Gå til innhold
Hundesonen.no

Finnmarksløpet 2016


Mud
 Share

Recommended Posts

Jeg sliter med å holde meg oppdatert nå som hverdagen er tilbake,  så jeg savnet en tråd :P

Enn så lenge synes jeg 500ml er mest interessant,  der leder Niklas Rogne enn så lenge. Det ser tett ut.  

Noen som vet hvordan de renrasede spannene ligger ann? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da kom Christer Afséer i mål i 500 som første renrasede spann! Muttegjengen ser kjempebra ut i mål Knall jobba! 

Sorry, men   Finnes det forresten noen reportasjer, tv el. tilgjengelig fra de renrasede spannene? Jeg vil se..

nesten så en skulle hatt en "sonens trekkhundfolk-samling"

Følger mest med på renrasede spann i år.

500 km:

Christer Afséer kjører reint malamutespann. Han kjører bra og ligger per nå som nr 40 på vei til Levajok. Alle hundene er med, og det ser ut som de er i god driv! 

Erle og Torhild Fuglesteg (mor og datter) kjører og reint malamute. De ligger nå i Karasjok. Fulle spann og holder et gjevnt tempo. De har tatt ut mer hvile tidligere i løpet, så blir spennende å se hvordan de kjører videre. 

Marit Ånes kjører 4 grønlandshunder og 2 lånte siberians. Hun ligger sammen med Torhild og Erle i Karasjok nå. Holdt mye samme tempo og hvilt likt som de to andre. Satt ut en hund, men veit ikke om det er en sh eller grl. 

Odd Lund kjører grønlandshund. Ser ut som han har hatt et litt tøffere løp. Lengre etappetider og tatt ut mye hvile. Kjører fremdeles 8 hunder. 

Det er få siberians spann i år. Jakob Harnesk fra Sverige ligger med Torhild, Erle og Marit i Karasjok. De har mye av samme etappetidene nå på slutten, men han har tatt ut mer hvile hittil. Tatt ut en hund. 

På 1000 km er Leif Herleiksplass den eneste RNB kjøreren. Kjører siberians. Ligger midt i feltet omtrent. På vei til Neiden 1 nå med 14 hunder.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heidihj skrev:

Følger mest med på renrasede spann i år.

500 km:

Christer Afséer kjører reint malamutespann. Han kjører bra og ligger per nå som nr 40 på vei til Levajok. Alle hundene er med, og det ser ut som de er i god driv! 

Erle og Torhild Fuglesteg (mor og datter) kjører og reint malamute. De ligger nå i Karasjok. Fulle spann og holder et gjevnt tempo. De har tatt ut mer hvile tidligere i løpet, så blir spennende å se hvordan de kjører videre. 

Marit Ånes kjører 4 grønlandshunder og 2 lånte siberians. Hun ligger sammen med Torhild og Erle i Karasjok nå. Holdt mye samme tempo og hvilt likt som de to andre. Satt ut en hund, men veit ikke om det er en sh eller grl. 

Odd Lund kjører grønlandshund. Ser ut som han har hatt et litt tøffere løp. Lengre etappetider og tatt ut mye hvile. Kjører fremdeles 8 hunder. 

Det er få siberians spann i år. Jakob Harnesk fra Sverige ligger med Torhild, Erle og Marit i Karasjok. De har mye av samme etappetidene nå på slutten, men han har tatt ut mer hvile hittil. Tatt ut en hund. 

På 1000 km er Leif Herleiksplass den eneste RNB kjøreren. Kjører siberians. Ligger midt i feltet omtrent. På vei til Neiden 1 nå med 14 hunder.

Takk!!

Er det litt varmt for de rene polarhundene i år også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mud skrev:

Takk!!

Er det litt varmt for de rene polarhundene i år også? 

Hadde vært en fordel med lavere temperaturer, men tror det skal gå greit. Det har vært litt sur vind, så det hjelper på. Deg ligger ihvertfall på minussiden, men helt optimalt er det nok ikke. 

Det er ihvertfall kaldere enn femundløpet der et av to malamutespann brøyt fordi det ble for varmt for hundene.

 

EDIT: Surr på resultatlista. Marit har satt ut to hunder nå. Veit ikke grunnen. Handlerene kan melde om at en av malamutene til en av Fuglestegene (vet ikke hvilket spann) er satt ut pga ømt håndledd.

EDIT 2: Nå står det at Marit har ratt ut 2.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hele tiden inne å sjekker resultater på jobb :lol:

Det er egentlig helt ok, siden ledelsen også er interesserte og spør meg om nytt :P

Jeg har så lyst til å dra dit neste år, men å dra til Finnmark uten Ask er ikke et alternativ  ( han hadde aldri tilgitt meg ), og selv om drømmen hans er å kjøre hundespann så spørs det hvor gøy han hadde syntes det hadde vært å være i Alta en uke. Det er vel ikke så mye å finne på der om vinteren :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pringlen skrev:

Sorry, men :D

 

Finnes det forresten noen reportasjer, tv el. tilgjengelig fra de renrasede spannene? Jeg vil se..

neida. det er jo ikke intr for andre enn oss som liker de renrasede polarhundene...  Og selv NKK pleier skrive om AH-spannene så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Meg skrev:

neida. det er jo ikke intr for andre enn oss som liker de renrasede polarhundene...  Og selv NKK pleier skrive om AH-spannene så. 

Jo da :) De er jo fine å se på, og så er det veldig gøy når de får det til. I fjor (?) var det vel bittelitt om ei med grønlendere(?) som kom så sent i mål at banketten var over for lengst. Litt stusselig fokus.

Synd de ikke blir fulgt litt mer, jeg vil se :P

Finner ikke en dritt på fl sine sider en gang, de kunne i det minste merket deltagerene med rase.... Og er det ikke nm for rnb i år, sånn som det var i fjor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

57 minutter siden, Mud skrev:

Jeg er hele tiden inne å sjekker resultater på jobb :lol:

Det er egentlig helt ok, siden ledelsen også er interesserte og spør meg om nytt :P

Jeg har så lyst til å dra dit neste år, men å dra til Finnmark uten Ask er ikke et alternativ  ( han hadde aldri tilgitt meg ), og selv om drømmen hans er å kjøre hundespann så spørs det hvor gøy han hadde syntes det hadde vært å være i Alta en uke. Det er vel ikke så mye å finne på der om vinteren :(

Det er mye som skjer i Alta den uka :) Sjekk programmet. Også er det jo målgang junior, målgang 500 og målgang 1000 utover uka. Jeg har bare vært rundt på sjekkpunkter de gangene jeg har vært der, men vet det er mye som skjer i Alta hele uka :)

12 minutter siden, Pringlen skrev:

Sorry, men :D

 

Finnes det forresten noen reportasjer, tv el. tilgjengelig fra de renrasede spannene? Jeg vil se..

:lol::lol::lol: Tenkte jeg ikke over! 

10 minutter siden, Meg skrev:

neida. det er jo ikke intr for andre enn oss som liker de renrasede polarhundene...  Og selv NKK pleier skrive om AH-spannene så. 

Veldig, veldig synd st det er sånn.. Syns NKK gjør en latterlig dårlig jobb når det gjelder å skrive om de renrasede polarhundene under løp..

Under livesendingene fra starten intervjuet de publikum hver gang det kom et malamutespann.. Står ingenting noe sted om RNB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

Jeg er hele tiden inne å sjekker resultater på jobb :lol:

Det er egentlig helt ok, siden ledelsen også er interesserte og spør meg om nytt :P

Jeg har så lyst til å dra dit neste år, men å dra til Finnmark uten Ask er ikke et alternativ  ( han hadde aldri tilgitt meg ), og selv om drømmen hans er å kjøre hundespann så spørs det hvor gøy han hadde syntes det hadde vært å være i Alta en uke. Det er vel ikke så mye å finne på der om vinteren :(

(totalt ot). 

psshhh, Ask kan gjøre hundespann på Geilo ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Heidihj skrev:

 

Det er mye som skjer i Alta den uka :) Sjekk programmet. Også er det jo målgang junior, målgang 500 og målgang 1000 utover uka. Jeg har bare vært rundt på sjekkpunkter de gangene jeg har vært der, men vet det er mye som skjer i Alta hele uka :)

:lol::lol::lol: Tenkte jeg ikke over! 

Veldig, veldig synd st det er sånn.. Syns NKK gjør en latterlig dårlig jobb når det gjelder å skrive om de renrasede polarhundene under løp..

Under livesendingene fra starten intervjuet de publikum hver gang det kom et malamutespann.. Står ingenting noe sted om RNB. 

Det er sikkert nok å finne på ja... Når jeg tenker meg om. Og isfiske må jo også være mulig! 

8 minutter siden, Snøfrost skrev:

De er markert med RNB på resultatservice sine lister,  men det er det.

Bra noen har tid til å følge med så jeg kan få oppdatering her :D 

 

Er det merket? Jeg så ingen sånne merker jeg? 

2 minutter siden, Kaja skrev:

(totalt ot). 

psshhh, Ask kan gjøre hundespann på Geilo ;) 

Geilo faktisk!  Har jeg ikke tenkt på en gang :P

Han vil aller helst kjøre spann med Toddy i,  men det blir vanskelig :lol:

"Greit at vi har med egen hund?  " :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det er sikkert nok å finne på ja... Når jeg tenker meg om. Og isfiske må jo også være mulig! 

Er det merket? Jeg så ingen sånne merker jeg? 

Geilo faktisk!  Har jeg ikke tenkt på en gang :P

Han vil aller helst kjøre spann med Toddy i,  men det blir vanskelig :lol:

"Greit at vi har med egen hund?  " :lol:

 

Du kan kjøre spann i Asker også :) Bergvang har åpen dag for kjøring innimellom. Hemsedal huskies har flotte turer på flere timer innover fjell. Helt nydelig! 

Hadde jeg vært bra i foten kunne dere ha kommet til meg og satt inn Toddy med damene mine. Tipper det hadde gått bra. Men usikker på når jeg er bra igjen :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Det er sikkert nok å finne på ja... Når jeg tenker meg om. Og isfiske må jo også være mulig! 

Er det merket? Jeg så ingen sånne merker jeg? 

Geilo faktisk!  Har jeg ikke tenkt på en gang :P

Han vil aller helst kjøre spann med Toddy i,  men det blir vanskelig :lol:

"Greit at vi har med egen hund?  " :lol:

 

Hahaha! Eventuelt kan vi jo sette Ymse, Toddy og Nico i ett spann? 

På Geilo er det to som driver med Husky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Heidihj skrev:

Du kan kjøre spann i Asker også :) Bergvang har åpen dag for kjøring innimellom. Hemsedal huskies har flotte turer på flere timer innover fjell. Helt nydelig! 

Hadde jeg vært bra i foten kunne dere ha kommet til meg og satt inn Toddy med damene mine. Tipper det hadde gått bra. Men usikker på når jeg er bra igjen :/ 

I Asker?  Vi bor jo rett ved!! Det ante jeg ikke :o

Kjøre spann med Toddy og jentene hadde vært kult! Han begynner jo virkelig å elske å trekke  ( med meg i hvertfall, han er jo litt sånn sær og egen ), så han hadde storkost seg :D

*sende over magiske bli bra krefter * 

 

@Kaja:lol:

Ikke Nico! Hun hadde sprengt seg i forsøket på å løpe fra Toddy og Ymse -hun SKAL være først! :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Mud skrev:

Det er sikkert nok å finne på ja... Når jeg tenker meg om. Og isfiske må jo også være mulig! 

Er det merket? Jeg så ingen sånne merker jeg? 

Geilo faktisk!  Har jeg ikke tenkt på en gang :P

Han vil aller helst kjøre spann med Toddy i,  men det blir vanskelig :lol:

"Greit at vi har med egen hund?  " :lol:

 

Her er resultatservice for 500, de er merket med RNB de som kjører renraset.

http://www.finnmarkslopet.no/race/results/status.jsp?lang=no&rid=60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mud skrev:

I Asker?  Vi bor jo rett ved!! Det ante jeg ikke :o

Kjøre spann med Toddy og jentene hadde vært kult! Han begynner jo virkelig å elske å trekke  ( med meg i hvertfall, han er jo litt sånn sær og egen ), så han hadde storkost seg :D

*sende over magiske bli bra krefter * 

 

@Kaja:lol:

Ikke Nico! Hun hadde sprengt seg i forsøket på å løpe fra Toddy og Ymse -hun SKAL være først! :lol:

 

Søk på Bergvang gård :) Jeg har hatt mye med dem og gjøre og vært der å hjulpet med kjøring endel ganger. Masse fine dyr og aktiviteter for familien. Perfekt familiedag for dere! 

Da må vi nesten få til det en gang :) Damene mine liker gjester de. Spesielt kjekke huskygutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heidihj skrev:

Søk på Bergvang gård :) Jeg har hatt mye med dem og gjøre og vært der å hjulpet med kjøring endel ganger. Masse fine dyr og aktiviteter for familien. Perfekt familiedag for dere! 

Da må vi nesten få til det en gang :) Damene mine liker gjester de. Spesielt kjekke huskygutter!

Jeg tror faktisk barnehagen har vært der, men da pratet A bare om en hund? Mulig jeg blander. 

Jeg får kontakte de og høre om pris og når de har mulighet for hundekjøring :D

Toddy er til låns når som helst hvis du har lyst på en hund til i spannet..Han bærer preg av å ha gått på høyre side i spann og av mitt naziregime på å holde høyre i løypa,  og jeg har avlært han det å drite i fart ( upraktisk når man skal plukke opp :lol: ) , men han tilpasser seg sikkert fort. Han er veldig myk da. Blir man sint er det bråstopp og der står han. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mud skrev:

Jeg tror faktisk barnehagen har vært der, men da pratet A bare om en hund? Mulig jeg blander. 

Jeg får kontakte de og høre om pris og når de har mulighet for hundekjøring :D

Toddy er til låns når som helst hvis du har lyst på en hund til i spannet..Han bærer preg av å ha gått på høyre side i spann og av mitt naziregime på å holde høyre i løypa,  og jeg har avlært han det å drite i fart ( upraktisk når man skal plukke opp :lol: ) , men han tilpasser seg sikkert fort. Han er veldig myk da. Blir man sint er det bråstopp og der står han. 

De har mange flere enn en hund ihvertfall :D

Jeg er jo faktisk litt på utkikk etter en som vil være med oss å kjøre litt innimellom, så kanskje han hadde ville vært med :) Vi kunne jo evt tatt en tur sammen når jeg er på beina igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Heidihj skrev:

De har mange flere enn en hund ihvertfall :D

Jeg er jo faktisk litt på utkikk etter en som vil være med oss å kjøre litt innimellom, så kanskje han hadde ville vært med :) Vi kunne jo evt tatt en tur sammen når jeg er på beina igjen. 

Han vil nok helt sikkert være med nå som han endelig har skjønt han er trekkhund *ler*

Det er nesten så jeg får dårlig samvittighet for at han ikke får trekke mer... Sånn var det ikke på begynnelsen av sesongen :P

Han er ikke veldig godt trent da.  Han må jo ta hensyn til pulien...

Men da sier vi det sånn , date når du er oppe og går igjen :)

Gleder meg stort kjenner jeg ! :D

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...