Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

7 minutter siden, SFX skrev:

Sett deg i samme rom som dem, eller kom deg ut :hug:

De visste at jeg var der, så de har ingen unnskyldning.. Hjelper heller ikke å sette seg i nærheten, de bare fortsetter. Har skjønt at det bare er å gå sin vei og heller prøve å tenke på noe annet. Nå er bare selvtilliten og selvfølelsen min på bånn, så det går så veldig inn på meg, til tross for at jeg vet det ikke burde gjøre det. Når man hele veien har hørt at ting ikke er bra nok så begynner man å tro på det..

Det verste er nesten at jeg har snakket en del med pappa om dette. Det er mamma som er desidert verst, og det er hun som har laget mest drama og dritt oppigjennom. Jeg var tydelig på at jeg ikke kom til å komme på familiesamlinger for noen år siden, fordi jeg rett og slett ikke orker å høre på at familien ler og okker seg over mine valg, hobbyer og mine løsninger. Stedene jeg har bodd på har vært helt feil, det har vært skikkelig tullete å flytte ut så tidlig, jeg er så hårsår og følsom, jeg må jo kvitte meg det det grusomme dyret(dyrene da jeg hadde Luna også), at jeg er vegetarianer gjør meg bare "vanskelig"... Det er ikke måte på.

RED: Og det tar utrolig mye energi å alltid måtte passe seg hjemme... Det går dessverre utover skolen. Har ikke energi for tiden, selv om jeg innerst inne har motivasjonen og lysten til å få det til og til å gjøre mer enn det som blir gjort om dagen. Det er nesten det verste. At de klarer å ta vekk troen på meg selv og energien som skal til for å nyte de to lidenskapene jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

@Pixie Håper han jobber med det, og ikke bare du. Greit nok at han er vant til å være alene og gjøre som han vil, men nå må han nesten velge mellom å være i et forhold, med alt det innebærer, eller være alene resten av livet. Høres ut som det er på tide å stille noen krav. Og ev. delt økonomi, hvis han har så dårlige prioriteringer. Kanskje du kan reise bort noen dager og la valpen være igjen hos ham? Så får han føle litt på hvordan det er å være uten deg, og å ha hele ansvaret for hunden (som han ville ha, om jeg husker rett?).

@Lunatic Så leit at du føler deg tvunget til å bo i slike omgivelser :no: Håper du finner en løsning som er til det beste for både deg og Nyx!

 

Som vanlig klarte vi ikke å vente til vi kom hjem før vi begynte å planlegge neste ferie. Cruise fra Roma bestilt, etterfulgt av noen dager i Italia :D Fire måneder to go ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Skulle bestille overnatting til NKK Ålesund her om dagen så sendte mail til forskjellige hotell for å spørre om pris. Fant rimelig fort ut hvor jeg ikke skulle bestille.. Scandic skulle ha 200,- per natt per hund. Dvs 1600,- for bare hundene :| Endte opp med et annet hotell gitt..

 

@Lunatic Stor klem til deg :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lunatic skrev:

De visste at jeg var der, så de har ingen unnskyldning.. Hjelper heller ikke å sette seg i nærheten, de bare fortsetter. Har skjønt at det bare er å gå sin vei og heller prøve å tenke på noe annet. Nå er bare selvtilliten og selvfølelsen min på bånn, så det går så veldig inn på meg, til tross for at jeg vet det ikke burde gjøre det. Når man hele veien har hørt at ting ikke er bra nok så begynner man å tro på det..

Det verste er nesten at jeg har snakket en del med pappa om dette. Det er mamma som er desidert verst, og det er hun som har laget mest drama og dritt oppigjennom. Jeg var tydelig på at jeg ikke kom til å komme på familiesamlinger for noen år siden, fordi jeg rett og slett ikke orker å høre på at familien ler og okker seg over mine valg, hobbyer og mine løsninger. Stedene jeg har bodd på har vært helt feil, det har vært skikkelig tullete å flytte ut så tidlig, jeg er så hårsår og følsom, jeg må jo kvitte meg det det grusomme dyret(dyrene da jeg hadde Luna også), at jeg er vegetarianer gjør meg bare "vanskelig"... Det er ikke måte på.

RED: Og det tar utrolig mye energi å alltid måtte passe seg hjemme... Det går dessverre utover skolen. Har ikke energi for tiden, selv om jeg innerst inne har motivasjonen og lysten til å få det til og til å gjøre mer enn det som blir gjort om dagen. Det er nesten det verste. At de klarer å ta vekk troen på meg selv og energien som skal til for å nyte de to lidenskapene jeg har

Her tror jeg det bare er positiv straff som funker. Ta med deg en spruteflaske, sprut på dem og si NEI! høyt og tydelig! 
Mer seriøst, håper du finner deg et bedre sted å bo der folk setter pris på deg! Og klem!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Turb skrev:

Her tror jeg det bare er positiv straff som funker. Ta med deg en spruteflaske, sprut på dem og si NEI! høyt og tydelig! 
Mer seriøst, håper du finner deg et bedre sted å bo der folk setter pris på deg! Og klem!

Haha, jeg burde! Hadde i hvert fall vært litt tilfredstillende.. :aww:

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Synnikken skrev:

Burde vært Bergen ;) Da skulle du og Nyx fått bodd på gjesterommet mitt mor en symbolsk sum sånn når dere trengte en uke eller to pause her og der ;)

Nå ble jeg skikkelig rørt... :heart: Jeg sier likevel tusen, tusen takk for omtanken (det gjelder dere alle!). Det er godt å få luftet seg litt når livet er tøft, spesielt når det er så mange flotte mennesker som bryr seg :heart: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lunatic skrev:

De visste at jeg var der, så de har ingen unnskyldning.. Hjelper heller ikke å sette seg i nærheten, de bare fortsetter. Har skjønt at det bare er å gå sin vei og heller prøve å tenke på noe annet. Nå er bare selvtilliten og selvfølelsen min på bånn, så det går så veldig inn på meg, til tross for at jeg vet det ikke burde gjøre det. Når man hele veien har hørt at ting ikke er bra nok så begynner man å tro på det..

Det verste er nesten at jeg har snakket en del med pappa om dette. Det er mamma som er desidert verst, og det er hun som har laget mest drama og dritt oppigjennom. Jeg var tydelig på at jeg ikke kom til å komme på familiesamlinger for noen år siden, fordi jeg rett og slett ikke orker å høre på at familien ler og okker seg over mine valg, hobbyer og mine løsninger. Stedene jeg har bodd på har vært helt feil, det har vært skikkelig tullete å flytte ut så tidlig, jeg er så hårsår og følsom, jeg må jo kvitte meg det det grusomme dyret(dyrene da jeg hadde Luna også), at jeg er vegetarianer gjør meg bare "vanskelig"... Det er ikke måte på.

RED: Og det tar utrolig mye energi å alltid måtte passe seg hjemme... Det går dessverre utover skolen. Har ikke energi for tiden, selv om jeg innerst inne har motivasjonen og lysten til å få det til og til å gjøre mer enn det som blir gjort om dagen. Det er nesten det verste. At de klarer å ta vekk troen på meg selv og energien som skal til for å nyte de to lidenskapene jeg har

Dette høres veldig slitsomt ut! :hug:Det eneste jeg vil si til deg er at ingen, ikke engang foreldrene dine, bestemmer din verdi - det er det kun du som gjør. Dette handler om dem og deres problemer - og ikke om deg, du gjør ingenting feil. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Skulle til å koble Biz utafor hos venninna mi,da hennes nabos svarte elghund kommer løpende mot oss. Vi skal gå tur,men ombestemmer meg da jeg ser han. Jeg har møtt han før og vet at han er godheten selv. Så jeg slipper Biz som blir overlykkelig og løper alt hun kan i møte med han. De har aldri møttes før,men de ble umiddelbart gode venner og løp rundt på plenen og hadde det kjempegøy sammen. Hyggelig for henne å få leke og løpe med en hund som er litt større enn Timmy også for en gangs skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Har jeg den årlige sjekken og planleggingen av økonomi, utgifter osv.. Så nå er det sendt rundt søknad om nye tilbud for boliglån, for å få ned renta, planlegging av årets prosjekter osv.. 

Burde ha tatt en tlf eller to ang forsikringer også, men det betyr at man må være litt mer våken om kveldene enn det jeg er pr nå, så vi får drøye den noen uker :aww: 

så hvis fagforeningen får saken i boks også, så kan dette bli et veldig fint år det :P 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Christine skrev:

Skulle bestille overnatting til NKK Ålesund her om dagen så sendte mail til forskjellige hotell for å spørre om pris. Fant rimelig fort ut hvor jeg ikke skulle bestille.. Scandic skulle ha 200,- per natt per hund. Dvs 1600,- for bare hundene :| Endte opp med et annet hotell gitt..

Det høres da helt feil ut - jeg har bodd på flere Scandic-hotell, og det har vært 200 kroner per natt uansett antall hunder - det er jo nok i seg selv.

Nå har jeg båret ned alt av pledd og håndklær som ble brukt de siste dagene i valpekassa, og alt av relatert utstyr jeg hadde oppe på soverommet. Deretter skiftet jeg lyspæra i toppen av trappa, så jeg kunne se hvor jeg gikk... Fordi jeg er glup sånn.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... har jeg fått brukt mine kunnskaper om sengeskift med pasient i senga. Ikke på en pasient, men på Bris :lol: Han er så trøtt og lå midt i senga. Løfter bare opp beinet for å bli klødd på låret når jeg bøyer meg over han, og kommer med "jeg er trøtt"-lyder når jeg ruller han over fra side til side for å få tatt på lakenet :P

Han er så slækk noen ganger altså :lol:

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Line skrev:

Be om å få tilsendt skolens mobbeplan, og avtal et møte med rektor. 

 

4 timer siden, Lemen skrev:

Om dere opplever at skolen ikke følger opp, kan dere ta saken selv til Konfliktrådet. Dere kan opprette en sivil sak, det er gratis og Konfliktrådet vil vurderer om de kan hjelpe, ofte så kan de det. Det er ikke uvanlig at Konfliktrådet tar saker om mobbing i sosiale medier og siden mobbing på sosiale medier oftest skjer utenfor skoletid kan det være greit å involvere andre instanser. Det er ulovlig å hetse og sjikanere folk på nett. Så bare det å stille til møte på en politistasjon kan være avskrekkende, selv for den verste mobber.

Takk for svar :) Problemet er at jeg ikke vet hvor mye vi kan forvente av skolen, men jeg syntes ikke et møte med eleven "og håpe på bedring" er nok. Det syntes mamma :hmm:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vist nok få igjen 10k på skatten. I wish! Hele lånet står på meg som hovedlånetager, istedenfor 50/50 slik det skal være, sammen med min søster som er medinnehaver av lånet. Og leieinntekten er heller ikke med i utregningen. 
Får forhåpentligvis litt igjen da, men 10k er heller tvilsomt gitt. :P 

Noen som har peiling på om det er en fordel å ha samboer kontrakt el ifht skatten? Vi har ikke barn eller lån sammen, men har lån hver for oss. (Jeg på arvet leilighet og han på bil) Jeg er for øyeblikket på AAP og han er elektriker i full jobb. 
Jeg vet det kan være en fordel å være gift i hvertfall ifht skatteklasse og sånn, men lurer på om det er lignende for samboere? 

Når det kommer til sånt så hater jeg å være voksen, skjønner jo ca ikke halvparten av hva det dreier seg om. Og hvilke utregninger som gjelder hva osv. Skulle vært et eget fag på ungdomskolen. "hvordan være voksen" eller noe. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
30 minutter siden, SFX skrev:

Det høres da helt feil ut - jeg har bodd på flere Scandic-hotell, og det har vært 200 kroner per natt uansett antall hunder - det er jo nok i seg selv.

Nå har jeg båret ned alt av pledd og håndklær som ble brukt de siste dagene i valpekassa, og alt av relatert utstyr jeg hadde oppe på soverommet. Deretter skiftet jeg lyspæra i toppen av trappa, så jeg kunne se hvor jeg gikk... Fordi jeg er glup sånn.

Syns det var litt i drøyeste laget ja.. Utdrag fra mail: "Prisen for en helg ( 06.05-08.05 ) blir 2498 kr med frokost inkludert. Tillegget for a ha dyr på rommet koster 200 kr per dyr, per natt."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Christine skrev:

Syns det var litt i drøyeste laget ja.. Utdrag fra mail: "Prisen for en helg ( 06.05-08.05 ) blir 2498 kr med frokost inkludert. Tillegget for a ha dyr på rommet koster 200 kr per dyr, per natt."

 

Vel, sunnmøringer er jo kjent for å karre til seg det de kan av penger, og de har sikkert skjønt at det er utstilling den helga og ekstra inntjeningsmuligheter. Jeg kan si det, jeg er halvt sunnmøring :P Men jeg fikk ikke den økonomiske halvdelen, jeg fikk andre gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Akkurat nå, SFX skrev:

Vel, sunnmøringer er jo kjent for å karre til seg det de kan av penger, og de har sikkert skjønt at det er utstilling den helga og ekstra inntjeningsmuligheter. Jeg kan si det, jeg er halvt sunnmøring :P Men jeg fikk ikke den økonomiske halvdelen, jeg fikk andre gener.

Mulig det :lol: Fikk bestilt på annet hotell da, hvor tilegg for hund var 250,- for hele helgen. Og apropo det å skjønne at det er utstilling - jeg skulle se på overnatting i Lillestrøm til NV.. Fy søren for noen priser for to netter! 

Noen som har tips til hoteller i nærheten til Lillestrøm forresten? Går greit å kjøre rundt 20 min til hallen. Jeg er ikke kjent i området, og kjenner at jeg ikke vil forville meg inn i Oslo :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN sitter jeg å drømmer på salehorses.is. Kunne virkelig tenkt meg å finne ei Alfur datter, (helst brunsort, musegrå eller sort, eventuelt gul/bork/jarp/sølv/skimmel/sotrød med eller uten flekker/avtegn) bedekke med noe spennende, eventuelt ungt, men ikke svindyrt noe og importere til Norge. :D Hadde vært gøy! :D Eller finne noe som allerede er bedekt. 
Kjenner stadig vekk på det å ha noe eget, selvom jeg nå rir 2 hester ca akkurat som jeg måtte ønske. Så er det liksom ikke helt det samme og alltid konferere med eier når det dukker opp noe nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Rocket skrev:

Skal vist nok få igjen 10k på skatten. I wish! Hele lånet står på meg som hovedlånetager, istedenfor 50/50 slik det skal være, sammen med min søster som er medinnehaver av lånet. Og leieinntekten er heller ikke med i utregningen. 
Får forhåpentligvis litt igjen da, men 10k er heller tvilsomt gitt. :P 

Noen som har peiling på om det er en fordel å ha samboer kontrakt el ifht skatten? Vi har ikke barn eller lån sammen, men har lån hver for oss. (Jeg på arvet leilighet og han på bil) Jeg er for øyeblikket på AAP og han er elektriker i full jobb. 
Jeg vet det kan være en fordel å være gift i hvertfall ifht skatteklasse og sånn, men lurer på om det er lignende for samboere? 

Når det kommer til sånt så hater jeg å være voksen, skjønner jo ca ikke halvparten av hva det dreier seg om. Og hvilke utregninger som gjelder hva osv. Skulle vært et eget fag på ungdomskolen. "hvordan være voksen" eller noe. :lol: 

Nei, ingen sånne fordeler når man er samboer.. De fordelene mtp skatteklassene har også blitt endret slik at det er ikke noen stor skattefordel å være gift lengre heller :P 

og selvangivelse er egentlig ikke så vanskelig hvis man setter seg ned og leser seg opp litt om ting.. De har en veileder der de tar for seg hver enkelt post, så da er det bare for deg å finne ut hva som passer deg :) 

ellers så får du gjøre som svogerene mine; ring en venn :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...