Gå til innhold
Hundesonen.no

Finnmarksløpet 2016

Recommended Posts

1 time siden, Mud skrev:

Stilig!  Kult at han ligger så godt ann :D

Det ER faktisk ganske mange som kjører bra med SH i ulike distanser. :D 

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh, det er så spennende med disse løpene! :D

Nesten skammelig at jeg som bor så nært ikke får sett. Men når jeg får lappen skal jeg nok få ordnet så jeg får sett dem live :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herregud,  så spennende!!

Niklas Rogne har jo dominert hele løper,  men de andre er ikke sååå langt bak !

Edit : og der oppdaterte gpsen seg og han lå plutselig på fjerde. Det er jo helt kaos :o

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 7.3.2016 at 10:39 AM, Mud skrev:

Jeg har så lyst til å dra dit neste år, men å dra til Finnmark uten Ask er ikke et alternativ  ( han hadde aldri tilgitt meg ), og selv om drømmen hans er å kjøre hundespann så spørs det hvor gøy han hadde syntes det hadde vært å være i Alta en uke. Det er vel ikke så mye å finne på der om vinteren :(

Pføy. Er så fint her nå atte. :aww:

IMG_3268h_zpsmoflohqz.jpg

IMG_3265h_zps5xcrlrf8.jpg

IMG_3279h_zpssqqjhxvj.jpg

IMG_3274h_zps86qmbij5.jpg

Ellers så følger jeg med på iditarod om dagen. Det er jo i full gang det også. :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Artemis skrev:

Pføy. Er så fint her nå atte. :aww:

IMG_3268h_zpsmoflohqz.jpg

IMG_3265h_zps5xcrlrf8.jpg

IMG_3279h_zpssqqjhxvj.jpg

IMG_3274h_zps86qmbij5.jpg

Ellers så følger jeg med på iditarod om dagen. Det er jo i full gang det også. :)

Å!! Det så fint ut! 

Og så er det lyst der på denne tiden av døgnet iflg streamen :huh: Det rokker med alt jeg trodde jeg visste om Finnmark.  

Jeg følger også litt med på Iditarod.  Jeg heier på alle de Norske egentlig,  guttungen heier på Monsen og er sikker på han vinner til slutt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
2 timer siden, Mud skrev:

Å!! Det så fint ut! 

Og så er det lyst der på denne tiden av døgnet iflg streamen :huh: Det rokker med alt jeg trodde jeg visste om Finnmark.  

Mørketida er offesielt over i slutten av januar, så nå begynner det å bli ganske lyst i hele nord :) Tror det er bedre i deler av finnmark hvor det ikke er så  mye fjell enn deler av Nordland/Troms. 

hadde sikkert vært flott for både deg og Ask å få gjort noe med sånne fordommer med å ta turen til neste år ;) 

Min fordom er at det er så kaldt oppi finnmark at jeg ikke har vurdert å dra oppover engang, men det virker som om det er "for" varmt i år nesten :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Tekopp skrev:

Mørketida er offesielt over i slutten av januar, så nå begynner det å bli ganske lyst i hele nord :) Tror det er bedre i deler av finnmark hvor det ikke er så  mye fjell enn deler av Nordland/Troms. 

hadde sikkert vært flott for både deg og Ask å få gjort noe med sånne fordommer med å ta turen til neste år ;) 

Min fordom er at det er så kaldt oppi finnmark at jeg ikke har vurdert å dra oppover engang, men det virker som om det er "for" varmt i år nesten :huh:

Men det er veldig rart at det er lyst der når det er mørkt i Drammen liksom ? :huh:

Vi har egentlig sterke røtter i Finnmark,  vi har et eget slektshus der tilmed. Men jeg har aldri vært der :( A er stolt av sine nordnorske aner, men skuffet over at han ikke er same :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Mud skrev:

Men det er veldig rart at det er lyst der når det er mørkt i Drammen liksom ? :huh:

Vi har egentlig sterke røtter i Finnmark,  vi har et eget slektshus der tilmed. Men jeg har aldri vært der :( A er stolt av sine nordnorske aner, men skuffet over at han ikke er same :lol:

Det er midtnattsol fra midten av mai, så tida mellom mørkt hele tida og lyst hele tida går fort! (blir like overraska over hvor fort hvert år)

Apropo Iditarod blir jeg overraskende patriotisk av det, kjempegøy å se at flere norske ligger så godt ann som de gjør jo, Tror endelig jeg har funnet en sport jeg gidder å følge litt med på :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 8.3.2016 at 6:02 AM, Mud skrev:

Herregud,  så spennende!!

Niklas Rogne har jo dominert hele løper,  men de andre er ikke sååå langt bak !

Edit : og der oppdaterte gpsen seg og han lå plutselig på fjerde. Det er jo helt kaos :o

taktikk..ganske sjelden noen ligger foran hele løpet- og vinner. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest Snusmumrikk
Akkurat nå, Tekopp skrev: Mørketida er offesielt over i slutten av januar, så nå begynner det å bli ganske lyst i hele nord  Tror det er bedre i deler av finnmark hvor det ikke er så  mye fjell enn deler av Nordland/Troms. 

hadde sikkert vært flott for både deg og Ask å få gjort noe med sånne fordommer med å ta turen til neste år  

Vi har egentlig sterke røtter i Finnmark,  vi har et eget slektshus der tilmed. Men jeg har aldri vært der A er stolt av sine nordnorske aner, men skuffet over at han ikke er same :lol:

Det er jo ikke lenge til det skal bli midnattsol, så det blir veldig fort lysere og lysere på denne tida. Mars og april er nydelig i Finnmark :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kom Christer Afséer i mål i 500 som første renrasede spann! Muttegjengen ser kjempebra ut i mål :D Knall jobba! 

• Like 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gøy å se SH-spannet som kom inn nå.  De var jo klare for å løpe mer :lol:

Hvilken sang er det de spiller hver gang noen kommer inn? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Mud skrev:

Gøy å se SH-spannet som kom inn nå.  De var jo klare for å løpe mer :lol:

Hvilken sang er det de spiller hver gang noen kommer inn? 

Comquest of paradise av Vangelis :)

Nå kommer Torhild og Erle med muttene i mål hvert øyeblikk! :D:D 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Heidihj skrev:

Comquest of paradise av Vangelis :)

Nå kommer Torhild og Erle med muttene i mål hvert øyeblikk! :D:D 

De spilte ikke sangen og ropte ikke opp noe , så jeg fikk det ikke med meg før jeg hørte noen lo og klappet  :( Jeg har livestreamen på telefonen liggende litt sånn diskré ved siden av pc'n :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
38 minutter siden, Mud skrev:

De spilte ikke sangen og ropte ikke opp noe , så jeg fikk det ikke med meg før jeg hørte noen lo og klappet  :( Jeg har livestreamen på telefonen liggende litt sånn diskré ved siden av pc'n :P

De både spilte sangen og ropte opp :) men PCen min kræsja akkurat i det de kom i mål! Så frustrerende! Heldigvis hadde handlerene deres filma, så fikk sett litt etterpå ihvertfall! 

Flott å se Marit komme i mål nå! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Heidihj skrev:

De både spilte sangen og ropte opp :) men PCen min kræsja akkurat i det de kom i mål! Så frustrerende! Heldigvis hadde handlerene deres filma, så fikk sett litt etterpå ihvertfall! 

Flott å se Marit komme i mål nå! 

Mulig streamen min falt ut uten at jeg fikk det med meg...

Det er så gøy å se at de med renrasede fullfører :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De Norske biter virkelig fra seg i Iditarod! :D Robert Sørlie er oppe på en 3 plass :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, Meg skrev:

følger med på polardistans også. og norway trail. travle dager!

Jeg synes du kan starte løp snart jeg :P

Da får du stor heiagjeng! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 minutter siden, Mud skrev:

Jeg synes du kan starte løp snart jeg :P

Da får du stor heiagjeng! 

kjører løp, men ikke  Ld :) vi har vel tenkt å prøve oss en sesong, men enn så lenge er det kortere distanser som gjelder her-Norway trail er innen rekkevidde, men da må en ta en hel uke fri fra jobb for å delta. hm.. .  

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
43 minutter siden, Meg skrev:

følger med på polardistans også. og norway trail. travle dager!

Følger og med på disse :) Oppdretter til damene mine kom på 5 plass på 160 km klasse C på Polardistans! Flink gjeng :D

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Pringlen skrev:

Ja;)

Jeg prøvde å få det med meg på livestreamen,  men siste gang jeg sjekket gps før jeg la meg var han fortsatt for langt unna til at jeg orket å sitte oppe. 

Jeg er dritimponert over at de virkelig fullfører i eget tempo :D

Edit: fikk sett målgangen og ble så rørt at jeg felte noen tårer faktisk :icon_redface:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Mud skrev:

Ja;)

Jeg prøvde å få det med meg på livestreamen,  men siste gang jeg sjekket gps før jeg la meg var han fortsatt for langt unna til at jeg orket å sitte oppe. 

Jeg er dritimponert over at de virkelig fullfører i eget tempo :D

Edit: fikk sett målgangen og ble så rørt at jeg felte noen tårer faktisk :icon_redface:

Åh, så kult. Nå fikk jeg lyst på grønlandshund. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Noen her som har prøvd Non-Stops nye pinnesele?   Vi kjører mye rattkjelke på vinteren, og ser absolutt fordelen med å tillegge en god pinnesele i utstyrshaugen. Samtidig kunne ha flere seler å bytte på mtp. belastning. Til dekket vårt har jeg laget ‘drag’ som festes i sidene på nome-/kombiselene vi har, så er egentlig bare til snørekjøring ol. vi trenger. Er denne så lett i pinnen som den fremstår? Første rattkjelketur for sesongen ble unnagjort i dag, Keo og Floss koste seg virkelig!  
    • Nå har det faktisk gått litt bedre i helgen til tross for skikkelig mildvær og klabbsnø (som vi kaller det her  ). Jeg har klipt han veldig kort på poter og oppover bein nå. Skal prøve showsheen nedover beina, og potesokker når det er ille. Så får vi se om det funker eller om det blir full påkledning på det verste  
    • Ja, det er veldig lærerikt. Og ikke minst det at man må tenke nytt med ny hund og løse utfordringene mens man går veien. Maui har også en tendens til å bli frustrert, han vil så gjerne gjøre riktig, og blir fort frustrert om jeg trener inn ting med shaping for eksempel. Det er en balansegang å unngå for mye lyd til at det blir en uvane og samtidig få han til å tenke og prøve selv. Merker at han blir mer og mer trenbar og at han velger å tilby ting fremfor å gå opp i stress og frustrasjon. Har jobbet veldig mye med selvkontroll og lek vi og, det er utrolig nyttig i mange situasjoner. Det er gøy og verdifullt hvert eneste steg på veien mot målet  
    • Hvis du fremdeles er på utkikk etter gratis tegneprogram, så er Krita bra! Link :) Myyye bedre enn FireAlpaca, synes jeg i alle fall  
  • Nylig opprettede emner