Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Siri skrev:

 

Men kan du ikke ta henne med deg i bilen da? Kanskje skal du la være å trene og styre og fokusere så himla mye på dette alene-hjemme-problemet - det blir garantert ikke bedre av at du stresser med det. Ta FRI fra det og ta hunden med deg mest mulig. Gi henne tryggheten hun trenger - LA henne dilte etter deg, være sammen med deg. Helt ærlig tror jeg mange angriper problemet i helt feil ende når man stadig skal trene bikkja på å IKKE være nær eier i denne sammenhengen. 

Det er det jeg har gjort snart ett år... Men nå går det snart ikke lenger opp... Og det verste er jo at folk bortforklarer det og ikke tror på at det faktisk er ille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Åh jeg som hater å kjøre bil/ sitte på i bil... Hater Hodalsveien noen intenst nå. Det er (opp til oss) 1,4 mil. 1 av de milene er sporete isete, ruglete ekkel vei. Bonden kjørte jo av for et par uker siden, gikk bra, og det kjører stadig folk av. I går var det en hvertfall og i dag stoppa vi for å sjekke at det hadde gått bra med et eldre ektepar - kjørt ut 20 meter fra de i går, på rett strekke - det er helt grusomt. Gikk fint med dem, de hadde allerede fått hjelp så vi måtte bare vente til de fikk opp bilen og prata litt med dem og sånt. Så skal vi kjøre forbi, Bonden legger seg over i andre kjørefeltet - laangt fremme kommer en bil. Vi kjører forbi og han skal legge oss over i riktig kjørefelt igjen og kommer pokker ikke ut av sporet! :ustol:  Vi ser bare bilen kommer nærmere og nærmere (heldigvis skjønte de greia så de slakket mer og mer av på farten ) før han får vrengt ene hjulet utav sporet med å sette hjula helt på tvers, da får vi seff sleng på rompa, men vi kjørte jo ikke fort så fikk henta det inn igjen. :gaah: Jeg blir ikke akkurat bedre av bilskrekken min...  Nå er det grusomt da, så ille som dette har det ikke vært så lenge jeg har bodd her. Er ikke helt standard at folk ruller av veien daglig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til meg selv at jeg skal dra på butikken når det er 20 grader i stua, og det har ligget på 19,6 i flere timer... Men jeg tror jeg har fått opp spruten i vedovnen nå.

Jeg har testet limprosjektet fra i går, og hengslen sitter på, og jeg fikk skrudd på skapdøra. Så nå er tre banankasser med premier tømt og fordelt på tre premieskap. Jeg har hittil funnet én knust premie, og det er jo ikke så verst på flyttesjau. Men hvorfor må det alltid være pene ting som knuser, hvorfor kunne ikke det kjedelige kruset med en vilkårlig raseklubblogo knuse? Eller en av de 17 ulike glassene for ulike drinker med en eller annen klubblogo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raksha skrev:

Åh jeg som hater å kjøre bil/ sitte på i bil... Hater Hodalsveien noen intenst nå. Det er (opp til oss) 1,4 mil. 1 av de milene er sporete isete, ruglete ekkel vei. Bonden kjørte jo av for et par uker siden, gikk bra, og det kjører stadig folk av. I går var det en hvertfall og i dag stoppa vi for å sjekke at det hadde gått bra med et eldre ektepar - kjørt ut 20 meter fra de i går, på rett strekke - det er helt grusomt. Gikk fint med dem, de hadde allerede fått hjelp så vi måtte bare vente til de fikk opp bilen og prata litt med dem og sånt. Så skal vi kjøre forbi, Bonden legger seg over i andre kjørefeltet - laangt fremme kommer en bil. Vi kjører forbi og han skal legge oss over i riktig kjørefelt igjen og kommer pokker ikke ut av sporet! :ustol:  Vi ser bare bilen kommer nærmere og nærmere (heldigvis skjønte de greia så de slakket mer og mer av på farten ) før han får vrengt ene hjulet utav sporet med å sette hjula helt på tvers, da får vi seff sleng på rompa, men vi kjørte jo ikke fort så fikk henta det inn igjen. :gaah: Jeg blir ikke akkurat bedre av bilskrekken min...  Nå er det grusomt da, så ille som dette har det ikke vært så lenge jeg har bodd her. Er ikke helt standard at folk ruller av veien daglig. 

 

Ta bilder av veien, beskriv situasjonen og send til kommunale veimyndigheter. Det finnes sikkert et trafikksikkerhetsutvalg i kommunen som har ansvaret. Dere kan jo også sende det samme til politiet og lokalavisa. Det der høres jo livsfarlig ut.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pippin&Symra skrev:

Ta bilder av veien, beskriv situasjonen og send til kommunale veimyndigheter. Det finnes sikkert et trafikksikkerhetsutvalg i kommunen som har ansvaret. Dere kan jo også sende det samme til politiet og lokalavisa. Det der høres jo livsfarlig ut.

Tror de vet om den, deler av den er forsøkt skrapt uten at det har hjulpet så mye :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten :D

179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!! 

Får jeg napp her flytter jeg faktisk til Oslo. 50% sjanse da...

  • Like 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SFX skrev:

og nei, akkurat som @Line så kan heller ikke jeg si om jeg har ledig valp før de er født, selv om du er villig til å være fleksibel på kjønn. Jeg kommer ikke til å vite om jeg har ledig valp den dagen de er født heller, jeg legger mer til grunn i valpefordelingen enn kjønnsorgan, gitt.

Jeg har faktisk lovet bort en nå :lol: Men dette er til en valpekjøper som har ventet siden forrige kull, er godt kjent med rasen (tidligere oppdretter), og er fleksibel på kjønn. Da tok jeg sjansen når vi så 3-4 på UL :P 

Grattis @HeleneFS :banana: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Line skrev:

Jeg har faktisk lovet bort en nå :lol: Men dette er til en valpekjøper som har ventet siden forrige kull, er godt kjent med rasen (tidligere oppdretter), og er fleksibel på kjønn. Da tok jeg sjansen når vi så 3-4 på UL :P 

Joda, de som skal være fôrvert vet jo at de får de også - og de har førstevalget på hannhund om det ikke kommer noen tispe jeg vil ha, hvis de vil ha hannhund. Men det er også eneste løftet jeg har gitt, selv om jeg i mitt hode vet om noen som jeg vil gå langt for at skal få valp av meg. Og motsatt...

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lunatic skrev:

Det er det jeg har gjort snart ett år... Men nå går det snart ikke lenger opp... Og det verste er jo at folk bortforklarer det og ikke tror på at det faktisk er ille

Jeg tror ikke de mener å bortforklare, men de (vi) som har sett henne når hun er med på jobb, ser ikke den hunden du beskriver at du har hjemme, der. Det betyr ikke at de mener å bortforklare, de har bare ikke sett henne sånn som du har. Hun er overraskende avslappa (til belger å være) til det å bli igjen på kontoret, f.eks. Det er jo hunder som helst skulle vært med på alt alltid, men hun virker ikke spesielt engstelig eller stressa der i hvert fall. Det er kanskje ingen trøst, men jeg tenker at da er det fortsatt håp for dere :) 

Jeg satt i resepsjonen da du leverte henne en gang forresten, jeg tenkte jeg skulle si hei, men så kom jeg ikke på hva du egentlig het, og før jeg rakk å komme på det, forsvant du ut :P Neste gang jeg er der når du er der, skal jeg hilse på da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Wednesday skrev:

Noen som har greie på kjemi her? Jeg sliter med en oppgave, og blir bare forbanna når jeg ikke får til :aww: 

Hvilke type kjemi? Om det er noe jeg har hatt tidligere kan jeg alltids prøve :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

Jeg tror ikke de mener å bortforklare, men de (vi) som har sett henne når hun er med på jobb, ser ikke den hunden du beskriver at du har hjemme, der. Det betyr ikke at de mener å bortforklare, de har bare ikke sett henne sånn som du har. Hun er overraskende avslappa (til belger å være) til det å bli igjen på kontoret, f.eks. Det er jo hunder som helst skulle vært med på alt alltid, men hun virker ikke spesielt engstelig eller stressa der i hvert fall. Det er kanskje ingen trøst, men jeg tenker at da er det fortsatt håp for dere :) 

Jeg satt i resepsjonen da du leverte henne en gang forresten, jeg tenkte jeg skulle si hei, men så kom jeg ikke på hva du egentlig het, og før jeg rakk å komme på det, forsvant du ut :P Neste gang jeg er der når du er der, skal jeg hilse på da :) 

Jeg skjønner det, men det er tøft å bli føle at man blir møtt med mistro når jeg forteller at hun ikke er samme hunden på kontoret som her hjemme. Det er tydeligvis noe som trigger henne mer her enn der. Hun er heller aldri ordentlig alene der borte, for det går jo mennesker forbi, det snakkes i gangene. Hun er ille hjemme, og jeg synes det er slitsomt å bare få motgang fordi folk ikke tror meg. Jeg har sett på henne via skype.. Hun er ikke mye rolig..

Jeg trodde det var deg :) Var litt usikker, så jeg turte ikke si noe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet hjem fra 6km gåtur og en liten stall visit. Jeg liker snø altså, men fy flate så tungt og ekkelt det er å gå i slapsete snø! 

Svigers skal avgårde og se på denne tispa. Ei BC tispe med medfødt hjerneskade. Hva tenker dere om den?
http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=69343988 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To hunder fra to forskjellige oppdrett deler samme bestefar, oldeforeledre og tipp-oldeforeldre.

Jeg prøver da å finne ut hvordan de er i slekt. Noen som vil fortelle meg det? :D

Kanskje de bare deler gener?

Hundene er:

Celunas Jolly Molly og Jahvestaff Burn Diesel, for de som ønsker å se nærmere på det :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sbtlita skrev:

To hunder fra to forskjellige oppdrett deler samme bestefar, oldeforeledre og tipp-oldeforeldre.

Jeg prøver da å finne ut hvordan de er i slekt. Noen som vil fortelle meg det? :D

Kanskje de bare deler gener?

Hundene er:

Celunas Jolly Molly og Jahvestaff Burn Diesel, for de som ønsker å se nærmere på det :)

Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk

Hvis de har samme bestefar er de vel søskenbarn?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Æsj, huset jeg egentlig har hatt for hånden for privatsalg blir sannsynligvis ikke noe av. Det er konflikt i arveoppgjøret brått og de vil leie det ut ett år. Men nei, jeg selger ikke mitt for å leie. Så da er det bare til å begynne leite på nytt etter perfekt hus og sted. 

Å nei så kjedelig! Håper du finner noe annet som er minst like aktuelt :ahappy:

3 timer siden, MegaMarie skrev:

Hvilke kurs? :) Hilsen nysgjerrigper!

Ferdig på kurs om referanseprogram Endnote på skolen :ahappy: Sulten! Skal bli deilig å komme hjem til tacorester!

Figurant og testlederkurs for FA og MH :)

2 timer siden, HeleneFS skrev:

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten :D

179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!! 

Får jeg napp her flytter jeg faktisk til Oslo. 50% sjanse da...

Wow, så bra!  Lykke til :ahappy:

 

 

.........spiser jeg sushi og slapper av før jeg skal hente K på møte. Finfin formiddag med en liten tur i skogen også ag trening. Harly er i knallform og jeg gleder meg som en unge til neste stevne :ahappy:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Figurant og testlederkurs for FA og MH :)

.........spiser jeg sushi og slapper av før jeg skal hente K på møte. Finfin formiddag med en liten tur i skogen også ag trening. Harly er i knallform og jeg gleder meg som en unge til neste stevne :ahappy:

Så moro :ahappy:

Deilig med sushi og herlig at Harly er i knallform :D

Selv kommet inn fra tur. Ryddet litt så ikke daten blir skremt bort i kveld :P Nå spiser jeg mørk sjokolade med havsalt og pekan! :ahappy: Jeg var egentlig bollesyk i dag, men det ble sjokolade istedenfor. Litt enklere enn å bake boller :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Så moro :ahappy:

Deilig med sushi og herlig at Harly er i knallform :D

Selv kommet inn fra tur. Ryddet litt så ikke daten blir skremt bort i kveld :P Nå spiser jeg mørk sjokolade med havsalt og pekan! :ahappy: Jeg var egentlig bollesyk i dag, men det ble sjokolade istedenfor. Litt enklere enn å bake boller :lol: 

Ja håper det! :P Vet ikke helt hva jeg begir meg ut på, men synes det var veldig spennende å gå mh med kelpisene ihvertfall.  Skal du starte på Voss i april? Det skrytes veldig av dommeren, så tror det blir et bra stevne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mokken skrev:

Ja håper det! :P Vet ikke helt hva jeg begir meg ut på, men synes det var veldig spennende å gå mh med kelpisene ihvertfall.  Skal du starte på Voss i april? Det skrytes veldig av dommeren, så tror det blir et bra stevne :)

Hva stevne er det på Voss i april? Vi skal nok ikke starte noe på en god stund. Vi er ikke startklare i noe utenom rally lp, og det er det ikke spesielt mange stevner av i Bergen :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MegaMarie skrev:

Hva stevne er det på Voss i april? Vi skal nok ikke starte noe på en god stund. Vi er ikke startklare i noe utenom rally lp, og det er det ikke spesielt mange stevner av i Bergen :P

Agility den første helgen i april, meget mulig de har andre arrangementer og, det er jo en aktiv klubb :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Emmy skrev:

*klipp*

Også fikk jeg litt sjokk da Grønliåsen ble nevnt i forrige AN-tråd. Det er jo min skog :shocked::D

Neineineinei, nå misforstår du her. Det er min skog! 

Og jeg som trodde jeg hadde møtt på alle som jeg kunne møte i den skogen. Men jeg hadde definitivt lagt merke til en korthåret, blå merle collie! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...