Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, mokken skrev:

Agility den første helgen i april, meget mulig de har andre arrangementer og, det er jo en aktiv klubb :)

Nei, nå må jeg ta meg sammen og få på plass den slalomen :lol: Så er vi vel startklare for hopp. Jeg vet det var et par rally lp konkurranser litt utenfor Bergen. Men jeg er ikke så motivert for konkurranse at jeg gidder å reise langt for det. Akkurat nå er det bare positivt om jeg er motivert for konkurranse i det hele tatt. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Nei, nå må jeg ta meg sammen og få på plass den slalomen :lol: Så er vi vel startklare for hopp. Jeg vet det var et par rally lp konkurranser litt utenfor Bergen. Men jeg er ikke så motivert for konkurranse at jeg gidder å reise langt for det. Akkurat nå er det bare positivt om jeg er motivert for konkurranse i det hele tatt. 

*Sparke Marie bak!* :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Nei, nå må jeg ta meg sammen og få på plass den slalomen :lol: Så er vi vel startklare for hopp. Jeg vet det var et par rally lp konkurranser litt utenfor Bergen. Men jeg er ikke så motivert for konkurranse at jeg gidder å reise langt for det. Akkurat nå er det bare positivt om jeg er motivert for konkurranse i det hele tatt. 

Sotrastevnet i rally er avlyst om det var det du tenkte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mokken skrev:

*Sparke Marie bak!* :P

Haha, takk! 

Akkurat nå, Ingidano skrev:

Sotrastevnet i rally er avlyst om det var det du tenkte på :)

Nei, Sotra kaller jeg for i Bergen. Men ja, hørte det ble avlyst. Det var dumt :/ Ikke at vi var meldt på, men kunne tenkt meg det. Jeg fikk høre det skulle være noe Haugesund blant annet. Det er utenfor Bergen i mitt hode :P Når det blir et par timers reisevei. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Haha, takk! 

Nei, Sotra kaller jeg for i Bergen. Men ja, hørte det ble avlyst. Det var dumt :/ Ikke at vi var meldt på, men kunne tenkt meg det. Jeg fikk høre det skulle være noe Haugesund blant annet. Det er utenfor Bergen i mitt hode :P Når det blir et par timers reisevei. 

Ah, sånn og forstå ;) Ja, dumt det måtte avlyses, men blir sånn når ingen ville ta ansvar for å arrangere det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
22 minutter siden, mokken skrev:

Ja håper det! :P Vet ikke helt hva jeg begir meg ut på, men synes det var veldig spennende å gå mh med kelpisene ihvertfall.  Skal du starte på Voss i april? Det skrytes veldig av dommeren, så tror det blir et bra stevne :)

Dommeren er veldig trivelig og har gøyale baner:) Fikk veldig lyst til å reise den lange veien nedover selv, men skal reise bort mandagen etter stevnet så da gikk det ikke. Film fra hopp1 med dommeren: (bare se på banen, og ikke at bikkja løp for å hilse på kjentfolk :P

 

Gikk forøvrig kurs med henne for en del år siden (og skal i sommer, yay!) da hun lurte på om jeg hadde "en boll" jeg kunne belønne hunden med. Tenkte jeg måtte en tur på statoil for å kjøpe boller jeg, og skjønte ikke hvorfor hun ville jeg skulle prøve å belønne hunden med det :lol: 

Edit: så gøy å se hvor flinkere han har blitt på et år :D filmen er fra mars i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polfarer skrev:

Hvilke type kjemi? Om det er noe jeg har hatt tidligere kan jeg alltids prøve :) 

 

59 minutter siden, rosinbolle skrev:

Hvis det er uorganisk kjemi, har jeg kanskje det :)

Når ett mol PCl5 blir ført inn i en beholder med volum 5,00 L og temperatur 500 K, vil 78,5 % av PCl5 spaltes slik at vi får en likevektsblanding bestående av PCl5, PCl3, og Cl2:

 

PCl5 (g) (pil)  PCl3 (g) + Cl2 (g)

 

a)      Bestem Kc og Kp            

 

  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

:gaah: nå er jeg dritt lei av "utenlandske" firma som ikke helt er kompetente og at vanlige norsk firma hvor man vet folk er fagutdannet ikke tar på seg normale jobber hos private.

Det hele begynte med at dette syntes han var en helt normal måte å bygge inn en ny dør. Ved hjelp av en trykkimprinrgnert HINDER planke.

12742417_10156559651030072_5945620144099

 

I dag anså han seg selv som ferdig vist, og jeg hadde bedt han gå kl.17 (sendte melding som han svarte på om det kl.15). Kl.1730 sto han å tok skryte bilder..... Da klikket det litt for meg. *host* Så jeg spurte om han anså seg selv om helt ferdig, ingenting som skulle gjøres mer eller rettes på. Nei svarte han...

12806058_10156589200675072_7984058544612

12794586_10156589200875072_5540082850655

12814426_10156589202115072_8222519494955

12109148_10156589204330072_2842977362618

(det gule skinte igjennom overalt, ikke bare det ene stedet)

Dette er forresten trappen han skulle slipe ned for meg, slik ser alle trinnene ut..

12802814_10156589427170072_4354740074937

I trappene var det gulvbelegg. Mannen påstår at det ikke var synlig og han hadde ikke skjønt før på torsdag (jobbet siden en mandag) at det faktisk var gulvbelegg.

12802709_10156589229355072_6720943057069

 

+ mye mer som å ikke dekke til dører og rom når han slipte trappen. Han hadde jo dekket til gulvene *face palm* så jeg vasket hus i to dager når jeg kom hjem, og skal ta det på nytt fredag for det er fortsatt støv overalt. Maling på hele badet mitt, som han har ordnet, men hva er poenget med å vaske maling på ett splitter nytt bad når det fins ett kjøkken som ikke ser ut en etg ned.

Jeg kastet han på dør jeg når han ikke forsto hva jeg skulle fram til eller hva som var ett problem. Han var i "sjokk". *sinna Jeanette slo til, og er faktisk mer vant med å krangle på engelsk enn på Norsk* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sbtlita skrev:

To hunder fra to forskjellige oppdrett deler samme bestefar, oldeforeledre og tipp-oldeforeldre.

Jeg prøver da å finne ut hvordan de er i slekt. Noen som vil fortelle meg det? :D

Kanskje de bare deler gener?

Hundene er:

Celunas Jolly Molly og Jahvestaff Burn Diesel, for de som ønsker å se nærmere på det :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Om de har samme bestefar så er de vel plent nødt til å ha samme olde- og tippoldeforeldre vel? :D Er det innavlsgrad du er ute etter? Ellers er de, som nevnt, søskenbarn.

Inne fra tur, og Smulemor var fast bestemt på å besøke bror, fru og Audi, så da stakk vi innom der en tur da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polfarer skrev: Hvilke type kjemi? Om det er noe jeg har hatt tidligere kan jeg alltids prøve [emoji4] 

 

59 minutter siden, rosinbolle skrev: Hvis det er uorganisk kjemi, har jeg kanskje det [emoji4]

Når ett mol PCl5 blir ført inn i en beholder med volum 5,00 L og temperatur 500 K, vil 78,5 % av PCl5 spaltes slik at vi får en likevektsblanding bestående av PCl5, PCl3, og Cl2:

 

PCl5 (g) (pil)  PCl3 (g) + Cl2 (g)

 

a)      Bestem Kc og Kp            

 

  

 

Det der burde jeg egentlig kunne klare. Skal finne kalkulator og prøve når jeg har spist hvis ikke Rosinbolle kommer med fasiten først ;)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sbtlita skrev: To hunder fra to forskjellige oppdrett deler samme bestefar, oldeforeledre og tipp-oldeforeldre.

Jeg prøver da å finne ut hvordan de er i slekt. Noen som vil fortelle meg det? [emoji3]

Kanskje de bare deler gener?

Hundene er:

Celunas Jolly Molly og Jahvestaff Burn Diesel, for de som ønsker å se nærmere på det [emoji4]

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Om de har samme bestefar så er de vel plent nødt til å ha samme olde- og tippoldeforeldre vel? [emoji3] Er det innavlsgrad du er ute etter? Ellers er de, som nevnt, søskenbarn.

Inne fra tur, og Smulemor var fast bestemt på å besøke bror, fru og Audi, så da stakk vi innom der en tur da [emoji4] 

Hihi ? liten hjernesvikt der ja ?

Er ikke ute etter noe annet enn slektskap :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Polfarer skrev:

Det der burde jeg egentlig kunne klare. Skal finne kalkulator og prøve når jeg har spist hvis ikke Rosinbolle kommer med fasiten først ;)

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Dette er forresten fasiten: 

   Kc = 0,573       Kp = 23,5

Men det var ikke det svaret jeg kom fram til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjøpte en nabo hundemat for meg. Kroner 190,- for seks poser med V&H er slett ikke så dyrt, altså. I dag tok jeg ut penger til henne og ga henne en 200 lapp i hånden og jeg syntes det var skikkelig gammeldags. Tenk, hun hadde ikke Vipps. Sååååå tungvint :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ida skrev:

I går kjøpte en nabo hundemat for meg. Kroner 190,- for seks poser med V&H er slett ikke så dyrt, altså. I dag tok jeg ut penger til henne og ga henne en 200 lapp i hånden og jeg syntes det var skikkelig gammeldags. Tenk, hun hadde ikke Vipps. Sååååå tungvint :lol: 

:lol: Tantebarnet mitt ble litt imponert over at jeg hadde VIPPS... hun ble ikke like imponert da det tok et par timer før jeg fikk overført penger fordi tante hadde glemt passord og sånt :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Polfarer skrev: Hvilke type kjemi? Om det er noe jeg har hatt tidligere kan jeg alltids prøve [emoji4] 

 

59 minutter siden, rosinbolle skrev: Hvis det er uorganisk kjemi, har jeg kanskje det [emoji4]

Når ett mol PCl5 blir ført inn i en beholder med volum 5,00 L og temperatur 500 K, vil 78,5 % av PCl5 spaltes slik at vi får en likevektsblanding bestående av PCl5, PCl3, og Cl2:

 

PCl5 (g) (pil)  PCl3 (g) + Cl2 (g)

 

a)      Bestem Kc og Kp            

 

  

 

Det der burde jeg også ha huska, selv om det er lenge siden sist kjemieksamen. Men gjør jeg, nei da.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

:lol: Tantebarnet mitt ble litt imponert over at jeg hadde VIPPS... hun ble ikke like imponert da det tok et par timer før jeg fikk overført penger fordi tante hadde glemt passord og sånt :lol: 

Må jo ha samme passord på alt mulig, da. Ellers går det bare i ball :sleep: Nå har jeg forresten en 200 lapp til overs, for jeg var vill og gal og tok ut 400, da jeg først var i minibanken. Den lappen blir nok liggende i mobildekselet lenge. Bruker aldri kontanter lenger, jeg. Er det noen som gjør det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ida skrev:

Må jo ha samme passord på alt mulig, da. Ellers går det bare i ball :sleep: Nå har jeg forresten en 200 lapp til overs, for jeg var vill og gal og tok ut 400, da jeg først var i minibanken. Den lappen blir nok liggende i mobildekselet lenge. Bruker aldri kontanter lenger, jeg. Er det noen som gjør det? 

Jeg vet... men brått hadde jeg visst ikke det på denna her da vøtt - og vipps var jeg litt i beit kan du si :lol:. Men penger? Bruker folk sånt? Jeg fant forresten en 50-lapp i lommeboka mi i dag.... jeg aner ikke når sist jeg tok ut penger liksom :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Måtte flire litt da naboen sendte meg sms nå,og opplyste om at nå er veien opp til huset mitt brøyta. De har vel jagd sønnen sin ut med traktoren da. Flott det! Så avsluttet naboen med en kyssesmiley. :-* Og det var omtrent der jeg lurte på om det er nabodamen på 74 eller hennes 83 år gamle mann som formulerte den meldingen.:ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Wednesday skrev:

 

Når ett mol PCl5 blir ført inn i en beholder med volum 5,00 L og temperatur 500 K, vil 78,5 % av PCl5 spaltes slik at vi får en likevektsblanding bestående av PCl5, PCl3, og Cl2:

 

PCl5 (g) (pil)  PCl3 (g) + Cl2 (g)

 

a)      Bestem Kc og Kp            

 

  

 

Svaret er rød :aww:

 

Ser på jordskott.  Skummel jo :(

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo sliten.no - først lang dag med dissikering med bioklassen min. De er en sånn fin gjeng :D det er så gøy å ha elever som er genuint interesserte og er lekne og nysgjerrige - det er virkelig en gave å ha sånne elever altså :D:D også verdens treigeste møte etterpå, rett hjem også hadde halsbåndet jeg bestilte kommet i posten :D så ut på tur med hund og nå endelig mat og sofa...

Pigg måtte få seg honeybadger halsbånd - han er liksom litt honeybadger selv :teehe:

2016-03-02 17.01.37.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Wednesday skrev:

Dette er forresten fasiten: 

   Kc = 0,573       Kp = 23,5

 

Men det var ikke det svaret jeg kom fram til :P

Skulle spurt meg for to år siden.. :aww: 

jeg var flinkere med støkiometriske beregninger da. Lurer på om jeg husker noe nå..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ida skrev:

Må jo ha samme passord på alt mulig, da. Ellers går det bare i ball :sleep: Nå har jeg forresten en 200 lapp til overs, for jeg var vill og gal og tok ut 400, da jeg først var i minibanken. Den lappen blir nok liggende i mobildekselet lenge. Bruker aldri kontanter lenger, jeg. Er det noen som gjør det? 

Du trenger kontanter til parkering og katalog på utstillinger. Det kommer jeg stort sett på samme morgen, og må finne en bensinstasjon for å ta ut penger.

Nå skal jeg sette på ei klesvask, fylle kummen med oppvask, pakke ut ei banankasse, måle opp om den biten der av hunderommet skal ha hyller eller gjesteseng, og tenke på pannekaker og bacon til middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...