Gå til innhold
Hundesonen.no

Stor hund og bilbur


Recommended Posts

Jeg har Variocage dobbeltbur XL. Hunden er ca 65 cm. høy og litt over 50 kg. Størrelse på buret kopiert fra en side som selger dem:  Dybde:(Justerbar min-maks) 810-1030. Bredde: 990. Høyde:715 Alle mål er mm og er yttermål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jma skrev:

Jeg har Variocage dobbeltbur XL. Hunden er ca 65 cm. høy og litt over 50 kg. Størrelse på buret kopiert fra en side som selger dem:  Dybde:(Justerbar min-maks) 810-1030. Bredde: 990. Høyde:715 Alle mål er mm og er yttermål.

Hvillen bil har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ozzy skrev:

Hvillen bil har du? 

Nå har jeg Landcruiser, men mener vi hadde samme buret i en eldre Passat. Tror det gikk sånn akkurat inn der. Men det går nok ikke inn i andre mindre stasjonsvogner.. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Til bullmastiff (67 cm høy, 66 kg) og st. bernhard (ca 70 com høy, ca 70 kg) et dobbelt Kelabur, 110 langt, hver bås ca. 65 bred og 75 høyt (innvendig). Bullen har god plass, kunne vært litt høyere og bredere til st. bernharden. Kan tenke meg at bullen og din hund er ca like i størrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av høyde/vekt så synes jeg de bør ha bredde som omtrent tilsvarer mankehøyde, mine er ca 60 cm høy og har 55 cm bredde(kunne tenkt meg liiit breiere optimalt sett, men det går uten problem). Da ligger de stødig og trygt, men ikke helt knøvlet sammen. Dybde tilsvarende hele hundens lengde så de kan ligge på siden(mine er omtrent 60+ i ryggen og rundt 25 kg, litt usikker på total lengde) og har 100 cm dybde, det er akkurat passe. og høyde så de kan sitte noenlunde behagelig. Til bilkjøring og korte turer så kan man selvsagt stappe dem inni enda mindre, men på lengre bilturer og evt om man trener hund og hunden blir liggende litt(selv med lufting innimellom) så synes jeg det må være minst såpass. Til mitt bruk kunne jeg tenkt meg noe bredere som sagt, tipper 60 hadde vært midt i blinken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Bagasjerommet er egentlig stort nok til alle bur, men fordi det er formet litt teit i taket blir det litt vanskelig (det er ca ti cm høyere i midten, også blir der lavere på hver side).   Condor M ble for lite og Variocage XL blir for lite da bilen ikke har dypt nok bagasjerom til å strekke det helt ut og da blir der snaut.   Skal teste med Condor Large, i følge størrelseguiden går det ikke men i følge mine mål så går det så må bare prøve i bil og hund. Hvis ikke blir det Kelabur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...