Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

4 timer siden, JeanetteH skrev:

Ja håper noen med erfaring tar ballene, og beholder han selv en stund for å se om dette bare var på banen. Er det ikke det så er ikke dette en hobbyhest om han faktisk er så sur og hard som det ser ut som. :no:

Søstera til hesten slo vist også bakover når hun ble kjørt.. Så hun har blitt en ren ridehest hos erfarne vistnok.. 

2 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg har mobilregninger på mellom 500 og 700 i måneden, er ikke det himla mye? Netcom, som nå heter Telia. Har det billigste abbonementet, men får alltid beskjed om at jeg har brukt opp inkludert datamengde, så jeg burde nok skifte abb. Skal ikke være så dyrt? Jeg surfer lite på mobil og Ipad, det gjør jeg jo mest på pc. Har trådløst hjemme.

Ja, det er mye :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

Guest *Kat84*

Jeg har et abonnement hos Telenor som koster meg 599 i mnd. Men da er det nedbetaling på mobil i tillegg!  

Det er Mobil XL eller L  med 6GB data inkludert. Synes ikke det er noe dyrt, og da har jeg dekning alle steder, i motsetning med Netcom sine linjer.. 

Fikk vite nettopp at jeg får bilen enten på torsdag eller fredag. Håper det blir torsdag siden jeg har litt kjørevei til et jobboppdrag på fredag. Hvis ikke må jeg vente helt til mandag, og det vil jeg ikke! :P Begynner tidlig på ettermiddagen og er ferdig 19.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Har gjort en skikkelig innsats på kloklippingsfronten. Mangler bare èn klo på Timmiansen, men den tar vi til helgen når vi kommer på hytta, forhåpentligvis er klotanga hans der. Litt vanskelig å komme til med Biz sin klotang. Men, vi blei ikke uvenner, og han var forbausende medgjørlig selv om han prøvde å slippe unna så godt han kunne. Fant seg også i at jeg flytta rundt på han og beina hans uten å bli sur. Han så meget bedrøvet ut da. Tror han synes lyden av klotanga er kjempeekkel.

Så gikk vi tur mens det snødde i alle retninger, og junior måtte på med ullgenseren ellers hadde han vært søkk våt på fem minutter.

Han har jo en flott Mariusdress i ull som er sydd etter hans mål, men hans høyhet nekter å bruke den.

Dessverre er navnet hans brodert på ryggen, så jeg får ikke solgt den heller. Så det var 650 kroner rett ut vinduet.

Bar han et lite stykke på tur i dag, men han synes det var greit å gå selv stort sett.

Bare for å trimme Biz litt ekstra gikk vi over naboens jorde som ikke var brøyta. Junior gikk i mine og Biz sine spor, og alle ble fornøyde.

Løpetiden er over tror jeg, det gikk jo som forrige gang, som en drøm må jeg si.  Ingen sak å ha tispe da.

Og som vanlig når det har snødd hele natta er jeg overlykkelig for at jeg bytta ut bilen med firehjulstrekk for et par år siden, for som vanlig er ikke sønnen til naboen spesielt opptatt av å brøyte utafor hos meg.

Spiller ingen rolle det, kommer frem likevel jeg.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Jessie var dårlig i magen i natt. Skjønner ikke hvorfor, hun har da ikke spist noe utenom det vanlige. Men herregud, så glad jeg er for at hun hopper ned fra sengen, løper ned til døren og venter på å bli sluppet ut når det skjer, og at vi pleier å våkne av det selv om hun ikke piper eller noe. Flink hund :ahappy:

Også måtte jeg flire litt av denne :teehe:

12670589_949580531795222_483980791860951

 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg reagerer på varmepumper eller om jeg faktisk driver og blir forkjøla? Hodet er tungt og tregt i hvert fall, så selv om jeg har lyst til å lese, så får jeg det ikke helt til. Det er jo greit å få med seg hva man leser, selv om det bare er for underholdningas del, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg har mobilregninger på mellom 500 og 700 i måneden, er ikke det himla mye? Netcom, som nå heter Telia. Har det billigste abbonementet, men får alltid beskjed om at jeg har brukt opp inkludert datamengde, så jeg burde nok skifte abb. Skal ikke være så dyrt? Jeg surfer lite på mobil og Ipad, det gjør jeg jo mest på pc. Har trådløst hjemme.

Det er mye. Jeg betalte 199,- for 1GB hos Netcom inntil nylig da jeg fant ut at "alle" hadde mye mer datamengde enn meg til samme pris, så jeg sendte bestilling på abonnement hos OneCall. Da fikk jeg tlf fra netcom som ville gi meg en bedre deal, så nå betaler jeg 224,- i mnd for fri bruk av ringeminutter, sms og mms+ 3 GB data. 

Akkurat nå er eg ferdig med lunsjen og soner litt før nestemann kommer. Tenker å dra på skitur med hundene i ettermiddag, gleder meg! Også trenger jeg middagstips til sunn og billig middag til 1 person? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fri tekst og tale og 5 GB nett hos Chess for 299, men byttet nå til Telenor hvor jeg fikk 3 ekstra GB for 349. Jeg gikk ofte over 5 GB, så det passet meg bra.

Jeg skal finne ei lue, så jeg kan dra på butikken selv om jeg har tidenes bed head. Eventuelt skrive handleliste først, så jeg kommer hjem med noe som kan brukes, og ikke bare sjokolade og luftfrisker til do. Eller om jeg skal fyre opp til en grei innetemperatur først? Så mange vanskelige valg...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Artemis skrev:

12814556_10156602403760182_6187235596692

Self control level:ultimate

:teehe:

Uuuh, flink! Jeg måtte bare prøve på Pøbel også, men han ville ikke ligge helt ned, og han er for stor og jeg har for små hender for å ta med godbiter som dekket hele han (ja, jeg tenkte ikke så langt til å ta med hele posen inn på stua der det er best lys). :lol:

25141846820_a071de0cc2_c.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Jeg har mobilregninger på mellom 500 og 700 i måneden, er ikke det himla mye? Netcom, som nå heter Telia. Har det billigste abbonementet, men får alltid beskjed om at jeg har brukt opp inkludert datamengde, så jeg burde nok skifte abb. Skal ikke være så dyrt? Jeg surfer lite på mobil og Ipad, det gjør jeg jo mest på pc. Har trådløst hjemme.

Jeg betaler vel 399 for mitt hos netcom(eller, jeg betaler mer, for jeg har spotify m.m i tillegg), og jeg hsr 6gb data og fri bruk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg solgte et isbor på Finn nå, så kom det henvendelser med mer informasjon om potensiell kjøper enn det jeg av og til får nå som jeg venter valper.

Misforstå meg rett, det er mange fine førstehenvendelser - men det er også noen som er bare latterlige. Jeg er så kravstor at jeg må ha mer enn et fornavn for å sette noen på valpeliste, og nei, akkurat som @Line så kan heller ikke jeg si om jeg har ledig valp før de er født, selv om du er villig til å være fleksibel på kjønn. Jeg kommer ikke til å vite om jeg har ledig valp den dagen de er født heller, jeg legger mer til grunn i valpefordelingen enn kjønnsorgan, gitt.

Nå skal jeg legge en spark ut for salg, så kanskje jeg får noen henvendelser med fulle setninger og informasjon om hvor de bor.

For ordens skyld - alle valpeinteresserte får svar og blir vurdert seriøst selv om jeg må grave og dra informasjonen ut av dem, inntil jeg vet nok til å sette de på nei-, kanskje- og ja-listene.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Æsj, huset jeg egentlig har hatt for hånden for privatsalg blir sannsynligvis ikke noe av. Det er konflikt i arveoppgjøret brått og de vil leie det ut ett år. Men nei, jeg selger ikke mitt for å leie. Så da er det bare til å begynne leite på nytt etter perfekt hus og sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rosinbolle skrev:

Vi har Schindler's lift her på jobb:

20160302_085823.thumb.jpg.198243189a0b9b

Det har vi på forrige jobben min og :D

 

AN sitter jeg og gråter en god del... Er sliten og frustrert over situasjonen med Nyx, som har eskalert som bare pokker.. Kanskje blir jeg hundeløs om ikke så veldig lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lunatic skrev:

Det har vi på forrige jobben min og :D

 

AN sitter jeg og gråter en god del... Er sliten og frustrert over situasjonen med Nyx, som har eskalert som bare pokker.. Kanskje blir jeg hundeløs om ikke så veldig lenge...

Er det ikke mulig å ha henne i hundebarnehage eller noe? Annonsere etter en hjemmeværende som kan passe henne når du er på jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, Lunatic skrev:

AN sitter jeg og gråter en god del... Er sliten og frustrert over situasjonen med Nyx, som har eskalert som bare pokker.. Kanskje blir jeg hundeløs om ikke så veldig lenge...

Men kan du ikke ta henne med deg i bilen da? Kanskje skal du la være å trene og styre og fokusere så himla mye på dette alene-hjemme-problemet - det blir garantert ikke bedre av at du stresser med det. Ta FRI fra det og ta hunden med deg mest mulig. Gi henne tryggheten hun trenger - LA henne dilte etter deg, være sammen med deg. Helt ærlig tror jeg mange angriper problemet i helt feil ende når man stadig skal trene bikkja på å IKKE være nær eier i denne sammenhengen. 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Siri skrev:

 

Men kan du ikke ta henne med deg i bilen da? Kanskje skal du la være å trene og styre og fokusere så himla mye på dette alene-hjemme-problemet - det blir garantert ikke bedre av at du stresser med det. Ta FRI fra det og ta hunden med deg mest mulig. Gi henne tryggheten hun trenger - LA henne dilte etter deg, være sammen med deg. Helt ærlig tror jeg mange angriper problemet i helt feil ende når man stadig skal trene bikkja på å IKKE være nær eier i denne sammenhengen. 

Det kan være noe i dette. Felix hadde problemer med å være alene da han var yngre, han ulte og bar seg (jeg filmet han og prøvde å trene på det slik at jeg kunne ha han med meg på hybel på en 7 uker lang praksis i Gjøvik, men det endte med at oppdretteren måtte passe han disse ukene).

Jeg bodde stort sett sånn at han slapp å være alene over tid og hadde han med meg nesten overalt, og sakte men sikkert så gikk det bare over av seg selv egentlig. Nå leer han ikke ett øye når jeg går på jobb om morningen. 

Jeg prøver ikke å bagatellisere seperasjonsangst, og det kan hende det ikke bedrer seg for Nyx, men jeg håper så for din del @Lunatic at dere finner en løsning. Jeg ser hvor glad du er i den hunden og det gjør meg vondt å tenke på at dere må skilles pga dette :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
34 minutter siden, Lunatic skrev:

AN sitter jeg og gråter en god del... Er sliten og frustrert over situasjonen med Nyx, som har eskalert som bare pokker.. Kanskje blir jeg hundeløs om ikke så veldig lenge...

Huff :( 

Forstår godt frustrasjonen din. Men kan du ha ham med? 

Sjef er i en sånn rampelyset at jeg enten har ham med over alt, eller jeg gir ham noe som han holder seg opptatt med uten å være farlig. 

Det er jo ikke det samme, men det kan jo hjelpe, alt avhengig av hva som faktisk er problemet. 

Håper du finner en løsning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lunatic skrev:

Det har vi på forrige jobben min og :D

 

AN sitter jeg og gråter en god del... Er sliten og frustrert over situasjonen med Nyx, som har eskalert som bare pokker.. Kanskje blir jeg hundeløs om ikke så veldig lenge...

Den eneste hunden jeg noen sinne har trent til å være alene hjemme (type gå i fra bittelitt, øke, stå utenfor å høre etc) er den eneste med separasjonsangst. 1/5. Dvs at de 4 vi aldri har fokusert på hjemme-alene-trening med har ingen problemer med å bli etterlatt hjemme. Hender Stella bjeffer et par ganger når vi går, som en protest, men så slutter hun. Santo er nå mye bedre enn han har vært, og blir snart 10 år. Frem til nå har han ult i bur eller tisset i sofa/seng, men nå klarer han å være alene litt så lenge de andre hundene er med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, mokken skrev:

Jeg fikk plass på det andre kurset og, så da blir det bra med "påfyll" denne våren :ahappy:

Hvilke kurs? :) Hilsen nysgjerrigper!

Ferdig på kurs om referanseprogram Endnote på skolen :ahappy: Sulten! Skal bli deilig å komme hjem til tacorester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...