten likte jeg veldig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, monica_n skrev:

 


Jeg klarer ikke å forstå at noen har fått det for seg at dette er funksjonelt og pent. 

Seriøst jeg får helt vondt i meg av det klippet :( For det første er den jo så stresset og ukomfortabel, men den er jo helt "fjernt" bygd. Også så liten? Får mer enn sånn Quasimodo-følelse av den..

Finnes det flere klipp av bedømmelsen av den i rase- og grupperingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Turb skrev:

Er det ikke samme pekingneser som har vunnet før også, den som folk reagerte på i fjor og forfjor også? 

Ellers sånn generelt synes jeg at Crufts var mer moderat i år, færre bælfeite hunder og færre ekstreme hunder (jeg så ikke toy klassen). Så jeg øyner et lite håp om at det går i riktig retning.

Schäferen var ikke trivelig å se på, og westien som vant var fin, men jeg synes den så veldig sliten ut. Var ikke fullt to år enda så ikke så rart om den ble litt kokt i hodet av en hel sånn dag. Whippeten likte jeg veldig godt. 

Jeg er helt enig med deg i at det generelt så bedre ut enn på lenge. Mastiffene f.eks. så strammere og slankere ut enn jeg har sett på mange år, og det er veldig gledelig. Shar pei la jeg og merke til at var mindre rynkete enn før. Det er jo helt knall :D 

Dessuten var det mye hyggeligere å se belgerne i år, kontra i fjor. Da var det mer nervøsitet på gang. 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...