Gå til innhold
Hundesonen.no

hund som napper og biter


Wildlife
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Wildlife skrev:

Jeg må bare syte og klage. Dette ser virkelog ikke ut til å ta slutt. Men værre og værre selv om jeg er enormt konsekvent og bruker samme metode.

På utstillingstreninga er det helt j*****. Sliter med å holde tålmodigheten for kjenner jeg blir så frustrert. Åsså er det helt sinnsykt vondt. 

Vurderer å kutte ut hele utstillingstreninga men synes dette har vært så fin trening for samspillet og det å lære å oppføre seg i nærheten av andre hunder.

Mer tips? :/ polstre armene skikkelig? Hvor får jeg tak i slik de bruker på armene i politiet ed trening av hunder? ?

Nei jeg vet ikke. Virkelig frustrert.

Bruker du å gå tur før trening? Isåfall ville jeg prøvd å la vær. Eller om du ikke bruker å gå tur før trening så kan du jo se om det har noe effekt å la han få en tur først for å få ut litt av det verste overskuddet. 

Når han begynner å tulle , får du til å bare løpe videre å forsøke så godt du kan å holde han unna deg med båndet? Slik at han bare ikke får noe som helst utav tullet, det eneste som skjer er at man fortsetter å løpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at hvis du holder ham og koser/tar på han når han gjør dette, så får han belønning for oppførselen sin. Jeg synes å tråkke på båndet så han ikke får gjort noen ting og ikke får oppmerksomhet er et veldig godt tips. Og som de andre sier, når han er flink, tren heller kontakt og ro i stedet for å løpe pent.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Malamuten skrev:

Bruker du å gå tur før trening? Isåfall ville jeg prøvd å la vær. Eller om du ikke bruker å gå tur før trening så kan du jo se om det har noe effekt å la han få en tur først for å få ut litt av det verste overskuddet. 

Når han begynner å tulle , får du til å bare løpe videre å forsøke så godt du kan å holde han unna deg med båndet? Slik at han bare ikke får noe som helst utav tullet, det eneste som skjer er at man fortsetter å løpe..

Prøvd begge deler?

Ingen effekt. Klarer ikke holde han langt nok unda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Carina skrev:

Tingen er at hvis du holder ham og koser/tar på han når han gjør dette, så får han belønning for oppførselen sin. Jeg synes å tråkke på båndet så han ikke får gjort noen ting og ikke får oppmerksomhet er et veldig godt tips. Og som de andre sier, når han er flink, tren heller kontakt og ro i stedet for å løpe pent.

Takk for tips. Skal prøve heller å trø på båndet men han er såpass sterk at det er litt vanskelig. Men skal prøve. Evt binde han. Tidligere erfaring tilsier jo at dette skal virke da han sluttet raskt valpebitinga vare vi avviste han eller ignorerte han. Han er veldig flink til kontakt og rolige øvelser. Men kan vi prøve å avbryte denne sirkelen med det? Feks at når han kødder slik at jeg får ham til å ligge istedet? Og bare stopper midt i det vi holdt på med? :)

Ellerr bedre og bare gjøre som nevnt over med å stå på båndet eller binde han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går og i dag var vi oppe på hundeklubben og trente. I går var det en hund der og idag ingen. Han gikk utrolig bra og beit ikke en enesta gang og så og si ingen hopping heller. Da har jeg kommet til konklusjonen om at det må være dosse andre hundene som er "det forstyrrende elementet". 

Så neste trening kommer jeg til å være på trening men ha fokus på rolige øvelser og å prøve å kun jobbe med denne hoppebitinga☺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...