Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Mars


mokken
 Share

Recommended Posts

52 minutter siden, Sagaa skrev:

Liten utblåsning på meg også gitt! Er så sliten. Sønnen min er i en skikkelig periode der alt jeg gjør er galt, og han skal ingenting. Han skal ikke være hjemme, ikke ute, ikke inne, ikke på besøk, han skal ha ditt, han skal ha datt, han skal ikke ha det likevel. 

Jeg har skikkelig hodepine på fjerde uka uten pause, og klarer ikke bøye meg ned uten å få skikkelig intense smerter, men guttungen vil ikke kle på seg engang. :|

Kanskje stygt å si det, men den lettelsen etter jeg har levert han i barnehagen er stor. Det å bare være hjemme, og det å kunne gå tur med Mira i fred og ro er bare helt fantastisk. Gleder meg veldig til samboeren kommer hjem i morgen! :) Under 2 timer til henting, og jeg får litt panikk bare av tanken. :P 

:hug: Er lov å være sliten og synes barnehage er gull verdt! :hug: 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Self control level:ultimate

Lillefluff blir nok 100% frisk snart!! 

JIPPI! Endelig en god nyhet fra denne kanten 179 jobbsøkere har blitt til 4, det er 2 stillinger og jeg er med i kampen fortsatt (2.gangs intervju)!!!!  Får jeg napp her flytter jeg faktisk

Posted Images

1 time siden, Ingvild skrev:

Du, går det an å spørre om du egentlig har det bra i dette forholdet? Du trenger ikke å svare i det hele tatt, og det har ingenting med meg å gjøre. :) Men du skriver jo her på et offentlig forum, og da må det være lov å stille spørsmål. Mitt inntrykk er at du veldig ofte klager over hva han gjør, hvordan han prioriterer og at han ikke tar hensyn til deg og dine ønsker. Og jeg syns ærlig talt ikke at det høres ut som en trivelig hverdag. Det kan godt hende at dere har det stort sett fint og at du bruker sonen til å blåse ut litt i stedet for å starte opp småkrangler med kjæresten din. Vi ser jo bare den siden du velger å dele her. Men jeg tror ikke jeg hadde trivdes med å dele livet mitt med en som har så lite respekt for meg og mine ønsker/behov.

Jeg kunne hatt det bedre, men vi jobber med saken. Han har ikke hatt noe alvorlig forhold før meg og er vant til å sette seg selv først (og ant og tredj...) og vi kom litt skeivt ut de første åra fordi jeg er en sånn idiot som setter alle andre før meg selv. Så han har fått fortsette med noen uvaner litt for lenge. Jeg beklager at jeg klager mye. Det er nok litt sånn at jeg skriver her for å lufte tanker istedenfor å ta det opp med ham fordi jeg vet jeg må ta opp noe viktigere, og litt fordi jeg ikke har så mange jeg kan prate med her. De fleste kan lufte sånne tanker med venninner. 

Jeg er veldig glad i ham og jeg vet han er glad i meg, så vi jobber med det. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wilhelmina skrev:

Det stemmer nok det. Mva er 25% + 146,- i fortollingsgebyr.

Takk!

2 timer siden, Siri skrev:

Kanskje det er et tollbehandlingsgebyr i tillegg? 

Det høres logisk ut. Selv om det ikke stod på utregningssiden til toll.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
5 minutter siden, Bananen skrev:

Takk!

Det høres logisk ut. Selv om det ikke stod på utregningssiden til toll.no.

Tollvesenet tar ikke noe for tollbehandling. Posten og andre speditører gjør :)

Før kunne man feks selv reise på Alnabru og få tollvesenet til å ta seg av tollbehandlingen og bare betale avgiftene. Uten tillegg som da posten og speditører tar for jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et stusselig syn jeg og Casper må være :lol: begge halter seg bortover! Etter å ha hatt av og på vondt i den ene foten min hele livet burde jeg kanskje sjekke den ut. Men det går jo alltid over så :P 

Synes synd på Casper da, helt tydelig at han ikke har det bra i dag. Og dumme meg ga ham smertestillende sammen med maten i dag, og da har det visst ikke så bra effekt. Har alltid gitt metacam sammen med måltid, men nå får han onsior og da glemte jeg meg. Blir nok ikke noen "langturer" på en stund iallefall (langturer nå er for oss over 1 time, stusselig nok). Men, han blir nok bedre igjen, jeg må bare lære meg hva han tåler og hva han ikke tåler. To timer løs i skogen er altså for mye, det vet jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vel toro begynne å bli lei av meg. Tredje gang jeg klager på et produkt i 2016. :aww:  Riktignok aldri gjort det før da. Dagens oppdagelse var nemlig nøyaktig hvor mye berinaisesauspulver det er en 4pk... Alle fire posene mangler forsegling i bunnen nemlig. :lol:  Det blir berinasesaus på slump i dag, gitt. :aww: 

(yep bruker poseberinaise og har ingen planer om å endre på det :aww::lol: ) 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pixie skrev:

Jeg kunne hatt det bedre, men vi jobber med saken. Han har ikke hatt noe alvorlig forhold før meg og er vant til å sette seg selv først (og ant og tredj...) og vi kom litt skeivt ut de første åra fordi jeg er en sånn idiot som setter alle andre før meg selv. Så han har fått fortsette med noen uvaner litt for lenge. Jeg beklager at jeg klager mye. Det er nok litt sånn at jeg skriver her for å lufte tanker istedenfor å ta det opp med ham fordi jeg vet jeg må ta opp noe viktigere, og litt fordi jeg ikke har så mange jeg kan prate med her. De fleste kan lufte sånne tanker med venninner. 

Jeg er veldig glad i ham og jeg vet han er glad i meg, så vi jobber med det. 

:hug: Du, jeg tror ingen mente at du ikke kan ha utblåsninger eller klage her, denne tråden er for alle, var mer en bekymring for om du har det bra slik jeg forsto det, uten at jeg skal legge ord i munnen på  @Ingvild:) 

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, de vanndrivende er så effektive at jeg tør ikke gå ordentlig tur, for jeg må tisse cirka hvert 17. minutt. Men vi har vært masse i hagen og plukket opp ting som har vært skjult av snøen. Og jeg angrer skikkelig på at jeg ikke tok bilde av den KNALL-LILLA bæsjen jeg fant - det må ha vært fra da Glam spiste en kulepenn, at blekket farget avføringen. Det er det morsomste jeg har sett på lenge :D 

Nå skal jeg vaske opp, så jeg får rengjort ting som trengs for å lage middag. Jeg har satt på vaskemaskin og tørketrommel, og venter på at hundene skal ta sin del av husarbeidet...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Raksha skrev:

Nå må vel toro begynne å bli lei av meg. Tredje gang jeg klager på et produkt i 2016. :aww:  Riktignok aldri gjort det før da. Dagens oppdagelse var nemlig nøyaktig hvor mye berinaisesauspulver det er en 4pk... Alle fire posene mangler forsegling i bunnen nemlig. :lol:  Det blir berinasesaus på slump i dag, gitt. :aww: 

(yep bruker poseberinaise og har ingen planer om å endre på det :aww::lol: ) 

Ingen grunn til å ikke bruke pose når sausen fra pose smaker mye bedre enn det man som regel greier å lage selv :D. Bernaisesaus er vel ikke sånn easypeacy å lage (ikke at jeg har forsøkt da, men...). 

Har jeg spist blomkålsuppe som man får kjøpt frossen på butikken - og helt ærlig: jeg lager bedre blomkålsuppe selv enn det der. Men da vet jeg det liksom :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på meg skjørt i dag pga en kritisk mangel på bukser (må få handla snart :lol: )  Ene ungen syntes det var krise. Kan ikke gå med skjørt vettu! Måtte love å ha på bukse i morra, for å avverge en skikkelig 2,5-åring-tantrum.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pippin&Symra skrev:

"Scientists have found that people who constantly get bothered by grammatical errors online have "less agreeable" personalities than those who just let them slide"

:icon_redface:

Da er jeg tydeligvis en grusom person :P *føler seg truffet* 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaghetti med vegetarisk saus in the making. Nå er det nummeret før jeg glemmer å savne kjøtt i den sausen. Sopp og hvitløk gjør susen!

I går tissa Pippin på dørmatta uti gangen før vi rakk å komme oss ut på morgentissetur, sånt skjer en gang annenhver uke omtrent, selv om vi tar en liten nattetisserunde i hagen rett før senga. Lurer på om jeg må kaste den matta, kan vel bli vanskelig å få lukta skikkelig ut, den er laget av kokos eller sisal eller hva det heter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man egentlig "forvente" at skolen gjør med en mobbesak? 
 

Spoiler

Lillesøsteren min blir mobbet ganske grovt, såvidt vi vet kun over nettet av klassekamerater. Blant annet ble det opprettet en chatgruppe som het: "Vi som syntes ****** er en idiot". Hun er multifunksjonshemmet og går i en spesialklasse med andre med ulike utfordringer, så jeg forstår jo at det kan være mer innviklet å sette igang tiltak enn i en "normal" klasse. 
Jeg sa at mamma måtte ordne et møte med læreren ,men istede ringte hun og læreren sa hun skulle snakke med elevene det gjaldt og at vi bare måtte vente på bedring. Jeg syntes det høres litt lite ut, bør ikke sånt tas mer alvorlig? Og vente på bedring - hvor lenge da? 

Hun er dårlig på å prate og fortelle, noe forteller hun mens andre ting blir litt vanskelig for henne å forklare, så nøyaktig hva som skjer på skolen vet vi ikke. Det eneste vi vet er det vi har sett med egne øyne har blitt skrevet på nettet. Dermed syntes jeg det er ENDA viktigere at sånt blir tatt tak i NÅ - ikke om en uke eller to, for vi vet ikke hva som skjer, det kan være mye mer alvorlig enn det vi har sett. Eller bedre selvsagt, men jeg har mine tvil... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Paranomia skrev:

Hva kan man egentlig "forvente" at skolen gjør med en mobbesak? 
 

  Vis skjult innhold

Lillesøsteren min blir mobbet ganske grovt, såvidt vi vet kun over nettet av klassekamerater. Blant annet ble det opprettet en chatgruppe som het: "Vi som syntes ****** er en idiot". Hun er multifunksjonshemmet og går i en spesialklasse med andre med ulike utfordringer, så jeg forstår jo at det kan være mer innviklet å sette igang tiltak enn i en "normal" klasse. 
Jeg sa at mamma måtte ordne et møte med læreren ,men istede ringte hun og læreren sa hun skulle snakke med elevene det gjaldt og at vi bare måtte vente på bedring. Jeg syntes det høres litt lite ut, bør ikke sånt tas mer alvorlig? Og vente på bedring - hvor lenge da? 

Hun er dårlig på å prate og fortelle, noe forteller hun mens andre ting blir litt vanskelig for henne å forklare, så nøyaktig hva som skjer på skolen vet vi ikke. Det eneste vi vet er det vi har sett med egne øyne har blitt skrevet på nettet. Dermed syntes jeg det er ENDA viktigere at sånt blir tatt tak i NÅ - ikke om en uke eller to, for vi vet ikke hva som skjer, det kan være mye mer alvorlig enn det vi har sett. Eller bedre selvsagt, men jeg har mine tvil... 

 

Om dere opplever at skolen ikke følger opp, kan dere ta saken selv til Konfliktrådet. Dere kan opprette en sivil sak, det er gratis og Konfliktrådet vil vurderer om de kan hjelpe, ofte så kan de det. Det er ikke uvanlig at Konfliktrådet tar saker om mobbing i sosiale medier og siden mobbing på sosiale medier oftest skjer utenfor skoletid kan det være greit å involvere andre instanser. Det er ulovlig å hetse og sjikanere folk på nett. Så bare det å stille til møte på en politistasjon kan være avskrekkende, selv for den verste mobber.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wednesday skrev:

Har på meg skjørt i dag pga en kritisk mangel på bukser (må få handla snart :lol: )  Ene ungen syntes det var krise. Kan ikke gå med skjørt vettu! Måtte love å ha på bukse i morra, for å avverge en skikkelig 2,5-åring-tantrum.

Mammaen her prøvde å ta jakka til pappan i huset her på tirsdagen da vi skulle i bhg fordi det er litt bedre plass i jakka til pappan.. 

Det gikk dog ikke helt knirkefritt, for man tar jo ikke jakka til pappa :aww: første hun prøvde å fortelle pappan da de kom hjem også var at mamma hadde tatt jakka til pappa :lol: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å være litt oppgitt over lillesøster som får en meget kraftig baksmell selv etter at jeg gang på gang har sakt at hun må få endret til prosenttrekk når hun ikke aner hvor mye hun faktisk tjener i løpet av ett år? Og etter to friår etter VGS har hun ingen oppsparte penger. De gikk til å kjøpe bil og nye pupper. Hun har bodd gratis hjemme og har ingen andre faste utgifter enn bilforsikringen. 

Det er lov å le også da sant? :lol: 

Jaja, godt hun har hode skrudd på rett vei i omtrent alle andre situasjoner bortsett fra akkurat når det kommer til penger og prioriteringer :aww: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Polfarer skrev:

Er det lov å være litt oppgitt over lillesøster som får en meget kraftig baksmell selv etter at jeg gang på gang har sakt at hun må få endret til prosenttrekk når hun ikke aner hvor mye hun faktisk tjener i løpet av ett år? Og etter to friår etter VGS har hun ingen oppsparte penger. De gikk til å kjøpe bil og nye pupper. Hun har bodd gratis hjemme og har ingen andre faste utgifter enn bilforsikringen. 

Det er lov å le også da sant? :lol: 

Jaja, godt hun har hode skrudd på rett vei i omtrent alle andre situasjoner bortsett fra akkurat når det kommer til penger og prioriteringer :aww: 

Min søster er litt i samme gata.. Men hun kan finne på andre kreative påfunn andre situasjoner også, så jeg er norgesmester i hold-kjeft-disiplinen for ingen liker vist besserwissere :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
7 timer siden, maysofie skrev:

Er det mulig å få championat-diplom for mellomtitler? :blink:

Nei, det er ikke diplomer på mellomtitler. 

 

Jeg har fått første baksmell på 8 år. Har stort sett fått tilbake mellom 4 og 12 tusen.  Plutselig baksmell. Har hatt samme skattetrekket i 10 år, lønna har ikke endret seg noe særlig de siste 5 åra. Skjønner ikke hvorfor det plutselig er betalt for lite skatt. 

Irriterende.  Og jeg har virkelig enkel selvangivelse - lønn, reisefradrag, verdi av bil og depositumskontoen. Thats it.  Men står en sum der jeg lurer litt på så da får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Krutsi skrev:

Min søster er litt i samme gata.. Men hun kan finne på andre kreative påfunn andre situasjoner også, så jeg er norgesmester i hold-kjeft-disiplinen for ingen liker vist besserwissere :aww: 

Godt vi er flere med sånne søsken! :lol:

Jeg klarte ikke å dy meg. Sendte link til nybegynnerkurs i økonomistyring og lurte på om ikke det hadde vært lurt å melde seg på :P 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...